Skrevet av Emne: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?  (Lest 4598 ganger)

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« : 20. oktober 2007, 01:44 »
Har tittet litt rundt ang 5x5 programmet og lurer på hvilke av de mange som ligger ute på nettet er det dere kjører.Den fra iform,treningsforum,den orginale fra (var det bill ...han het) eller myo versjonen...osv.
Og har dere foressten gjort noen endringer på programmene?
to be strong or big,thats the question Cheesy

Celdiir

  • Gjest
Alle, untatt den som heter 5x5 powerbuilding på iform, er det samme programmet. Artikkelen her på TF er den samme som ligger på myorevolution og iform. Det som står i disse artiklene er stort sett det samme som står her, bare på norsk og med litt ekstra tips og innsikt fra Fagerli:
http://www.geocities.com/elitemadcow1/table_of_contents_thread.htm#PART%20I:%20The%20Program

Her er noen andre Bill Starr varianter: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49327.msg786991#msg786991

Har trent intermediate og det andre programmet i den siste url'en. Liker begge, men likte det siste programmet best pga variasjonen.

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #2 : 20. oktober 2007, 12:21 »
Alle, untatt den som heter 5x5 powerbuilding på iform, er det samme programmet. Artikkelen her på TF er den samme som ligger på myorevolution og iform. Det som står i disse artiklene er stort sett det samme som står her, bare på norsk og med litt ekstra tips og innsikt fra Fagerli:
http://www.geocities.com/elitemadcow1/table_of_contents_thread.htm#PART%20I:%20The%20Program

Her er noen andre Bill Starr varianter: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49327.msg786991#msg786991

Har trent intermediate og det andre programmet i den siste url'en. Liker begge, men likte det siste programmet best pga variasjonen.
Men gjorde du noen endringer i programmet?
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget Mr_Erik1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 735
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 735

  • Pumping iron..!:-D
Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #3 : 20. oktober 2007, 12:41 »
Liker iform.no sitt veldig bra! har hatt meget god fremgang med det, både i styrke og masse sammenheng. nå har jeg dog ikke prøvd dem andre 5x5 programmene, så kan ikke akkurat si hvilket som er beste. Men jeg anbefaller vertfall iform sitt.. Smile
eat,train,sleep,repeat.

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #4 : 20. oktober 2007, 15:18 »
Kjører bill starr intermediate. Liker det veldig bra! Inspirert av myo sitt har jeg slengt på chins på onsdagen, og det går uten problem!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #5 : 20. oktober 2007, 17:04 »
har dere fulgt de helt slavisk?
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #6 : 20. oktober 2007, 17:29 »
har trent i 2år nå og lurer på om jeg skal ta å prøve meg i intermediate...hmm usikker:P..aldri likt pyramide hehe
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget manbearpig

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #7 : 20. desember 2007, 11:26 »
Hei, jeg holder på med en 4split som jeg kjører 12reps på de fleste øvleser en mnd fremover. Tenkte å gå inn for og starte på 5x5 http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=10 (ikke det avanserte) når jeg er ferdig med denne mnd'en. Dette programmet har jo veldig få forskjellige øvelser men, er det sånn at man får trent hele beina med feks bare knebøy 3ganger i uka? Og nok triceps feks?
When the power of love overcomes the love of power the world will know peace.
Jimi Hendrix

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #8 : 20. desember 2007, 18:26 »
Hei, jeg holder på med en 4split som jeg kjører 12reps på de fleste øvleser en mnd fremover. Tenkte å gå inn for og starte på 5x5 http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=10 (ikke det avanserte) når jeg er ferdig med denne mnd'en. Dette programmet har jo veldig få forskjellige øvelser men, er det sånn at man får trent hele beina med feks bare knebøy 3ganger i uka? Og nok triceps feks?

Programmet er strukturert slik at man vil få en total utvikling over en lang periode, men når man begynner å bli viderekommen/avansert så vil det være nødvendig med ulike støtteøvelser for å rette opp svake punkter i de ulike løftene.

Kjører du bøy på korrekt måte (under parallellen), så er det nok for bein. Det kan være greit å legge til strake mark eller ettbeinsmark for å få litt mer vekt på hams- og setemuskulatur om man føler det trengs. Triceps vil få kjørt seg nok av benk- og skulderpress, men det er ikke uvanlig å legge inn noen sett med isolasjonsøvelser - noe som avhenger av bakgrunn og målsetning. Smiley

Vil uansett anbefale et par runder med programmet som det er, og heller modifisere når det trengs. Smiley


Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #9 : 20. desember 2007, 18:32 »
har trent i 2år nå og lurer på om jeg skal ta å prøve meg i intermediate...hmm usikker:P..aldri likt pyramide hehe

Du er ikke nødt til å kjøre pyramider i nybegynnervarianten, selv om det er greit å begynne med det. Kjør deretter 5 sett med samme vekt og øk progressivt til det stagnerer, ta en deload, og start på nytt. Gjenta til det blir umulig med progresjon fra økt til økt og gå deretter over til intermediate varianten.

Intermediate er ikke en benevnelse som sier noe om hvor lenge man har trent, men om man har kommet såpass langt at progresjonen ikke lenger kan oppnås like lett. Smiley

Utlogget manbearpig

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #10 : 02. januar 2008, 12:23 »
Programmet er strukturert slik at man vil få en total utvikling over en lang periode, men når man begynner å bli viderekommen/avansert så vil det være nødvendig med ulike støtteøvelser for å rette opp svake punkter i de ulike løftene.

Kjører du bøy på korrekt måte (under parallellen), så er det nok for bein. Det kan være greit å legge til strake mark eller ettbeinsmark for å få litt mer vekt på hams- og setemuskulatur om man føler det trengs. Triceps vil få kjørt seg nok av benk- og skulderpress, men det er ikke uvanlig å legge inn noen sett med isolasjonsøvelser - noe som avhenger av bakgrunn og målsetning. Smiley

Vil uansett anbefale et par runder med programmet som det er, og heller modifisere når det trengs. Smiley



Jess. Tenker jeg skal prøve å sette opp en tabell excel ihelga. Vis 5RM er på 80KG i benkpress, hvor lavt vil du anbefale og starte da? Og er det slik at man skal legge på 2,5kg i benkpress mandag og fredag, dvs 5kg i uka? vis man starter på 50kg i toppsettet på mandag, så går man til 52,5 på fredag, så 55 til mandag igjen?  Smiley
When the power of love overcomes the love of power the world will know peace.
Jimi Hendrix

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #11 : 02. januar 2008, 18:22 »
Jess. Tenker jeg skal prøve å sette opp en tabell excel ihelga. Vis 5RM er på 80KG i benkpress, hvor lavt vil du anbefale og starte da? Og er det slik at man skal legge på 2,5kg i benkpress mandag og fredag, dvs 5kg i uka? vis man starter på 50kg i toppsettet på mandag, så går man til 52,5 på fredag, så 55 til mandag igjen?  Smiley

Jeg syns du skal starte med 55-60 kg i benken.

Ja, du har skjønt poenget med progresjonen (du kan øke med 2,5-5kg per økt). Jeg tipper du kan holde på i en god stund før du stagnerer, men om du skulle få problemer underveis så får du bare si ifra. Smiley

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #12 : 02. januar 2008, 18:26 »
Manbearbig ftw. Honnør for navnet.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget manbearpig

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 75
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 75

Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #13 : 02. januar 2008, 19:15 »
Jeg syns du skal starte med 55-60 kg i benken.

Ja, du har skjønt poenget med progresjonen (du kan øke med 2,5-5kg per økt). Jeg tipper du kan holde på i en god stund før du stagnerer, men om du skulle få problemer underveis så får du bare si ifra. Smiley

Takker, er innstilt og motivert så dette går nok bra. Har ganske langearmer, bein osv. Ser helt klart at folk med kortere armer har lettere får og øke. =b

Jo, takk for nick-skryt. Herlig vittige de episodene med manbearpig! Cheesy
When the power of love overcomes the love of power the world will know peace.
Jimi Hendrix

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Hvilke av de mange 5x5 programmene liker dere best?
« #14 : 02. januar 2008, 23:38 »
Mm, spesielt de nye imaginationland=)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!