Skrevet av Emne: Energi=motorsykkelXmotorsykkel  (Lest 116583 ganger)

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #690 : 05. mars 2010, 09:55 »
Fredag 05032010
Vendinger 2x5x40 2x5x50
Mark: 5x60 3x100-115-135
Rykkdrag: 5x60-80


God morgen!
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #691 : 05. mars 2010, 10:11 »
Du er sprø.

Når du e på trening og fleksar og ser kem så løftar mest. Så e eg på jobb.

Kjør deg opp på bleieskift
Kjør deg opp på stiv kolikk
Kjør deg opp på litt permisjooooon

 Grin


Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #692 : 08. mars 2010, 10:24 »
Mandag 08032010
Rykk fra heng: 2x5x20 2x5x40
Rykk: 5x50
Bøy: 5x60 5x100 3x115 5x125
GM: 5x50 2x5x60
Fbøy: 2x5x60
Enhåndsroing: 2x10x24
Chins smalt grep: 2x5


Fikk skryt av en vektløfter for rykkteknikken min Wink Han gav meg også noen ting å jobbe med. Lurer på om jeg skal prøve å gi på litt i rykk og støt når det er deload uke. Jeg tenker at ett rykk på 60-70kg eller ett støt på 80-100 ikke kan ødelegge deloadingen. Mulig jeg har feil, får se.
Die trying

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #693 : 08. mars 2010, 10:32 »
Fikk skryt av en vektløfter for rykkteknikken min Wink Han gav meg også noen ting å jobbe med. Lurer på om jeg skal prøve å gi på litt i rykk og støt når det er deload uke. Jeg tenker at ett rykk på 60-70kg eller ett støt på 80-100 ikke kan ødelegge deloadingen. Mulig jeg har feil, får se.

Hvilken vektløfter trener grisetidlig på vt? Selvsagt må du rykke 70 og støte 100. Når er det deload uke? Eg e med.
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #694 : 08. mars 2010, 10:48 »
Onkel Ørjan sier: noen få tunge rykk og støt går fint under deload fordi du er såvidt mye sterkere i bøy og mark enn du er i vektløfting. Ikke gjør  det til en lang økt, men varm opp til du føler deg kvikk, og gjør fx 60-65-70 og 80-90-100 i støt og så ferdig. Klarer du å gjøre det tidlig i uken er det enda bedre.

For å bli litt nerdete: i dag hadde du 850kg totalt i rykk. Gjør du 3x20-30-40, og 1x50-60-65-70 havner du på 515 som er 60%. Når over halvparten av disse vektene er under 40kg, så betyr det ingenting. Bare pass på å gi deg før det blir heeeeelt max. Mandagsmax er greit, men "horar å brænnevinsmax" er ikke greit.

Samme metode funker i støt. Gi deg når de ikke lengre er eksplosive. En sliter er greit, men ikke tyn ut tre tunge støt. Du skjønner hva jeg mener.

Kjør deg opp!
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #695 : 08. mars 2010, 11:00 »
Når Onkel Ørjan sier GO! Så kjører jeg meg opp.

Når du setter opp sånn tydelig mattestykke så kan jo alle se at det går greit, takk for det! Da kommer jeg til å leke litt ekstra vektløfter på deload ukene. Det blir gøy, og jeg tror det er ca passelig å kjøre meg opp mot max ca hver 4de uke. Skjønner godt hva du mener med å ikke ta tre slite støt. Bare løfter få repper opp til det som kjennes ut til å være den siste greie vekten. Som regel er det jo balanse og teknikk som setter en stopper for mine olympiske eventyr.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #696 : 08. mars 2010, 11:03 »
Hvilken vektløfter trener grisetidlig på vt? Selvsagt må du rykke 70 og støte 100. Når er det deload uke? Eg e med.
Det var han som oppførte seg som stevneleder når vi var og fikk kake fra Per sin mor. En av de gode tingene med å trene grisetidlig er at du kan trene en gang til senere på dagen. Tror det er vanlig blandt seriøse vektløftere.
Die trying

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #697 : 08. mars 2010, 11:08 »
Det var han som oppførte seg som stevneleder når vi var og fikk kake fra Per sin mor. En av de gode tingene med å trene grisetidlig er at du kan trene en gang til senere på dagen. Tror det er vanlig blandt seriøse vektløftere.

Hobby-vektløftere med brokk bør vel trene maks en gang om dagen eller?
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #698 : 08. mars 2010, 11:22 »
Hobby-vektløftere med brokk bør vel trene maks en gang om dagen eller?
rofl
Gjelder sikkert egne retninglinjer for eldre hobbyløftere med brokk og alsheimer. Vet ikke hvor farlig det er, ikke spør BB. Generelt vil jeg si at viss det ikke dreper deg, blir du sterkere.
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #699 : 08. mars 2010, 11:25 »
rofl
Gjelder sikkert egne retninglinjer for eldre hobbyløftere med brokk og alsheimer. Vet ikke hvor farlig det er, ikke spør BB. Generelt vil jeg si at viss det ikke dreper deg, blir du sterkere.

Nietzsche sa også “One should die proudly when it is no longer possible to live proudly.” Det kan være farlig å stole blindt på sitater.

Generelt vil jeg si at det som ikke dreper deg som oftest etterlater deg sengeliggende og dårlig i noen uker.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #700 : 08. mars 2010, 11:33 »
Nietzsche sa også “One should die proudly when it is no longer possible to live proudly.” Det kan være farlig å stole blindt på sitater.

Generelt vil jeg si at det som ikke dreper deg som oftest etterlater deg sengeliggende og dårlig i noen uker.
Er litt enig med Nietzsche der. Bra å drive med aktiviteter som dreper deg når du skal dø slik at du ikke blir sittende å sleve i ti år uten å gjøre nytte for deg. Men det er enda litt for tidlig for Fokus.

Med brokk er det sikkert mulig å bli rekord-dårlig tror jeg. Spør legen hva hun tror.
Die trying

Utlogget NullFokus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #701 : 08. mars 2010, 12:55 »
Er litt enig med Nietzsche der. Bra å drive med aktiviteter som dreper deg når du skal dø slik at du ikke blir sittende å sleve i ti år uten å gjøre nytte for deg. Men det er enda litt for tidlig for Fokus.

Med brokk er det sikkert mulig å bli rekord-dårlig tror jeg. Spør legen hva hun tror.

Legen sier; Kjør på!  Men hun vet ikke 100% hva jeg driver på med så tror det kan være lurt å lytte litt. Til kroppen. Rykk med bom på tilslag og en olympiastang rett i en tarm som stikker ut av magen må eg prøve å unngå. Tror det blir oh-squats istedet for rykk og støt siden tilslaget der er lavere enn tarmer som stikker ut. Prøvde å fortsette på bøy-programmet men måtte gi tapt, føltes som noe revnet. Noe har JO revnet. Deilig!!
Mål: bli like høy som torkel ravndal

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #702 : 08. mars 2010, 13:41 »
Kjør deg opp på lyskebrokk
Kjør deg opp på magebrokk
Kjør deg opp på Valebrokk
Begynn med stokk

Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #703 : 09. mars 2010, 09:35 »
Tirsdag 09032010
Javorek: 2x20 4x30 makspuls: 189
Hengende beinhev: 3x12
Rygghev: 3x10x24kg


Bra økt. Håpet å komme over 190 i puls, det gikk nesten. Vektløfteren/treneren var der idag og. Han mente NM 2011 burde være et greit mål. Ingen kvalifisering i veteranklassen, hjemmebane, ikke reiseutgifter osv. Syntes det var en god ide om helsen holder. Satser på å unngå lyskebrokk og lårhalsbrudd, så blir det en god historie til barnebarna.
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #704 : 09. mars 2010, 09:42 »
NM i vektløfting neste år? Stille i plussen da, så kan vi konkurrere?  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!