Skrevet av Emne: Litt lei dette nå.  (Lest 3445 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Litt lei dette nå.
« : 21. oktober 2007, 12:14 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=176096

§ 192. Den som

a) skaffer seg seksuell omgang ved vold eller ved truende atferd, eller 
b) har seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller av andre grunner ute av stand til å motsette seg handlingen, eller 
c) ved vold eller ved truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen, eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv, 

straffes for voldtekt med fengsel inntil 10 år. Ved vurderingen av om det er utøvd vold eller truende atferd eller om fornærmede var ute av stand til å motsette seg handlingen, skal det legges vekt på om fornærmede var under 14 år.

       Straffen er fengsel i minst 2 år dersom

a) den seksuelle omgang var samleie, eller 
b) den skyldige har fremkalt en tilstand som nevnt i første ledd bokstav b for å oppnå seksuell omgang. 

       Fengsel inntil 21 år kan idømmes dersom

a) voldtekten er begått av flere i fellesskap, 
b) voldtekten er begått på en særlig smertefull eller særlig krenkende måte, 
c) den skyldige tidligere er straffet etter denne bestemmelsen eller etter § 195, eller 
d) den fornærmede som følge av handlingen dør eller får betydelig skade på legeme eller helse. Seksuelt overførbar sykdom og allmennfarlig smittsom sykdom, jf. smittevernloven § 1-3 nr. 3 jf. nr. 1, regnes alltid som betydelig skade på legeme eller helse etter denne paragrafen. 

       Den som ved grov uaktsomhet gjør seg skyldig i voldtekt etter første ledd, straffes med fengsel inntil 5 år. Foreligger omstendigheter som nevnt i tredje ledd, er straffen fengsel inntil 8 år.


(Her skulle det komme ett innlegg om bedre strafferammer, men jeg syntes egentlig at dette er bra jeg!)

Håper ofre som i klare tilfeller virkelig er ofre, benytter seg av "d)" her; skade på helse.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Litt lei dette nå.
« #1 : 21. oktober 2007, 12:16 »
Jeg FATTER ikke hva som er så jævla interessant og deilig med å tvinge pikken sin inn i noen... Er det følelsen av makt?? kan ikke fatte den koblingen med kontroll, sexualitet og makt jeg da i så tilfelle....

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Litt lei dette nå.
« #2 : 21. oktober 2007, 12:19 »
Jeg FATTER ikke hva som er så jævla interessant og deilig med å tvinge pikken sin inn i noen... Er det følelsen av makt?? kan ikke fatte den koblingen med kontroll, sexualitet og makt jeg da i så tilfelle....

Jeg har skjønt så mye at mennesket er uforklarlig. Jeg er utrolig glad jeg ikke er psykolog. Har svært liten lyst til å vite hva som driver dsse menneskene.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Lille-My

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 58

Sv: Litt lei dette nå.
« #3 : 21. oktober 2007, 18:58 »
Det er mange fomer for voldtekt. Den som skjer på gata i Oslo, har ikke mye med sex å gjøre. Det er en handling som frarøver kontroll, og gir makt.
Jeg kan ikke annet enn å føle et vist hat for denne type menneske, som ødelegger et liv på den måten. Voldekten ender ikke når selve "akten" er over. Den fortsette på legevakten, hos politiet, hjemme, og tenk om man blir smittet av noe!!

Jenter; pass på hvor dere går, og skulle det skje noe, husk hva Mona Høines sa: Klor, bit og skrik. Få samlet så mye bevis under neglene som mulig, og lag merker på gjerningsmannen!!! Ikke la han få kontroll, gjør motstand MED EN GANG!!

Gutter: pass på at jentene kommer seg trygt hjem. Selv om du ike kjenner henne, er det mamman, søstern, venninnen, dattern til noen ander... Shocked)
Noen ganger må man bare si :FUCK IT

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Litt lei dette nå.
« #4 : 22. oktober 2007, 00:45 »
Gutter: oppfør dere som folk, eller ta konsekvensene.
Jenter: kle på dere og ikke vær så dum i huet å tro at "det skjer ikke meg"...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Litt lei dette nå.
« #5 : 22. oktober 2007, 00:50 »
Og til dere kvinnfolk som er drita fulle og blir med en hjem, ikke skrik voldtekt når dere blir såpass edrue at dere kommer på mannen der hjemme, som mest sannsynlig sitter og lurer på hvor du er hen.

For ikke å snakke om de som skriker voldtekt når de finner ut at det ikke var kjærlighet i bildet alikevel, men bare en kar som hadde lyst å få seg noe.
Synd at du ble lurt, men blir du sjekket opp av en kar klokken 2.55 på en uteplass, så er det mest sannsynlig ikke ham du ender opp med for resten av livet.

Ikke skjedd meg, men noen bruker faktisk voldtekt som en unnskyldning for å slippe å ta ansvar for egne tabber.
Det ødelegger også for de som faktisk blir voldtatt.

Utlogget Lille-My

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 58

Sv: Litt lei dette nå.
« #6 : 22. oktober 2007, 07:21 »
Jeg må jo bare si det, selv om jeg er enige med dere alle sammen. Uansett klær, uansett være måte, et nei er ALLTID (uten unntak) et nei.

Og jeg håper ikke dere gutta sitter igjen med det inntrykket at jenter fleste som har hatt fylle sex, skriker voldtekt dagen etterpå!! Vi er ikke alle helt gale...

Så da kan jeg jo også legge til at dere trenger jo ikke dra med dere hjem det fulleste kreket dere finner på utestedet hjem heller da.. Når ble egentlig fyllesex bra? Men det er kanskje en annen diskusjon.. ;o)
Noen ganger må man bare si :FUCK IT

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Litt lei dette nå.
« #7 : 22. oktober 2007, 07:51 »
Selvfølgelig er et nei et nei, men når man hører "kvinnfolk voldtatt i belastet strøk i Oslo" om og om igjen, så kan man jo begynne å sette spørsmål ved enkelte kvinnfolks dømmekraft. Tongue Er jo faktisk ikke sånn at voldtektsmenn stikker ut på vestkanten, finner seg et kvinnfolk, drar hu etter håret bort til Grønland og SÅ voldtar hu, ikke sant..Tongue
Og OM man da skulle være så uheldig at man faktisk bor på Grønland og ville være nødt til å gå dit for å komme hjem, hva med å gå flere, evt få en svær dude til å følge seg? HAN kan jo trygt gå tilbake igjen, etter å ha fulgt dama hjem, er jo ikke SÅ ofte menn voldtar menn, ikke sant..  :Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Litt lei dette nå.
« #8 : 22. oktober 2007, 09:05 »
Selvfølgelig er et nei et nei, men når man hører "kvinnfolk voldtatt i belastet strøk i Oslo" om og om igjen, så kan man jo begynne å sette spørsmål ved enkelte kvinnfolks dømmekraft. Tongue Er jo faktisk ikke sånn at voldtektsmenn stikker ut på vestkanten, finner seg et kvinnfolk, drar hu etter håret bort til Grønland og SÅ voldtar hu, ikke sant..Tongue
Og OM man da skulle være så uheldig at man faktisk bor på Grønland og ville være nødt til å gå dit for å komme hjem, hva med å gå flere, evt få en svær dude til å følge seg? HAN kan jo trygt gå tilbake igjen, etter å ha fulgt dama hjem, er jo ikke SÅ ofte menn voldtar menn, ikke sant..  :Smiley

Dummeste jeg har hørt. I dette tilfellet gjaldt det grønland. I det andre tilfellet var det Frogner. Kvinners dømmekraft spiller forsåvidt ingen rolle. Man skal faktisk kunne snakke med mennesker, for så å gå hjem, uten å få tredd en taxisjåførs tissefant inn i seg selv.

Har ingen sympati for disse menneskene.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Zuul

Sv: Litt lei dette nå.
« #9 : 22. oktober 2007, 09:08 »
Hadde jeg vært kvinne hadde jeg, i tillegg til vektrening og kampsport, også skaffa meg en Taser. Og gira den opp mange volt..

Et strøm kukk Grin

Utlogget kriweb

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 211

Sv: Litt lei dette nå.
« #10 : 22. oktober 2007, 09:09 »
Selvfølgelig er et nei et nei, men når man hører "kvinnfolk voldtatt i belastet strøk i Oslo" om og om igjen, så kan man jo begynne å sette spørsmål ved enkelte kvinnfolks dømmekraft. Tongue Er jo faktisk ikke sånn at voldtektsmenn stikker ut på vestkanten, finner seg et kvinnfolk, drar hu etter håret bort til Grønland og SÅ voldtar hu, ikke sant..Tongue
Og OM man da skulle være så uheldig at man faktisk bor på Grønland og ville være nødt til å gå dit for å komme hjem, hva med å gå flere, evt få en svær dude til å følge seg? HAN kan jo trygt gå tilbake igjen, etter å ha fulgt dama hjem, er jo ikke SÅ ofte menn voldtar menn, ikke sant..  :Smiley

Du burde seriøst ikke uttale deg om dette noe mer.

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
Sv: Litt lei dette nå.
« #11 : 22. oktober 2007, 09:44 »
Du burde seriøst ikke uttale deg om dette noe mer.

Støttet!

Utlogget Lille-My

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 58
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 58

Sv: Litt lei dette nå.
« #12 : 22. oktober 2007, 09:48 »
Dummeste jeg har hørt. I dette tilfellet gjaldt det grønland. I det andre tilfellet var det Frogner. Kvinners dømmekraft spiller forsåvidt ingen rolle. Man skal faktisk kunne snakke med mennesker, for så å gå hjem, uten å få tredd en taxisjåførs tissefant inn i seg selv.

Har ingen sympati for disse menneskene.

Takk!!! Akkurat det som er poenget!!!

Det er ingenting som rettferdiggjør det å voldta et annet menneske. Selv om hun har kort miniskjørt på seg eller har blitt med en fremmed hjem.
Men man trenger på den andre siden ikke å oppsøke de situasjonene, der ting kan skje. Og der mener jeg jenter kan bli flinkere.

Og skulle noen prøve seg på meg, så vil han nok få seg en liten overraskelse. Masse goodies i vesken ;o)
Noen ganger må man bare si :FUCK IT

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Litt lei dette nå.
« #13 : 22. oktober 2007, 10:14 »
å voldta er en så forkastelig handling at det kan ikke rettferdiggjøres. har selv en god venninde som ble voldtatt på brutalt vis, uten at det ble opprettet sak mot han som voldtok, selv om politiet hadde han inne til avhør og det fantes klare bevis.

vanskelig å tenke seg, hvordan det er å bli dopet og slått ned, bindt fast til en stol med tape for så å bli voldtatt. og etter dette kastet i et skap, fortsatt teipet å ikke muligheter for å røre på seg, eller skrike. for så å bli voldtatt igjen.

dette var det kjæresten (nå exen) som gjorde, da hun var 13 år. han var 19.

de traumene man får etter noe sånt kan vel ingen som har vært i den stuasjonen tenke seg. marerittene om natten, tankene som danner seg i hodet og bildene man sitter igjen med. all den angsten.

denne saken høres helt surrealistisk ut, å mange vil spørre seg, er dette egentlig sant. jeg tvilte også i begynnelsen, fram til jeg fikk høre han innrømme det selv.


litt off topic, men at sånne ting skjer er forkastelig. enten det er en i nær relasjon som gjør det, eller en tilfeldig person på gata.


Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Bonde

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 192
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 192

  • Lifting steel has got a sex-appeal
Sv: Litt lei dette nå.
« #14 : 22. oktober 2007, 10:45 »
Selvfølgelig er et nei et nei, men når man hører "kvinnfolk voldtatt i belastet strøk i Oslo" om og om igjen, så kan man jo begynne å sette spørsmål ved enkelte kvinnfolks dømmekraft. Tongue Er jo faktisk ikke sånn at voldtektsmenn stikker ut på vestkanten, finner seg et kvinnfolk, drar hu etter håret bort til Grønland og SÅ voldtar hu, ikke sant..Tongue
Og OM man da skulle være så uheldig at man faktisk bor på Grønland og ville være nødt til å gå dit for å komme hjem, hva med å gå flere, evt få en svær dude til å følge seg? HAN kan jo trygt gå tilbake igjen, etter å ha fulgt dama hjem, er jo ikke SÅ ofte menn voldtar menn, ikke sant..  :Smiley

Eg synest det er sjukt at det er kvinnene/jentene som må ta konsekvensen av at menn voldtar ved å kjøpe inn diverse utstyr for at dei ikkje skal verta valdtekne. Og som du seier: "Hva med å gå flere, evt. få en svær dude til å følge seg?", så er det igjen kvinnene/jentene som må forhindre at dei vert valdtekne. At det har gått så langt at ikkje kvinner/jenter kan oppføra seg slik dei vil i angst for å verta valdtekne er heilt TRAGISK!
Og når ein hører om skrekktilfeller som næææh viser til, der politiet ikkje gjer ein drit, så har vi på ein måte "godtatt" at det er slik! PROBLEMET ER IKKJE KORLEIS KVINNENE GÅR KLEDD, ELLER AT DEI GÅR HEIM ALEINE, MEN AT DET FINNES SJUKE MENN DER UTE, OG AT POLITIET GJER FOR LITE FOR Å STOPPA DEI!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!