Skrevet av Emne: "De syv dødssyndene"  (Lest 13458 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "De syv dødssyndene"
« #90 : 13. november 2007, 19:44 »
Vind kan måles ditt grauthue!

Fortell meg; hvordan hører man gud, og hvordan høres han ut? Jeg har aldri hørt noe. Ta et lydopptak neste gang du får en åpenbaring, og se om det blir med på opptaket? Haha, tanker kan sees, det er elektriske impulser i hjernen som kan tolkes med utstyr!
biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Serveruler

  • Gjest
Sv: "De syv dødssyndene"
« #91 : 13. november 2007, 22:58 »
Problemet er at de her inne som argumenterer for at det finnes noe overnaturlig missforstår helt sine egne meninger. Selvfølgelig finnes det mer (jeg tror iallfall det) men det har garantert et ikke jordlig opphav og finnes ikke i nærheten av den verden vi lever i(eller iallefall tror vi lever i) for øyeblikket og kan mest sannsynlig ikke bli beskrevet med ord. Sammenligninger som at vi ikke kan se vind og at en hjernekirurg ikke kunne se tanker er HELT irrelevante. For å si det slik; det finnes mer en vi aner, men ikke mellom himmel og jord i den bokstavelige forstand iallefall.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: "De syv dødssyndene"
« #92 : 13. november 2007, 23:08 »
Off topic:
Roflolscake, synes du formulerer deg så rart.. "No diss".

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: "De syv dødssyndene"
« #93 : 13. november 2007, 23:13 »
Selvfølgelig finnes det mer (jeg tror iallfall det) men det har garantert et ikke jordlig opphav og finnes ikke i nærheten av den verden vi lever i(eller iallefall tror vi lever i) for øyeblikket og kan mest sannsynlig ikke bli beskrevet med ord.

Jeg tolker innlegget ditt dithen at du her sikter til begreper som 'det overnaturlige' og 'det åndelige' ... hvordan i all verden går det an å påstå at noe slikt "selvfølgelig finnes"?

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "De syv dødssyndene"
« #94 : 14. november 2007, 00:41 »
Jeg tolker innlegget ditt dithen at du her sikter til begreper som 'det overnaturlige' og 'det åndelige' ... hvordan i all verden går det an å påstå at noe slikt "selvfølgelig finnes"?
Signerer den (faktisk). "Selvfølgelig finnes" blir ofte brukt av folk som enten tror/vil tro eller kanskje til og med som har sett. Folk som mener å ha _sett_ saker og ting blir enten stemplet som sinnsyke eller så velger de å holde kjeft for å unngå nevnte stempling. Derfor er det jo ikke noe selvfølge, om jeg skal se dette fra et ikke-kristent synspunkt, fordi det er vanskelig å vite om personen som velger å fortelle faktisk er sinnsyk eller ikke... Wink Videre, om en person ikke har sett, men tror, er det igjen snakk om, ja nettopp, tro, og da er det jo ikke lenger snakk om noe selvfølgelig noe som helst, kun tro alene.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: "De syv dødssyndene"
« #95 : 14. november 2007, 09:08 »
Vel, i følge over 600 vitenskapsmenn verden over holder ikke evolusjonsteorien vann lenger. Å si at alt handler om evolusjon blir vel da litt feil, eller?

http://www.dissentfromdarwin.org/


600? Det var da voldsomt!   Shocked
De hadde sikkert funnet noen til lista si i Norge også - jeg kjenner personlig en særdels dypt religiøs biologinne som sikkert hadde skrevet under - i hvertfall basert på at de ønsker en nærmere undersøkelse av Darwins premature tanker mht hvordan evolusjonen virker. Hun vil da ha jobb etter at Newtonjobben er over Smiley

"If you have a Ph.D. in engineering, mathematics, computer science, biology, chemistry, or one of the other natural sciences, and you agree with the following statement, "We are skeptical of claims for the ability of random mutation and natural selection to account for the complexity of life. Careful examination of the evidence for Darwinian theory should be encouraged," then please contact us at cscinfo@discovery.org.

If you are a medical doctor who is skeptical of Darwinian evolution please visit Physicians and Surgeons for Scientific Integrity at www.doctorsdoubtingdarwin.com and sign their list for doctors who dissent."




Spøk til side......

Regner med at mange har sett de forløpig sendte programmene som nevnes i trådtittelen. Jeg må si jeg er positivt overrasket jeg - for jeg er i grunn bra lei OJ, Thomas Giertsen, Schau m.fl..

Særlig det siste programmet var en moralpreken av de virkelig store - ispedd litt tafatte morsomheter.
Det fikk i hvertfall meg til å sitte og ha aldri så lite dårlig samvittighet for den livsførselen jeg har...... nå kan en si at faktagrunnlaget som brukes er plukket litt populistisk, men like fullt lissom......

De som måtte kalle det som er presentert så langt for blasfemisk - har missforstått noe fundamentalt - om de i det hele tatt har sett det de påstår er blasfemisk........


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!