Skrevet av Emne: Alkohol. skadelig for trening ?  (Lest 2440 ganger)

Utlogget problembarn?

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Alkohol. skadelig for trening ?
« : 12. november 2007, 17:37 »
Hey. jeg bare lurte på om det gjør noe å drikke 1 gang i mnden ?  tenker for økning i styrke. 
tenker ikke på svar som "njjjja det går greit" men tenker på gjør det noe som helst å drikke 1 gang i mnden ?
Jeg er veldig opptatt av økning i styrke men har ikke gjort det på et halvt år nå -.-

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Alkohol. skadelig for trening ?
« #1 : 12. november 2007, 17:48 »
spørs hva du definerer med drikke? en halvliter på byn eller grøfte fylla for alle penga?

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=498
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Alkohol. skadelig for trening ?
« #2 : 12. november 2007, 18:14 »
Alkohol har ingen direkte ødeleggelseevne på musklene, alkoholen forlenger heller restutisjonsevnen til indivited. Grunnen er enkelt å greit at kroppen prioriterer det å kvitte seg med all giften den har fått i blodet. Det tar i snitt 12-18 timer for en person å få igjen skikkelig restutisjon.
Man blir "dehydrert" og pisser også blandt annet ut mineraler, vitaminer og zink, testosteronnivået synker, men øker igjen etter noen timer.

(1)      School of Sport and Exercise Sciences, Loughborough University, LE11 3TU Leicestershire, UK

Abstract  The use of alcohol is often intimately associated with sport. As well as providing a source of energy, alcohol (ethanol) has metabolic, cardiovascular, thermoregulatory, and neuromuscular actions that may affect exercise performance. Strength is minimally affected, and performance impairments depend on the dose of alcohol and subject habituation to alcohol intake, exercise duration, environmental conditions, and other factors. Central nervous system function is impaired at high doses, resulting in decrements in cognitive function and motor skill, as well as behavioral changes that may have adverse effects on performance. Effects may persist for hours after intoxication.



Lurer på hvor mye som er skrevet her på forumet angående alkohol, prøv søkefunksjonen.
Og om jeg ikke husker feil så kom vel du med nøyaktig det samme spørsmålet for ca 1 år siden.
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget problembarn?

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Alkohol. skadelig for trening ?
« #3 : 25. januar 2009, 21:18 »
"Lurer på hvor mye som er skrevet her på forumet angående alkohol, prøv søkefunksjonen.
Og om jeg ikke huser feil så kom vel du med nøyaktig det samme spørsmålet for ca 1 år siden."

vel da er det jaffal dette du svarer på =P for det er det eneste jeg har skrevet om alkohol


Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Alkohol. skadelig for trening ?
« #4 : 26. januar 2009, 21:21 »
"Lurer på hvor mye som er skrevet her på forumet angående alkohol, prøv søkefunksjonen.
Og om jeg ikke huser feil så kom vel du med nøyaktig det samme spørsmålet for ca 1 år siden."

vel da er det jaffal dette du svarer på =P for det er det eneste jeg har skrevet om alkohol


Åj, dette er en gammel tråd.. Husker ikke så mye av dette.. men jeg sjekket nå og du svarer nesten to år for sent og i tillegg tar du feil Smiley
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49508.0
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget frank85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 100

Sv: Alkohol. skadelig for trening ?
« #5 : 26. januar 2009, 23:17 »
Har til og med tatt et par pils før trening mer enn èn gang, og fremdeles hatt en rå økt. Tror alkoholens ødeleggende effekt er sterkt overdrevet. Men enkelte fanatikere prøver jo å ta fra oss alle de små gledene, som blant annet alkohol, røyk, usunn mat osv., som faktisk gjør livet verdt å leve. Alt med måte.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!