Skrevet av Emne: Første uke på DC, hvor mange reps på straightsets?  (Lest 10517 ganger)

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Heisann, lest en stund om dc, bestemt for å prøve det ut.
Men når ejg prøver å finne om reprange så finner jeg bare de det står om med Restpause.
Men vil det si jeg bare skal kjøre straightsets på like mange reps som de "erfarene" bruker på sine RPset?

Så jeg skal bare følge disse reprangene på mine straightsets?

Bryst og skulderpress – 11-15 RP.
15-20 RP på nedtrekksøvelser.
Stangroing med sett på 12 repetisjoner. Ikke ha RP på framside lår og ryggtykkelse, foruten sikre øvelser som kabelroing eller hantelroing!!
Pressøvelser med smalt grep eller omvendt grep kan ha repetisjoner mellom 11-15 RP, franskpress 15-30 RP og dips 15-20 RP. Ingen statisk trening på triceps.
Hantelpress har du 15-20 RP.
Strake markløft skal gjøres slik: Sett med 6 repetisjoner der du legger på 5kg på hver side til du kommer til et sett der du ikke greier 6 repetisjoner. Neste gang du trener strake markløft, begynner du arbeidssettene dine med rundt 20kg under det maksimale du hadde forrige gang.
Barbell curls og hantelcurls 15-20 RP.
Preacher curls har 11-15 RP.
12-20 på hammer curls
Legger har et sett med 12 repetisjoner, neste gang legger du på mer vekt.
For framside lår har du to sett. Ett sett på 4-8 repetisjoner og en 20-repper (Blir kalt ”Widowmaker”).
Bakside lår med curlingøvelser (f.eks lårcurl) 20-30 RP.
Sumo benpress 12-20 repetisjoner.
Vanlig markløft, trapbar markløft eller rack markløft blir gjort med to sett (Etter oppvarming som alt annet), ett sett er på 6-8 repetisjoner og det andre er på 3-4 repetisjoner.

Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Første uke på DC, hvor mange reps på straightsets?
« #1 : 08. desember 2007, 18:40 »
Antall reps er det samme om det er straigt sett eller RP-sett. Men tipset er å starte forholdsvis lett, det er bedre å ha en førsteuke med litt høye reps og justere seg etter hvert.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget shivac

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Bumper denne litt med et tips til både deg og andre.

Det er ofte mange som tenker på at det går på egoet løs ved å gå ned på antall kilo du har jobbet med før. Tenker da på de som har kjørt den berømte 3x8 sets greia som absolutt alle tror er fasiten på evig framgang.

Du vil også merke at det "brenner" mer i musklene på de siste repsa i øvelsen. Her er det mye psyke som kommer inn, og jeg har et inntrykk av at det er lettere å presse seg selv enda mere. Press ut de 2 siste repsa med livet som innsats og legg fra deg vekt/vektene med et "smertesmil" om munnen Smiley

Se litt på hvordan progresjonen er, og ta til hensyn hvordan dietten din er og alt som skjer rundt. Lønner seg noen måneder på første fase før man hopper videre.

Jeg tror det er med mening at DC har valgt flere reps i de 2 første fasene av opplegget. Folk har forskjellige gener og reagerer forskellig på trening. Jeg føler at jeg får mere progresjon og mer ut av treningen med flere reps enn færre reps. Virker som kroppen min liker seg rundt 12-15 reps området.

Og ikke slurve med stretchingen!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!