Skrevet av Emne: Går alkohol og trening sammen?  (Lest 9115 ganger)

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Går alkohol og trening sammen?
« #30 : 29. oktober 2007, 14:33 »
Gunnar Røsbø er jo et godt eksempel på at man kan drekke mye og likavel være svær og ha bra form på scenen! er nok veldig individuelt.

Ja, og med god hjelp av droger og gode gener.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Hard Økt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Går alkohol og trening sammen?
« #31 : 29. oktober 2007, 14:48 »
Hehe - så veldig interessant hvem som drikker hva er det nå ikke. Kanskje neste artikkel blir om ons og dets påvirkning på treningen, og evt. om det er en korrelasjon mellom muskelstørrelse, alkoholinntak og antall ons...
Det er kanskje ikke så interessant for deg siden du nok har sittet utallige timer på forumet,
 slik at du har fått vite om det på den måten. Jeg skjønner at du nok ble litt skuffet når du leste artikkelen,
og sikkert bare fikk bekreftet ting du visste fra før, når du ville være noe nytt.

Men for f.eks en 16-18 åring som ikke har gjort det, kan det være greit å vite litt om hvordan utøvere som er kommet et stykke på vei har holdt seg til alkoholen. Er nok av ungdommer/unge voksne som blir helt asosial (ja, man blir lett asosial i det norske samfunnet hvis man blir avholds), på grunn av at de er redd for å ødelegge fremgangen sin. Siden alkoholen virkning på kroppen er veldig induviduell, er det mye lettere for lesere å få et eget forhold til alkoholen ved å f.eks lese statistiske tall på området. Er ofte bedre å se en oversikt over f.eks utøvere på lagsnivå og internasjonalt nivå som drikker og ikke drikker, og hvor mye de drikker (Arve Åsnes-tabell) og kanskje prøve å se en sammenheng, istedenfor å spørre på et forum f.eks på en lørdagskveld om det samme og bruke det som bakgrunn. Siden alkoholens effekt som sagt er veldig induviduell, kan det være greit å lese om utøvere i toppen snakke litt om temaet også, for å lese hvilket syn de har på saken.

Men som sagt: Jeg skulle gitt deg ekstakt tall på hvor mye muskelmassen blir skadet av 2 og av 20 øl, men det har jeg ikke funnet så langt.
Det som ikke gjør deg sterkere gjør deg bare svakere!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Går alkohol og trening sammen?
« #32 : 29. oktober 2007, 14:54 »
Alkoholens skadevirkninger har aldri bekymret meg, da jeg selv aldri drikker, og jeg er heller ikke asosial av den grunn. Smiley

Utlogget Hard Økt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 77
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 77

Sv: Går alkohol og trening sammen?
« #33 : 29. oktober 2007, 15:07 »
Alkoholens skadevirkninger har aldri bekymret meg, da jeg selv aldri drikker, og jeg er heller ikke asosial av den grunn. Smiley
Finnes mange sosiale folk som ikke drikker. Men finnes nok enda flere asosiale folk som ikke drikker. Nei, man trenger ikke absolutt alkohol for å få spenning i hverdagen, akkurat som man ikke trenger kaffe for å være våken, men det hjelper ofte på da Smiley
Det som ikke gjør deg sterkere gjør deg bare svakere!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Går alkohol og trening sammen?
« #34 : 30. oktober 2007, 15:00 »
Hvis du ikke tar deg en bayer i godt lag, har du ingenting i Norge å gjøre.

[quote

author=Mr.Trening link=topic=63080.msg881278#msg881278 date=1193666083]
Alkoholens skadevirkninger har aldri bekymret meg, da jeg selv aldri drikker, og jeg er heller ikke asosial av den grunn. Smiley
[/quote]
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Nick95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 328
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 328

  • ..
Sv: Går alkohol og trening sammen?
« #35 : 30. oktober 2007, 17:23 »
Bayer har ikke vært inn i bærum siden 30tallet tror jeg. Skjønner Mr. Trening veldig godt jeg.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Går alkohol og trening sammen?
« #36 : 30. oktober 2007, 19:33 »
Jeg bor selv i Bærum.

Har aldri drukket, og kommer aldri til å gjøre det, og drikker heller ikke kaffe. Selv om dette er på tvers av folk flests vaner, så er det fullstendig uproblematisk. Mine venner eller min samboer har ingen problemer med dette, og det er sjelden at det er noen som anser det som et problem.

De som eventuelt måtte anse det som et problem at jeg ikke drikker alkohol og/eller kaffe har faktisk et problem selv.

Dersom man mener andre bør gjøre en ting fordi man gjør det selv, og det er eneste grunnen til at man mener andre bør gjøre det, så har man faktisk et problem.

Apropo det med sosial/usosial. Det meste går på det å være vant med en ting. Beste tipset dersom man er usosial/asosial er å trene seg opp og gå inn i situasjoner der man mæ være sosial.

Begynne i det små, og bygge på det.

Er ganske sikker på at det er forbedringspotensiale, selv hos de aller mest asosiale!

Og man trenger faktisk hverken røyk, alhohol eller kaffe for å være sosial.

I visse tilfeller kan det føles ubehagelig å være i en sosial setting hvor det nytes alkohol eller røykes, eller begge deler, og man er den eneste som ikke benytter seg av dette.

Men man bestemmer likevel selv hva man ønsker å benytte seg av, og dersom man lar seg påvirke av andre til å gjøre ting man selv ikke ønsker, da må man jobbe med seg selv.

Man kan også spørre seg om man ønsker venner som røyker og drikker dersom man selv har en treningslivsstil.

Selv har mine venner ettersom årene har gått faset mer og mer over til å bli venner med de samme interesser som meg selv, selv om en del gamle venner likevel er bevart, som ikke deler mine interesser.


Jeg skjønner at de fleste ungdommer har behov for å feste og komme seg en tur ut iblant og treffe mennesker av det motsatte kjønn. Alle liker å få bekreftelse, og å vite at det er noen som er interessert i dem.

At man i slike sammenhenger velger å bruke alkohol er en naturlig følge av den kulturen som finnes i Norge, og mange har sikkert behov for å "mote" seg opp på alkohol.

Dersom man driver seriøst med trening, så ønsker man nok heller ikke å gå på flatfylla hver helg, men en gang iblant er nok ikke så veldig farlig.

Folk sier at de har det gøy når de drikker, og det kan jeg på et vis forstå, men samtidig, fordi jeg selv aldri har drukket - så vet jeg ikke erfaringsmessig hvordan det er.

Det jeg derimot ser er hvor dårlige folk blir dagen etter! Smiley


Mine råd til aktive idrettsungdommer som skal feste blir da følgende:

- Ta deg gjerne en fest, men drikk med måte, og mist ikke kontroll.
- Husk å innta godt med mat, så blir ikke skadevirkningene av alkoholen like stor.
- Det er ikke feil å si nei til alkohol eller rusmidler, og ikke la deg presse av andre til å gjøre ting du ikke vil.


For å oppsummere, i mine øyne går ikke alkohol og trening sammen, men skjønner at det er mange som ønsker å bruke alkohol for å ha det gøy!

I hvor stor grad alholen og treningen kan fungere sammen oppdager man selv etterhvert.

Min personlige mening er likevel at idrett og alkohol ikke hører sammen. At alle andre skal være enig i det, er selvsagt utopi.


Utlogget Hurricane Harila

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 555
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 555

Sv: Går alkohol og trening sammen?
« #37 : 30. oktober 2007, 22:58 »
Jeg er selv keeper, og benytter sjelden alkohol.

Men før når jeg var yngre og ikke satsa noe spesielt hardt (jeg trodde jeg skulle bli best gratis) på å bli keeper, drakk jeg ofte, og mye. Og det gjorde meg ukosentert, Jeg gjorde ingenting av det jeg skulle når jeg stod i mål, og det tok meg gjerne noen treninger før jeg kom til meg selv. Og etter hvert som jeg drakk ofte og mye, så fant jeg ut, vil jeg bli en god keeper, er det like greit å slutte!
 
jeg tenker ofte på Ole Einar Bjørndalen som er best, pga. litt talent Og RÅ VILJE! Han er jo total avholds, pga at han mener det hjelper han, og han benytter seg av hver minste ting som kan gjøre han bedre!
Jeg er rett og slett en stor beundrer av det han gjør!


I år har jeg drukket 3 ganger, (og alle gangene med måte, og jeg stapper i meg mat, og drikker periodevis mye vann)  og hva har jeg klart hittil i år?

1 . Økt betraktelig på det fysiske plan!
2. Fått en streng og hard disiplin, alt skal gjøres, og det skal gjøres sikkerlig!
3. Blitt en vesentlig bedre keeper, og nå er det å stå i mål for meg Lett! (sånn har det ikke hvert på lenge)

4. jeg har fått positiv media oppmersomhet!
    + postiv prat om meg på fotball forum.

drammens tidene:

http://dt.no/article/20070314/SPORT/103140304

"Konneruds siste skanse hadde en magisk hånd på ballen i mange tilfelle, og skal ha mye av æren for at mannskapet fra Konnerud ble årets mestre i sin egen populære vinterserie."

Konnerud fotball sine nett sider:

http://www.konnerudfotball.com/article.php?id=1241

"Åskollen produsert flere store sjanser, men keeper Petter Harila reddet mesterlig ved 2 anledninger"

3 divisjon forum:

http://www.3divisjon.no/forum/topic.asp?TOPIC_ID=843

"Petter Harila er en habil keeper, seriøs spiller og en bra person"


så min konklusjon er:

Alkohol en gang i blandt med måte, med masse mat og vann, går helt fint ann å kombinere,

Men Alkohol ofte, og mye fører til dårlige rutiner og dårlig selv disiplin (en ond sirkel)
Beste løft på stevne:

Knebøy: 240 kg
Benkpress: 145 kg
Markløft 270 kg

Toltal: 655 kg

Meritter:
J.NM sølv i markløft 2009
2. plass  -93 åpen Syd Norsk 2011
1. plass  -93 åpen RM Øst 2012

"Keep your loving brother happy"

Utlogget Feelix

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Går alkohol og trening sammen?
« #38 : 05. mars 2009, 15:12 »
kkjkk

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!