avstemning
Spørsmål: Hvor viktig er miljøet for DEG?
Svært viktig. Jeg sykler stort sett konstant, fremfor å kjøre bil for å spare miljøet. Jeg spiser også miljøvennlig mat, seff. - 4 (6.9%)
Viktig. Jeg kjøper/kommer til å kjøpe miljøvennlige biler, for å spare miljøet for forurensning - 8 (13.8%)
Litt viktig. Man må ha en viss peiling på hvor mye man forurenser. Tar heller buss fremfor å kjøre selv. - 10 (17.2%)
Mindre viktig. Det finnes viktigere ting i livet enn å bekymre seg over miljøet og sin egen forurensning - 23 (39.7%)
Lite viktig. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Forsøker i stede å leve livet her og nå. - 13 (22.4%)
Stemmer totalt: 55

Skrevet av Emne: Hvor viktig er miljøet for DEG?  (Lest 5376 ganger)

Utlogget Vectrex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #30 : 08. november 2007, 21:47 »
Det som irriterer meg mest i hele dette forbanna miljøhysteriet er alt fokuset på meg og deg.
Leste en dag en lengre artikkel publisert på vgnett der de nærmest befalte oss å slutte å spise kjøtt, da gassene fra produksjon og fis var med på å varme jorden.  Jeg blir kvalm.

Og... virker som om solen (den VIKTIGSTE faktoren for temperatur på jorden) blir tatt helt ut av ligninga.  Det blir for dumt.  Det er naturlige forandringer på sola, og temperaturene på jorden har forandret seg så lenge den har eksistert.
Var det dinosaurene som hadde for høye Co2 utslipp for noen millioner år siden da norge var dekket av regnskog?

Min teori er at hele miljøhysteriet er oppdiktet av vesten for at en skal få den 3. verden til å kjøpe dyre solcellepaneler/dyre miljøbiler ++ av rik industri i vesten.  Da tjener vesten penger på dette + at vi får ha olja lenger for oss selv.

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #31 : 08. november 2007, 21:54 »
Min teori er at hele miljøhysteriet er oppdiktet av vesten for at en skal få den 3. verden til å kjøpe dyre solcellepaneler/dyre miljøbiler ++ av rik industri i vesten.  Da tjener vesten penger på dette + at vi får ha olja lenger for oss selv.

Det hadde vært (og ble derfor av veldig mange gjort så lenge som overhodet mulig) langt mer beleilig for vesten å benekte problemets eksistens, så en konspirasjonsteorien der er nok ikke stort mer troverdig enn at Bush-administrasjonen sto bak 11. september.

Utlogget Vectrex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #32 : 08. november 2007, 22:04 »
Det hadde vært (og ble derfor av veldig mange gjort så lenge som overhodet mulig) langt mer beleilig for vesten å benekte problemets eksistens, så en konspirasjonsteorien der er nok ikke stort mer troverdig enn at Bush-administrasjonen sto bak 11. september.

Jeg mener forøvrig også at det amerikanerne selv som stod bak 11 september.  Fin måte å finne en unnskyldning for å gå inn i afghanistan og foredle opiumplantasjene og tjene milliarder.
Samme casen som med Irak.  Olje ftw.
Alt handler jo om penger uansett.. demokratiets krigere.. please...

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #33 : 08. november 2007, 22:08 »
Enig med

Forøvrig savner jeg valget: "jeg bryr meg, men er lei av antagoniseringen av aleinemora som kjører barna til fotballtrening når man vet hvor lite mannen i gata sitt bidrag faktisk har å si". "Live earth" kan ta seg en bolle, budskapet om at "slutt å trekke opp etter du har vært på dass, vet du ikke at du voldtar moder jord?" og annen form for promotering av bittesmå inngrep i vanlige menneskers liv heller enn å se på hva som faktisk gjør den store skaden blir direkte hyklerisk.

og

Så vidt jeg vet er mennesket en del av naturen, og si at vi maniupulerer det naturlige CO2-kretsløpet faller på sin egen urimelighet - vi er en del av det naturlige kretsløpet og det som skjer nå er en helt naturlig konsekvens av hvordan mennesket har utviklet seg over tusner på tusner av år. At dette ikke nødvendigvis er til det beste for alle, både folk og fe, er en diskusjon i seg selv, men det som skjer nå kan ikke kalles en manipulasjon av det naturlige kretsløpet.

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #34 : 08. november 2007, 22:45 »
Jeg mener forøvrig også at det amerikanerne selv som stod bak 11 september.  Fin måte å finne en unnskyldning for å gå inn i afghanistan og foredle opiumplantasjene og tjene milliarder.

Mange har tjent penger på angrepet. Det forandrer ikke det faktum at det som legges på bordet fra konspirasjonsteoretikerne stort sett er like sammenhengende som en genser strikket av syltetøy.

Noam Chomsky svarer kort og godt her:
http://www.youtube.com/watch?v=BzGd0t8v-d4
http://www.youtube.com/watch?v=LoDqDvbgeXM

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #35 : 08. november 2007, 22:49 »
Men å være styrkeløfter, bodybuilder osv som spiser 5 ganger mere enn en normal person er ikke så nøye for miljøet sin del?
Konebanker og totalonanist

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #36 : 08. november 2007, 22:56 »
Du trykker på "Rapporter til moderator"

For det første skal du ikke legge ord i munnen på meg. Dersom du faktisk tar "håper det ikke blir så lenge til" som blodalvorlig ønsketenking om at personen bak pseudonymet ditt faktisk skal dø, beklager jeg det på det sterkeste. Men det tror jeg egentlig ikke du gjorde ...



Jeg kjenner ikke deg, og ser ikke ansiktet ditt når du skriver sånt. Så jeg forholder meg kunn til det du skriver. Jeg syns det var langt over grensen å skrive noe sånt. Men at du beklager syns jeg også er kult gjort av deg. Så ferdig ferdig med det.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #37 : 08. november 2007, 23:10 »
http://www.geoclimaticstudies.info/benthic_bacteria.htm

Hm ...

Etter litt googling:
Sitat
There is no Department of Climatology at the University of Arizona, nor is there a Daniel Klein or Mandeep Gupta in the U of A directory. Neither is there an Institute of Geoclimatic Studies.

Snakker om forsseggjort svindel!

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #38 : 10. november 2007, 00:43 »
Så vidt jeg vet er mennesket en del av naturen, og si at vi maniupulerer det naturlige CO2-kretsløpet faller på sin egen urimelighet - vi er en del av det naturlige kretsløpet og det som skjer nå er en helt naturlig konsekvens av hvordan mennesket har utviklet seg over tusner på tusner av år. At dette ikke nødvendigvis er til det beste for alle, både folk og fe, er en diskusjon i seg selv, men det som skjer nå kan ikke kalles en manipulasjon av det naturlige kretsløpet.


Jo, det kan kalles det, for måten mennesker tar opp karbon, som for lenge siden har fallt ut av dette kretsløpet er ikke naturlig, i den forstand at det "er meningen" skal skje. Dermed har ikke jorda/miljøet kapasitet til å behandle det, og det skaper en overmetting av karbon. Dette er jo det som igjen fører til at vi er i den klimasituasjonen vi er i.
Så å si at mennesket ikke manipulerer det naturlige kretsløpet blir kanskje feil formulert om man pirker litt på det, men å si at vi overbelaster naturen med karbon er veldig korrekt.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #39 : 10. november 2007, 01:02 »
Min teori er at hele miljøhysteriet er oppdiktet av vesten for at en skal få den 3. verden til å kjøpe dyre solcellepaneler/dyre miljøbiler ++ av rik industri i vesten.  Da tjener vesten penger på dette + at vi får ha olja lenger for oss selv.

Tydeligvis vet ikke du så mye om dette temaet.

Idag har vi internasjonale avtaler som er ment for å regulere klimautslipp, som f.eks. kyotoavtalen, gøteborg-protokollen osv. Disse er ment for i-land, og u-land slipper å ta hensyn til disse, da de har nok å stri med.
Land i Afrika har f.eks. gass- og kullkraftverk uten rensing, og dette er ikke uglesett av omverden, for de har kanskje ikke råa til dyre rensingsanlegg og nyere teknologi.
Så å tro at den vestlige verden skal selge solcellepanel til u-land blir feil. Det kommer ikke til å skje.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Ben Dover

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 337
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 337

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #40 : 12. november 2007, 23:05 »
... så en konspirasjonsteorien der er nok ikke stort mer troverdig enn at Bush-administrasjonen sto bak 11. september.

Gjorde de ikke det?! Shocked
Gutt 1988
Høyde: 199
Vekt 98 kg

ML: in progress...
BP: in progress...
KB: in progress...

Min treningslogg.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #41 : 13. november 2007, 08:44 »
Med mindre man har bytta inn bilen sin i en slik tøff EL bil, så trenger man ikke skrike høyt om at miljøet er viktig.

For min del er jeg glad i bilen min, og å fyre i peisen, så noen andre får bare ta litt ekstra miljøhensyn for å kompensere for meg.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #42 : 13. november 2007, 10:02 »

Var det dinosaurene som hadde for høye Co2 utslipp for noen millioner år siden da norge var dekket av regnskog?

 Smile Nope antagelig ikke - den gang var forøvrig "Norge" noen titalls grader lengre sør - det meste av av verden var vel i det meste av den perioden det man i de fleste termer ville kalle aride områder - varmt, tørt og jævlig.
Slik sett skal man ikke suttre over at Pangea omsider brøyt opp etter Perm (hukommelsen begynner å svikte litt her....) - så fikk vi i det minste litt mer variert og spennende vær rundt om. 


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Hvor viktig er miljøet for DEG?
« #43 : 14. november 2007, 20:01 »
Så vidt jeg vet er mennesket en del av naturen, og si at vi maniupulerer det naturlige CO2-kretsløpet faller på sin egen urimelighet - vi er en del av det naturlige kretsløpet og det som skjer nå er en helt naturlig konsekvens av hvordan mennesket har utviklet seg over tusner på tusner av år. At dette ikke nødvendigvis er til det beste for alle, både folk og fe, er en diskusjon i seg selv, men det som skjer nå kan ikke kalles en manipulasjon av det naturlige kretsløpet.

Noe av poenget er vel at menneskers intelligens muliggjør å påvirke naturen i veldig mye større grad enn andre arter -- på godt og vondt. Vårt skadepotensial på naturens kretsløp kan derfor
sies å være så stort at det avviker fra hva som er "naturlig" , selv om vi som alle andre arter er en del av naturen. Men jeg ser jo poenget ditt, for all del.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!