Skrevet av Emne: Proteinpulver og løs mage  (Lest 8266 ganger)

Utlogget satanhimself

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 184

Proteinpulver og løs mage
« : 12. november 2007, 13:08 »
Jeg klarer ikke drikke proteinpulveret mitt i noe annet en melk.  Og siden jeg reagerer på laktose blir jeg gjerne litt løs i magen og skvetter litt løst en tre ganger om dagen. Har prøvd soyamelk, rismelk osv og men det fikser jeg ikke å drikke, samme gjelder vann.

Jeg lurte derfor på om det er hensiktsmessig for meg å drikke proteinpulver. For jeg er clueless om jeg bare driter det ut igjen eller om det taes opp i kroppen. Hva sier dere?
Better, stronger, faster.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Proteinpulver og løs mage
« #1 : 12. november 2007, 13:21 »
Har du prøvd laktoseredusert melk?

Et annet tips er å ikke styrte shaken, men å ta små slurker, og la dem sirkulere litt i munnen for å la enzymene i munnen hjelpe til med fordøyelsen. Det hjelper for meg i alle fall.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget satanhimself

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 184

Sv: Proteinpulver og løs mage
« #2 : 12. november 2007, 14:00 »
Laktose redusert melk har jeg prøvd men det får jeg ikke ned. At jeg blir løs i magen av melk gjør meg egentlig ingenting. Det som bekymrer meg er om proteinet ikke taes opp som resultat av dritinga. Sålenge proteinet taes opp slik det skal gir jeg fullstendig faen om jeg flyr litt oftere på dass Smiley
Better, stronger, faster.

Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Sv: Proteinpulver og løs mage
« #3 : 12. november 2007, 14:03 »
Spis istede Wink
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Proteinpulver og løs mage
« #4 : 12. november 2007, 14:14 »
Jeg har selv merket løs mage av whey tech, skal gå bort ifra det nå. Får bløtdritt mange ganger om dagen å spesielt kvelden. Skal prøve noe nytt nå Smiley
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget satanhimself

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 184

Sv: Proteinpulver og løs mage
« #5 : 12. november 2007, 15:01 »
Noen som vet om proteinet faktisk absorberes eller om det blir skylt ut med driten i løpet av dagen som resultat av løs mage av melk?
Better, stronger, faster.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Proteinpulver og løs mage
« #6 : 12. november 2007, 15:28 »
Noen som vet om proteinet faktisk absorberes eller om det blir skylt ut med driten i løpet av dagen som resultat av løs mage av melk?

Dersom du er laktoseintolerant vil det irritere magen/tarm og du vil ikke ta opp næringa. Ergo vil det skyldes ut.
Hvorfor ikke drikke det med vann?
Bare å lage det litt tjukkere, eller kjøpe proteiner som smaker bedre?


Personlig syns jeg du bør formulere deg litt anderledes om du ønsker tilbakemeldinger på dine innlegg, da de er på kanten til ufine .

med hilsen
Nann-Rosita
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Proteinpulver og løs mage
« #7 : 12. november 2007, 15:32 »
Jeg klarer ikke drikke proteinpulveret mitt i noe annet en melk.  Og siden jeg reagerer på laktose blir jeg gjerne litt løs i magen og skvetter litt løst en tre ganger om dagen. Har prøvd soyamelk, rismelk osv og men det fikser jeg ikke å drikke, samme gjelder vann.

Jeg lurte derfor på om det er hensiktsmessig for meg å drikke proteinpulver. For jeg er clueless om jeg bare driter det ut igjen eller om det taes opp i kroppen. Hva sier dere?

Hva slags proteinpulver bruker du?

Konsentratpulver( ca 80%) inneholder laktose!

Kjøp heller isolatpulver hvor laktosen er filtrert ut. Hjelper jo ikke å skippe melken hvis selve proteinpulveret inneholder laktose også.

Evt. kan du jo forsøke eggprotein?

Siden du heter Satanhimself får du vel være unnskyldt en "tone" - er liksom forventet at Satan er litt uhøflig og røff i språket Smiley
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget satanhimself

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 184

Sv: Proteinpulver og løs mage
« #8 : 12. november 2007, 15:48 »
Bruker isolat pulver. Jeg synes proteinpulver er usmakelig nok som det er fra før så å blande det i noe annet enn melk funker dårlig, vann er helt uaktuelt! Jeg har prøvd en hel haug ulike pulvere og det jeg bruker nå er det jeg syne smaker best, selvom proteinpulver aldri kommer til å smake godt i ganen min. Er det laktose i sånn biola drikkeyoghurt a? for det kan være et alternativ for meg!
Better, stronger, faster.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Proteinpulver og løs mage
« #9 : 12. november 2007, 15:57 »
Hold kjeft og svelg. Det jeg bruker å si.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Proteinpulver og løs mage
« #10 : 12. november 2007, 15:59 »
Bruker isolat pulver. Jeg synes proteinpulver er usmakelig nok som det er fra før så å blande det i noe annet enn melk funker dårlig, vann er helt uaktuelt! Jeg har prøvd en hel haug ulike pulvere og det jeg bruker nå er det jeg syne smaker best, selvom proteinpulver aldri kommer til å smake godt i ganen min. Er det laktose i sånn biola drikkeyoghurt a? for det kan være et alternativ for meg!

Det er nok laktose i det er jeg redd.... Er "medium" intolerant ovenfor laktose selv.

Jeg pleier bare å blande minimalt med væske så blir ikke mengden med "æsj å drikke" så stor. Nå er jeg jente da så jeg tar litt mindre enn kanskje du gjør(regner med at Satan er en mann).

Har du forsøkt eggeproteinpulver? Har vel ikke helt trua på at det er noe særlig bedre i smak egentlig når jeg tenker meg om.  Alternativet er å bare drite i hele proteinpulveret og se på kosten. Det er jo ikke umulig å vokse fint med proteiner gjennom vanlig mat heller.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Proteinpulver og løs mage
« #11 : 12. november 2007, 16:23 »
Prøv ON whey... sjoko.  Finn et merke som smaker digg i vann.  De fleste største amerikanske merkene har fokusert på å få pulver til å blande seg med skje og faktisk ikke smak doskål....   ON whey .... eneste typen som ikke totalt føkker meg opp innvendig. Ja, jeg fiser  litt av dde fleste, men det renner iallefall ikke ut. 
Du kan fint drite i proteinpulver og kompansere med mat. ikke noe big deal.  Syns faktisk det funker bedre, og inntar nå kun pulver etter trening.   

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Proteinpulver og løs mage
« #12 : 12. november 2007, 16:26 »
on whey, labrada, designer, un, cytosport musclmilk, muscle tech har decent sjokolade eller banan  som smaker excellent i vann.   men man bør ofte ta 40-60g i 4-5dl vann ....  for å unngå den vasne smaken.

Utlogget satanhimself

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 184
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 184

Sv: Proteinpulver og løs mage
« #13 : 12. november 2007, 17:46 »
Har smakt både ON 100% whey og musclemilk i vann, og som alle andre pulvere jeg har smakt liker jeg det rett og slett ikke i vann, har noe med konsistensen å gjøre som gjør meg kvalm. Det går rett og slett dårlig Smiley  Vil også bli vanskelig for meg å få i meg alt jeg trenger via kosten tenker jeg siden mesteparten av proteinet jeg inntar kommer fra middagen og meieriprodukter og pulver... liker heller ikke tunfisk så, og har heller ikke råd til å spise kyllingfile 3 ganger om dagen!
Better, stronger, faster.

Utlogget BlueLizard

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Proteinpulver og løs mage
« #14 : 12. november 2007, 22:16 »
Prøv å blande med vann og en skvett kremfløte. Jeg vet ikke om det er nok til å forhindre en reaksjon (hvor mye laktose skal til for å fremkalle reaksjon? Tåler man små mengder?), men vil tro det er verdt et forsøk... Det smaker riktig godt, ihvertfall Smiley
Svak, sur og full av varer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!