Skrevet av Emne: Diskutér WSM  (Lest 15803 ganger)

Utlogget fight nwo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Diskutér WSM
« #60 : 21. september 2007, 07:39 »
så du skjønner ikke at espen deltok som reserve på grunn av mine ubetydelige skrivefeil?(caps look ogg spacke er resservve tassttene mine men de er meddford..er du?) Wink
"Countless people will hate the new world order and will die protesting against it." - H.G. Wells -

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Diskutér WSM
« #61 : 21. september 2007, 07:43 »
så du skjønner ikke at espen deltok som reserve på grunn av mine ubetydelige skrivefeil?(caps look ogg spacke er resservve tassttene mine men de er meddford..er du?) Wink

At du ikke klarer å skrive norsk gjør ikke saken lettere, men det er ikke vits å diskutere definisjonen av reserve og deltaker med en 14åring som ikke har fullført ungdomskolen en gang. Lykke til Wink

Utlogget fight nwo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Diskutér WSM
« #62 : 21. september 2007, 07:58 »
Hvis jeg hadde brukt halve fritida mi på å kverulere på treningsforum, hadde kanskje  kansje  rettskrivinga mi vært bra nok for oddvar? .Å når du deltar som reserve i wsm selv, kan vi diss kutere definisjonen   av hva en reserve er .lykkke til selv Wink....
"Countless people will hate the new world order and will die protesting against it." - H.G. Wells -

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: Diskutér WSM
« #63 : 21. september 2007, 07:59 »
kunne vi ikke hatt 16 års grense her inne?

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Diskutér WSM
« #64 : 21. september 2007, 08:04 »
kunne vi ikke hatt 16 års grense her inne?

Signerer den.

På tide å komme seg on-topic igjen: WSM er da ikke ferdig, når er finalen for topp 10?

Utlogget Unforgiven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 637
  • Honnør: 228
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 637

  • the alpha and the omega
Sv: Diskutér WSM
« #65 : 21. september 2007, 08:04 »
det blir show:D

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Diskutér WSM
« #66 : 21. september 2007, 15:21 »
Jeg må si det har vært spennende å følge med Espen og Richard, spesielt i forkant med rapporter, rykter og hyping. Gratulerer til begge to!

Når det gjelder konkurransen og referering fra selve øvelsene, så fant jeg fort ut at det å lese om utfallet av konkurransen blir en veldig nedtur kontra det å se det på TV. Det har ingen sammenheng med om de som refererer er gode til å skrive eller ikke. Det er muligens fordi jeg ikke har noen referanser i forhold til flere av øvelsene. F.eks hercules hold. Den ene holdt i 30 sekunder, og så plutselig var det en som klarte 33 sek. Så kommer det øvelser jeg aldri har hørt om, "finger pull" eller noe, hvor en gjør 5 reps og en annen 11 reps, og dette klarer jeg heller ikke å hisse meg særlig opp over. Igjen så er det vel mest fordi jeg ikke klarer å relatere meg til det. Når jeg ser resultater fra VM i styrkeløft f.eks så kan jeg nesten sitte og hopp i stolen av glede og opphisselse når jeg leser resultatene, men "finger pull 5 reps" blir ikke helt det samme.

Det er flott at det refereres på forumet og i blogger etc, så jeg vil poengtere at dette overhodet ikke er noen kritikk av det som er skrevet, men det er vel liten tvil om at det er best å se live, eventuelt på TV.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Diskutér WSM
« #67 : 22. september 2007, 21:52 »
Første øvelse dag 2 i finalen. Sebastian Venta slår verdens rekord i Fingers med 30.94 sek.... men høydepunktet på fingers kom i siste par med Mariuzs da han også kom under den gammle rekorden med 31,15 sek. Det var en forbedring på 14 sek fra i fjor. Har aldri sett super Mario så glad. Han fikk 2 plass på en øvelse han normalt har vært blant de siste.

Dette har for meg vært det største som har skjedd på WSM i år. Mariusz er tidens største mester.......Tror ingen kan stoppe han nå...

 

Svend V

"Hentet fra www.sportsfood.no "

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Diskutér WSM
« #68 : 23. september 2007, 13:41 »
Kong Mariusz fortsetter å fly !!!. Ingen over, ingen ved siden av......til nå har han vært klart best !. Verdens sterkeste mann skal liksom se ut som det Mariusz gjør. I dag var det 3 øvelser. Vi startet kl.09.00 med fingers. Svensken mente han skulle vinne denne....det ble ikke sånn. Phil har vært i en særklasse på fingers før, og regnet vel med 10 poenge han også. Men det var før den polske federasjonen kom på banen. Sebastian Wenta satte like godt ny verdens rekord i fingers. Mariusz var like nær han og tok 2 plass. Mariusz sa han har trent fingers 3 ganger i uken de siste månedene. Han har fått laget tyngre fingers som han har i hagen hjemme. Like greit det !!!.

Øvelse 2 i dag var markkløft med bil. En tung mark vil jeg si. Men med flere gode markløftere på papiret skulle dt bli spennende. Kevin Nee gjorde 7 reps, Terry Hollands fikk 8 reps. Super Mario fikk opp 10, og seier til Mark Felix fra England. 11 reps på han satt langt inne, men det var 11 godkjente reps. Mariusz sliter litt med biceps, og vil prøve å safe litt fremover. Magnus fikk opp 4 reps, og det var bra fra bonden det. Sebastian fikk kun 1 reps og tapte mange poeng her. Det er her den aller største styrken til Mariusz vises-bortsett fra at han er best.....Mariusz vinner ikke så mange øvelser ofte, men han kommer så å si alltid på 2 eller 3 plass jevnt over. Han har ikke slike glipp som Sebastian i mark hvor han taper 7-8 poeng. Mariusz har vunnet 1 øvelse så langt.....Før marken begynte det selvsagt å regne. Det regner så å si aldri i California,1-2 dager per år sies det. Og i dag var det selvsagt dagen. Mye venting og utsettelser som vanelig.

Etter flere timer var det klart for 3 øvelse, lastebil trekk. Eller brannbil trekk. 20 tonn veide brannbilen, og det var tunge 20 tonn. Det gikk sakte for mange, flere kom ikke i mål. Magnus er bra på dette og drog inn til ledertid før Mariusz skulle ut. Som sagt, det som andre gjør bra gjør Mariusz bedre.....Mariurz fikk ca 41 sekunder. Terry Hollands var sist ut, og slo Mariusz med 0,11 sekunder. wow. Sebastian måttte gå 2 ganger da det ble gjort en feil på første forsøk. Sebbe dro inn til 51 sekunder og mistet ikke så mange poeng.

Etter 2 dager og 5 øvelser er top slik: Mariusz 46 poeng, Sebastian 36 p, Terry 34 p, Phil 33 p, Magnus 30 p.

Mariusz har vel vunnet om ingenting skulle skje.....Men 2 plassen er åpen vil jeg si. Magnus håper på top 3.

I morgen er det car walk og stones på Huntington Beach.

Til da-tren godt ! Svend Viking Karlsen

www.viking.mobilblogg.no

"Hentet fra www.sportsfod.no"


Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Diskutér WSM
« #69 : 23. september 2007, 16:24 »



This is a timed event with athletes going in pairs.

The five fingers in the shape of large poles will be lifted in ascending order of weight and flipped over 180 degrees.

The winner will be the fastest to flip all the fingers.

Length varies from: 3.5 m – 5.5 m


Dette er fingers - eller fingal fingers som det heter.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget stinuss

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: Diskutér WSM
« #70 : 23. september 2007, 18:07 »
Kommer av Fingals Fingers. Der disse rørene skal illustrere fingrene til Fingal. Dermed skjønner vel til og med idioter at Fingal kan være en legende, viss fysisk beskaffelse ikke nødvendigvis kan dokumenteres. Sannsynligvis fra den tiden da Kjempene vandret rundt på jorda.

Ser forøvrig ut til At Mariusz klyver opp til de Islandske størrelser. Jon Pall og Magnus Ver. Majestetiskt.

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Diskutér WSM
« #71 : 23. september 2007, 21:17 »
Mariusz vant også carwalk og er dermed WSM 07. Steiner er vel siste øvelse og vil avgjøre hvem som kommer på 2 og 3 plass.. tipper det blir Hollands som tar 2. plass..

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Diskutér WSM
« #72 : 24. september 2007, 09:01 »
Mariusz Pudzianowski had already won the 2007 MET-Rx World’s Strongest Man contest, but the remaining podium positions came down to the last event, the Atlas Stones.

Sebastian Wenta won the stones, giving him second place overall, and Terry Hollands was second in the stones, giving him third place in WSM 2007. Phil Pfister was fourth overall.

"hentet fra www.ironmind.com"

Utlogget strong woman

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 480

Sv: Diskutér WSM
« #73 : 24. september 2007, 10:23 »
Well done to Terry. He told us before he went that his target was a podium place, which he got!!

Hanne

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Diskutér WSM
« #74 : 24. september 2007, 14:23 »
Verdens sterkeste mann 2007.......

Mariusz Pudzianowski !!!!

I dag gikk Mariusz inn i historien sammen med kun 2 andre menn, Jon Pall Sigmarsson og Magnus Ver Magnusson som de flest vinnende verdens sterkeste menn gjennom tiden. Å klare å vinne WSM 1 gang er hardt nok, flere personer har satt sine føtter på månen faktisk enn det er kronet verdens sterkeste menn, men å vinne tittelen 4 ganger er helt fantastisk !!!. Mariusz sier han vil iallefall vinnne tittelen 5 ganger, selv tror jeg at Mariusz kan vinne den så lenge han vil......I år har han ledet fra første stund, vært best, No doubt !!!

En stor overraskelse i år var det at Sebastian Wenta kom fra "intet" i tok dobbelt polsk. Flott innsats av Wenta, og for en hyggelig kar !. Terry Todd inviterte han til Arnolds 2008. Team Pudzian har som sagt dominert fullstendig her. Mariusz har hattg med seg faren sin, og det er lett å se hhvor Mariusz har fått gener og trenings vilje fra. Tata Woitek, tata er pappa på polsk, har vært ute å svømt i svømmebassenget hver morgen når vi andre har ligget å dradd oss. Men 14 dager med pappa på rommet ble litt vel mye, selv for Mariusz sa han....Tenk at Mariusz kan dra hjem å sette gull trofee nr 4 på hyllen......utrolig prestasjon !

Etter 14 lange dager i California skal det bli godt å komme hjem. Ikke til det kalde været, men til nye arbeidsoppgaver. Det er alltid trist å dra fra gode venner gjennom så lang tid, men sesongen starter snart igjen og utøverene kommer til Norge i 2008 på Viking Power Challenge. Vi har møtt mange flotte mennesker og knyttet mange nye bånd. Håper det vil bringe Norge høyere opp på stigen internasjonalt.

Årets prestasjon går til Mariusz, årets overraskelse må bli Sebastian. Årets skuffelse var Phil og årets mest uheldige var Termo Mitt som røk biceps i første finale øvelse.

Finale resultater uten poeng er:

1. Mariusz Pudzianowski

2. Sebastian Wenta

3.Terrry Hollands

4.Phil Pfister

5.Magnus Samuelsson

6.Dave Ostlund

7.Mark Felix

8.Kevin Nee

9.Don Pope

10.Termo Mitt-skadet etter 1 øvelse.

 

Viking hilsen Svend Viking, Svend Alexander & Lene Alexandra Karlsen

"hentet fra www.sportsfood.no"

PS: synes også det va skuffende av Don Pope som va nr 3 i fjor og endte sist i år...Men en utrolig kul fyr da Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!