Skrevet av Emne: Håndbakutøver tatt i doping..  (Lest 50994 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #300 : 09. oktober 2007, 22:27 »
Du er ingen surpeis Egil-men du virker jævlig bitter over alt som har med styrkeløft å gjøre. 

jepp... hadde sikkert vært lurt å være litt mere positiv og konstruktiv fra min side, ja... men det er vann under broen. Smiley

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #301 : 09. oktober 2007, 22:31 »
Det gjelder ofte ikke å ta ting så alvorlig.  Engasjement er meningsløst når det ikke blir tatt imot av mottaker.  Du som er så hjertelig glad i løfting burde selvfølgelig gitt f.... i de sure gubbene i forbundet og løftet videre som om ingenting ha hendt.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #302 : 09. oktober 2007, 22:32 »
Du er ingen surpeis Egil-men du virker jævlig bitter over alt som har med styrkeløft å gjøre. 

Jeg er enig i at enkelte "ildsjeler" innen norsk styrkeløft egentlig burde vurdert sin stilling og heller funnet på noe annet å gjøre. Det er ikke sikkert at holdninger og miljø hadde vært noe værre for det. Smiley
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #303 : 09. oktober 2007, 22:32 »
nei. nok er nok.

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #304 : 11. oktober 2007, 18:21 »
Om det er slik det virker på deg så formulerer jeg meg helt feil. Jeg er ikke for at utøvere i organiserte idretter bruker dopingpreparater, men jeg er heller ikke for at de skal henges ut på denne måten. Jeg liker ikke gapestokkprinsippet, rett og slett. Ei heller liker jeg denne lynsjementaliteten som dukker opp blant folk når en utøver blir tatt.

Når en utøver i en organisert idrett avlegger positiv prøve er det en selvfølge at denne utøveren må ta sin straff, det skulle da bare mangle. Men har vi som ikke har noe med denne utøveren å gjøre noe med å sitte her på vår høye hest og rakke ned på dette mennesket? Jeg synes ikke det.... det blir for simpelt for meg...

(Var dette mer tydelig?)

Alle vet at det ikke er lovlig å dope seg i mange organiserte idretter. Når de bryter denne regelen, så fortjener de straff. Det er vi alle enige om.

For å hindre bruken av doping mest mulig, mener jeg det bør være så mye å tape på å dope seg at de ikke tør å dope seg i det hele tatt. Med to års utestengelse og kritikk i media, så mener jeg at dette ikke er forebyggende nok.
Hvis man risikerer livstidsutstengelse derimot, da er jeg sikker på at langt færre tar sjangsen på å dope seg. De som blir tatt i doping blir heldigvis borte fra idretten for godt.

Ved livstidsutstengelse så tenker man seg om to ganger før man setter ei sprøyte altså.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #305 : 19. oktober 2007, 18:21 »
eller at ha ikke har brukt tilskuddet i det hele tatt men bruker det som forklaring på positiv test.
kan være at han feilberegnet med noen dager for å bli ren å måtte finne på en troverdig forklaring.
hvorfor en av norges beste utøvere ville bruke andre tillskudd en de som er til salgs over disk i norge er også et spm.

Nå har jeg ikke lest hele tråden, men kjente jeg ble litt provosert av det her.
Landslagstreneren til Stian OG Stian gikk tom for kosttilskudd når de var utenlands og måtte improvisere og kjøpe over disk der nede. De undersøkte merket OG ingrediensene opp imot landslagslegen hjemme i Norge og fikk beskjed om at det var godkjent. Stian var forøvrig VELDIG moralsk i forhold til doping og var en av de som testet seg mer enn nødvendig fordi han ikke orket å bli mistenkeliggjort (som mange toppidrettsutøvere føler seg som). kosttilskuddet var forurenset og han vant en rettsak hvor produsenten innrømte feil. Om han først hadde dopet seg så hadde han helt klart brukt andre stoffer OG helt andre doseringer, det ble bevist at inneholdet av stoffet i prøven stemte med inntatt dose av kosttilskuddet.

Her hersker det ingen tvil, den eneste feilen Stian gjorde var at han stolte på et velkjent kosttilskuddmerke OG legen sin som godkjente det. DU burde iallefall ikke spekulere i sånt offentlig når du ikke kjenner til saken og verken kjenner Stian eller sakens helhet.

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #306 : 20. oktober 2007, 18:44 »
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men kjente jeg ble litt provosert av det her.
Landslagstreneren til Stian OG Stian gikk tom for kosttilskudd når de var utenlands og måtte improvisere og kjøpe over disk der nede. De undersøkte merket OG ingrediensene opp imot landslagslegen hjemme i Norge og fikk beskjed om at det var godkjent. Stian var forøvrig VELDIG moralsk i forhold til doping og var en av de som testet seg mer enn nødvendig fordi han ikke orket å bli mistenkeliggjort (som mange toppidrettsutøvere føler seg som). kosttilskuddet var forurenset og han vant en rettsak hvor produsenten innrømte feil. Om han først hadde dopet seg så hadde han helt klart brukt andre stoffer OG helt andre doseringer, det ble bevist at inneholdet av stoffet i prøven stemte med inntatt dose av kosttilskuddet.

Her hersker det ingen tvil, den eneste feilen Stian gjorde var at han stolte på et velkjent kosttilskuddmerke OG legen sin som godkjente det. DU burde iallefall ikke spekulere i sånt offentlig når du ikke kjenner til saken og verken kjenner Stian eller sakens helhet.
Hvis dette stemmer, så burde han jo få produsenten av kosttilskuddene om å vitne i retten, slik at han selv blir frikjent for denne dopingdommen.
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #307 : 20. oktober 2007, 18:53 »
Hvis dette stemmer, så burde han jo få produsenten av kosttilskuddene om å vitne i retten, slik at han selv blir frikjent for denne dopingdommen.

det er vel ikke så lett`? kan en dopingdom reverseres? dessuten har han lagt opp...

Utlogget Zuul

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #308 : 20. oktober 2007, 21:01 »
Stian fikk erstatning i denne saken, så det er vel ikke noe mer å gnåle om.

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #309 : 23. oktober 2007, 00:42 »
Han ble renvasket og tatt inn i varmen igjen. Dog så hadde han faktisk det ulovlige stoffet i kroppen, så dommen kunne ikke reverseres - men navnet hans ble renvasket og utestengelsen opphørte.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #310 : 02. november 2007, 14:51 »
Han ble renvasket og tatt inn i varmen igjen. Dog så hadde han faktisk det ulovlige stoffet i kroppen, så dommen kunne ikke reverseres - men navnet hans ble renvasket og utestengelsen opphørte.

Men så ble han fersket med en ulovlig trimmet moped, og siden sannsynligheten for at du doper deg som styrkeløfter når du jukser på mopeden din er så stor, er navnet hans igjen dratt ned i søla.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #311 : 02. november 2007, 15:19 »
"haha" så morsom du er...

Grimseth er forresten vektløfter :Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Håndbakutøver tatt i doping..
« #312 : 02. november 2007, 16:08 »
Tror vi stenger nå jeg. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!