Skrevet av Emne: Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?  (Lest 11747 ganger)

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« : 27. desember 2003, 13:10 »
Bare lurer på hva folk og fe her på forumet trener....og har trent.

Selv driver jeg med kickboksing/boksing (skal begynne skikkelig aktivt med boksing på nyåret, og kanskje dumpe kickboxingen) og litt bryting. Bryter ikke i klubb eller noe, så jeg tråler nettet etter teknikker. Har lært endel av det, og av å se på mma. Har roen på endel submissions, har tross alt judoerfaring fra før. Får ikke utvikla meg så jævli siden det ikke er en klubb i mils omkrets, men det går greit.

Før har jeg trent kyokushinkai og shotokan-karate,taekwondo,ninjutsu og judo. Skulle opp til svart i karate, men jeg mista helt interessen i tradisjonelle kampsporter da jeg ble interessert i mma, så jeg slutta av. Begynte så med judo,men etterhvert fikk jeg kyssesyka:( Da jeg var frisk igjen begynte jeg med kickboxing/boksing og har gjort det siden.
sjokk og vantro

Utlogget Dubreuilh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #1 : 27. desember 2003, 13:37 »
Har trent Jujutsu og judo, Krav Maga, Capoeira, Tai Chi, Wing Chun og Kali. Noe mer seriøst enn annet, selvfølgelig. Trener for tida KM og grappling (newaza fra judo + Sambo).

Har alltid lagt mest vekt på selvforsvar. (Derfor Capoeira og Tai Chi  :Smiley )

Utlogget Socrates

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #2 : 27. desember 2003, 13:57 »
Jeg trener NTN Taekwon-do Cheesy

En kompis av meg så begynte, så jeg hev meg på jeg og. semikontakt passer meg fint, siden jeg ikke akkurat er noe tilhenger av vold Cheesy


Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #3 : 27. desember 2003, 15:35 »
har trent boxing/kickboxing siden 91/92, vært innom landslaget ( mest som sparring for de yngre utøverne, litt gammel til at de vil satse på meg). har også  vært innom og trent shootfighting, men det blir litt stor skade risiko når jeg satser  aktiv i boksing/kickboxing enda.


Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Utlogget TheBoxer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #4 : 30. desember 2003, 08:28 »
Trent shotokan karate ett års tid(ja jeg vet det, men jeg var bare åtte år da Tongue), gått i Nin Jiutsu, vært blitt innom kickboksing og shootfighting, og er aktiv i boksing, som er det jeg har likt best og trives best med. Likte godt shootfighting også, og kommer nok til å begynne med dette i tillegg når jeg får mer tid, er også lidenskapelig interessert i mma (ufc, pride, k1 osv), og derfor vil jeg bli mest mulig allround, men vil ikke bare gå i shootfighting, for jeg vil ha en stor fordel i motsetning til mange av de andre hvis jeg er skikkelig god i en annen standup-sport i tillegg..

Grunnen til at jeg trener boksing er at jeg synes det er realistisk, man sparrer og går kamper fullkontakt (selv om jeg ikke er noen tilhenger av vold Tongue), får utviklet gode reflekser, kommer i god form, blir trygg på seg selv uten at det er en falsk trygghetsfølelse som mange andre kampsporter kanskje kan gi deg(min mening) , kan brukes raskt og effektivit hvis man ikke har andre utveier på gaten, sosialt men samtidig så vet man at det kun er seg selv man kan stole på og som kan gjøre noe med ting, ikke avhengig av lagkamerater som kan ødelegge for deg Grin (individuell idrett), osv sov..Kunne listet opp side opp og side ned, men det er dere sikkert ikke interessert i 8), så jeg får bare runde av med å si at det er det kjekkeste jeg har gjort når det kommer til sport, og jeg har drevet med det meste..
"No teammates
 No timeouts
 Nowhere to hide"

"It's not the size of the dog in the fight, It's the size of the fight in the dog."

"Your mind can make you train
Your body can create power
But only your heart can make you a Champion!"

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #5 : 01. januar 2004, 05:36 »
Jeg trener MMA og Escrima.

MMA gir meg mye styrke, utholdenhet og den "figthinga" jeg trenger å føle. Da vet jeg at har trent noe realistisk. Har mye å si for meg.

Samtidig trener jeg Escrima, som er ett filipinsk kampsystem. For de som ikke kjenner dette fra før, søk på nettet etter : Escrima , Arnis , Kali

Dette er ett system som gir meg det jeg er ute etter når det gjelder kniv. Her har du ett system som er meget realistisk og testet når det gjelder alt fra store stokker til små kniver.

Det finnes noe som heter DOGFIGTHING. Dette går ut på at man starter med kniv, eller stokk, og klikker. Det som oftest skjer, er at man får avbevæpnet den ene, og da blir det spark og slag, deretter grappling.

sjekk www.dogbrothers.com

Mye moro, og mye realisme. Her sier man bare stopp, så er det slutt. Man lager nye grenser for seg selv hele tiden Wink

Utlogget Jero

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

  • To live is to die. How is up to you...
Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #6 : 02. januar 2004, 09:06 »
Trener sammen med Agandhjin her, og er enig i det han sier. Jeg er ganske lett i vekt, og har veldig tungt for å velte noen over, derfor legger jeg mye vekt i få teknikker til å sitte. Men fordel er at jeg er veldig tilbøyelig slik at man skal låse ganske rikgtig for at låsene skal fungere på meg.

 Videre så har jeg trent capoeira. Det er ikke noe som lærer deg noe dirrekte nyttig i en farlig situasjon, men den har gikk meg spent og kondisjon og det kommer godt med. Men som de fleste andre startet jeg veldig tradisjonelt med kampsport. For min del ble det JJ.

Utlogget m@gnum

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #7 : 13. januar 2004, 23:27 »
Trener fortiden Ju Jitsu, men har trent ett år en form for Kung fu og ett år Nanbudo. Dette synes jeg ikke var noe for meg . Ble alt for mye terping på teknikker i luften og kataer. Det ble  Ju Jitsu som var min greie, der er det omtrent ingen Kataer og veldig mye fysisk kontakt med dem du trener med.

 Hvor effektivt det er i realistisk kamp, har jeg heldigvis ikke fått sjangsen til å prøve, men jeg tror det har en del bra elementer.  I JJ får jeg trent mye innenfor kampsport, og det er en god følelse å få slenge personer ned i bakken Smiley

Son of light

  • Gjest
Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #8 : 14. januar 2004, 14:34 »
Har trent Judo i 7 år nå:) Trente Kung Fu i et år, men bestemte meg for å satse seriøst på Judo og droppet dermed Kung Fu treningen. Dessuten syntes jeg at å stå å "slå etter fluer" var ganske kjedelig i forhold til Judo.

Grunnen til at jeg trener judo er at det er en fullkontakt kampsport som er artig og utfordrende. Man får selvkontroll og det er som sagt artig å slenge personer ned i bakken Grin 8)

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #9 : 14. januar 2004, 15:00 »
Begynte på judo for leeenge siden, og gikk over til taekwondo etter 3-4 år. Flyttet til Nederland, og fortsatte med taekwondo der. Etter sånn ca. 6-7 år tilsammen med taekwondo følte jeg at det ble for begrenset, så jeg begynte med ju jutsu. Til sammen ble det rundt ti år med taekwondo før klubben gikk konk og jeg gikk over til tang soo do (som er en lett blanding av taekwondo og shotokan karate), samtidig som jeg fortsatte med ju jutsu. Hadde fått smaken på å prøve masse rart, og har vært innom alt fra capoeira og tai chi til hapkido, aikido, nunchaku-do, ninjutsu, bjj og kobudo. Trener og underviser nå et sted hvor vi blander ("best of") judo, taekwondo, hapkido og ju jutsu, pluss at jeg trener aiki jutsu sånn ca. en gang i måneden.

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #10 : 14. januar 2004, 15:41 »
Hvor pleier du å trene aiki jutsu, addey?

Son of light

  • Gjest
Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #11 : 15. januar 2004, 13:03 »
Hvilken grad fikk du i Judo Addey?

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #12 : 16. januar 2004, 09:48 »
Jeg fikk grønt i judo, men det er som sagt leeenge siden (15 år eller så). Fikk tredjeplass i en universitetskonkurranse i newaza (da jeg bodde i Nederland), bare slått av to svartbelter, så jeg har da lært litt Wink Har vel noe med det å gjøre at jeg har trent masse innimellom uten å være medlem av noen klubb, og uten å gradere meg... Fargen på beltet gjør liksom ikke så mye lenger Smiley

Jeg trener på Romerike Ju Jutsu-klubb (www.jujutsu.no) som beveger seg fra ju jutsu mot Yamaue aiki jutsu. Veldig artig, men dessverre langt å reise (times kjøring hver vei), så jeg trener ikke der mer enn en gang i måneden eller så.

Utlogget roy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 214

  • Nybegynner i pumping..hehe
Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #13 : 20. januar 2004, 20:20 »
Hei, en karate som heter kyokushinkai er den beste for styrke i verden.. selv trener jeg den synes selv jeg har sett forbedringer..

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #14 : 21. januar 2004, 00:39 »
Jeg er ikke helt sikker på hva du ser (litt usikker semantikk Smiley )Men det er bra om du ser at du blir bedre, og det er om du ser at det er mulig for forbedringer i stilarten.

2 av mine venner trener aktivt Kyokoshin Kai Karate, og selv om jeg har visst dem hva MMA er, og alt som inneholder MMA på tv, så vil de ikke innrømme at det finnes noe mer effektiv enn det de holder på med selv.

Når de sier det, så smiler jeg og tier still.Ikke noe særlig vits å dra den diskusjonen ut i det uendlige,når de allerede har bestemt seg. Det er litt beundringsverdig at de er patriotiske. (mange vil sikkert bruke ordet naivt, men men ...)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!