Skrevet av Emne: Mentzer - High Intensity Training  (Lest 14365 ganger)

Utlogget bandix

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

  • yeah:D
Mentzer - High Intensity Training
« : 13. november 2007, 10:17 »
 nokon så har prøft det programme?
1

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Mentzer - High Intensity Training
« #1 : 13. november 2007, 11:02 »
Jeg kjørte HIT - The Mike Mentzer Way i et drøyt år. Dette var siste utgaven av hans program, boken var skrevet av John Little etter Mentzers død. På papir virket det veldig spennende. 10 dager mellom hver treningsøkt pga han mente restitusjonstiden var så lang etc. Utradisjonellt, og dermed litt interessant.

Erfaringen min var at selv om man ble utrolig sterk på disse pre exhaust kombinasjonene programmet bestod av, så var det ikke overførbar til noe annet. Jeg vokste ikke det året jeg brukte programmet. Kanskje jeg ikke spiste nok? Kanskje jeg gjorde noe annet galt? Vanskelig å si. MEN, jeg tror du vil få mer ut av å bruke Heavy Duty II prinsippene hans, foran HIT programmet.

Alternativt ville jeg lest opp på DC trening, som bruker mange av HIT prinsippene og noen Mentzer prinsipp.

Utlogget bandix

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

  • yeah:D
Sv: Mentzer - High Intensity Training
« #2 : 13. november 2007, 23:15 »
okay ingen andre på forume så har testa det?
1

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Mentzer - High Intensity Training
« #3 : 14. november 2007, 09:17 »

Utlogget Gymnast

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 20

Sv: Mentzer - High Intensity Training
« #4 : 01. august 2009, 00:53 »
nokon så har prøft det programme?

mike mentzer`s heavy duty high intensity training er noe av det dårligste for hypertropfi jeg har vært borti. holdt på med det et par års tid hvor jeg prøvde alt mulig for å få det til å virke. kjøpte alle bøkene hans, vidoer, lester artikler blant annet på mikementzer.com etc.

klarte å øke greit i styrke etter en lang periode med hard trening, men som sagt, det gjorde aldri noe hva hypertrofi angår... økte ikke så mye som 1 cm rundt overarma på to år. ikke bare virker det ikke, men nesten alle heavy duty prinsippene strider mot alt jeg har erfart gjennom flere år med trening + at man aldri kommer over et eneste individ som faktisk har blitt relativt stor på programmet heller. alt er fake fake fake. heavy duty er ubrukelig for hypertrofi, men greit for rene styrkeøkninger (ihvertfall så lenge det varer).


dette anser jeg som de groveste feilene med heavy duty:

1. for lite volum / stimulans.

2. for lav treningsfrekvens (å trene heavy duty blir omtrent som å ligge på sofaen en hel uke, sprinte alt man makter i skogen noen få minutter og så ligge på sofaen en uke til).

3. for høy intensitet (etter mange år med trening oppnår jeg fortsatt best resultater fra trening med moderat intensitet).

4. alltid trene til failure (rask måte å bli utrent på).

5. for lav belastning (å skulle gjennomføre 6-12 reps med 4-2-4 eller 4-0-4 tempo tvinger deg til å måtte bruke lave vekter, tilsvarende rundt 30% av 1rm, noe som er ineffektivt for å rekruttere type 2b fibre som har størst styrke- og vekstpotensiale).

og så videre...


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!