Skrevet av Emne: "Slutt å fokusere på hudfarge!"  (Lest 46469 ganger)

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #225 : 20. desember 2007, 23:08 »
Dessuten siterte du meg feil- jeg mente aldri at det skulle være nordmenn sin skyld at politikerne førte dårlig integreringspolitikk.

Sitere deg på nytt. Denne gangen med deler uthevet, for å gjøre det litt enklere å forstå.

Så det er nordmenn (politikerne) sin delvise skyld altså. Konge.

Det er her jeg snakker om en dårlig unskyldning for å fyre opp under enda en oss/dem-konflikt.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #226 : 21. desember 2007, 00:44 »
Sitere deg på nytt. Denne gangen med deler uthevet, for å gjøre det litt enklere å forstå.

Det er her jeg snakker om en dårlig unskyldning for å fyre opp under enda en oss/dem-konflikt.

Var jo det tråden handler om. Kan du ikke heller fortelle litt om hva du mener bør gjøres, istedefor alle de late-som-jeg-er-så-smart-dårlige-hersketeknikk-ikke-ta-ett-eget-standpunkt-men-kun-rakke-ned-på-andres innleggene dine.

Det er så forbanna lett å bare rope rasist til alle som nærmer seg høyreretning i innvandringssporsmålet-enkleste sak i verden. Forklar litt om dine teorier og alternativer istedet.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #227 : 21. desember 2007, 10:02 »
Hvem har ropt rasist og hvem har snakket om politisk tilhørighet? De aller felste på høyresida er fullstendig klar over, og har lettere for å innrømme dette en venstresida, at integreringen i Norge ikke akkurat er fullkommen (og for å minne deg på hvem som begynte å skrike om høyre- og venstresiden, sjekk det forrige innlegget ditt og før det igjen, og les over mine). Som vanlig virker du desperat etter å ro deg inn, og velger pinlig dårlig forsvarsretorikk.

Jeg kommenterte enkelt og greit at du valgte å gjøre systemkritikk til kritikk av nordmenn bare for å rettferdiggjøre tristessen din. Du ber meg om å lage et slags manifest for innvandring og integrering, men til det har jeg verken tiden eller kompetansen som kreves for å kunne lage noe fungerende, eller i det hele tatt å prøve på det. Det er forøvrig ganske artig at man ved å kritisere dine herseteknikker skal være nødt til å formulere et politisk program for at det skal godtas.

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #228 : 21. desember 2007, 14:51 »
Hvem har ropt rasist og hvem har snakket om politisk tilhørighet? De aller felste på høyresida er fullstendig klar over, og har lettere for å innrømme dette en venstresida, at integreringen i Norge ikke akkurat er fullkommen (og for å minne deg på hvem som begynte å skrike om høyre- og venstresiden, sjekk det forrige innlegget ditt og før det igjen, og les over mine). Som vanlig virker du desperat etter å ro deg inn, og velger pinlig dårlig forsvarsretorikk.

Jeg kommenterte enkelt og greit at du valgte å gjøre systemkritikk til kritikk av nordmenn bare for å rettferdiggjøre tristessen din. Du ber meg om å lage et slags manifest for innvandring og integrering, men til det har jeg verken tiden eller kompetansen som kreves for å kunne lage noe fungerende, eller i det hele tatt å prøve på det. Det er forøvrig ganske artig at man ved å kritisere dine herseteknikker skal være nødt til å formulere et politisk program for at det skal godtas.

Gi meg styrke. Mellom linjene på nesten hvert eneste innlegg du skriver om dette temaet ligger det slike du er rasist, slutt å snakke om dem, ikke generaliser osv osv. At du har sterke meninger er en ting, men når du ikke er i nærheten av å kunne backe de opp med å komme med egne forslag om hvordan din retning politisk ville fungert bedre, blir det nærmest umulig å ta deg seriøst.

Integreringspolitikken fungerer ikke dårlig, den fungerer ikke fordi  vi har for mange å integrere etter min mening. Blir samme som ett land som f.eks. India - ett ressursterkt land på veldig mange områder, men med millioner av mennesker i overbefolkning blir det lite på de fleste allikevel. Ser du poenget kanskje?

Greit nok at jeg kan være generaliserende, men du er ikke det spor bedre selv-du bare gidder å ta deg tiden til å pakke inn meningene dine i glanset papir og mellom linjene.

At du sier jeg virker desperat må jeg bare le av, på samme måte som jeg alltid ler av sånne som deg som fabler rundt i blinde og skal være så politisk korrekt og snill og grei og slå hardt ned på alle som tør kalle en spade for en spade. Fullstendig idiotisk påstand. Artige oppe i det hele er at A ikke har svart meg i det hele tatt, som vanlig måtte du komme å ta over styringa. Her har vi en FRP er folkens, og han skal jeg sette på plass!

Da blir det juleferie på meg, så får vi i det minste håpe vi kan få en hvit jul.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #229 : 21. desember 2007, 22:41 »
Det er herlig at du bekrefter alt jeg har sagt ved å unngå å holde deg til det vi snakket om. Jeg markerte det i forrige innlegg, men det var tydeligvis ikke godt nok. Du velger heller å snakke om integrering, vold, generalisering, politisk korrekthet, "glanset papir", tendenser på venstresida og andre herligheter.

Jeg gjentar meg selv, og håper du klarer å svare meg denne gangen:

Så det er nordmenn (politikerne) sin delvise skyld altså. Konge.

Oppgaven din er altså å peke på sammenhengen, og å forklare hensikten ved å late som om A la skylden på Nordmenn Flest (den gruppa partiet ditt påstår å representere) når han snakket om dårlig integreringspolitikk.

Sånn ellers vet jeg ikke hva slags svar du forventet at han skulle gi til den syrlige kommentaren din på et par knappe setninger.

Utlogget A

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #230 : 22. desember 2007, 18:52 »
Det er jo naturlig at folk som ikke skaper stor velstand i egne land heller ikke får dette til i fremmede land.
Så du mener det er en form for genetisk underlegenhet som er skylden? Det er isåfall en ide som ligger farlig nært eugenikk tanker
"The most successful ideological effects are those which have no need for words, and ask no more than complicitous silence." -Pierre Bourdieu

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #231 : 23. desember 2007, 00:16 »
Så du mener det er en form for genetisk underlegenhet som er skylden? Det er isåfall en ide som ligger farlig nært eugenikk tanker

Det er et faktum at IQ er styrt av genetikk, og at det er en sterk korrelasjon mellom et lands BNP og befolkningens IQ (jfr. bøker som "IQ and the Wealth of Nations" av Dr.Lynn og Dr. Vanhaanen).




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #232 : 23. desember 2007, 04:48 »
Oppgaven din er altså å peke på sammenhengen, og å forklare hensikten ved å late som om A la skylden på Nordmenn Flest (den gruppa partiet ditt påstår å representere) når han snakket om dårlig integreringspolitikk.

Sånn ellers vet jeg ikke hva slags svar du forventet at han skulle gi til den syrlige kommentaren din på et par knappe setninger.

Nei-poenget jeg skulle frem til, var om A, i likhet med flere andre på venstresiden og utover, mente at vår integreringspolitikk i Norge må ta sin del av ansvaret for dritten som skjer. Hadde ikke du med vilje mistolket alt jeg sier for å prøve å score billige poenger, så hadde du enkelt forstått det du og. Jeg skrev det som jeg gjorde av ren oppgitthet-for personlig er jeg så drittlei integreringsdebatten og den til stadighet holdningen om at "vi tillrettelegger ikke bra nok for de som kommer hit-vi må ha bedre ditt og datt"

-Men A kan sikkert svare for seg selv uten at han trenger din hjelp-hvis det nå ikke er slik at dere er samme person. Og du har ennå ikke svart på spørsmålet angående avataren din-støtter du taliban eller liker du bare det bildet, og av hvilken grunn?
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #233 : 23. desember 2007, 10:55 »
Kort om integreringspolitikken her til lands.

Når vi tar inn nye landsmenn til vårt land bør første prioritet være å lære norsk språk og kultur. Det bør konstrueres en ordning fra staten som sørger for et slags 'kurs/skole' hvor innvandrerene lærer språket og kulturen. Dette bør være en selvfølge fra både innvandrerenes side, og fra statens side.

Etter dette kan det jo diskuteres hvor mange innvandrere vi skal ta inn hvert år. Den debatten går ikke jeg inn på.

Så kan vi diskutere hva vi skal gjøre med asylsøkere som gjør grove kriminelle handlinger. Skal vi gi fra oss alt ansvar og sende dem tilbake til hjemlandet sitt hvor de ofte risikerer dødsstraff? Eller skal vi bruke av skattepengene våre og gi dem plass i våre fengsler?
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #234 : 23. desember 2007, 10:58 »
Det er et faktum at IQ er styrt av genetikk, og at det er en sterk korrelasjon mellom et lands BNP og befolkningens IQ (jfr. bøker som "IQ and the Wealth of Nations" av Dr.Lynn og Dr. Vanhaanen).
Kan folks IQ bli høyere gjennom flerårige skoleundervisning og stadig hjernetrim?
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #235 : 23. desember 2007, 12:50 »
Nei-poenget jeg skulle frem til, var om A, i likhet med flere andre på venstresiden og utover, mente at vår integreringspolitikk i Norge må ta sin del av ansvaret for dritten som skjer.

Du klarer enda ikke å svare for deg? Personlig synes jeg det er vanskelig å lese nordmenn (politikerne) som ”integreringspolitikk”, og det er begrepsbruken, ikke det tvetydige ”poenget” ditt, jeg reagerer på. Du sier han legger skylden på nordmenn. ”Politikerne” står i parentes som en slags forklaring, men det er overhodet ingen korrelanse mellom disse. Dermed hjelper det lite at du kommer med en beskyldning om misforståelse, og om du regner med at man skal lese det du i etterkant har funnet på ut av denne ene pseudosmarte kommentaren må jeg nok skuffe deg …

Det er for øvrig verdt å merke seg at høyresiden oftere er ute og kritiserer integreringspolitikken enn hva venstresiden er (nokså naturlig, da høyresiden er i opposisjon). Jeg regner dermed med at du er rimelig uenig med ditt moderparti, og høyresiden øvrig?

Hadde ikke du med vilje mistolket alt jeg sier for å prøve å score billige poenger, så hadde du enkelt forstått det du og. Jeg skrev det som jeg gjorde av ren oppgitthet-for personlig er jeg så drittlei integreringsdebatten og den til stadighet holdningen om at "vi tillrettelegger ikke bra nok for de som kommer hit-vi må ha bedre ditt og datt"

Jeg kritiserer det jeg mener er et billig poeng hos deg ("nå får vi nordmen skylda for detta også!”) og det blir i seg selv til et billig poeng? Integreringsdebatten handler forøvrig om mye mer enn sosiale tilretteleggelser. Å stille krav er like viktig, norskopplæring intet unntak. Når du da er uenig i at integreringspolitikken fungerer dårlig regner jeg med at du synes kravene vi stiller er strenge nok? Ellers: les litt om integreringspolitikk.

-Men A kan sikkert svare for seg selv uten at han trenger din hjelp-hvis det nå ikke er slik at dere er samme person.

Faen, busted. Siden jeg vanligvis er den første til å ta høyrestandpunkt her på forumet følte jeg meg tvunget til å lage en ny bruker for å forfekte venstresidens pamfletter.

Og du har ennå ikke svart på spørsmålet angående avataren din-støtter du taliban eller liker du bare det bildet, og av hvilken grunn?

Jeg valgte å ikke svare fordi jeg ikke klarte å ta spørsmålet ditt seriøst. Har skrevet hvorfor ved en tidligere anledning, men kan ta kortversjonen på nytt: Etter å ha blitt stemplet som Islamo-fascist, politisk korrekt, terroristenes beste venn og med et drømmesamfunn hvor alle er ikledd burka, tenkte jeg at jeg like gjerne kunne ta den helt ut og finne en matchende avtar. Valget falt naturlig på Leila Khaled da hun fyller kravet som historisk terrorist, litt synd at hun ikke var islamist, men man kan jo ikke få i både pose å sekk. Lars Gule var også litt fristende, men med hijab på hodet trakk altså Khaled det lengste strået.

At du leser det som en støtteerklæring til Taliban får stå for din regning, men da regner jeg samtidig med at du leser Thyves djevel-avtar som en støtte til satanismen, eller din egen som en støtte til halvfeite norske menn. Jeg har aldri forsvart Taliban eller andre terror-organisasjoner, men med ditt politiske ståsted har jeg ikke problemer med å se for meg at ”venstresiden” og ”islamistene” er samme ulla.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #236 : 23. desember 2007, 14:01 »
Kort om integreringspolitikken her til lands.

Når vi tar inn nye landsmenn til vårt land bør første prioritet være å lære norsk språk og kultur. Det bør konstrueres en ordning fra staten som sørger for et slags 'kurs/skole' hvor innvandrerene lærer språket og kulturen. Dette bør være en selvfølge fra både innvandrerenes side, og fra statens side.

Etter dette kan det jo diskuteres hvor mange innvandrere vi skal ta inn hvert år. Den debatten går ikke jeg inn på.

Så kan vi diskutere hva vi skal gjøre med asylsøkere som gjør grove kriminelle handlinger. Skal vi gi fra oss alt ansvar og sende dem tilbake til hjemlandet sitt hvor de ofte risikerer dødsstraff? Eller skal vi bruke av skattepengene våre og gi dem plass i våre fengsler?

Personlig synes jeg at både større og mindre lovbrudd bør føre til utvisning fra landet vårt. Til en viss grense selvsagt, man kan ikke sende noen ut for nasking. Men dersom man kommer til et nytt fremmed land, så vil det være en selvfølge å følge deres skikker, tradisjoner, lover og regler. Eller, om ikke å følge dem, i alle fall respektere dem.

Når du går på besøk hos noen, så er det en selvfølge at du ikke går i kjøleskapet deres og forsyner deg, du prøver å være høflig, og ligger litt lavt. Men noen eier ikke verken respekt eller høflighet, og tar seg til rette og gjør slik det passer dem, disse burde kastes rett tilbake der de kom fra!

For at ikke noen av dere skal misforstå meg, så mener jeg ikke at alle invandrere begår lovbrudd, og jeg sier heller ikke at det bare er innvandrere som gjør lovbrudd. Men hvis en nordmann gjør et lovbrudd havner han i fengsel/får bot, man kan ikke sende ham tilbake. Annerledes er det med innvandrere som tar seg til rette og gjør slik det passer dem, hvem vil ha dem her i landet?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #237 : 23. desember 2007, 14:37 »
Det jobbes med å få f.eks nederlendere til å flytte til Norge-spesiellt til distriktene-og det tas selvfølgelig imot med åpne armer og de får oppholds og arbeidstillatelse med en gang.
Men f.eks. en serbisk familie som har bodd her i mange år, der begge er i jobb og begge barna er i skole og snakker rent norsk må reise hjem til serbia.
Dette skjønner ikke jeg noen ting av.  Hva mener dere?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #238 : 24. desember 2007, 01:27 »
Kan folks IQ bli høyere gjennom flerårige skoleundervisning og stadig hjernetrim?


Ja, men kun innenfor et visst intervall.
F.eks: En person som ville ha hatt 80 i IQ med null intellektuell stimulering, kan få IQ på 95-100, men aldri 120.
En person som har foreldre som er genier, kan gå ned fra 140 i IQ  til f.eks. 120 dersom man bytter ut vanlig norsk undervisning med....ingenting.

Man har altså en øvre og en nedre grense, og den er genetisk bestemt. Innenfor dette sjiktet spiller miljøfaktorer inn. Alle kan vi trene oss sterkere, men ikke alle kan bli verdens sterkeste mann Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget A

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: "Slutt å fokusere på hudfarge!"
« #239 : 24. desember 2007, 12:36 »
Ja, strukturelle betingelser har en stor innflytelse på kognitive evner og IQ. Spesielt stor innvirkning har dette i tidlig alder. Dersom du mener at befolkningen i den vestlige verden er begunstiget med en genetisk høyere IQ er dette åpenbart feil; korrelasjonen BNP - IQ er åpenbart et uttrykk for de strukturelle betingelsenes innvirkning.
"The most successful ideological effects are those which have no need for words, and ask no more than complicitous silence." -Pierre Bourdieu

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!