Skrevet av Emne: Skylinepower trening, markløftpers s182  (Lest 351364 ganger)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1080 : 26. februar 2009, 23:04 »

veldig bra! men LOOOOOOOOL herregud utrykket på deg når du nesten svimer av Wink neste gang så gå ned på huk med en gang du kjenner deg lett i knollen. Det er av to grunner; a) for å få blodet til hjernen b) hvis du besvimer fra ståendes kan du slå hodet KRAFTIG! (been there done that).

Et annet tips for å slippe det i powerclean og andre lignendes eksplosive øvelser er at du gjør deg ferdig med pustingen og forberedelsene før du bøyer deg ned. Iallefall må du ikke begynne å puste mye inn og ut rett før du hiver opp stangen, da ber du om å besvime.

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1081 : 26. februar 2009, 23:15 »
veldig bra! men LOOOOOOOOL herregud utrykket på deg når du nesten svimer av Wink neste gang så gå ned på huk med en gang du kjenner deg lett i knollen. Det er av to grunner; a) for å få blodet til hjernen b) hvis du besvimer fra ståendes kan du slå hodet KRAFTIG! (been there done that).

Et annet tips for å slippe det i powerclean og andre lignendes eksplosive øvelser er at du gjør deg ferdig med pustingen og forberedelsene før du bøyer deg ned. Iallefall må du ikke begynne å puste mye inn og ut rett før du hiver opp stangen, da ber du om å besvime.
Ja, ble litt spesielt blitt, men stirret på et punkt for og holde med med i balanse Wink
Det du mener er og puste litt først, og så holde pusten en stund og løfte opp? og puste når løftet er gjort, eller under løftet?
Er hyperventilering inn i saken? er ikke helt 100% sikker på hva det er,men tror jeg vet prinsippet i det..
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1082 : 26. februar 2009, 23:18 »
Ja, ble litt spesielt blitt, men stirret på et punkt for og holde med med i balanse Wink
Det du mener er og puste litt først, og så holde pusten en stund og løfte opp? og puste når løftet er gjort, eller under løftet?
Er hyperventilering inn i saken? er ikke helt 100% sikker på hva det er,men tror jeg vet prinsippet i det..


ja det er hyperventilering som er greien. At du står å puster dypt inn og ut og så reiser deg fort opp. Stirre på et punkt kan funke det, men ikke om du blacker helt ut..

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1083 : 26. februar 2009, 23:26 »
La oss si benk og bøy.
Før jeg tar frem stangen tar jeg og puster jeg dypere og dypere.
Tar frem stangen.
Holder pusten ifra før jeg tok frem stangen, og blåser den ut mens jeg løfter? eller skal jeg holde den inne?
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1084 : 27. februar 2009, 03:04 »
Ville studert videoer på powerclean - desverre er jeg ikke flink nok til å hjelpe deg selv, men vet at dette ikke var noen god teknikk. Smiley Men likevel veldig sterkt!







Svak, bitter og dopingfri



Celdiir

  • Gjest
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1085 : 27. februar 2009, 03:20 »
Dette er en fin styrkevending/power clean. Sånn skal det se ut, og ikke sånn som high school-gutta gjør for å briefe på seg mest mulig vekt (du finner veldig mange slike videoer på YouTube, så pass på hvilke videoer du ser på).

http://www.youtube.com/watch?v=A34GCN9y9L0#noexternalembed&feature=channel_page

Din teknikk er litt.. anderledes, men bevare meg vel så artig det var å se det klippet! Hardcore. Wink

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1086 : 27. februar 2009, 10:01 »
http://vimeo.com/3382442
Film av dagens stokkpress økt.
50x8+4+3

Ser bra ut dette Smiley Bare kiloene på stokken som mangler nå...hihi

Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1087 : 27. februar 2009, 10:27 »
helt aksebtabel vending til en fersking å være Cheesy tøft d Cheesy men du må synke mye mer ned å hente vekta, så slipper du å hive den helt opp,  men jeg skal ikke si noe haha, jeg gjør neste som deg hoho Cheesy
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1088 : 27. februar 2009, 10:41 »
Ville studert videoer på powerclean - desverre er jeg ikke flink nok til å hjelpe deg selv, men vet at dette ikke var noen god teknikk. Smiley Men likevel veldig sterkt!


Hehe, ja, man skal vi en en kvart frontbøy posisjon og hente vekta?
Takk, alltid gøy og løfte tungt Cheesy

Dette er en fin styrkevending/power clean. Sånn skal det se ut, og ikke sånn som high school-gutta gjør for å briefe på seg mest mulig vekt (du finner veldig mange slike videoer på YouTube, så pass på hvilke videoer du ser på).

http://www.youtube.com/watch?v=A34GCN9y9L0#noexternalembed&feature=channel_page

Din teknikk er litt.. anderledes, men bevare meg vel så artig det var å se det klippet! Hardcore. Wink
Må prøve og få svikt i bena og komme ned i kvart frontbøy?
Kortere løfte lengde også, men må sies at jeg er svak i frontbøy, så må kanskje trene det da.

Ser bra ut dette Smiley Bare kiloene på stokken som mangler nå...hihi
Hehe, takk Smiley
Har mulighet til og sette på 2 dekk til (et på hver side) og det gir ca 30Kg, da er vi oppe i 80Kg, noe som kan bli tøfft samt tungt 

helt aksebtabel vending til en fersking å være Cheesy tøft d Cheesy men du må synke mye mer ned å hente vekta, så slipper du å hive den helt opp,  men jeg skal ikke si noe haha, jeg gjør neste som deg hoho Cheesy
Hehe, ja, men tror det kunne vært enklere og hatt et speil der man trener bare for og se teknikken, ellers prøver jeg og få filmet så mye som mulig når jeg trener med noen (spør de om og filme)
Må vel endre litt teknikk du og da, så du før mere kg 
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1089 : 27. februar 2009, 11:01 »
Fin stokkpress, men jeg syns du kan øve litt på stokkvendingen. Den var ueffektiv, og du var litt krumrygget. Men det kommer seg med litt øving Thumbsup

Selve presset/pushen syns jeg var veldig bra.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1090 : 27. februar 2009, 11:14 »
Fin stokkpress, men jeg syns du kan øve litt på stokkvendingen. Den var ueffektiv, og du var litt krumrygget. Men det kommer seg med litt øving Thumbsup

Selve presset/pushen syns jeg var veldig bra.
Ja vet, men hadde gått i 2t og 20min, også hjem og løfte, var litt sliten..
Men har god tid og trene på den Wink
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1091 : 27. februar 2009, 14:00 »
Greit nok når det gjelder å bøye knærne, men du kan være mer effektiv i selve vendingen. Det første du kan tenke på er at fra bakken og opp til knærne, så skal vekta gå i en "sen" bevegelse, og du skal ikke vende den før du kommer over knærne, dette skal gjøres via et skyv fra hoftene, og vekta skal gå veldig nært kroppen, ikke som en curl med omvendt grep. Ihvertfall det beste jeg klarer å forklare med mine manglende kunnskaper. Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1092 : 27. februar 2009, 14:42 »
På en vending skal du tenke på at du ikke skal bruke armene. Armene skal fungere som en kobling mellom overkropp og stang. Kraften skal komme fra ryggen og bena. Se for deg at du skal hoppe rett opp, samtidig som du rykker opp stanga med ryggmusklene.

På en vanlig vending skal man sette seg ned under stanga, men i en styrkevending(den du gjorde), skal det kun være en liten "svikt i knærne".

Personlig synes jeg at styrkevending fra heng er lettere. Fra heng vil si at du starter med stanga i ca. knehøyde, og eksploderer opp.
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1093 : 27. februar 2009, 18:31 »
jo du drar med armene og, men du skal ikke bruke armene før du er helt rettet ut med både rygg og bein, da drar man spesielt med nakken idet en kommer seg under.

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: Skylinepower's dagbok, Film side 72 og 74
« #1094 : 28. februar 2009, 11:02 »
Greit nok når det gjelder å bøye knærne, men du kan være mer effektiv i selve vendingen. Det første du kan tenke på er at fra bakken og opp til knærne, så skal vekta gå i en "sen" bevegelse, og du skal ikke vende den før du kommer over knærne, dette skal gjøres via et skyv fra hoftene, og vekta skal gå veldig nært kroppen, ikke som en curl med omvendt grep. Ihvertfall det beste jeg klarer å forklare med mine manglende kunnskaper. Wink
Først en sen "markløft" som da blir ifra heng, så eksplosivt opp til brystet?
Skal kjøre stokkpress idag og, kan kjøre litt clean etterpå med 30Kg, kan filme og legge ut Wink

På en vending skal du tenke på at du ikke skal bruke armene. Armene skal fungere som en kobling mellom overkropp og stang. Kraften skal komme fra ryggen og bena. Se for deg at du skal hoppe rett opp, samtidig som du rykker opp stanga med ryggmusklene.

På en vanlig vending skal man sette seg ned under stanga, men i en styrkevending(den du gjorde), skal det kun være en liten "svikt i knærne".

Personlig synes jeg at styrkevending fra heng er lettere. Fra heng vil si at du starter med stanga i ca. knehøyde, og eksploderer opp.
Når du sa at jeg må prøv og "hoppe", det tror jeg kommer til og hjelpe meg en god del.
Tester ut i ettermiddag så filmer nok og legger ut Wink
Men er snø og stå på så vet ikke hvor kurrant det er, men skal prøve og skråpe bort en del Wink

Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!