Skrevet av Emne: Energi=motorsykkelXmotorsykkel  (Lest 116559 ganger)

Utlogget Hellbouncer

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #300 : 04. mars 2009, 15:49 »
Enig! Det er viktig at far bruker pengene på seg selv også etter at han får barn. Barna komme uansett til å gjøre som ham når de blir voksne, og da er det bra at de har sultet litt i barndommen, slik at de vet å sette pris på motorsykler og italienske sportsbiler som voksne.

Min erfaring, og observasjoner ellers, er at barn ikke er så dyr i drift. Bestemormesterskapet i presangkjøping gjør at de stort sett har mye mer leker enn de trenger. De spiser mindre enn en katt. Dyre merkeklær er det bare alenemødre med mindreverdighetskomplekser som kler opp ungene sine i. Det er uansett ikke noe de på noe måte har behov for.

Det de har behov for, er å være med foreldrene sine. Kjøretur med italiensk sportsbil eller motorsykkel pleier å være populært. Det er også viktig at de får være med far og leke med sveiseapparat, luftverktøy, motorsag, øks og dynamitt. På denne måten får de sunne forbilder og skills de trenger senere.

Unger blir først dyre når de fatter interesse for å kjøre motorsykkel selv. Det gjør ingenting, da får far også mulighet til å satse mye mer på sporten. Han får ett kjempegodt forhold til ungene sine, og alle er fornøyd.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #301 : 05. mars 2009, 22:00 »
Torsdag 50309
Motocross: 3 pass a 30min + 15min


Supergøy trening i dag Grin Nypreppet bane idag, har aldri vært bedre på Sotra før. Bare kjørte rundt og koste meg uten å fokusere på noe spesielt. Overhoppet det store platåhoppet ganske kraftig to ganger. Det gikk heldigvis helt fint. Ellers så kjører jeg svinger ganske dårlig Embarrassed Det må jeg gjøre mye bedre i morgen.

I dag var det flere voksne på plass. Det var stor morro. Hadde noen perioder der jeg kjørte om kapp med folk noen runder. Merker at avstanden til de andre krymper, men det koster for mye kondis å holde tempoet som skal til.

Ambulansen måtte komme idag. Sjåføren overhoppet ett dobbel hopp og fikk gassoppheng over ett fartsdempe hopp. Han havnet høyt opp i luften og landet med ett klask rett på hoften. Han fikk feire 60års dagen sin på Haukeland. Guttungen han hadde med, sa at farmor kom til å bli steik forbanna og kjefte masse.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #302 : 05. mars 2009, 22:20 »
Kom i diskusjon med en annen som kjører i dag. Han trente på helsestudio utenom kjøringen. Han mente det var bra å kjøre høyrep-programmer for å unngå å bygge for store muskler. Jeg mente at det var tull og henviste til at byggere ofte kjører masse repper. Presiserte at jeg mente 8-15 i motsetning til 3-5 som jeg er mer glad i. Han kunne fortelle at han kjørte 50-100 repper Shocked Jeg henviste til racerx.com og fortalte at de fremste trenerne mener at man bør trene for maks-styrke i gymmet, spesielt offseson. Han sa at sønnen hadde gått på toppidretsgymnas i tre år og nok viste hva som var best. Dette opplegget skulle være bra for å styrke muskelfester og skjelett, som antagelig skal være gunstig for cross what
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #303 : 06. mars 2009, 07:40 »
Vel, 50-100 kan vel gjøre et eller annet for blod- og oksygentilførsel og på den måten hjelpe til med å styrke muskel- og senefester som ellers har dårlig tilgang på slikt, så han kan ha et lite poeng.
Et annet poeng kan være at holdningsmuskulatur og grep trenger spesifikk utholdenhetstrening for å øke yteevnen.

På den annen side kan du si at holdningsmuskulatur (jada, upresist begrep) arbeider hele dagen, og det er ikke utholdenhet, men styrke som er mangelvare. Jeg kan heller ikke se hvordan en liten, svak og seig muskel beskytter skjelettet bedre enn en stor, sterk og eksplosiv muskel.

Som du viser til i eksempelet tidligere; når du overhopper store hopp med en kilometer, eller får gassoppheng 150 meter oppe i luften er det ikke utholdenhet du ber om, ettersom landingen i 250km/t tar et millisekund!!

Slå han i trynet med pissen for meg!  >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #304 : 06. mars 2009, 14:47 »
Fredag 060309
Motocross: 4 pass a 10min


My name is mud Grin Tøffe forhold i dag, sludd i luften og glatt gjørme på bakken. Veldig vanskelig å kjøre i dette. Brillene dugget og var ubrukelig etter to runder. Uten briller fikk jeg sludd i øyet, det svir når det går litt fort. Nesten ingen som kjørte idag. Pyser! Kjørte likevel noen økter. Bra trening å kjøre under slike forhold.

Når det gjelder styrke og cross er jeg trygg på at mitt opplegg er bra, han andre sitt er tull. Når du får en smell er god styrke avgjørende for å unngå sykemelding. Når du kjører ellers er det bedre om de slagene, støtene og landingene du blir utsatt for, tilsvarer 10-30% av maksstyrken din enn 20-60%. Utholdenhet får du av å kjøre, og annen cardiotrening. Roing, sykling, langrenn og jogging er veien å gå. Isolere en liten del av kroppen som i benk eller nedtrekk og kjøre cardio på dette, høres ut som en dårlig ide. Dette er min mening, men jeg kunne godt tenkt meg å se kilder som sier meg imot.

Problemet mitt er at jeg har liten troverdighet siden jeg ikke hevder meg i sporten. Får gjøre det først, belære de andre etterpå + slå de i tryne med pissen. Det viktigste for å klare det er å forbedre svingteknikken og utholdenheten. Utholdenheten er på vei merker jeg. Her er det bare å gjøre mer av det samme. Ellers er det å kjøre masse fremover som gjelder, det er det jeg vil mest i hele verden Grin
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #305 : 06. mars 2009, 22:27 »
Fredagkveld 060309
Støt: 2x3x40 3x50 3x60 3x70 3x80 3x85
Mark: 5x120 3x140 3x160 1x170


Liten vektøkt til kvelds. Hadde bare 50min på oss før de stengte. Er ikke så mye vi får gjort på den tiden. Støt var ok, litt vekslende teknikk. På 85kg ble teknikken så dårlig at det ikke var vits å prøve på noe persing. Mark var helt topp. 160 var lettere enn sist. Før jeg skulle ta 170 ble vi bedt om å gå. Tok likevel en singel siden jeg er en rampegutt. Det kjentes lettere enn 160. Sikkert fordi jeg tok skikkelig i. God sos!
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #306 : 06. mars 2009, 22:32 »
Måtte bare poste denne. Vannilla Ice har noe på hjerte. Føler at han snakker rett til meg: http://www.youtube.com/watch?v=AbAUi7savsk#noexternalembed&eurl=http://www.facebook.com/profile.php?id=597716122&ref=nf
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #307 : 06. mars 2009, 22:49 »
Kombinasjonen av eget kjønnsorgan og andres ansikt kan være vanskelig. Når den skal benyttes i diskusjoner der de andre tar feil foretrekker jeg personlig å bruke en variant jeg kaller:

"Nedlatende dasking i ansikt med våt og klissete penis"

Om ikke annet så holder de som regel kraftig kjeft etterpå.  >Cheesy
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #308 : 06. mars 2009, 23:42 »
Skal det være noelunde trygt å kjøre cross må du ha mye bøystyrke.  http://www.youtube.com/watch?v=-xXuo0yBgoE#noexternalembed
Die trying

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #309 : 07. mars 2009, 01:48 »
Skal det være noelunde trygt å kjøre cross må du ha mye bøystyrke.  http://www.youtube.com/watch?v=-xXuo0yBgoE#noexternalembed

Den e fin. hehe.
Ser ut som kroppen bør tåle mer enn sykkelen.
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Hellbouncer

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #310 : 08. mars 2009, 19:50 »
Søndag 080309
Motocross på Ulven: 4x ca5min


Veldig vanskelig å kjøre idag. Deler av banen var som flytende betong andre steder var det dype spor. Fikk armpump og vondt i fingrene. Det pleier jeg ikke få. Sikkert fordi jeg har kjørt så mye i det siste + forholdene. Uansett god trening å kjøre slike dager.
Die trying

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #311 : 09. mars 2009, 10:41 »
Fikk armpump og vondt i fingrene. Det pleier jeg ikke få. Sikkert fordi jeg har kjørt så mye i det siste + forholdene.

Pluss fest? Har vært en hard uke for en familiemann som deg..Skal du ikke oppsummere "treningsleiren"?

Hva har du lært?
Hvor god er du egentlig?
Hvor mye bedre kommer du til å bli?
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Hellbouncer

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #312 : 10. mars 2009, 00:36 »
Mandag 090309
Bøy: 5x60 5x100 5x120 5x130 5x140 3x150
Rykk: 2x5x40 2x3x50 1x3x55
Hengende benhev: 3x5


Bra trening. Tok bare det viktigste. Var litt travel pga jeg er på jobb. Bøy var snadder. Tror ikke 150 har vært så lett før. Tror det skal bli persing til våren Grin Sitten i rykk var som vanlig varierende, men stadig bedre.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #313 : 10. mars 2009, 01:12 »
Pluss fest? Har vært en hard uke for en familiemann som deg..Skal du ikke oppsummere "treningsleiren"?

Hva har du lært?
Hvor god er du egentlig?
Hvor mye bedre kommer du til å bli?
Var på fest på lørdag ja. Tok det litt med ro. Valgte vekk de siste wiskyene og sluttet å drikke tidlig. Formen var fin på søndag. Har rundet alle levlene på festing mange ganger. Har ingenting å bevise der.

Oppsumering av treningsleir: Helt konkret har jeg lært at jeg må ha 4de gir over platåhoppet for å klarere det. Det er lurt å variere mye mer på sporene igjennom svingene på trening. Dette for å lære å kjøre mange ulike spor. Det kommer til nytte i løp, for de jeg ikke kan kjøre samme spor som en jeg skal forbi + det er vanskelig å planlegge en forbi kjøring når han foran veksler spor hele tiden. Dessuten kan jeg bli presset ut i spor jeg ikke liker. Det forbereder meg også på å lære nye baner, når jeg er vant til å kjøre på flere måter. Har vel mest lært hva jeg bør trene på og hvordan. Det viktigste er svinger. Det visste jeg fra før. Det er helt klart det jeg er dårligst på og. Her er mye å hente, og det er mye vanskeligere enn rykk.

Jeg er ikke spesielt god å kjøre egentlig. Det viktigste i år er å holde ok tempo i ett helt heat, ca 20 min. Da tror jeg at jeg kan komme inn rundt topp 5 i min klasse på en veldig god dag. Håper på tre fire gode dager dette året. Treningen i vinter har virket, og det er en stund til sesongen enda. Så jeg har troen på opplegget mitt. Det som blir veldig tydelig på en slik treningsleir er at trente 14-20 åringer er i satans god form i forhold til meg. 20 år med røyk, øl og damer er hardt å kompensere for. Men det er ikke annet å gjøre, enn å gjøre det.

Jeg kan bli mye bedre. Jeg tror at visst jeg legger dette året og neste vinter riktig opp, kan jeg komme i veldig god fysisk form til neste sesong. Her er det bare målbevisthet, tålmodighet og struktur som skal til. Det tror jeg at jeg har. Jeg må selvsagt få opp farten og. Selv om jeg ikke har kjørt i lange perioder, så vet jeg mye om hva som skal til for å kjøre fort.  Her gjelder det å bruke mest mulig bensin. Trene på de riktige tingene (les svinger). Når det gjelder dette må jeg ta ett steg av gangen, og være tålmodig. Snarveier her fører rett til sykehuset. Der får du ingen poeng. Tror jeg har ca fem år med god framgang foran meg. Det blir bare gøy.
Die trying

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Endre skal komme i toppform til våren.
« #314 : 10. mars 2009, 02:45 »
Mandag 090309
Bøy: 5x60 5x100 5x120 5x130 5x140 3x150
Rykk: 2x5x40 2x3x50 1x3x55
Hengende benhev: 3x5


Bra trening. Tok bare det viktigste. Var litt travel pga jeg er på jobb. Bøy var snadder. Tror ikke 150 har vært så lett før. Tror det skal bli persing til våren Grin Sitten i rykk var som vanlig varierende, men stadig bedre.

150 så også lett ut. Kommer seg styggfort dette her.
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!