Skrevet av Emne: Rå vold...  (Lest 15039 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #30 : 10. november 2007, 13:14 »
Jeg ser et potensiellt problem hvis rasister som deg OG voldelige utlendinger skal sendes til samme øya, ja... Wink

Utlogget jaadaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 520
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 520

Sv: Rå vold...
« #31 : 10. november 2007, 13:16 »
kan noen forklare meg hvorfor det er så lav straff for å ødelegge livet til en annen?  han kan ødelegge livet til 30 stykker jo, han kommer jo rett ut igjen uansett.. et fengselsår=9mnd

hvem har lagd disse reglene?? får rettogslett draps tanker om de som har bestemt disse reglene!!! men heldigvis gidder ikke kaste bort livet mitt...

hva er i veien med deg når du sier 2 år for dette?? han fortjener samme straffen selv bare for å si det...


gjerningsmannen burde fått døds straff på en pinsom måte over 2 år... er ikke for døds straff men i sånne saker fortjener han det!

morni

  • Gjest
Sv: Rå vold...
« #32 : 10. november 2007, 13:18 »
Jeg ser et potensiellt problem hvis rasister som deg OG voldelige utlendinger skal sendes til samme øya, ja... Wink

Jepp...og det ville aldri gått bra det vettu.....sier seg sjøl ....

Utlogget jaadaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 520
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 520

Sv: Rå vold...
« #33 : 10. november 2007, 13:21 »
og tenk alle pengene vi kaster bort på opperasjoner han har sørga for, han burde blitt slavearbeider resten av livet....  jævla dritt land..

Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Sv: Rå vold...
« #34 : 10. november 2007, 13:27 »
Helt enig med morni. Spyr av sånn UR moralske politisk korrekte folk som toggen. La folk ha meninger. Ihvertfall begrunn din egen mening istedenfor å gå til personangrep og oppføre seg barnslig. Begynne å kalle folk dum, og du er dritt osv er jo helt latterlig.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #35 : 10. november 2007, 13:27 »
kan noen forklare meg hvorfor det er så lav straff for å ødelegge livet til en annen?  han kan ødelegge livet til 30 stykker jo, han kommer jo rett ut igjen uansett.. et fengselsår=9mnd

hvem har lagd disse reglene?? får rettogslett draps tanker om de som har bestemt disse reglene!!! men heldigvis gidder ikke kaste bort livet mitt...

hva er i veien med deg når du sier 2 år for dette?? han fortjener samme straffen selv bare for å si det...


gjerningsmannen burde fått døds straff på en pinsom måte over 2 år... er ikke for døds straff men i sånne saker fortjener han det!

1. Et fengselsår er 12 måneder, som alle andre år. Men de fleste kan søke prøveløslatelse etter å ha gennomført 2/3 av straffen. De er fortsatt under straffegjennomføring, men har da i steden meldeplikt hos feks friomsorgen osv. En strike til, og de er rett inn igjen.

2. I den saken med slektningen til aktiviteten.... Hvem er DU til å påstå at DEN ENE av slosshanene fortjener dødsstraff og han andre bare er offer?? Tror du saker er så enkle?? Det hersket vel liten tvil om at det der var et gedigent slagsmål i fylla som gikk fryktelig galt. Strafferammen begrenser seg selv hvis det ikke er tydelig forsett/overlegg og det har vært en slosskamp som begge har deltatt i... det tragiske er jo skadene den ene får, og grovheten i disse.

3. Hvis en voldssak som denne skal gi feks 5 års dom.... Hvordan skal vi da gradere grovere lovbrudd? Som feks samme handling gjort med forsett? Eller den saken Morni forteller om, hvor flere kommer til for å ta en... med overlegg... eller voldtekt... eller uaktsomme drap...

Det må være en diffrensiering...

4. Å påpeke at en toårsdom kanskje er i henhold til både praksis og fakta i denne saken skal gjøre meg fortjent til 2 år i fengsel??  Du har store problemer..... Og du bør sette pris på det livet du har akkurat nå. For hvis du farer frem i livet med den forskrudde rettferdighetsskalaen din, kan du ende opp med faktisk å måtte sone for å ha drept en som skrapte opp bilen din eller noe... han fortjente det jo...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #36 : 10. november 2007, 13:29 »
og tenk alle pengene vi kaster bort på opperasjoner han har sørga for, han burde blitt slavearbeider resten av livet....  jævla dritt land..
Du er virkelig ute å sykle..... det drittlandet du snakker om er heldigvis styrt av folk med mere perspektiv enn det du innehar.

Jeg vil råde deg til å lese mer, lytte mer og skrive mindre.

Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Sv: Rå vold...
« #37 : 10. november 2007, 13:30 »
Jeg forstår godt hvilken oppfatning mange har av utlendinger generelt. De man ofte ser, er de som har behov for oppmerksomhet eller behov for vedlikeholdning av "ære". Dessuten, legger man mindre merke til de rolige og hyggelige utlendingene, som jeg kjenner flere av.

Ofte når jeg er ute på kvelden ser jeg paktisanere o.l. som "leter" etter noen de kan gi litt klaps og bank med begrunnelsene f.eks. "hey, du slo lillebroren din"(du har aldri sett lillebroren hans/han har ikke søsken), "se hvor du går a!!", men som regel uten noen begrunnelse what so ever.. Uheldige vedkomne er ALLTID lavere i antall eller fysisk mindre.

En tanke jeg har, er at de lever i angst og "denial", og at hva de holder på med er mer enn kulturelt betinget.

Desverre har jeg opplevd for mange tilfeller av de "slemme" utlendingene til å unngå å generalisere dem. For senest en uke siden, var jeg og familien min innom en butikk. Da jeg skulle gå ut av døren ser jeg en liten gutt(mulig 14-15 år), og en stor pakistaner som løper etter(mulig 17-18år). Selvsagt må de stå rett utenfor bilen vår hvor han lille banker på rutene i håp om å slippe inn, mens han andre roper "SKAL DU SKYTE MEG?!??!? HÆ??!?"
Idet jeg skulle gå ut og hjelpe han lille gutten, fikk moren min panikk(hun er redd for at unge, sinte innvandrere bærer våpen), og kjørte vekk.. Det siste jeg så, var at gutten løp inn mot den mørke havnen med 3 utlendinger løpende etter seg!! Jeg tror det ble litt juling på han Undecided

(Moren min hadde veldig dårlig samvittighet i etterkant)

Jeg regner med at det som skjedde med han ikke på lang sikt kan måle seg med hva som skjedde med søskenbarnet ditt, men sånne ting skjer, og det er helt forferdelig.
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Rå vold...
« #38 : 10. november 2007, 13:34 »
En utlending er ingen rase....

Jeg kan strekke meg til å si det faktisk fins empiri som støtter det morni så taktløst og politisk ukorrekt sier...
Nei, det er ingen rase. Men det sier seg jo selv at morni ikke mente ''kanadiere elsker å slåss og stikke og skjære og viser så totalt lite respekt for andre menneskeliv''. Det er rasisme å komme med så generaliserende og nedsettende beskrivelser av en gruppe mennesker.
Ja, det er jo empiri som taler for det. Men det er da vitterlig empiri som taler for at det kanskje er dypereliggende forklaringer. Jeg er ikke uenig i at det eksisterer et problem, men å si noe så forkastelig som ''Utlendinger elsker å slåss og stikke og skjære og viser så totalt lite respekt for andre menneskeliv'' er jo totalt meningsløst og det gavner ikke samfunnet vårt at man godtar slike forenklede, generaliserende og rasistiske utsagn.

Enkelte av våre nye landsmenn har et forskrudd syn på både ære, rettferdighet og FORHOLD mellom det noen har "gjort" mot dem  og hva de da med rette kan gjøre tilbake...

Man er ikke rasist selv om man ser tendenser som er så tydelige som feks overrepresenteringen av utlendinger i straffesaker i forhold til hvor mange det er i landet....
Det er en aldri så liten forskjell mellom å hevde at enkelte av våre nye landsmenn har et forskrudd syn på ære og rettferdighet, og å hevde at utlendinger elsker å slåss og stikke og skjære og viser så totalt lite respekt for andre menneskeliv. Men det er kanskje bare jeg som merket den ørlille nyansen der..
Man er ikke rasist om man ser tendensene i det nei, men man er rasist når man tror at den eneste årsaken bak det er rasen og kulturen 'rem ses (som Atle Antonsen så fint pleier å si det). Og hvis det var tendensene i statistikken man sikter til, så bør man kanskje gå inn og se på norskkunnskapene og hvordan man skal formulere gode setninger.

TAKK! Som jeg skreiv i innlegget mitt så driter jeg en lang marsj i om noen kaller meg rasist! Om man blir det for å si meninga si, så javel , så er jeg det da. Men jeg er pokker meg ikke redd for å SI MENINGA MI !
Ja, det er greit da. Jeg vil bare kalle en spade for en spade. Og jeg ville bare fortelle deg at JEG ikke driter i at folk slenger rundt seg med rasistiske holdninger. Denne motbydelige holdningen til andre mennesker skal debateres vekk fra jordens overflate.

Og en ting til ....jeg drar ikke alle over en kam....bare de som utøver denne volden , som ER utlendinger. Jeg kjenner mange av utenlandsk opprinnelse som jeg veit aldri ville finne på å gjøre slikt som vi har lest om nå. Når de i tillegg sjøl mener at slik vold er forkastelig...hva kalles de da? Å ja...send dem også til Bjørnøya !
Jo, du drar alle over en kam.. Hvis du mener kun dem, så bør du jo kanskje skrive det da og ikke utlendinger (ubestemt form, flertall!!) Hvis du kjenner mange av utenlands opprinnelse som du vet aldri ville gjort noe sånt, så bør du kanskje gjøre dem den lille tjenesten å ikke dra dem inn i din fine beskrivelse: ''Utlendinger elsker å slåss og stikke og skjære og viser så totalt lite respekt for andre menneskeliv''.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget jaadaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 520
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 520

Sv: Rå vold...
« #39 : 10. november 2007, 13:40 »
1. Et fengselsår er 12 måneder, som alle andre år. Men de fleste kan søke prøveløslatelse etter å ha gennomført 2/3 av straffen. De er fortsatt under straffegjennomføring, men har da i steden meldeplikt hos feks friomsorgen osv. En strike til, og de er rett inn igjen.

2. I den saken med slektningen til aktiviteten.... Hvem er DU til å påstå at DEN ENE av slosshanene fortjener dødsstraff og han andre bare er offer?? Tror du saker er så enkle?? Det hersket vel liten tvil om at det der var et gedigent slagsmål i fylla som gikk fryktelig galt. Strafferammen begrenser seg selv hvis det ikke er tydelig forsett/overlegg og det har vært en slosskamp som begge har deltatt i... det tragiske er jo skadene den ene får, og grovheten i disse.

3. Hvis en voldssak som denne skal gi feks 5 års dom.... Hvordan skal vi da gradere grovere lovbrudd? Som feks samme handling gjort med forsett? Eller den saken Morni forteller om, hvor flere kommer til for å ta en... med overlegg... eller voldtekt... eller uaktsomme drap...

Det må være en diffrensiering...

4. Å påpeke at en toårsdom kanskje er i henhold til både praksis og fakta i denne saken skal gjøre meg fortjent til 2 år i fengsel??  Du har store problemer..... Og du bør sette pris på det livet du har akkurat nå. For hvis du farer frem i livet med den forskrudde rettferdighetsskalaen din, kan du ende opp med faktisk å måtte sone for å ha drept en som skrapte opp bilen din eller noe... han fortjente det jo...

det sier seg vel selv at han ene fortjener døds straff når han fortsetter med kniven etter han har slått han bevist løs... tenk litt a

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Rå vold...
« #40 : 10. november 2007, 13:43 »
det sier seg vel selv at han ene fortjener døds straff når han fortsetter med kniven etter han har slått han bevist løs... tenk litt a

Flott flott.. selvfølgelig fortjener han dødsstraff. Jeg merker en varm glede over at vi har et rettsvesen med utdannede mennesker fremfor den folkelige mobben..
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #41 : 10. november 2007, 13:44 »
Bra presisering, Toggen! Du har lov til å ha din mening, og du forklarer den bra! Det er en nobel holdning.

Hvis nå både du og morni kan skrive; "SKJÆRE ALLE OVER EN KAM", så kan vi få diskusjonen om semantikk og språk ut av tråden! Wink

Man sparer seg mange rasismeanklager ved å putte ord som "mange", "ofte", "Flere" osv foran ordet "Utlendinger". Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #42 : 10. november 2007, 13:46 »
det sier seg vel selv at han ene fortjener døds straff når han fortsetter med kniven etter han har slått han bevist løs... tenk litt a
Måtte foreldrene dine få straffeskatt for å ha forsømt din oppdragelse og utdanning.... Nei, de fortjener ikke dødsstraff, foreldrene dine, men det er nesten så de fortjener deng for ikke gitt deg bedre forståelse av hvilket samfunn du lever i.

Du kunne vært Pol Pot eller Stalin sin juridiske rådgiver.

Uten begrunnede argumenter eller kommentaree kan du bare la denne tråden være.

Utlogget jaadaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 520
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 520

Sv: Rå vold...
« #43 : 10. november 2007, 13:50 »
Måtte foreldrene dine få straffeskatt for å ha forsømt din oppdragelse og utdanning.... Nei, de fortjener ikke dødsstraff, foreldrene dine, men det er nesten så de fortjener deng for ikke gitt deg bedre forståelse av hvilket samfunn du lever i.

Du kunne vært Pol Pot eller Stalin sin juridiske rådgiver.

Uten begrunnede argumenter eller kommentaree kan du bare la denne tråden være.

fy faen så mye dritt du skriver... det virker jo som om du er ganske oppegående på måten du skriver, men skal ikke mye til for å skjønne at 2 år er helt sykt å gi en som har kutta opp et annet menneske med kniv og må igjennom 20 opperasjoner.. så begynner å tvile litt på deg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rå vold...
« #44 : 10. november 2007, 13:53 »
har ikke du fått beskjed om å tie stille? Wink  Du vet ikke hvor mye du er ute å sykle. Wink

Du har tydeligvis baller, men lite annet... Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!