Skrevet av Emne: Energi=motorsykkelXmotorsykkel  (Lest 116646 ganger)

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #555 : 29. oktober 2009, 13:36 »
Kjenner kroppen min ganske godt etterhvert og vet noelunde når den er klar for å kjøre på. Jeg liker å rampe vektene med ett toppsett som høydepunkt. Regner de fleste løftene som oppvarming, de to siste settene som trening. Funker greit for meg, har ikke hatt noen skader på årevis, er ikke skadet nå heller. De vondter jeg har hatt i skuldrene tror jeg kommer mest av ubalanse i treningen, for lite rotasjoner med skuldrene. Føler at innføring av rykk og drag har hjelpt på det.

Planen er å trene opp musklene i denne perioden som er nå fram til jul. Da holder det ikke å bare varme opp, må trene litt og. I går derimot var det bare oppvarming på programmet (lett dag) likevel sa kroppen klart fra at "dette gidder eg ikkje". Har fått en innkalling til drikking, tulling, tøysing og dansing hos Doctor Disco og Partygirl. Spising, hvile og tung drikking gjør nok susen.

Stemmer det. Varmet opp og hatt progresjon i det jeg syns er kjekt å holde på med. Sånn at eg kan drive med løfting til lenge etter du har lagt opp..

Tror det du holder på med funker godt for deg. Du har fått en nydelig teknikk i vektløfting, det har vel vært et mål for deg? Så det er jo bra. Tror ikke det er noen her som skal legge opp noe som helst. Jeg for min  del prøver å legge opp året etter hva jeg tror er lurt i forhold til sesong og slikt. Da er dette tiden for å lage styrke, lenge til løp(6mnd). Så nå er det tung basetrening som gjelder, masse bøy. Etter jul blir det vedlikehold av styrke og hardkjør på kondisen, da får jeg prøve å nærme meg i rykk og støt uten å miste styrken i det andre. 
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #556 : 29. oktober 2009, 13:57 »
Sitat
Tror ikke det er noen her som skal legge opp noe som helst

Det er viktig å gi seg i tide. Som Eivind Reiten sier det: "Jeij har varslet styret om at jeij trekker meij fra min stilling". Anbefaler alle å trekke seg jo før jo heller. Hvis du aldri prøver kan du ikke feile.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #557 : 29. oktober 2009, 14:11 »
Det eneste som mangler for min del er pesing i bøy. Har varmet opp i bøy i nesten 1 år (ikke fullt 2 hvertfall). Prøver meg på vekter opp mot pers av og til og det går greit opp. Ikke framgang men heller ikke tilbake. Løftet 95 i benken i går og det gikk opp lettere enn eg hadde trodd. Teknikken sitter bedre. Tror småmuskler her og der er sterkere uten at eg kan utdype det noe mer. Samme gjelder for mark, klarer å tangere pers rett som det e. Med litt lavere kv til og med. Kommer tydeligvis noe godt ut av rykk&støt relatert trening. Men eg har tatt til meg noe du har gitt beskjed om tidligere, øke intensiteten på trening. Bli skikkelig svett! Det føles veldig bra.
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #558 : 29. oktober 2009, 14:15 »
Det er viktig å gi seg i tide. Som Eivind Reiten sier det: "Jeij har varslet styret om at jeij trekker meij fra min stilling". Anbefaler alle å trekke seg jo før jo heller. Hvis du aldri prøver kan du ikke feile.  Grin

Du må prøve å bli endå sterkere. Du er jo smartere enn de fleste styrkeløftere så det går jo rette veien som vi alle kan se :=)
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #559 : 29. oktober 2009, 16:09 »
Du må prøve å bli endå sterkere. Du er jo smartere enn de fleste styrkeløftere så det går jo rette veien som vi alle kan se :=)
Fenriken er helt klart smart, alt tyder på det, han har mastergrad og jeg har aldri sett ham fremstå som dum på noe vis. Det er likevel litt tynnt for å si at han er smartere enn de andre løfterne. Jeg kjenner nesten ingen styrkeløftere. Han andre jeg har litt kontakt med, Smørbukk, har også master og virker reflektert nok. Engang prøvde jeg å gjøre etteretning angående en profilert kvinnelig løfter for å se hvor mye hun hadde løftet. Fikk bare opp noen forskningsresultater. Så jeg vet ikke. Kanskje styrkeløft er en sport for åndseliten. De som virker litt "glad og enkel" blir skviset ut på suspekt grunnlag.
Die trying

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #560 : 29. oktober 2009, 16:43 »
Jeg tar det for gitt at han er smarterer enn de fleste. Selv om jeg ikke kjenner de fleste styrkeløfterne.. Tror han setter pris på at jeg sier slikt.
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #561 : 29. oktober 2009, 16:50 »
Jeg tar det for gitt at han er smarterer enn de fleste. Selv om jeg ikke kjenner de fleste styrkeløfterne.. Tror han setter pris på at jeg sier slikt.
Sikkert smart å smiske litt. Han er satans svær og har et balltre i støpejern som bare han er sterk nok til å få skikkelig sving på.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #562 : 30. oktober 2009, 22:18 »
Fredag 30109
Bøy: 5x90-100-110 3x130
Benk: 8x60-3x8x70 2x90
Roing: 8x50-67,5 5x80


Ikke noe progresjon idag, bare det viktigste.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #563 : 31. oktober 2009, 17:38 »
Lørdag 311009
Cross på sotra: 3xca20min


Drittvær. Ble ganske lav intensitet. Nå er det fest, så får vi se i morgen utpå dagen.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #564 : 02. november 2009, 22:43 »
Mandag 021109
Bøy: 5x92,5-102,5-112,5-122,5 2x132,5
Benk: 5x72,5-77,5,-82,5 3x87,5-92,5
Vendinger: 5x50 2x3x70
Støtdrag: 3x3x80
Rykkmark: 2x5x100


Grei trening. Stigende humør utover økten. Skulle egentlig ta 5er på 132,5 i bøy, men det var tungt. Før se neste mandag litt ut på dagen. Kanskje jeg må begynne å bruke belte på toppsettene. Har en teori om at vendinger etter benk egentlig er en dårlig ide, kanskje sende klage til mr Starr. På de siste øvelsene kan det være litt feil info siden jeg ikke husker helt detaljene.
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #565 : 03. november 2009, 07:47 »
Vendinger etter bøy og benk er sikkert flott hvis du er 18 år, bor hjemme hos mor, og aldri har opplevd at en fyllesyke sitter i til onsdag. For sånne som oss, så kan bøy og benk føre til stive håndledd og ømme albuer, og ingenting av det er produktivt i forhold til vendinger.

Kanskje ta vendingene først, så er beina skikkelig våkne før bøyen starter?
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #566 : 03. november 2009, 14:26 »
Vendinger etter bøy og benk er sikkert flott hvis du er 18 år, bor hjemme hos mor, og aldri har opplevd at en fyllesyke sitter i til onsdag. For sånne som oss, så kan bøy og benk føre til stive håndledd og ømme albuer, og ingenting av det er produktivt i forhold til vendinger.

Kanskje ta vendingene først, så er beina skikkelig våkne før bøyen starter?
Godt poeng, de er jo myk som seigemenn ungdommene. Er litt redd for å brenne for mye krutt før bøy, siden det er hoved pri. Kanskje jeg skal skvise vendingene inn mellom bøy og benk i første omgang og så se hvordan det går. Er ikke helt fremmed for å legge hele vendingen på hyllen en stund heller.
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #567 : 03. november 2009, 14:28 »
Onkel Ørjan sier:

Vendinger opp til 50-60% av vektene du skal løfte i bøy er en fin måte å varme opp på. Hadde Onkel Ørjan kunnet gjøre skikkelige vendinger skulle han ha gjort det hver gang før bøy og mark.

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #568 : 03. november 2009, 16:24 »
Onkel Ørjan sier:

Vendinger opp til 50-60% av vektene du skal løfte i bøy er en fin måte å varme opp på. Hadde Onkel Ørjan kunnet gjøre skikkelige vendinger skulle han ha gjort det hver gang før bøy og mark.


OK! Gjør som Onkel Ørjan sier Smiley
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #569 : 08. november 2009, 22:51 »
Forrige uke ble en halvfrivillig deload uke. det passet igrunnen greit iom at jeg var litt sliten og trengte restitusjon. Har revidert programmet litt etter de erfaringene jeg har gjort siden jeg begynte dette opplegget. Det er snakk om små justeringer. Jeg har nå vendinger som oppvarming på bøydager og de er satt til 50% av bøyvektene. Onkel Ørjan sa det var lurt. På Onsdag (lett dag) har jeg nå annenhver uke strakmark og annenhver GMs. Dette for variasjon og ønske om å legge inn strakmark. Jeg kjører mark ennenhver mandag, de andre mandagene tar jeg vendinger, støtdrag og rykkmark. det nye her er rykkmark. Jeg syntes progrmmet fungerer fint ellers, både når det gjelder intensitet og volum. Tror jeg klarer å bli sterk i år på denne måten.

I crossmiljøet er det en legende om hvilken form toppkjørerne er i. den går ut på at det har hvert gjort en test av utøvere i alle idretter. Crosskjørerne viste seg til testernes store overaskelse med å komme helt i toppen. Dette hørte jeg om når jeg første gang begynte å kjøre i 12års alderen. Den eldste kilden jeg har på dette er i denne filmen fra 1974: http://www.youtube.com/watch?v=-k4yPL0BDg4#noexternalembed
Dette er forøvrig verdens beste film, noengang, med god margin. Grin
Nå har jeg også i et hjørne av den delen av nettet som handler om cross funnet dette intervuet med Brad Lackey som har vært med på en slik test. http://www.motocrosscanada.ca/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1800&mode=thread&order=0&thold=0 Det som svekker troverdigheten her er at de har så stor tro på fotballspillere, alle i europa vet at de er pingler. Ellers har jeg tro på at utholdenhet som en maratonløper og styrken til en turner er det som må til. Da vet jeg hva jeg må gjøre, LETT!!
Die trying

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!