Skrevet av Emne: "De syv dødssyndene"  (Lest 13470 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "De syv dødssyndene"
« #45 : 07. november 2007, 15:20 »
Et litt mer reflektert og bedre formulert innlegg enn ditt forrige; et jeg kan respektere, mao. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget plebz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 101

Sv: "De syv dødssyndene"
« #46 : 07. november 2007, 15:41 »
Ja, jeg mener man må være dum og overtroisk for å tro på gud Smiley  >Cheesy
174cm
74kg

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: "De syv dødssyndene"
« #47 : 07. november 2007, 16:06 »
Har ikke fått sett programmet, men hvilke "dødssynder" er det snakk om? Og fra hvilken/hvilke Gud/guder er det han henter disse fra? Hvis han tror han har funnet disse ut ifra den bibelske Guden, inneholder hans versjon av bibelen masse feil. Har han hentet disse "dødssyndene" fra hele universets guder, er han også forsovidt helt på tur, hvis han tror at alle tilber samme Gud.

Men akk, jeg gidder da ikke bry meg. Han vet jo tydeligvis hva han driver med.. Tongue

De syv dødssyndene skrevet av paven. IKke blasfemisk program mtp Luthersk kristne hvertfall.. Smiley
Jeg er kristen, men synes egentlig bare det var et søtt program. Schau er jo ingentin annet enn en dum, men artig liten skrue!

Tingen med at organisasjoner vil blande seg inn, er at det kan være støtende. Kardemommebylover burde gjelle her, som alle andre plasser.

"Forøvrig kan man gjøre som man vil", ja, men ikke le på andres bekostning/latterliggjøre tro og religion.

Enormt mange sånne "døden", "livet etter døden", kristendommens feil" osv her i det siste. Noen som er så redde for å dø? Det hadde jeg også vært, dersom jeg ikke hadde tatt imot vår frelser. Smiley

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: "De syv dødssyndene"
« #48 : 07. november 2007, 16:10 »
Schau er gal Grin husker at han putta inni mange såndre fichermans friends halspastiller på tvn en gang Cheesy husker ikke hvor mange han putta inni, men det var mange:D mye rart er det han jør den karen Cheesy
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget marduk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: "De syv dødssyndene"
« #49 : 07. november 2007, 17:08 »
Må sei eg reagerer på dei harde orda her inne. Synes kanskje folk burde vera forsiktig med å dømme og sette seg over 95% av verdens befolkning. Er sjølv ateist, studerer religion og er enig i at mykje skit er skjedd i religionen sitt namn. Synes berre kanskje folk skal vera litt forsiktige, ytringsfriheten er der, det skal ein ikkje vera i tvil om, men synes det er ein grei regel at ein kan utale seg med respekt. Har diskutert med religiøse folk som har fått meg til å holde kjeft og tenke, sjølv om eg har nokon år med lesing av religionvitenskaplig litteratur på nakken.

Hugs at det er Noreg og norske ateister som er det som er unormalt.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: "De syv dødssyndene"
« #50 : 07. november 2007, 19:42 »
Må sei eg reagerer på dei harde orda her inne. Synes kanskje folk burde vera forsiktig med å dømme og sette seg over 95% av verdens befolkning. Er sjølv ateist, studerer religion og er enig i at mykje skit er skjedd i religionen sitt namn. Synes berre kanskje folk skal vera litt forsiktige, ytringsfriheten er der, det skal ein ikkje vera i tvil om, men synes det er ein grei regel at ein kan utale seg med respekt. Har diskutert med religiøse folk som har fått meg til å holde kjeft og tenke, sjølv om eg har nokon år med lesing av religionvitenskaplig litteratur på nakken.

Hugs at det er Noreg og norske ateister som er det som er unormalt.

Må man uttale seg med respekt om politiske ideologier eller vitenskaplige teorier, for ikke å 'krenke' dem? Folk må selv stå til ansvar for det de mener og tror. Religion er ikke i noen særstilling.

Utlogget marduk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: "De syv dødssyndene"
« #51 : 07. november 2007, 20:11 »
Seier ikkje at ein ikkje kan sei at ein er uenig. Men synes iallefall det er vanleg folkeskikk å vera høflig. Å skrike ut at religiøse folk er idioter på eit forum der ein antagelig finner mange religiøse, eller i det heile er unødvendig. Veit berre at eg hadde blitt irritert om nokon skreiv at ateister var idioter.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: "De syv dødssyndene"
« #52 : 07. november 2007, 20:18 »
Enormt mange sånne "døden", "livet etter døden", kristendommens feil" osv her i det siste. Noen som er så redde for å dø? Det hadde jeg også vært, dersom jeg ikke hadde tatt imot vår frelser. Smiley

Som ei jente en gang sa til meg "jeg er ikke redd for å dø - jeg er redd for å bli gammel..."
Å dø er jo noe ingen kan unnslippe, så hvorfor gå rundt og være redd? Og hva gjelder din frelser så må jeg vel medgi at det er med skepsis jeg hører de religiøse forkynne om deres skaper, frelser og gud uten at det er vitenskapelig bevist at noe slikt finnes. For min del minner det hele om massesuggesjon, men folk får tro og mene hva de vil bare ikke dette på en eller annen måte er til ubehag for andre mennesker.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: "De syv dødssyndene"
« #53 : 07. november 2007, 21:31 »
Seier ikkje at ein ikkje kan sei at ein er uenig. Men synes iallefall det er vanleg folkeskikk å vera høflig. Å skrike ut at religiøse folk er idioter på eit forum der ein antagelig finner mange religiøse, eller i det heile er unødvendig. Veit berre at eg hadde blitt irritert om nokon skreiv at ateister var idioter.

Ubegrunnede utsagn er fint lite verdt. Hvis det kan argumenteres for at religion er idiotisk, derimot, ser jeg ingen grunn til å avstå fra å gjøre det, bare fordi noen kanskje måtte komme til å føle seg truffet. Dette er tross alt et anonymt forum for offentlig diskusjon, ikke et middagsselskap med svigerfamilien.

Forresten, hvilke argumenter fra religiøse var det som fikk deg til å 'holde kjeft og tenke'? Jeg spør av ren nysgjerrighet.

Utlogget marduk

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: "De syv dødssyndene"
« #54 : 07. november 2007, 21:52 »
Når det gjerlder argumenta må eg sei at eg ikkje hugser heile rekkene ettersom det var ganske avanserte og lange argumenter som kom fram sist eg var i ein sånn diskusjon, og det hjelper lite å skrive ned dei brøkdelene eg hugsar. Skal ikkje dra dette noko lenger men eg er ein fan av å vera høfleg også på offentlege anonyme forum på same måte som hos svigermor Wink

Men så skal det seiast eg ikkje trur religion i seg sjølv er skadeleg, men lar også det ligge ettersom du ikkje har spurt eller eg har tid til å gå og prøve å knytte saman dei kognitivistiske, sosiologiske og pskologiske delene av religionsteorier.

Utlogget superduper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

  • mja
Sv: "De syv dødssyndene"
« #55 : 10. november 2007, 01:12 »
Paven og resten av idiotene med vrangforestillinger.

Rolig nå Mr. KnowAll.

Du er ikke helt selv om du kommer med noen meningsløse utskudd, som du har snappet opp av de som er 3 år eldre enn deg på skolen, som du sikkert synes er tøffe, tøffen.. Smiley

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: "De syv dødssyndene"
« #56 : 10. november 2007, 02:16 »
Rolig nå Mr. KnowAll.

Du er ikke helt selv om du kommer med noen meningsløse utskudd, som du har snappet opp av de som er 3 år eldre enn deg på skolen, som du sikkert synes er tøffe, tøffen.. Smiley
First of all, it's Mr. KnowItAll.
Jeg har ikke snappet opp disse "utskuddene" som du kaller det fra eldre personer, selv om du kanskje gjorde sånt på min alder så betyr ikke det at jeg gjør det. Jeg har en hjerne som fungrer som den skal, så jeg kan tenke selv. Jeg lever ikke etter en bok eller noen steintavler. Kanskje du skulle revurdere måten du har behandler yngre på, for det finst faktisk mindreårige som er smartere enn deg Wink

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "De syv dødssyndene"
« #57 : 10. november 2007, 15:55 »
for det finst faktisk mindreårige som er smartere enn deg Wink
...du er da altså _ikke_ en av dem, i tilfelle noen har gitt det inntrykk av at du faktisk er det.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: "De syv dødssyndene"
« #58 : 10. november 2007, 16:17 »
I guds navn....Har vært unnskyldningen for en del dritt. Dersom en leter tibake i kristendommens historie er det ikke så altfor få hendelser.

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: "De syv dødssyndene"
« #59 : 10. november 2007, 16:54 »
...du er da altså _ikke_ en av dem, i tilfelle noen har gitt det inntrykk av at du faktisk er det.
Hva vet du egentlig om det? Du vet ikke hva min IQ er, men den er garantert vesentlig høyere enn din Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!