Skrevet av Emne: Adelia Tjejen :)  (Lest 9266 ganger)

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Adelia Tjejen :)
« : 21. november 2007, 19:24 »
Heihei Smiley

Fikk beskjed om at det kanskje var lurt av meg å lage en treningsdagbok her inne.
Kanskje ikke alle som har fått med seg hvem jeg er.
Er ei jente på 19 år, er 1.68 cm høy og veier mellom 45-46 kg for øyeblikket. Har slitt med spiseforstyrrelser (anoreksi) i 2 år, og har heller ikke hatt mensen på de årene.
Jeg har kommet meg opp fra det verste hullet hvor jeg veide 34 kg.
Nå trener jeg på senter 3 ganger i uken, og pilates og mage hjemme 3 ganger i uken. Tilsammen da 6 dager. Fått beskjed om å kutte litt ned på kondisjonstreningen, men det er litt vanskelig for meg. Er da redd for å bli feit Sad Vet det er litt dumme tanker. Noen dager er gode, andre er dårlige. Så jeg ber bare om litt forståelse for det. Håper det er greit Wink Jobber med meg selv for å virkelig bli frisk!

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Adelia Frøkna's Treningslogg
« #1 : 21. november 2007, 19:30 »
Dagens trening:

Oppvarming på ellipsemaskin i 12 min.

Styrke:
Benpress - 12*3 - 50 kg
Bryst (pectoral) - 12*3 - 17,5 kg
Low Row - 12*3 - 25 kg
Biceps Kabel Curl - 12*3 - 10 kg
Triceps Pushdown - 12*3 - 11,25 kg
Rygg (low back) - 12*3 - 25 kg
Side Mage - 12*3 - 12,5 kg
Mage (crunch maskin) - 12*3 - 47,5 kg
Nedtrekk - 12*3 - 20 kg
Utfall m/manualer - 12*3 - 6 kg
Knebøy m/stang - 12*2 - 10 kg & 12*2 - 12,5 kg
Skulderpress - 12*3 - 10 kg
Situps m/bøyle - 25*3
Crunch - 12*3

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Adelia Frøkna's Treningslogg
« #2 : 22. november 2007, 16:27 »
Bare lurer på en ting; Hvis jeg noen dager er EKSTREMT sulten, er det bare å spise da? Betyr det at kroppen min trenger det liksom?  :Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Adelia Frøkna's Treningslogg
« #3 : 22. november 2007, 16:32 »
Bare lurer på en ting; Hvis jeg noen dager er EKSTREMT sulten, er det bare å spise da? Betyr det at kroppen min trenger det liksom?  :Smiley
Nei. Du skal legge en plan hvor du skal spise godt og bra HVER ENESTE DAG!
Dette er ikke noe du kan ta på sparket... sulte deg en dag og spise litt neste dag. Da vil kroppen gå i krisemodus og det du inntar lagres som fett og du blir dvask og føler deg dårlig.

Kun ved jevnt inntak av normal mat vil kroppen din "tørre" å brenne fett og lagre muskler.

Spis 4-8 små måltider hele dagen gjennom. En shake og en banan teller som et måltid. En yoghurt, et par frukt og en kopp te teller også som et.
Et par knekkebrød og to glass melk likeså.

1 Sett opp en plan og legg ut
2 Følg planen

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Adelia Frøkna's Treningslogg
« #4 : 24. november 2007, 10:30 »
Nei. Du skal legge en plan hvor du skal spise godt og bra HVER ENESTE DAG!
Dette er ikke noe du kan ta på sparket... sulte deg en dag og spise litt neste dag. Da vil kroppen gå i krisemodus og det du inntar lagres som fett og du blir dvask og føler deg dårlig.

Kun ved jevnt inntak av normal mat vil kroppen din "tørre" å brenne fett og lagre muskler.

Spis 4-8 små måltider hele dagen gjennom. En shake og en banan teller som et måltid. En yoghurt, et par frukt og en kopp te teller også som et.
Et par knekkebrød og to glass melk likeså.

1 Sett opp en plan og legg ut
2 Følg planen

Det jeg mente var om jeg skulle bekymre meg for at det kan blir for MYE mat?

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Adelia Frøkna's Treningslogg
« #5 : 24. november 2007, 10:31 »
nååå ... hvordan går det *?* ... ser ikke noen frokoster eller skikkelige middager her  Smile

gjør som Expedite sier ... lag (eller få laget av en der du trener) en skikkelig plan over måltidene ... det er jo vanlig med en spisedag i uken hvor du kan spise akkurat hva, hvordan og hvor mye du vil

  Kokk   Spise  Food    eat Food        Smile


(både trening og måltider vil måtte justeres etter noen uker Smiley)

Joda, går litt opp og ned. Problemet er at jeg bare klarer å holde matinntaket høyere enn jeg pleier i et par dager, før jeg begynner å se meg selv med gale øyne igjen Sad

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Adelia Frøkna's Treningslogg
« #6 : 24. november 2007, 14:53 »
Kan jeg ikke få flere svar i denne tråden? Helst fra noen med peilig. No offence, men jeg tror ikke at du kan spise ubegrensede mengder med sunn mat, og allikevel holde deg slank  what

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Kan jeg ikke få flere svar i denne tråden? Helst fra noen med peilig. No offence, men jeg tror ikke at du kan spise ubegrensede mengder med sunn mat, og allikevel holde deg slank  what
du har fått svar... ingen gidder gi deg flere, vedder jeg på, for du følger ingen råd likevel....

Jo, du kan spise ubegrenset med sunn mat når du har et aktivt liv, og se 10 ganger bedre ut enn du gjør.

Det er DU som ikke har peiling.

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Tror ikke det vil gjøre saken bedre om du overspiser og legger på deg masse fett. I mine øyne vil bare det gjøre saken værre ved at du vil føle deg dårlig. Men du må komme deg i kalorioverkudd fort som f*en slik at du går opp sakte men sikkert i vekt. Ikke bry deg om matvarer inneholder litt mye fett etc, du vil ikke rase opp i vekt uansett. Går du ikke opp i vekt kan du enten 1) kutte ned på kardioen 2) spise mer 3) begge deler. Går du opp i vekt gjør du noe riktig, går du ned eller holder deg på samme vekt gjør du noe feil - og ting må gjøres (punkt 1, 2, 3). Dette er noe alle kan klare hvis de vil, også du. Med litt mer muskler og litt mer fett så vil du få en kropp som mange jenter vil misunne deg. Men først må du få riktig innstilling til kost og trening (slutt å være fanatisk mht. fett og kalorier, slutt å være så selvkritisk til egen kropp), og så må du gjøre det som skal til for å gå opp i kroppsmasse (punkt 1, 2 el 3)

Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget kriweb

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 211

Kan jeg ikke få flere svar i denne tråden? Helst fra noen med peilig. No offence, men jeg tror ikke at du kan spise ubegrensede mengder med sunn mat, og allikevel holde deg slank  what

Hva er det du egentlig vil ha svar på? Hva er det du ikke forstår av svarene som allerede er blitt gitt utallige ganger?

Utlogget Adelia

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 81

Sv: Adelia Frøkna's Treningslogg
« #10 : 24. november 2007, 19:59 »
none taken (hvis den var til meg)  Smile

Uansett hvordan du vrir og vrenger på det ... 2 kg gulrøtter og kålrabi er sunnere enn 200gram potetgull  woot   Smile

Kroppen tror at hjernen vet hva den driver på med og gjør det den er satt til å gjøre ... lagrer næring i tilfelle dårlige tider  Chef   Smile

Den tar opp det den får servert ... er alle lagrene fulle "spyles" resten ut i en eller annen form ... fettcellene "justerer" seg automatisk og sier aldri stopp.

(ganske forenklet, men men ...)


bilder lyver, og som noen "ofre" for den kulørte presse har påstått så ser det ut som at de veier 10kg mer enn i virkeligheten.

som du allerede vet, men ikke tør innrømme for deg selv ... du er ikke slank, men underernært  No no  Smile
(og må stole mer på virkeligheten enn bildene)

Vil du ha skikkelige svar må du begynne å føre en treningsdagbok ...

det trenger ikke være mer enn
"spiste 2 skiver grovbrød med "noe sunt" til frokost før jeg gikk 5 km til skolen ...
en boks tunfisk pluss en pose salatblanding til middag. Avsluttet kvelden med 1 times tur i skogen."

  Smile


Jeg vil ikke legge ut hva jeg spiser. Får bare kritikk uansett hva jeg gjør..
Det som er skremmende er at jeg er sulten HELE tiden  Shocked

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Adelia Frøkna's Treningslogg
« #11 : 24. november 2007, 20:03 »
Jeg vil ikke legge ut hva jeg spiser. Får bare kritikk uansett hva jeg gjør..
Det som er skremmende er at jeg er sulten HELE tiden  Shocked

Du har meldt deg inn på et treningsforum hvor noe av poenget er at andre skal kommentere hva du spiser og hvordan du trener. Hvis du ikke er villig til å høre på folk med lang erfaring og mye kunnskap å dele burde du kanskje ikke meldt deg inn her?

Hvis du ønsker å lære noe og komme noen vei må du være ydmyk nok til å innse at du kanskje ikke alltid vet best selv. Det er ved å være ydmyke og lærevillige vi tar nye steg mot målene våre. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Adelia Frøkna's Treningslogg
« #12 : 24. november 2007, 20:18 »
Jeg vil ikke legge ut hva jeg spiser. Får bare kritikk uansett hva jeg gjør..
Det som er skremmende er at jeg er sulten HELE tiden  Shocked


det betyr at kroppen vil ha mat!

dette er ikke skremmende, men normalt!

man må ha mat for å fungere normalt.

det er trist at du er her, du evner ikke å hjelpe deg selv. håper du har noen rundt deg som er ressurssterke og som kan ta tak i deg.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Adelia Frøkna's Treningslogg
« #13 : 24. november 2007, 20:30 »
Fatter ikke hva du gjør her på forumet. Det siste du trenger er tilfeldige råd fra tullinger på internett. Du burde være i behandling og skygge unna steder hvor kalorier, slanking og selvutnevnte guruer råder.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Sv: Adelia Frøkna's Treningslogg
« #14 : 24. november 2007, 21:05 »
Adelia jeg skulle önske at du kunne få de svarene du söker her inne, men det er dessverre ikke rett sted for deg å väre. Her er altfor mange "forståsegpåere" og "bedrevitere" som aldri har värt borti lignende saker selv og de forstår dermed ikke hvor irrasjonelle tanker en person med spiseforstyrrelser kan ha. Man vil så innmari gjerne bli frisk, samtidig som man er livredd for slippe opp på den kontrollen man innbiller seg å ha over egen kropp og psyke. Om man tenker etter så er det ikke vanskelig å forstå at en person som ikke er inne i dette helvetet selv blir frustrert og irritert når man (du i dette tilfellet) ikke tar til seg råd og endrer sin livsstil ut i fra det de mener er rett.

Jeg håper inderlig at du på en eller annen måte kan ta deg ut av denne onde sirkelen. Tro meg, jeg vet hvor vanskelig det er. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelser i ca 10 år og det er först nå siste året jeg har klart å ta meg ut av faenskapet. Men det er en utrolig lang prosess og jeg er langt i fra frisk enda. Dette er noe du, i likhet med meg, sannsynligvis må sloss med hele ditt liv. Forhåpentligvis vil du bli frisk nok til å kunne håndtere sykdommen, men negative tanker og vanskelige situasjoner vil stadig dukke opp de gangene man ikke föler seg på topp. En ting er sikkert, du vil aldri kunne få det godt med deg selv om du ikke er 100% sikker på at du vil bli frisk. Det er skremmende å gi slipp på kontrollen, skremmende å se vekten gå opp, skremmende å se kroppen forandre seg og det er mange skremmende tanker som dukker opp under veis. Vil bare önske deg masse, masse lykke til fremover og jeg håper du heller kan finne deg en person i din närhet (familie, venninne, kompis) som du kan stötte deg til i stedet for å ta i mot 1000 ulike råd her inne.
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!