Skrevet av Emne: Hjelp etter spiseforstyrrelse  (Lest 26660 ganger)

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #150 : 19. november 2007, 18:53 »
Jeg syns det er greit å reflektere.

Men du frøken  Snupp ; Gjør deg ferdig med en muskelgruppe før du går over på andre..Da slipper du løpe frem og tilbake Wink

Kutt ned kardioen som du sier , og tren styrke .
Da vil du ( vel og merke med hjelp av mer mat) få muskler og ergo få definert og flott kropp Smiley

Nann
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #151 : 19. november 2007, 18:56 »
Jeg syns det er greit å reflektere.

Men du frøken  Snupp ; Gjør deg ferdig med en muskelgruppe før du går over på andre..Da slipper du løpe frem og tilbake Wink

Kutt ned kardioen som du sier , og tren styrke .
Da vil du ( vel og merke med hjelp av mer mat) få muskler og ergo få definert og flott kropp Smiley

Nann
Jupps, det gjør jeg Wink Fikk tips om å kjøre sirkeltrening, men det blir bare rot. Plutselig er apparatet opptatt osv. Nei, gjør meg ferdig på et apparat før jeg durer over til det neste Smiley

Jess, nå SKAL jeg ha igjen mensen min  Grin

Forresten, tenkte jeg skulle lage meg en smoothie. Ba en jeg bor sammen med om å kjøpe mild og lett naturell yoghurt, men hun kjøpte denne istedet. http://www.tine.no/page?id=26&key=6058&cat=629 Er den dårligere? Var endel fett i den. Er det sunt fett? Vet jeg bekymrer meg litt mye, men må bare spøre  :Smiley

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #152 : 19. november 2007, 19:09 »
Jupps, det gjør jeg Wink Fikk tips om å kjøre sirkeltrening, men det blir bare rot. Plutselig er apparatet opptatt osv. Nei, gjør meg ferdig på et apparat før jeg durer over til det neste Smiley

Jess, nå SKAL jeg ha igjen mensen min  Grin

Forresten, tenkte jeg skulle lage meg en smoothie. Ba en jeg bor sammen med om å kjøpe mild og lett naturell yoghurt, men hun kjøpte denne istedet. http://www.tine.no/page?id=26&key=6058&cat=629 Er den dårligere? Var endel fett i den. Er det sunt fett? Vet jeg bekymrer meg litt mye, men må bare spøre  :Smiley
Endel fett? Det er en fuckings yoghurt?
Vet du hva, du skuffer meg! Virkelig, jeg blir bare trist av deg nå. Jeg håper virkelig en dag du ser deg i speilet og får opp øynene for hva som virkelig betyr noe her i dette livet, du sløser med dyrbar tid jente, imorgen kan det alt være over.

Takk for meg

Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #153 : 19. november 2007, 19:13 »
Endel fett? Det er en fuckings yoghurt?
Vet du hva, du skuffer meg! Virkelig, jeg blir bare trist av deg nå. Jeg håper virkelig en dag du ser deg i speilet og får opp øynene for hva som virkelig betyr noe her i dette livet, du sløser med dyrbar tid jente, imorgen kan det alt være over.

Takk for meg


Jeg bryr meg FINT lite om jeg skuffer deg. Kjenner deg ikke engang. Kom med konstruktiv kritikk, eller la det være

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #154 : 19. november 2007, 19:31 »
Jeg bryr meg FINT lite om jeg skuffer deg. Kjenner deg ikke engang. Kom med konstruktiv kritikk, eller la det være
Det er tydlig at lite mat gjør at det blir litt gjennomtrekk!
Konstruktiv kritikk? Det finnes to muligheter, enten har du ikke lest hva jeg har skrevet. Andre muligheten, er at du ikke vet hva konstruktiv kritikk er.
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #155 : 19. november 2007, 19:38 »
Jupps, det gjør jeg Wink Fikk tips om å kjøre sirkeltrening, men det blir bare rot. Plutselig er apparatet opptatt osv. Nei, gjør meg ferdig på et apparat før jeg durer over til det neste Smiley

Jess, nå SKAL jeg ha igjen mensen min  Grin

Forresten, tenkte jeg skulle lage meg en smoothie. Ba en jeg bor sammen med om å kjøpe mild og lett naturell yoghurt, men hun kjøpte denne istedet. http://www.tine.no/page?id=26&key=6058&cat=629 Er den dårligere? Var endel fett i den. Er det sunt fett? Vet jeg bekymrer meg litt mye, men må bare spøre  :Smiley
den smaker fælt.
Få i deg en annen .. den er grusom. Med frukt eller bær .
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #156 : 19. november 2007, 22:23 »
Ryddet litt her...

Adelia... en av grunnene til at du har kommet i den situasjonen du er i, er at du har fucket opp noen av dine parametere for hvilke krav du stiller til deg selv og verden. Vi har erfaring her med at FLERE som har slitt med forstyrrelser i forhold til spising og mat har problemer med å TA IMOT korreksjon og kritikk.

Her KAN det hende problemet er like mye ditt, at dette er noe du strever med i utgangspunktet og at det kan være en del av det opprinnelige problemet!?

Uansett, så har jeg slettet ufinheter MOT deg her, fordi det ikke er nødvendig å svare deg på samme måte som DU svarer når du ikke liker kommentarene og svarene du får. Smiley

Dette er ingen barnehage, så det forventes voksenhet og modenhet rundt seriøse ting ihvertfall. Og hvis trådstarter vil bli tatt seriøst, så er første steg å lytte til rådene og kompetansen. Smiley

Mvh
en som IKKE har peiling på spisevegring.... Hoho!! Jeg er forfatter av THE DIRTY DIET!!! Coming Soon!!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #157 : 20. november 2007, 01:47 »
Endel fett? Det er en fuckings yoghurt?
Vet du hva, du skuffer meg! Virkelig, jeg blir bare trist av deg nå. Jeg håper virkelig en dag du ser deg i speilet og får opp øynene for hva som virkelig betyr noe her i dette livet, du sløser med dyrbar tid jente, imorgen kan det alt være over.

Takk for meg



Jeg bryr meg FINT lite om jeg skuffer deg. Kjenner deg ikke engang. Kom med konstruktiv kritikk, eller la det være

Her kunne jeg pent latt være. Du er ikke den første med spiseforstyrrelser som ikke tar grunnløs kritikk for det det er. Jeg kunne droppet å svare, men livet handler om å gjøre noe. Livet handler faktisk om å ta valg. Og noen ganger tar man feil valg - de fleste ganger de riktige. Spiseforstyrrelser kan på mange måter være et resultat av en serie  med dårlige valg. Du tar sikkert mange riktige, men spiseforstyrrelser er nok som sagt et resultat av det motsatte. Etter det jeg forstår så er din virkelighet knyttet rundt din kropp, en annen enn den delt av de rundt deg. Jeg kan ikke mye om dette, men jeg kan litt om motivasjon, målsetning, psykologi og andre uavhengige variabler som kan påvirke problemet ditt.

Du vet det sikkert best selv, og du vet det ikke er riktig. Allikevel er du livredd for å gjøre noe som ikke samsvarer med de mål\resultater\grenser du har satt for din egen kropp. Det Shafiqa mener her er at ALT for mange mennesker streber. Man streber etter å oppnå et resultat som man aldri når.  Jeg tipper her nå, men det kan være du har satt deg for høye mål. Du forventer noe av kroppen din, tipper dette er et resultat av et bilde skapt av deg. - Med dette vil jeg igjen minne deg på at ditt syn på deg selv, ikke stemmer med de rundt deg. Derfor vil den personen du har skapt selv, ikke være den samme de rundt deg ser. Skjønner du hva jeg mener her? Hvis du oppnår å være den personen du ønsker å være, vil andre rundt deg oppfatte på en helt annen måte.

Dette bør lede deg inn på tanker om at det er noe galt med måten du ser deg selv på. Det er ikke riktig. Det er ikke riktig å være så tynn. Det er ingen fordeler med dette. Derfor blir det helt unaturlig å sette dine egne mål, når du samtidig har et uriktig bilde av deg og verden. Slik jeg ser det har du to valg. Enten så lar du andre du stoler på (som ikke deler dine problemer), sette mål for deg, og gi deg veier som du kan nå disse målene på. Eller så må du endre måten du ser deg selv på, for så å sette mål. Jeg vil tro sistnevnte er noe som du må kontakte spesialister for. Førstnevnte derimot er noe som du kan gjøre allerede nå. Her har du mange muligheter.

Ettersom du melde deg inn på dette forumet, liker jeg å tro at du har falt litt mot å søke råd av andre. På dette forumet er det folk med kunnskap. I alle klasser, med ulike mål, og ulik bakgrunn. Her kan du få hjelp. MEN DA MÅ DU TA I MOT HÅNDEN. Du må faktisk, som nevnt i stad, stole fullt og helt på at det vi forteller deg er riktig. Dette betyr selvsagt ikke at alt som sies her er riktig. Man må luke ut informasjon. Men, her er faktisk utøvere som er eksperter på det å bygge muskelmasse, samtidig som man legger på seg så lite fett som mulig. Ønsker man å bli sterk, har man mennesker som løfter over 400 kilo i knebøy her og. Hvis man ikke kan stole på kunnskapen til disse menneskene, kan man stole på svært lite. Og så trist er ikke verden.

Mitt råd til deg. Finn en jente her på forumet som er konkurrende utøver i fitness. Spør om kontaktpersoner, råd, kostholdstips, treningsprogram, et cetera. Stol på henne. Ikke tenk at dette må du endre på. Følg det hun sier til punkt og prikke. Ikke vær opptatt av detaljer. Bare gjør det. Husk at hun har gjort dette før.


Sometimes old things need to go away. That way, we have room for the new things that come into our lives.

Randy K. Milholland

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #158 : 20. november 2007, 07:50 »
Har dessverre ikke tid til å lese det som er blitt skrevet akkurat nå, skal på skolen.. Men må bare dele en liten bekymring, er sikker noen som blir sinte, men jeg må bare få det ut. Jeg utfordret meg selv ved å spise noe annet til frokost idag, men jeg føler at jeg spiste UTROLIG mye..  Cry Fikk ganske vondt i magen..

Lagde havregrøt av 1 dl gryn, 2 1/2 dl vann, 1/2 dl skummet melk, 1/2 banan, 1 ts heistad syltetøy og noen få rosiner Sad

Utlogget xadhoom

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #159 : 20. november 2007, 08:01 »
det at du fikk vondt i magen har nok en del med at den nå blir satt til å prosessere en del mer enn til vanlig.  Det går over. Smiley

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #160 : 20. november 2007, 08:35 »
fint måltid, du kommer deg etter hvert. SPIS SPIS SPIS Grin
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
SV: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #161 : 20. november 2007, 13:08 »
Har dessverre ikke tid til å lese det som er blitt skrevet akkurat nå, skal på skolen.. Men må bare dele en liten bekymring, er sikker noen som blir sinte, men jeg må bare få det ut. Jeg utfordret meg selv ved å spise noe annet til frokost idag, men jeg føler at jeg spiste UTROLIG mye..  Cry Fikk ganske vondt i magen..

smerte er gøy ... tegn på at en lever  biggrin
(oki, det er som axdhoom skriver ... magen har fått noe å arbeide med)

Lagde havregrøt av 1 dl gryn, 2 1/2 dl vann, 1/2 dl skummet melk, 1/2 banan, 1 ts heistad syltetøy og noen få rosiner Sad

Nok en honnør ... skikkelig frokost ... prøv og hold deg til denne blandingen en ukes tid ... kanskje skolen også blir mer spennende  woot    Smile
HABEAS CORPUS

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #162 : 20. november 2007, 13:58 »
Så dere mener det var mye???  Cry Hvor mange kcal ca?

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #163 : 20. november 2007, 14:00 »
Så dere mener det var mye???  Cry Hvor mange kcal ca?

Nei, egentlig for lite . men syns du skal heller legge opp noen måltider fast fremover og øke gradvis. Slik at magen tåler å fåmer og mer.
Gjerne send meg PM , så kan vi se på matplan sammen ?
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Hjelp etter spiseforstyrrelse
« #164 : 20. november 2007, 14:03 »
Har skikkelig dårlig samvittighet ang. den frokosten.. følte at det ble aaaltfor mye Sad

Takk, Nann Smiley sender deg PM nå

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!