Skrevet av Emne: Håndbakutøver tatt i doping..  (Lest 52789 ganger)

Utlogget Simen..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 300
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 300

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #285 : 09. oktober 2007, 15:19 »
Simen; med straff mener jeg alt dette pratet om ham, både her og andre steder. Det i seg selv er en straff i mine øyne.

Jepp, men du spurte om det ikke var straff nok. Så da noen kommer ut å sier han burde offentliggjøre hvilket tilskudd det var snakk om, da er det plutselig blitt en rapporteringsplikt, det å bli tatt, utestengt og baksnakket burde være straff NOK.


Som Egil sier så er det jo ikke å anbefale å gå ut å slenge dritt om et amerikansk firma uten å ha rykkdekning for det, men det blir en annen sak.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #286 : 09. oktober 2007, 15:22 »
Han kan jo ramse opp de ulike tilskuddene han har brukt. Ikke noe galt i det Wink

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #287 : 09. oktober 2007, 15:23 »
Enig i at ADN burde ta på seg ansvaret ved å teste ut visse produkter for å sikre at andre utøvere ikke faller i samme felle ja. Det hadde gitt mer trygghet ovenfor andre utøvere ang hvilke kosttilskudd man kan ta og ikke ta.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #288 : 09. oktober 2007, 15:25 »
... men så er det dette med batcher da... selv om et tilskudd ikke er forurenset når det blir testet, så kan det skje ting i neste produksjon, feks hvis de produserer andre ting som har smålugubre ingredienser...

Men etter prohormon forbudet i USA, så tror jeg det er mindre forurenset tilskudd enn noen gang...

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #289 : 09. oktober 2007, 15:32 »
For å være på den sikre siden er det jo bare å kjøpe tilskudd fra norske leverandører.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #290 : 09. oktober 2007, 15:48 »
Hvorfor er det så tabu å snakke om de som har blitt tatt i doping? Når man har missbrukt steroider og konkurer har man dreti på draget og fjortener å bli straffet!!!
sterk,blid og ronkefri

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #291 : 09. oktober 2007, 17:00 »
Visse personer klarer ikke å tenke klart fordi de kjenner vedkommende, tydeligvis..
Prohormonene inneholdt ikke det de skulle, har jeg forstått rett? Tongue
Ingen vecka utan deca!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #292 : 09. oktober 2007, 19:51 »
Visse personer klarer ikke å tenke klart fordi de kjenner vedkommende, tydeligvis..
Prohormonene inneholdt ikke det de skulle, har jeg forstått rett? Tongue

Denne visse personen hadde syntes det hadde vært like lite hensiktsmessig med en slik tråd som dette om den f.eks hadde handlet om Marion Jones... Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #293 : 09. oktober 2007, 20:08 »
Hadde det ikke blitt noe fokus på utøvere som blir tatt i dopmisbruk så tror jeg enda flere hadde brukt dop-for mange er nok skammen større en utestengelsen.  Viktig at misbrukere som konkurerer med rene utøvere blir hengt ut litt synes jeg.  Da svir det mer, og færre vil falle for fristelsen.
For meg så virker det som Kikki synes det er mest synd de blir tatt, og at det ikke er så galt at misbruk foregår.  Håper ikke det stemmer.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #294 : 09. oktober 2007, 20:17 »

For meg så virker det som Kikki synes det er mest synd de blir tatt, og at det ikke er så galt at misbruk foregår.  Håper ikke det stemmer.

Om det er slik det virker på deg så formulerer jeg meg helt feil. Jeg er ikke for at utøvere i organiserte idretter bruker dopingpreparater, men jeg er heller ikke for at de skal henges ut på denne måten. Jeg liker ikke gapestokkprinsippet, rett og slett. Ei heller liker jeg denne lynsjementaliteten som dukker opp blant folk når en utøver blir tatt.

Når en utøver i en organisert idrett avlegger positiv prøve er det en selvfølge at denne utøveren må ta sin straff, det skulle da bare mangle. Men har vi som ikke har noe med denne utøveren å gjøre noe med å sitte her på vår høye hest og rakke ned på dette mennesket? Jeg synes ikke det.... det blir for simpelt for meg...

(Var dette mer tydelig?)
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #295 : 09. oktober 2007, 20:59 »
Om det er slik det virker på deg så formulerer jeg meg helt feil. Jeg er ikke for at utøvere i organiserte idretter bruker dopingpreparater, men jeg er heller ikke for at de skal henges ut på denne måten. Jeg liker ikke gapestokkprinsippet, rett og slett. Ei heller liker jeg denne lynsjementaliteten som dukker opp blant folk når en utøver blir tatt.

Når en utøver i en organisert idrett avlegger positiv prøve er det en selvfølge at denne utøveren må ta sin straff, det skulle da bare mangle. Men har vi som ikke har noe med denne utøveren å gjøre noe med å sitte her på vår høye hest og rakke ned på dette mennesket? Jeg synes ikke det.... det blir for simpelt for meg...

(Var dette mer tydelig?)


Ja, det var mer tydelig.
Men jeg tror ikke at det er tingen å la dette bare være en sak mellom utøver, forbund og ADN. Man MÅ ha det i media, om du kaller det gapestokk så er jeg ikke enig i dette.  Hva som skjer på ett forum er vanskelig å styre uansett.  De var heldig utøverene som ble tatt på 70 og 80 tall, da viste ikke hele Norge om det slik som nå.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #296 : 09. oktober 2007, 22:05 »
..... nåh... sturla sin sak blir dratt frem den dag idag... og han merker kulden enda, etter tabben som junior, npr bilder han er med på blir fjernet fra Styrkeloft.no fordi han er på dem...

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #297 : 09. oktober 2007, 22:08 »
Det er så feil som dett kan bli Egil- Sturla var så absolutt tilgitt etter den 1.saken.  Han var hyllet av  alle innen styrkeløft når han på landslaget.  Dette var lenge før du begynte med styrkeløft og kjente til det.  Kulden kom fra enkelte (og forbundet) etter at han nektet å teste seg og ble utestengt på livstid for noen år tilbake.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #298 : 09. oktober 2007, 22:13 »
den saken med hva som skjedde etter hans utmeldelse er utdebattert og omskrevet i flere nummer av styrkeidrett og andre diskusjoner.... Det er fortsatt feil at Sturla behandles som syndebukk den dag idag, mens andre har både posisjon og verv intakt til tross for at de har vært med i de hårde 80-årene og alt som foregikk da.

Dette er selvfølgelig en stor avsporing, og det beklager jeg. jeg er helt enig med offentliggjøringen til NIF og ADN, men jeg liker ikke mange av holdningene og omtaleformene når man snakker om andre mennesker.... En slags selvforherligende og selvopphøyd hyklersk greie blir det for meg... men nå er jo jeg en surpeis også da.. Smiley

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #299 : 09. oktober 2007, 22:22 »
Du er ingen surpeis Egil-men du virker jævlig bitter over alt som har med styrkeløft å gjøre. 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!