Skrevet av Emne: Kan få slakte uten bedøvelse  (Lest 3926 ganger)

Utlogget BBM

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #15 : 19. november 2007, 18:14 »
Blir den tradisjonelle halal slaktingen lovlig her til lands også, går jeg og graver meg ned. Når lov må vike for religion så begynner det og bli farlig, uansett hva slags religion det er snakk om. Det har vært drevet landbruk for så lenge man kan huske i Norge, det har alltid vært gjort med respekt for hus dyra. Om tradisjonell halal slakting uten bedøvelse er og behandle dyret/slaktet med respekt kan sikkert diskuteres, jeg mener det er no piss når dyret i dag KAN og vanligvis blir slaktet med bedøvelse. Da er det på tide og kikke opp litt fra svada bøkene. Er det rettferdig at tradisjonelle Norske syn og lover skal endres på grunn av en eller flere religioner/livssyn som kun har vært her i betydelig grad i noen ti-år? Håper inderlig samtlige av de som stemmer for gjennomføring av Halal slakting uten bedøvelse selv får bli med på en god gammaldags Halal slakting Smiley .

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #16 : 19. november 2007, 18:22 »
Dette blir jo å gå rett i islamfella!
Det islam gjerne vil, og det merkes SPESIELT i dette tilfellet, er å skru TILBAKE utviklingen!
For all del, la oss gjøre det på en flere tusen år gammel metode som er både grotesk og smertefull når vi tross alt HAR funnet bedre måter å gjøre det på!

I mine øyne beskriver en sak som dette alt som er galt med islam! Fornektelsen av utvikling(i alt annet enn våpen, for de vil jo ha de beste våpna!) og den TOTALE mangelen for forståelse for andre mennesker med et annet livssyn og livsstil enn dem selv!

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #17 : 19. november 2007, 18:32 »
Og hva faen betyr det om en ku dør i litt mer smerte enn før? Bryr du deg virkelig? Eller er du bare så opptatt av å bashe folk som følger et annet livssyn enn deg selv?

Så lenge maten min ikke smaker anderledes, så bryr jeg meg svært lite om dette.
Hva faen betyr det om ungen din dør i litt mer smerte?
Skjønner godt at empati ikke er din sterkeste side.


Håper aldri dette kommer gjennom, verken i Norge eller i EU. Det er en stygg måte å avlive et dyr på. Jeg gir blanke i om det er Islam eller naboen min som har foreslått dette. Det er en utrolig stygg måte å takke for maten på.

Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget EvidenCe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 612

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #18 : 19. november 2007, 18:35 »
Hva faen betyr det om ungen din dør i litt mer smerte?
Skjønner godt at empati ikke er din sterkeste side.


Håper aldri dette kommer gjennom, verken i Norge eller i EU. Det er en stygg måte å avlive et dyr på. Jeg gir blanke i om det er Islam eller naboen min som har foreslått dette. Det er en utrolig stygg måte å takke for maten på.



Honnør!

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #19 : 19. november 2007, 19:21 »
delfinfiske er ikke problemet... det er FISKE AV TUNFISK som skade delfinene.... delfinene setteer seg fast i tunfiskgarna... Delfinen er søt, den må vi redde, tunfisk lukter vondt, den kan dø.

dette beviser bare at du ikke vet hva saken handler om... (medmindre selvfølgelig noen plutselig har begynt å fiske delfiner, og hun stjerna er på barrikadene mot det...)

Vel, det kan nå argumenteres for at delfinen har større 'verdi' enn tunfisken ikke fordi den er søt, men fordi den er ekstremt intelligent. Å rangere dyrs moralske status etter intelligens, er jo ikke akkurat uhørt ...

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #20 : 19. november 2007, 19:44 »
Hva faen betyr det om ungen din dør i litt mer smerte?
Skjønner godt at empati ikke er din sterkeste side.


Håper aldri dette kommer gjennom, verken i Norge eller i EU. Det er en stygg måte å avlive et dyr på. Jeg gir blanke i om det er Islam eller naboen min som har foreslått dette. Det er en utrolig stygg måte å takke for maten på.



Enig! Naturens gang er en ting, men når mennesker påfører dyr mer smerte enn nødvendig er det noe galt. Håper ikke dette tiltaket virkelighetgjøres.
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #21 : 19. november 2007, 19:48 »
Enig! Naturens gang er en ting, men når mennesker påfører dyr mer smerte enn nødvendig er det noe galt.

Evt. når folk får juridisk aksept for bestialske tradisjoner utelukkende på grunnlag av at 'det er deres tro'.

Utlogget Going the distance

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Sv: Kan få slakte uten bedøvelse
« #22 : 19. november 2007, 20:09 »
Det er faen meg helt latterlig!! Hvorfor i f... skal vi ALLTIDS innfinne og tilpasse og andre når det er de som kommer til oss og forlanger?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!