Skrevet av Emne: Rå vold...  (Lest 15010 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Rå vold...
« #15 : 10. november 2007, 11:30 »
Dette er bare tragisk for alle parter. Gjerningsmannen trenger åpenbart alvorlig hjelp. Nok et eksempel på hvordan krig herper opp mennesker.

Det er jeg enig i. Samtidig så minner det meg om en vits jeg leste om de to sosiologene(/sosionomene?) som finner en mishandlet person liggende alene, bevisstløs i en blodpøl. De løper av gårde umiddelbart mens de sier til hverandre "Vi må forte oss å finne gjerningsmannen. Han trenger øyeblikkelig hjelp!".
 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Raga

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Rå vold...
« #16 : 10. november 2007, 11:36 »
Sosionomene.

Soningskøene er på vei nedover, men hva med saksbehandlingen?

morni

  • Gjest
Sv: Rå vold...
« #17 : 10. november 2007, 12:23 »
Nå får jeg sikkert pepper av mange , men det er no' jeg egentlig driter en lang marsj i .....gidder ikke å pakke inn hvert eneste ord i frykt for å bli kalt rasist osv....

Denne tragiske hendelsen er bare en av mange....tenk bare på alle de som ikke blir skrevet om i avisa.

Bare det å kutte og skjære opp en person ETTER at han er seigna om , sier bare om hvor fordømte feige de jæ...a utlendingene er. Er så typisk! Og om de skal konfrontere en person så samler de en hel gjeng  for å ta personen.....de tør liksom ikke å møte alene .

Jeg og mannen min var vitne til rå vold , rett utenfor der vi bor. Da var det altså en (nordmann) mot sju utlendinger. Han(nordmannen) var til fots og de var i tre biler. De gikk løs på han stakkaren alle sammen og til slutt deisa han i bakken , men det holdt jo ikke for dem...sto og sparka lenge etter at han falt...både i magen og ryggen. ( vi ringte jo politiet seff) . Som en avslutning på hele mishandlingen , trampet han ene utlendingen offeret midt i ansiktet. Så hoppet de i  bilene og stakk av. Alt skjedde utrolig fort så desverre rakk dem å komme seg unna før politiet kom fram.
Jeg var sikker på at denne gutten var død for han så helt livløs ut,men han overlevde.
Kan i samme slengen nevne at årsaken til denne volden , var en uoppgjort drosjeregning, så drosjesjåfør(utlending) ringte sine "torpedoer" for å såkalt ordne opp . Fy faan sier jeg bare  Sad

Utlendinger( nei jeg drar ikke alle over en kam) elsker å slåss og stikke og skjære og viser så totalt lite respekt for andre menneskeliv og om de skulle bli tatt for noe sånt som i innlegget til trådstarter, så hvorfor i pokker skal dem sone her til lands? Nei, send dem tilbake til hjemlandet og la dem sone der! Og la dem aldri få tillatelse til å komme tilbake hit!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Rå vold...
« #18 : 10. november 2007, 12:32 »
Jeg har en ide: Alle verdens i-land tar alle pengene de vanligvis bruker på u-hjelp og bruker alt på å opprette og drive en egen fengselsstat. En eller annen stor øy hvor det er plass til et megafengsel til millioner av mennesker. Da kan alle nasjonene sende sine kriminelle, både innfødte og utlendinger dit. Dette blir også automatisk deres nye hjemland!!!!
 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #19 : 10. november 2007, 12:40 »
Australia?

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Rå vold...
« #20 : 10. november 2007, 12:42 »
Morni: du er så dum at du bør bli ekspedert til Bjørnøya med øyeblikkelig virkning.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Rå vold...
« #21 : 10. november 2007, 12:47 »
Hvist du fyllekjører i 200 får du mye mere staff en dette,  1 år og 8 mnd er ikke noe får en slik sak. Livet til søskenbarne din er jo øderlagt :S
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

morni

  • Gjest
Sv: Rå vold...
« #22 : 10. november 2007, 12:48 »
Morni: du er så dum at du bør bli ekspedert til Bjørnøya med øyeblikkelig virkning.

Jasså....og hva får deg til å mene det? 

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #23 : 10. november 2007, 12:56 »
Nei, man får ikke 1 år og 8 ubetinget for å fyllekjøre i 200.

Men uaktsomt drap begynner på ca halvannet år viser den lille rettspraksisen jeg har sett. Enkelte grovt uaktsomme bildrap har endt med over 2 års dom.

Dette var en voldsdom, legemsbeskadigelse.... en slosskamp som den ene vant ganske brutalt og med store følger for offeret.
Vanskelig å bevise forsett eller overlegg her.

Jeg mener den groveste feilen er at det tar for lang tid fra gjerning til dom. dette mtp både offer og gjerningsmann.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #24 : 10. november 2007, 12:57 »
Morni: du er så dum at du bør bli ekspedert til Bjørnøya med øyeblikkelig virkning.
Begrunn svaret ditt, er du snill, usubstansierte påstander helt uten argumenter lider en rask død her....

Morni begrunnet sine utsagn.

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Rå vold...
« #25 : 10. november 2007, 12:57 »
Jasså....og hva får deg til å mene det? 

Nei, det kan jo ha noe med:
Nå får jeg sikkert pepper av mange , men det er no' jeg egentlig driter en lang marsj i .....gidder ikke å pakke inn hvert eneste ord i frykt for å bli kalt rasist osv....

Bare det å kutte og skjære opp en person ETTER at han er seigna om , sier bare om hvor fordømte feige de jæ...a utlendingene er. Er så typisk! Og om de skal konfrontere en person så samler de en hel gjeng  for å ta personen.....de tør liksom ikke å møte alene .

Utlendinger( nei jeg drar ikke alle over en kam) elsker å slåss og stikke og skjære og viser så totalt lite respekt for andre menneskeliv og om de skulle bli tatt for noe sånt som i innlegget til trådstarter, så hvorfor i pokker skal dem sone her til lands? Nei, send dem tilbake til hjemlandet og la dem sone der! Og la dem aldri få tillatelse til å komme tilbake hit!

Det er jo helt fantastisk hvilken innsikt i verdens ulike kulturer du viser her.. for ikke å snakke om evnen til å se enkeltmenneskene bak det hele. ''Jeg drar ikke alle over en kam'' er kanskje den mest innbitte løgnen jeg har hørt denne uka. Du kan jo fortelle deg selv dette mange nok ganger, å tror du sikkert på det til slutt.. uh, nei du tror det faktisk allerede. Og ja, her kommer det du sikkert har venta på: Rasist!
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #26 : 10. november 2007, 13:03 »
En utlending er ingen rase....

Jeg kan strekke meg til å si det faktisk fins empiri som støtter det morni så taktløst og politisk ukorrekt sier...

Enkelte av våre nye landsmenn har et forskrudd syn på både ære, rettferdighet og FORHOLD mellom det noen har "gjort" mot dem  og hva de da med rette kan gjøre tilbake...

Slagsmål hvor man har med halve familien.... Bruk av våpen... Vold mot kvinner....

Man er ikke rasist selv om man ser tendenser som er så tydelige som feks overrepresenteringen av utlendinger i straffesaker i forhold til hvor mange det er i landet....

morni

  • Gjest
Sv: Rå vold...
« #27 : 10. november 2007, 13:06 »
Nei, det kan jo ha noe med:
Det er jo helt fantastisk hvilken innsikt i verdens ulike kulturer du viser her.. for ikke å snakke om evnen til å se enkeltmenneskene bak det hele. ''Jeg drar ikke alle over en kam'' er kanskje den mest innbitte løgnen jeg har hørt denne uka. Du kan jo fortelle deg selv dette mange nok ganger, å tror du sikkert på det til slutt.. uh, nei du tror det faktisk allerede. Og ja, her kommer det du sikkert har venta på: Rasist!


TAKK! Som jeg skreiv i innlegget mitt så driter jeg en lang marsj i om noen kaller meg rasist! Om man blir det for å si meninga si, så javel , så er jeg det da. Men jeg er pokker meg ikke redd for å SI MENINGA MI !
Og en ting til ....jeg drar ikke alle over en kam....bare de som utøver denne volden , som ER utlendinger. Jeg kjenner mange av utenlandsk opprinnelse som jeg veit aldri ville finne på å gjøre slikt som vi har lest om nå. Når de i tillegg sjøl mener at slik vold er forkastelig...hva kalles de da? Å ja...send dem også til Bjørnøya !

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #28 : 10. november 2007, 13:09 »
Stakkars Bjørnøya....

kan de ikke bare sendes til hjemlandet da?
Jeg MENER faktisk at innvandrere som begår kriminalitet ekskluderer seg selv fra retten til å bo her. Vi har skapt nok tapere i dette landet, nok ungdom og rusmisbrukere som vi bør prøve å hjelpe til et ryddig liv, om vi ikke skal importere andre land sine kjeltringer også...

morni

  • Gjest
Sv: Rå vold...
« #29 : 10. november 2007, 13:11 »
Stakkars Bjørnøya....

kan de ikke bare sendes til hjemlandet da?
Jeg MENER faktisk at innvandrere som begår kriminalitet ekskluderer seg selv fra retten til å bo her. Vi har skapt nok tapere i dette landet, nok ungdom og rusmisbrukere som vi bør prøve å hjelpe til et ryddig liv, om vi ikke skal importere andre land sine kjeltringer også...

Jo , jeg er enig i det....send dem ut av landet.
Bjørnøya er jo bare for dumme mennesker det ja;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!