Skrevet av Emne: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008  (Lest 8908 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #30 : 15. august 2008, 18:33 »
Han her snakker selvfølgelig ikke alvor, men bare synst dette er veldig moro. Får ihvertfall håpe det.
Flott måte å ødelegge en seriøs tråd på.

Ingen mening i å ødelegge tråden så absolutt med alle forbehold!!
Kun refertre til det jeghar hørt fra dem som har vært inne, trodet eller ei, det kan være det ingen rolle for meg. At dem må blant annet falle med strikk, og bli hentet opp i line fra blant annet gummibåt er mulig for urealistisk for vanlelig mann, men det erFAKTA! En krok faktsik som hektes på fra gummåbåt for den som har litt peil kjenne til dette, er faksitsk en mann som har dødd med dette i engeland, fra norge på øvelse. har stått i avisa blant annet.

Men greit for dem som ikke tør tro det , er kanskje for pinglete til å teste fallskermjegern sjøl?hva vet jeg. dømmer ingen rart at noen mener FAKTA skal ødelegge en tråd.


Utlogget Razz_

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 493
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 493

Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #31 : 15. august 2008, 18:37 »
Ok

Utlogget Kappli

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #32 : 15. august 2008, 18:44 »
Ingen mening i å ødelegge tråden så absolutt med alle forbehold!!
Kun refertre til det jeghar hørt fra dem som har vært inne, trodet eller ei, det kan være det ingen rolle for meg. At dem må blant annet falle med strikk, og bli hentet opp i line fra blant annet gummibåt er mulig for urealistisk for vanlelig mann, men det erFAKTA! En krok faktsik som hektes på fra gummåbåt for den som har litt peil kjenne til dette, er faksitsk en mann som har dødd med dette i engeland, fra norge på øvelse. har stått i avisa blant annet.

Men greit for dem som ikke tør tro det , er kanskje for pinglete til å teste fallskermjegern sjøl?hva vet jeg. dømmer ingen rart at noen mener FAKTA skal ødelegge en tråd.



La meg gjette, når du hørte dette, så var det alkohol inn i bilde...?
Forøvrig har du link til den ulykken...?

Utlogget Explosive

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 101

  • It ain`t over `til it`s over!
Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #33 : 15. august 2008, 18:52 »
Føler jeg må gi litt støtte her. La oss si at dette er en realitet. Goodboy kjemper hardt for å bli trodd her. Vi vet at amerikanske fallskjermjegere driver såkalt HALO-trening. High altitude low opening. Dvs de blir fløyet opp til over 7000 - 11000 m høyde. Fra denne høyden hopper de ut, men åpner ikke fallskjermen før langt nede. Jeg vet ikke hva langt nede er, men si at de er i fritt fall i noen tusen m, da vet vi at dette er blitt gjort, og at folk tåler påkjenningen.

Så over til tauet, dersom det er mulig å oppdrive et 2 km langt bungee-tau, og man fester dette tauet til et fly og man flyr over vann, er det egentlig så vanvittig urealistisk at det skal gå an å hoppe ut fra dette. Vi vet at folk som driver HALO-trening er i fritt fall kanskje lengre enn dette. Jeg vet at det høres helt sinnsykt vilt ut, men at det går an, det gjør det nok.  

Men jeg tror ikke noe på at man kutter tauet 2 m før vannflaten i første utstrekning. Med hastigheten man har opparbeidet seg underveis, vil man slå seg litt for mye.... mer sannsynlig er det da at de "dingler" en stund (lol) o så kutter tauet og faller i vannet, ikke så alt for høyt over vannflaten....



Citius, Altius, Fortius

Utlogget lotten2k

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 89
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 89

  • imba
Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #34 : 16. august 2008, 14:40 »
"Utlendinger evakuert fra Guinea-Bissau" Jaha, feil link? Smiley

hmm, jeg får frem "Fallskjermhopper overlevde fall fra 4000 meter". er bare å google fallskjermhopper overlevde eller noe Smiley
øyvind

Utlogget Jorgenwr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59

Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #35 : 16. august 2008, 15:16 »
Det er mye myter rundt spesialjegeropptakene.
Jeg har ikke vært på opptak, men "alle" kjenner vel noen som har vært med.
Det  er ikke sånn at man på spise barberbald og sloss med løver, før man må rulle seg naken i brennesler og hoppe ut en fly uten fallskjerm.
Prøvelsene er mye mer fysiske. Etter en lang dag i skogen med lite mat, blir man plutselig vekt etter en times søvn. Da må man ut å rive ugress i noen timer. Deretter er det opp i startposisjonen for armhevinger, å da begynner det i sje ting med kroppen. Armene til soldatene kan knekke av tretthetsbrudd osv.
Den vanligste grunnen til at folk gir seg er jo betennelser og gnagsår, IKKE fallskader fra fly:P

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #36 : 16. august 2008, 15:52 »

Utlogget Jorgenwr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 59


Utlogget Kappli

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #38 : 16. august 2008, 18:12 »
hmm, jeg får frem "Fallskjermhopper overlevde fall fra 4000 meter". er bare å google fallskjermhopper overlevde eller noe Smiley

Linken funker nå:S Kom sikkert innatt en knapp eller noe  når jeg trykte.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #39 : 16. august 2008, 18:13 »
Ang kroken osv som jeg snakket om det kalles Skyhook, her er link til wiki. Så må det bli sltt på alt dette tullpratet fra dem som ikke kan FAKTA!

http://en.wikipedia.org/wiki/Fulton_surface-to-air_recovery_system

Her kan dere lese om hvordan personell kan bli dratt opp fra bakken uten fallskjerm i en krok rett opp i et fly feks....Ja tro det eller ei..Neste gang alle som ikke har peiling får være stille.

Det er bruket revers system også dvs de gjør samme på vei ned. Her er oppgitt 500 fot, men kjenner at min kamerat snakket om line på opp mot 2000 meter MULIG DET VAR FOT skal ikke være påståenlig på det. Dette er klassified seff......

Morsom jeg må le alle som har vært i speidern tror dem kan om militæret ha ha....div som poster her har vel ikke fått så mye såm en flis i fingen en gang, så skal dem diskutere army. ha ha

Med unntak fra explosive som er en fornufting mann uten tvil. Resonemangt og fornufting uten protest. Tenker før man skriver. Ja. Honnær.

Ps finner ikke linken til dødsfall, men dete var rapportert i avisene, snakket om øvlese i england for fskgutta og en dævva i skyhok fra gummibåt. nordmann.så det errealitetene gutter og ikke leke på forum men harkore blant gutta som setter risk på spill.

Jeg kan nok dessverre mest for alle om dette i norges land uten tivi. men pga sekretessen kan jeg ikke fortelle mye, men offentlig info er bra oglåvelig formeg at gjenfortelle. Feil og tullekopping kan jeg ikke se på sitte stille. Da må det påsettes med korrektur i rett øyeblikk.


Utlogget yyiiyy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #40 : 17. august 2008, 21:16 »
Ang kroken osv som jeg snakket om det kalles Skyhook, her er link til wiki. Så må det bli sltt på alt dette tullpratet fra dem som ikke kan FAKTA!

http://en.wikipedia.org/wiki/Fulton_surface-to-air_recovery_system

Her kan dere lese om hvordan personell kan bli dratt opp fra bakken uten fallskjerm i en krok rett opp i et fly feks....Ja tro det eller ei..Neste gang alle som ikke har peiling får være stille.

Det er bruket revers system også dvs de gjør samme på vei ned. Her er oppgitt 500 fot, men kjenner at min kamerat snakket om line på opp mot 2000 meter MULIG DET VAR FOT skal ikke være påståenlig på det. Dette er klassified seff......

Morsom jeg må le alle som har vært i speidern tror dem kan om militæret ha ha....div som poster her har vel ikke fått så mye såm en flis i fingen en gang, så skal dem diskutere army. ha ha

Med unntak fra explosive som er en fornufting mann uten tvil. Resonemangt og fornufting uten protest. Tenker før man skriver. Ja. Honnær.

Ps finner ikke linken til dødsfall, men dete var rapportert i avisene, snakket om øvlese i england for fskgutta og en dævva i skyhok fra gummibåt. nordmann.så det errealitetene gutter og ikke leke på forum men harkore blant gutta som setter risk på spill.

Jeg kan nok dessverre mest for alle om dette i norges land uten tivi. men pga sekretessen kan jeg ikke fortelle mye, men offentlig info er bra oglåvelig formeg at gjenfortelle. Feil og tullekopping kan jeg ikke se på sitte stille. Da må det påsettes med korrektur i rett øyeblikk.


Akkurat, er jo litt forskjell på 150 meter og 2000 meter...

Utlogget Stuffed

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 820
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 820

  • Hardt kjør til vi dør!
Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #41 : 18. januar 2009, 19:28 »
Skyhook dreier seg jo om at du står på bakken og heiser en ballong med en krok på som flyet plukker opp da, det er noe annet enn å hoppe 2000m uten fallskjerm :p
Veien til storhet er mange, du må bare finne den som passer deg best!

Treningslogg!

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Trening mot Fallskjermjegeropptaket 2008
« #42 : 18. januar 2009, 19:46 »
1: Hva er vitsen med å dra opp en så gammel tråd?

2: Er det enda noen som ikke skjønner at GoodBoy/Iceberg kødder??

Helt fantastisk at så mange klarer å bite på...
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!