Skrevet av Emne: Skylinepower trening, markløftpers s182  (Lest 351333 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1050 : 14. februar 2009, 22:58 »
Hei! I knebøy har du stanga såpass langt ned på ryggen at du må lene deg frem for at den ikke skal skli av! Vil anbefale å ha den høyere opp, dette er etter min mening en veldig destruktiv stil for rygg og skuldre... Du vil lene deg veldig langt frem for å kompensere etterhvert som det kommer mer vekter på stanga.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1051 : 14. februar 2009, 23:19 »
... Du vil lene deg veldig langt frem for å kompensere etterhvert som det kommer mer vekter på stanga.

Etterhvert? Wink
Det skjer allerede.



Bra chins (som egentlig er pullups).
I bøy må du flytte stangen ca. 15 cm lengre opp. Den skal ligge på nedre del av nakken din.
Du kan også stå en tanke breiere.
Husk at du må holde blikket ditt opp hele veien. Se forskjellen fra rep nr. 1 og rep nr. 2 så skjønner du hva jeg mener.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1052 : 14. februar 2009, 23:38 »
Hei! I knebøy har du stanga såpass langt ned på ryggen at du må lene deg frem for at den ikke skal skli av! Vil anbefale å ha den høyere opp, dette er etter min mening en veldig destruktiv stil for rygg og skuldre... Du vil lene deg veldig langt frem for å kompensere etterhvert som det kommer mer vekter på stanga.
Når jeg kjørte på nakken, fikk jeg høre og ha stanga lengre ned.
Nå testet jeg ut det, men siden jeg ikke har noe program i bøy nå så tester jeg ut litt forskjellige ting som f.eks stangplass, lav reps vs mange reps.
Men ved neste trening kan jeg prøve og ha nakkebøy igjen Wink
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1053 : 14. februar 2009, 23:48 »
Etterhvert? Wink
Det skjer allerede.


Bra chins (som egentlig er pullups).
I bøy må du flytte stangen ca. 15 cm lengre opp. Den skal ligge på nedre del av nakken din.
Du kan også stå en tanke breiere.
Husk at du må holde blikket ditt opp hele veien. Se forskjellen fra rep nr. 1 og rep nr. 2 så skjønner du hva jeg mener.
Har hørt at det står  her at det er chins og ikke pull-ups, jeg er for dårlig i engelsk til og skjønne noe av det som står.
Skal prøve det ved neste bøy trening Wink
Står jeg bredere blir det tyngre, tenker du for og komme lengre ned? blir "bremset" av stivheten min føler jeg.
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1054 : 15. februar 2009, 00:26 »
Har hørt at det står  her at det er chins og ikke pull-ups, jeg er for dårlig i engelsk til og skjønne noe av det som står.
Skal prøve det ved neste bøy trening Wink
Står jeg bredere blir det tyngre, tenker du for og komme lengre ned? blir "bremset" av stivheten min føler jeg.


Håhå, dæven. Du har helt rett  Shocked
Jeg som spinner.
Jeg har brukt feil begrep på de to i alle år Wink
I likhet med Franskpress, den kjører jeg alltid til pannen. Men nok om det Smiley.

Synes du bør prøve å flytte stangen en del lengre opp, du løfter som 80-talls styrkeløfterne gjorde. Ikke få som endte med ryggplager Wink
Ser jo tydelig at du bruker ryggen mye i dine knebøy, du ligger godt frempå her.
Dersom du ikke har forholdsvis korte lårbein, vil jeg utifra din høyde si at du bør forsøke å stå breiere.
Det vil være tyngre en god stund, men du vil få bedre trening på beina dine ved å gjøre det.
Ryggen skal jobbe så lite dynamisk som mulig i knebøy, den skal stabilisere.
Bena som skal styrkes.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1055 : 15. februar 2009, 00:32 »
Vil ikke ryggen hans få mer å gjøre pga den forlengede vektarmen en høyere stangplassering vil medføre? Som du sier er det tendenser til dynamisk arbeid i ryggen her; vil ikke det bli verre med den høyere plasseringen?


Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1056 : 15. februar 2009, 00:39 »
Vil ikke ryggen hans få mer å gjøre pga den forlengede vektarmen en høyere stangplassering vil medføre? Som du sier er det tendenser til dynamisk arbeid i ryggen her; vil ikke det bli verre med den høyere plasseringen?



Nei det motsatte vil skje.
Dersom stangen ligger langt ned på skuldrene, vil den rulle av dersom man står veldig oppreist og rak i ryggen. Ligger den oppå nakken blir overkroppen naturligvis langt rettere. Bare å prøve selv Smiley
Men den skal ikke ligge for høyt på nakken heller, da kan det bli for stor belastning på øvre del av ryggen noe som fører til at man knekker litt sammen på tyngre belastninger.
Men Skylinepower har mange cm å gå på oppover mot nakken Wink
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1057 : 15. februar 2009, 00:48 »
Nei det motsatte vil skje.
Dersom stangen ligger langt ned på skuldrene, vil den rulle av dersom man står veldig oppreist og rak i ryggen. Ligger den oppå nakken blir overkroppen naturligvis langt rettere. Bare å prøve selv Smiley
Men den skal ikke ligge for høyt på nakken heller, da kan det bli for stor belastning på øvre del av ryggen noe som fører til at man knekker litt sammen på tyngre belastninger.
Men Skylinepower har mange cm å gå på oppover mot nakken Wink


Prøve selv ja, hehe det er slik plassering jeg bruker. For meg blir det langt mer stabilt. Jeg er vel også skrudd sammen litt annerledes enn skyline kanskje.

Men det fører til kortere avstand mellom hoften og stangen, noe som må være gunstig for en som er så høy som skylinepower?

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1058 : 15. februar 2009, 00:49 »
Bra trening! Sterk du har blitt Grin

Så kommer kjedelig kritikk Wink Altfor lav stangplassering i bøy, direkte unaturlig, selv veldig lav stangplassering er ikke like lav som din Wink I markløften selv om det var vanskelig å se fra siden så ser det ut til at knærne har for liten vinkel i forhold til beinstillingen, knærne skal peke mer utover enn i tradisjonell mark. Og sist men ikke minst vil jeg anbefale å trene roing MYE mer foroverlent.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1059 : 15. februar 2009, 00:54 »
God trening på deg der ... Men du burde ha stanga mere opp på nakken og se mere opp på knebøyen, kanskje spenne magen og ryggen mere? Marken ser fin ut ... Stangroingen mener jeg du bør ta mere strikt og foroverlendt, men det er meg .. Wink Smiley
At du veier 95 kg ++ er for meg en gåte (positivt ment), så det tyder vel på at du har mye muskler! Smiley
Men for all del, veldig bra for alderen!!
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1060 : 15. februar 2009, 00:58 »
Prøve selv ja, hehe det er slik plassering jeg bruker. For meg blir det langt mer stabilt. Jeg er vel også skrudd sammen litt annerledes enn skyline kanskje.

Men det fører til kortere avstand mellom hoften og stangen, noe som må være gunstig for en som er så høy som skylinepower?

Meeen du ser at det å ligge frempå slik, for en som er så lang ikke er bra for korsryggen?
Du ser hvor belastningen ligger?
Kjøre slik fremover så blir det nok av ryggplager!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1061 : 15. februar 2009, 01:05 »
God trening på deg der ... Men du burde ha stanga mere opp på nakken og se mere opp på knebøyen, kanskje spenne magen og ryggen mere? Marken ser fin ut ... Stangroingen mener jeg du bør ta mere strikt og foroverlendt, men det er meg .. Wink Smiley
At du veier 95 kg ++ er for meg en gåte (positivt ment), så det tyder vel på at du har mye muskler! Smiley
Men for all del, veldig bra for alderen!!

er ikke en gåte når gutten er nærmere 2 meter høy Wink

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1062 : 15. februar 2009, 01:07 »
Meeen du ser at det å ligge frempå slik, for en som er så lang ikke er bra for korsryggen?
Du ser hvor belastningen ligger?
Kjøre slik fremover så blir det nok av ryggplager!


Selvfølgelig.

 En lav stangplassering forutsetter "utstående" ryggmuskulatur. Noe som kanskje ikke er utviklet så veldig her.

Skylinepower du har en del å jobbe med i forhold til teknikk. Men å ligge ut film er et steg i riktig retning i det minste.

Skriv "OPP MED BRYSTET" med store bokstaver på et ark og heng det foran knebøyracket så kommer det seg.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1063 : 15. februar 2009, 01:10 »
er ikke en gåte når gutten er nærmere 2 meter høy Wink

Faktisk, så er det fortsatt en gåte farr!
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72
« #1064 : 15. februar 2009, 01:16 »
Faktisk, så er det fortsatt en gåte farr!

Ganske sikker på at det ikke er en gåte lengre..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!