Skrevet av Emne: Energi=motorsykkelXmotorsykkel  (Lest 116717 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #360 : 31. mars 2009, 11:20 »

Merket godt at jeg var sliten etter jobbing og trening i går. Bøy gikk fint. I vektløfting ble alt veldig vanskelig. Klarte ikke 160 i bøy. Fikk litt innputt av Flink. Bla at jeg må holde knærne utover og bruke ræven mer. Prøvde det på de siste lette settene. Kjenner at jeg får mer trykk med dette fokuset. Minner også om når han coachet meg opp til 175 i bøy for lenge siden. Tror jeg får fin fremgang i bøy fremover.

Knall gøy på VT idag. Masse kjentfolk og god stemning. Grin

Minner om de tre tingene jeg kommenterte i går:
1. Stivere sko. Marsjstøvler funker i bøy. Bedre enn skatetøfler jaffal.
2. Albuene fram og brystet opp.
3. Knærne ut.

Det som vil ta antatt lengst tid å fikse er å få knærne dine til å slutte å vingle. Det pleier å være et symptom på svake hamstrings/adduktorer har jeg lest i en bok jeg har skrevet selv. En solid dose strake markløft og rygghev har aldri drept noen i så måte. Anbefales på det sterkeste. 3-4 sett strakmark, og 50 rygghev pr økt bør være et naturlig utgangspunkt. Ta gjerne rygghev med 10 sek stopp i toppen midt i settet og på siste rep. Da må hele baksiden jobbe ekstra mye. Noen kjappe sett på good girl- bad girl maskinene er heller ikke å forakte. 1x25 som oppvarming, og 2-3x15 til slutt vil gi resultater kjapt.

Angående oppvarming så har både jeg og proteinpsykologen hatt suksess med dette:

http://www.youtube.com/watch?v=tiA0-IatUrY#noexternalembed&feature=PlayList&p=D816703ABECA342A&index=1

Og dette:

http://www.youtube.com/watch?v=HWfnAUsYUTI#noexternalembed&feature=PlayList&p=D816703ABECA342A&index=14

Øvelsene over vil gi deg noen svar angående styrke og bevegelighet i hofteleddet, og de er god oppvarming til både viktlyfting og styrkeløftøvelser.

Knus an i fisen!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #361 : 31. mars 2009, 11:37 »
Takk for knallbra innlegg. Honnør selvsagt gitt. Ser veldig fin ut den oppvarmingsrutinen. Den i kombo med tennisballegenmassage kan sikkert gjøre underverker for hofte partiet mitt. Jeg har hatt mye kødd tidligere pga skeivhet der.
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #362 : 31. mars 2009, 12:20 »
Tennisball er genialt, så lenge du ikke spiller tennis med den.  Grin

Prøv det er par ganger og gi meg en lyd om hva du opplever, evt om noe er bedre/verre enn før, så ser vi om det er noe annet vi skal prøve.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #363 : 31. mars 2009, 13:12 »
Tennis kommer jeg ikke til å begyne med Grin Holder deg oppdatert Wink Har god tro på disse tiltakene og litt strukturert tøying. Fjerne svakheter og rette opp i skeivheter i kroppen.

Tror jeg kommer til å ha fin progresjon i bøy noen uker nå. Ting forandrer seg mye når det begyner å bli tungt. Kan løfte 130-140 hele dagen uten å tenke på noe spesielt. Fra 155 og videre er det småting som har alt å si. Da er det fint at du ser med en gang hva som er problemet.
Die trying

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #364 : 01. april 2009, 09:09 »
Tennisball i fisen liksom..........
Tøying i det hele tatt har utgått litt i det siste, der må du(vi) bli flinkere..

Men at du sliter litt med å toppe bøyen for tiden er vel ganske naturlig..?..
Eller er det slik at det blir lettere jo tyngre man løfter?
Tror du kommer til å øke uansett, må bare ta tiden til hjelp.....Strake markløft e sikkert kanon,,kanskje ørjan kan vise oss neste mandag. Eller kanskje vi finner noen andre som kan demonstrere hvordan det gjøres perfekt...Har ikke lenger tro på at noen øvelser kan gjennomføres 100% korrekt uten veiledning!! TTT!
Har du tenkt å tilføre tøyeøvelser/strakmark i programmet?
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #365 : 01. april 2009, 10:06 »
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #366 : 01. april 2009, 10:29 »
Jeg er tilstede sånn ca hver mandag, og sikkert de fleste dager i påsken, og det kjekkeste jeg vet er å vise øvelser til kjekke folk.

I tillegg til svake og stive hofter er det ofte et problem å klare å svaie korsryggen nok og lenge nok. Altfor mange slipper svaien i bunn, evt har av-og-på svai underveis i knebøy pga manglende statisk styrke eller manglende mental tilstedeværelse. Det siste kan coaches bort, og det første kan trenes bort.

Strakmark er bra for styrke i korsryggen, men for å øve på å holde svaien statisk over tid ville jeg vel prøvd Good Morning med hard svai, evt rygghev med stopp i toppen. Lett å lære bort.
Alternative øvelser for å bli venner med korsryggen er varianter av reverse hyper, eller omvendt rygghev om du vil. Den nye høye benken på vt egner seg ypperlig til slikt. Også lett å lære bort.

Min soleklare anbefaling er å innføre et kort og effektivt oppvarmingsprogram som aktiverer musklene i lår, sete og korsrygg og forbereder dem på hardere aktivitet, og avslutte programmet med et par enkle tøyeøvelser. Deretter bør det følge lette løft med fokus på teknikk og eksplosivitet i den rekkefølgen.

Et godt eksempel er dette:
- kamel/ katt                                  10 reps
- hitlerhund                                    10 reps
- rollover v-sit                                10 reps
- brannhydrant                               10 hver vei begge sider
- fjellklatrer                                    10 pr side
- groiners                                       10 reps
- tøying av hofteleddsbøyer              3x30 sek pr side
- tøying av sete (som på video nr 2) 2 pr side
- 1 sett sit-ups/lett mage                 15-20 reps
- 1 sett rygghev, lett                       10-20 reps
( Good girl/ Bad girl maskin 1 sett på hver)
- 10-30 sek henge fra chinsstativ

Dette kan gjennomføres på under 15 minutter, garantert!

Som du ser har alle øvelsene fokus på aktivering og bevegelse i korsrygg/sete/hofteleddsbøyer, og dersom noen av musklene der har vært en begrensende faktor i treningen din vil du merke det på en av to måter:
1. Du er svak - du vil bli sliten av oppvarmingen. Noter deg hvor.
2. Du er stiv - du vil føle deg mykere under trening, og teknikken sitter bedre.

Sannsynligvis vil det være litt av begge. Et alternativ kan da være å ta halvparten så mange reps på oppvarming, slik at du ikke blir sliten, bare varm, og heller øke litt etterhvert. Første gangen ville jeg gjort så mye som mulig uansett, slik at du merker hvor du er svakest, hvor mye mykere du føler deg, og evt hvor mye det påvirket treningen både positivt og negativt.

Kjør deg opp på oppvarming!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #367 : 01. april 2009, 23:16 »
Onsdag 010409
Benk: 5x60 5x90 2x3x100 1x110
Rykk+ohbøy: 1+5x40 1+5x45 1+3x55 1+3x60 0x70
Fbøy: 5x70 5x80 4x90
Strakmark: 5x60 2x5x100


Fin trening. Brukte en av de faste benkene i dag. De er litt lave og smale. Vanskelig å holde ræven nedpå. På det andre settet på 100 flyttet jeg grepet litt ut. Har kjørt med ringen utenfor hånden(IPF stang). Holdt nå med fuckefingen på ringen. Det kjentes litt bredt ut men var klart lettere.

Oh bøy var gøy i dag. 3x60 var lett og fint. Klarte å sette meg fint på 70 i rykk, men ble for ustabil i bunn. Ekstrautfordringen med skeivslitte skatesko må ta skyylden for at det ikke gikk. Har det inne. Fokus klarte å OHbøye med 70.

Strakmark røsket skikkelig opp i harmstringen. Mye mer enn leggskrull og nordichellspring tilsammen. Ga meg pga antydning til krampe. Regner med fin gangsperr i morgen.

Takk for superfin artikkel i loggen min Fenrikflink! Honnør er selvsagt gitt. Det du skriver er så tydelig og utfyllende at jeg ikke har noen spørsmål eller komentarer. Skal implimentere dette i treningen min og holde deg oppdatert.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #368 : 01. april 2009, 23:29 »

Like this!! Hellbouncer på trening  Wink

Jeg er en allsidig idrettsutøver. Dårlig i mange ting. Å sammenligne mine rykk med Per Hordnes sine, blir som å sammenligne mine hopp med dette. Men jeg gir meg ikke selv om jeg har både alderen og talentet mot meg.
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #369 : 02. april 2009, 09:19 »

Fin trening. Brukte en av de faste benkene i dag. De er litt lave og smale. Vanskelig å holde ræven nedpå. På det andre settet på 100 flyttet jeg grepet litt ut. Har kjørt med ringen utenfor hånden(IPF stang). Holdt nå med fuckefingen på ringen. Det kjentes litt bredt ut men var klart lettere.


Du vet at det er forskjell på merkingen fra vektløfterstengene til styrkeløftstengene? De nye Ipf styrkeløftstengene har såvidt jeg kan se riktig merking med 81 cm mellom ringene. Vet ikke hvem som har merket de gamle vektløfterstengene, men der er bredden mer enn 81 cm. Lillefinger på ringen på de gamle tilsvarer omtrent ring/pekefinger på ringen på de nye. Til info.


Strakmark røsket skikkelig opp i harmstringen. Mye mer enn leggskrull og nordichellspring tilsammen. Ga meg pga antydning til krampe. Regner med fin gangsperr i morgen.

Takk for superfin artikkel i loggen min Fenrikflink! Honnør er selvsagt gitt. Det du skriver er så tydelig og utfyllende at jeg ikke har noen spørsmål eller komentarer. Skal implimentere dette i treningen min og holde deg oppdatert.

Bra at strakmark røsket opp litt. Da har du mange uker med glede foran deg.

Glad for at du likte "artikkelen" min. Håper den gir resultater!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #370 : 02. april 2009, 16:12 »
Har satt inn penger til Vektlofting forbundet. Bestilt make sko som Ruth Kaisyrie har. Shocked Nå skal jeg løfte det samme som hun, minst!!!! JOHO Grin
Die trying


Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #372 : 07. april 2009, 11:52 »
Lørdag-søndag 04-05 0409
Motocross trening på Bybergsanden: 2x 30min pass med en pause midt i, 10min + 2 runder heat, 30min pass med pause midt i.


Kom meg på tur til Bybergsanden. Den gøyeste crossbanen jeg vet om. Halve banen er hard og halve er dyp myk sand. Den dype delen er veldig tung å kjøre på. Vi kjørte treningsløp både lørdag og søndag. Det ble en skikkelig realitetsorientering Huh På lørdagen kunne jeg slå fast at en treningsøkt ikke er nok for meg for å kjøre meg inn på en ny bane. Det betyr at jeg må reise å kjøre banene før løp. Søndag hadde jeg banen inne. Hopp og whoops gikk greit og alt var egentlig duket for å kjøre på. Første runde klarte jeg å henge godt med i feltet. Fikk god start og hang meg på noen av de raske. Etter mindre enn to runder var jeg helt gåen i hele kroppen. Etter det kunne jeg bare fokusere på å holde hodet opp og hjulene ned. En etter en kom rasende forbi. Embarrassed

Dette holder ikke, jeg har et problem jeg må ordne opp i. Treningen må legges helt om. Jeg må legge styrkemålene på hyllen frem til høsten. Fokusere på utholdenhet, både o2 opptak og muskelutholdenhet. Jeg må bruke crosstreningene aktivt for å bli vant til å kjøre fort i lengre perioder.

Mandag 060409
Intervaller opp løvstakken: Oppvarming ca 15 min opp det bratte stykket. 4x1min intervall opp bratt bakke makspuls 188


Ingen grunn til å utsette ting. Var ganske gåen i kroppen etter helgen. Fikk ikke pulsen høyere enn 188 i dragene. Her er det muligheter for å gjøre bedre.

Bøy: 5x60 5x100 5x120
Rykk: 2x5x30 5x40 3x45
Hengende benhev: 3x8
Tøying


Var gåen i kroppen. Tok likevel en restitusjonsøkt på VT. Gøy det. Brukte litt tid på rolig tøying.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #373 : 07. april 2009, 22:41 »
Cross på Ulven: 4x10min

Lenge siden jeg har kjørt på Ulven. Banen er veldig teknisk så det blir automatisk teknikktrening. Far var aktivitetsleder og det var bare en annen sjåfør. Fikk god coaching Smiley Han var som vanlig opptatt av svinger. Med god grunn det er viktig og jeg har mye å gå på. Fikk etterhvert god flyt gjennom banen. Morro!!
Die trying

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Mål: bli like høy som torkel ravndal

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!