Skrevet av Emne: Full-kropp treningsprogram - er dette fornuftig?  (Lest 9129 ganger)

Utlogget Rookietrainee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 102

  • Shine®
Sv: Full-kropp treningsprogram - er dette fornuftig?
« #15 : 26. november 2007, 22:59 »
Har fått ubeskrivelig mye hjelp her siden jeg registrerte meg, og det er jeg svært takknemlig for. Hvis det er tilfelle at markløft og knebøy er så trygt, er det jo selvfølgelig ikke noe problem. Men for å si det sånn, da har jeg blitt veldig misinformert i løpet av årene. Av flere kilder. Det er nettopp derfor jeg er registrert på dette forumet; for å få knekt diverse treningsmyter jeg har hørt opp gjennom årene.

Bestemte meg tidligere idag for at jeg skal begynne med knebøy neste treningsøkt, og evt. markløft hvis jeg klarer å få inn teknikken. Jeg liker ikke apparatøvelser jeg heller, og vet godt at frivekt-øvelser er langt mer givende i lengden. Skal lese om Zarcher og de andre øvelsene du foreslo.

Dere må nok bare bære med meg en stund enda, for jeg er til tider en amatør hobbykverulant. Men jeg tar alltid til meg visdom, og er svært takknemlig for å motta den. Sokrates sa ofte om seg selv at han hadde lite med kunnskap, men han var bestandig åpen for ny. Det var forsåvidt det eneste han gjorde om dagene og, han gikk ofte rundt i Atens gater og førte samtaler med folk av alle slag. Men så det er sagt, Sokrates var slettes ikke dum. Det sies at orakelet i Delfi fikk et spørsmål en gang om hvem som var den klokeste mannen i Aten på den tiden. Hun svarte at det var Sokrates.

Jeg er slik som han trodde han var, vet lite men vil gjerne vite alt.

Så takk for all hjelp, setter stor pris på at dere tok dere tid til å legge igjen noen ord Smiley
Distributør for Shine - 100% naturlige kosttilskudd- / hudpleie-produkter. Anbefales! Sjekk ut Shineclub.com - evt ta kontakt med meg for mer informasjon.

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Full-kropp treningsprogram - er dette fornuftig?
« #16 : 27. november 2007, 08:25 »
ser ut som du har fått hjelp til det du  trenger så, men start med knebøy og markløft ja Cheesy Du nevnte at mange har hatt dårlig rygg i familien din, men hvis du gjør løftene riktig og med passe vekt så går det nok ok, mange i familien min har også hatt vondt i ryggen , men det er hovedsaklig pga skader og ulykker.
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Rookietrainee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 102

  • Shine®
Sv: Full-kropp treningsprogram - er dette fornuftig?
« #17 : 27. november 2007, 10:25 »
Skal ta det med ro til å begynne med ja! Har enda ikke hatt ryggproblemer selv så jeg håper på å bevare den sunn og frisk i lang tid enda Smiley
Distributør for Shine - 100% naturlige kosttilskudd- / hudpleie-produkter. Anbefales! Sjekk ut Shineclub.com - evt ta kontakt med meg for mer informasjon.

Utlogget Rookietrainee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 102

  • Shine®
Sv: Full-kropp treningsprogram - er dette fornuftig?
« #18 : 27. november 2007, 17:05 »
Jaja, med min flaks så fikk jeg vite idag at jeg begynner i ny jobb i morgen, fra 14-20. Det blir med andre ord ingen knebøy i morgen Sad

Får bare kjøre samme programmet til jeg får tid til å dra ivei i resepsjonstiden. Er vel sikkert ikke så lurt å prøve å kjøre knebøy selv når man aldri har gjort det før.
Distributør for Shine - 100% naturlige kosttilskudd- / hudpleie-produkter. Anbefales! Sjekk ut Shineclub.com - evt ta kontakt med meg for mer informasjon.

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Full-kropp treningsprogram - er dette fornuftig?
« #19 : 27. november 2007, 17:14 »
Dag 1
Markløft 3x3 (Tungt)
Militærpress/skulderpress 3x5 (Tungt)
Chins 2x6
Dips 2x6
(Supersett mellom chins og dips)
Frontbøy 3x6 (Tungt)
Shrugs 3x6-10 (Tungt)

Dag 2
Knebøy 3x3 (Tungt)
Benkpress 3x3 (Tungt)
Stangroing 3x8 (Tungt)
Strakmark 3x8 (Tungt)

Dag 3
Militærpress/skulderpress 3x6 (Middels lett)
Markløft 3x6 (Middels lett)
Knebøy 3x6 (Middels lett)
Benkpress 3x6 (Middels lett)
Skråbenk 2x6-8 (Middels lett)

Dette kan du jo prøve Smiley

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Full-kropp treningsprogram - er dette fornuftig?
« #20 : 27. november 2007, 17:16 »
Knebøy  10-12x3
markløft 10-12x2
Benkpress/skåbenk m/hantel/dips 10-15x3
Nedtrekk/chins 10-15x3
Stangroing evt apparat 10-15x3
militær/skulder/arnoldpress 10-15x2
bicepscurl 10x2
franskpress 10x2
mage 10x3
Eller dette ,men dette er tungt så kjør med lette vekter til å begynne med og lær deg riktig teknikk så blir du stor og sterk hehe Cheesy, kjøres to-tre ganger i uka....

Utlogget Rookietrainee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 102

  • Shine®
Sv: Full-kropp treningsprogram - er dette fornuftig?
« #21 : 27. november 2007, 17:42 »
Har hatt et lengre treningsopphold og begynte på igjen for kun en mnd siden, så jeg bør holde meg til fullkropp en stund enda. Er rimelig fornøyd med programmet mitt, men jeg skal erstatte fotpress, nedtrekk, lårcurl og roing etterhvert, da disse øvelsene er de som jeg enten ikke får til eller ikke har noe progresjon på.

Dog fikk jeg endelig i meg 3 kg PF Whey Tech idag, så da blir det iallfall et godt nok protein-inntak om dagene Smiley

Noen som har erfaringer med produktet?
Distributør for Shine - 100% naturlige kosttilskudd- / hudpleie-produkter. Anbefales! Sjekk ut Shineclub.com - evt ta kontakt med meg for mer informasjon.

Utlogget Rookietrainee

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 102

  • Shine®
Sv: Full-kropp treningsprogram - er dette fornuftig?
« #22 : 19. desember 2007, 21:38 »
Har begynt på et RYP-program nå, er i min andre uke. Må si jeg liker det godt så langt! Har med både markløft og knebøy nå, og har fått instruktøren til å se at jeg gjør de riktig, spesielt mark. Har lagt på meg 8 kg nå siden jeg kom hjem fra USA for litt over et halvt år siden.

Blir vel så jeg begynner med kreatin og d-pinitol på nyåret, så får vi se om jeg er kroppsbygger-materiale eller ikke etter hvert Smiley
Distributør for Shine - 100% naturlige kosttilskudd- / hudpleie-produkter. Anbefales! Sjekk ut Shineclub.com - evt ta kontakt med meg for mer informasjon.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!