Skrevet av Emne: Smerter i bryst  (Lest 2541 ganger)

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

Smerter i bryst
« : 02. november 2007, 16:18 »
Hei, håper noen kan hjelpe meg her..

I morgest da jeg sto opp-kom på jobb og begynte å jobbe fikk jeg gradvis en ganske intens smerte i høyre bryst, der hvor muskelen er festet i brystkasse(se bilde). Tok to paracet og klarte og jobbe meg gjennom dagen..
Igår hadde jeg en ganske hard brøst økt som sikkert er skyldig i dette her på et vis.



Smerten kjennes ekstra godt når:
-puster dypt inn/ut
-vrir hodet helt over
-generelt bruker armen..

Noen som vet hva dette kommer av? bør jeg oppsøke lege?

><><Under construction><><

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

Sv: Smerter i bryst
« #1 : 02. november 2007, 20:19 »
Snakket med en fysioterapaut på treningstudioet. Er nok snakk om delvis ruptur i pectorials:(
Så nå blir det å ta det rolig til det er grodd..
><><Under construction><><

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Smerter i bryst
« #2 : 23. november 2007, 22:14 »
Korleis kjenens smertene dine ut nå? Er det hevelse/blåmerker ved brystmuskelen?

Tror det er mer referert smerte fra brystryggen din, som gir smerte på framsida av brystet ditt.
Typisk for slik djup innpust/utpust smerte er at du får en inskrenkt bevegelighet i costotransversale leddene (altså der ribbebeina fester inn i brystryggens transversalutskudd). Og siden Erector spinae ,som er muskulatur på baksiden, hele tiden aktiveres for å holde deg i balanse ved nakkebevegelser og armbevegelser, vil du irritere området der den inskrenkte bevegeligheten sitter. Mitt tips er å stikke til en Kiropraktor eller lignende for å få  manipulasjon/"justering" i brystryggen og nakken, samt litt muskulær behandling så tenker eg det vil slippe rimelig fort.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Jaa

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 739
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 739

Sv: Smerter i bryst
« #3 : 26. november 2007, 15:21 »
Referert smerte fra brystryggen er nok mer sannsynlig enn delvis rupturert pectoralismuskulatur.
Kan være costovertebralleddene som Atlas snakker om, men utfra det du beskriver kan det også være et discoduralt problem. Det sier deg kanskje ikke så mye, men betyr at mellomhvirvelskiva di har fått seg en kilevink, sprekk eller lignende, og dermed er i kontakt med og irriterer durahinnen (det ytterste og mest smertesensitive laget som hjernehinnen består av). Svært vanlig og lettbehandlet lidelse i brystryggen, det også!
"If it ain't broke, don't fix it!"

Utlogget Valvoline

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 182

Sv: Smerter i bryst
« #4 : 11. desember 2007, 17:13 »
Se her ja:) det dere foreslår var nok det som hadde skjedd, for smerten varte bare omlag en ukes tid, og har kunnet øke på i benken uten å kjenne noe mere til smerten:) honnører til dere:)
><><Under construction><><

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!