Skrevet av Emne: Energi=motorsykkelXmotorsykkel  (Lest 116624 ganger)

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #840 : 17. februar 2012, 13:21 »
Torsdag 17022012
Rykk: 5x40-50 2x60
M-press 5x45-55 3x60
Situps: 15x15kg 10x20kg
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #841 : 17. februar 2012, 20:29 »
Har et par utfordringer som jeg må ha en strategi i forhold til.

1. Crossfit total: Skal prøve å sette en bra total på bøy+press+mark innen mars er ferdig. Dette må ikke gå for mye utover vektløfting og kondis, men det er fint om jeg klarer å gjøre det bra. Alle luretriks mottas med takk.  Grin

2. Jeg skal ta helsetest med inbodymaskin. Dette er et veddemål med han som var med sist jeg tok en slik for noen år siden. Da fikk han ett helsepoeng mer enn meg. Jeg er i bedre form nå, han i dårligere. Likevel vet jeg ikke helt hva som er best strategi for best resultat her. Alle luretriks mottas med takk.  Grin
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #842 : 18. februar 2012, 00:16 »
Bodyanalyse-maskinene er veldig sensitive for væskebalanse. Et triks kan være at du får maksa ut kreatintakinga, hvis du vil at den skal vise stor muskelmasse. Det er ihvertfall slik jeg har forstått at den virker.

Viking-hallen tok sånn test mye billigere enn alle andre steder sist jeg tok, btw.

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #843 : 18. februar 2012, 08:45 »
Bodyanalyse-maskinene er veldig sensitive for væskebalanse. Et triks kan være at du får maksa ut kreatintakinga, hvis du vil at den skal vise stor muskelmasse. Det er ihvertfall slik jeg har forstått at den virker.

Viking-hallen tok sånn test mye billigere enn alle andre steder sist jeg tok, btw.
Da er det sikkert greit å ha disse to begivenhetene nært i tid.. Kreatin og stor muskelmasse passer godt til maksløfting og. Blir finalen av vintertreningen dette..
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #844 : 20. februar 2012, 21:21 »
Mandag 20022012
Rykk: 5x40-50 8x1x60
Støt: 5x40-50-60 8x1x70 5x1x80


Grei trening! Har fått litt dårligere teknikk i rykk de siste to ukene. Var veldig i støtet når jeg tok 75, men nå er det noe som ikke stemmer. Hjelper at noen kyndige ser på og kommenterer. Ordner seg nok igjen. Støt er bare vondt og vanskelig. Prøvde litt ulike grepsbredder uten at det hjalp noe.

ADN var der i dag. De viste ingen interesse for meg  Huh Kanskje kåno har rett i at jeg har for tynne armer og bør trene mer bicepscurl.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #845 : 20. februar 2012, 21:27 »
Denne uken blir totalt ødelagt, hva angår trening for meg.  Angry Den ene arbeidsplassen min valgte å sende meg på kurs tirsdag og onsdag, den andre plasserte meg på messe frem til søndag. Jeg har altså null niks fritid. Ingen tar hensyn til mine store idrettsambisjoner.

På messen jeg jobber på er det en stand med kroppsanalyse maskin. Jeg gikk der idag og fikk analysert sammensetningen av kroppen min:

Vekt: 91,5
Fettfri masse: 72,1
Fettfrikroppsvekt UMIS: 68,3
Kroppsvann: 53

Muskelmasse: 41,5
Kroppsfett: 19,5

Bmi: 29,5
Fett%: 21,2
Midje-hoftemål: 0,90

Ernæringsevaluering:
Proteiner: normal
Mineraler: normal
Fett: over

Vekt: over   Grin
Muskler: sterk Cool
Fett: over  :Smiley

Kroppsbalanse musklatur:
Overkropp: balansert
Underkropp: balansert
Under/overkropp: lett ubalansert

Kroppstyrke
Overkropp: muskulær
Underkropp: normal  Embarrassed
Musklatur: muskulær

Helsediagnose:
Kroppsvann: normal
Ødem: normal
Helse: normal

Idealvekt: 84,7
Helsescore: 88poeng?  what

Jeg hadde på jeans og skjorte, og hadde spist to måltid tidligere på dagen. Vet ikke hvor mye det betyr. Tror jeg fremdeles kan hevde å veie 90kg. At jeg har fem kilo jeg ikke kan bruke til noe stemmer med mine egne antagelser. Jeg har altså et realistisk forhold til hvordan kroppen min er. Det som var litt overaskende var at jeg er mer sterk/muskuløs i overkroppen enn underkroppen. Alt over 70 helsepoeng er bra. Det meste de har sett er 104. Jeg har altså god helse.
Her er resultatet fra kroppsanalysen jeg tok sist. Jeg ligger nå omtrent på den idealvekten jeg hadde den gang, det gir sikkert noe fremgang selv om min nye idealvekt kanskje er litt lavere.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #846 : 21. februar 2012, 20:18 »
Tirsdag 212012
Mark: 5x110-130-140 3+2x150
WOD: hvert minutt: 5 KBsving-5 kb drag til haken-5 situps. 24kg rx. Burpees resten av minuttet til 50 burpees. vet ikke tiden Tongue ca 12-15 min. glemte å se.
Press: 3x50-60


Fin WOD. Idrettspesefikk trening med høy puls  Grin

Når jeg dro mark fikk jeg kritikk for at jeg begynte på nytt for hvert løft. Holdt selfølgelig i stangen hele tiden. Han mente jeg burde reppe de uten stopp men uten bounce, for da ble det lettere og gikk raskere. Jeg forklarte tydelig hvorfor det heter deadlift og at jeg hadde planer å ta hver repetisjon som et nytt løft resten av livet.
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #847 : 21. februar 2012, 22:42 »
Markløft uten både stopp og sprett, det høres litt vanskelig ut.

Litt rar wod siden den ikke kan prestasjonsrettes - eventuelt telle hvor mange burpees man rekker?  Eller man skulle kun til 50 totalt?

Tror jeg slår deg på de fleste parametrene på den siste bodyanalysen min. Det ville vært dumt å lete fram arket og få det avkrefta. Jeg husker jeg syntes det var rart at den viste balanse mellom over- og underkropp. Det var på tida jeg klarte maks 1 kroppshev og maks 50-60 kg i millitærpress, samt 210 mark. Det kan handle om at referansepunktet er en gjennomsnittsperson, ikke en velbalansert atletisk kropp.

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #848 : 21. februar 2012, 23:03 »
Markløft uten både stopp og sprett, det høres litt vanskelig ut.

Litt rar wod siden den ikke kan prestasjonsrettes - eventuelt telle hvor mange burpees man rekker?  Eller man skulle kun til 50 totalt?

Tror jeg slår deg på de fleste parametrene på den siste bodyanalysen min. Det ville vært dumt å lete fram arket og få det avkrefta. Jeg husker jeg syntes det var rart at den viste balanse mellom over- og underkropp. Det var på tida jeg klarte maks 1 kroppshev og maks 50-60 kg i millitærpress, samt 210 mark. Det kan handle om at referansepunktet er en gjennomsnittsperson, ikke en velbalansert atletisk kropp.
WODen er slik at du skal velge hvor mange burpees du skal ta. 30, 50 eller 100. Når du har tatt det er du ferdig, tiden er resultatet.

Syntes du skal finne frem arket... Tror ikke du er så værst konstruert for helsetest.

Ser at jeg var litt sterkere enn nå når jeg tok denne testen. ca 10 kg i bøy og mark. Men jeg er fem kilo lettere nå og skal fint hente inn den tapte styrken på den tiden jeg har.
Die trying

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #849 : 22. februar 2012, 13:47 »
Onsdag 22022012
Bøy: 5x60-90-110 3x120 1x135
Overstøt: 3x3x60
Pullups: 3x8
T2B: 2x10


Alt var tungt og vanskelig i dag  Angry Tror jeg kanskje spiser og hviler for lite, og stresser for mye.

WODen i dag inneholdt clean&jerk. Denne øvelsen lignet ikke på støt  Undecided Mer en slags thruster fra gulvet med touch and go i bunn og en nanostop ved skuldrene. Glad jeg kom for sent til å havne i den fellen. Han som hadde laget WODen har solgt sin del til Lillemann og flytter til Drittlo denne uken (han er grei fordet om). Så jeg regner med at dette går vekk av seg selv.
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #850 : 22. februar 2012, 22:55 »
Crossfit-woden Grace med 30 c&j på tid er ikke noe for deg altså :-P

Selvsagt blir ikke dette ordentlige støt, men så lenge man holder ryggen rett (ikke slik som her: http://www.youtube.com/watch?v=xITLkSiuzkU#noexternalembed) blir ikke dette helt ok trening?

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #851 : 23. februar 2012, 07:41 »
Blir fin trening det der. Det som hadde vært værst i går var at om du stoppet i bunn fikk hele laget straffeløping. Det vil si at mitt lag ville fått straffeløping for hver repp jeg skulle ta. Jeg tør ikke begynne å lefle med touch&go når jeg driver å stresser med å bane inn disse løftene på den rette måten. I den fasen av livet jeg er i nå må hver støt og hvert rykk taes med det største alvor, så kan jeg kanskje fuske litt når jeg en gang har lært faget.
Die trying

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #852 : 24. februar 2012, 01:47 »
Det du skriver om straffeløping synes jeg ikke høres kult ut i det hele tatt.

Skulle vært en fjerde crossfit-boks i byen, en uten alt våset :-P

Utlogget Hellbouncer

Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #853 : 24. februar 2012, 15:44 »
Det du skriver om straffeløping synes jeg ikke høres kult ut i det hele tatt.

Skulle vært en fjerde crossfit-boks i byen, en uten alt våset :-P
Jeg har planer om å bygge meg en stor garasje ;-)
(der blir det ikke noe vås, men ingen søte jenter heller.)
Die trying

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Energi=motorsykkelXmotorsykkel
« #854 : 27. februar 2012, 10:27 »
Jeg har planer om å bygge meg en stor garasje ;-)
(der blir det ikke noe vås, men ingen søte jenter heller.)

Jeg er med! Er ubrukelig til det meste, men kan bære og kjøre trillebår. Har også erfaring med leca, moduler og betongarbeid. Du er nok bedre enn meg på interiør, men jeg er til gjengjeld veldig god på å sortere nødvendig utstyr til garasjetrening. Vi kan bytte. Har dessuten overskudd på plakater av Manowar som du kan få henge på veggene hvis du vil  Wink
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!