Skrevet av Emne: Det som virkelig betyr noe!  (Lest 2659 ganger)

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Det som virkelig betyr noe!
« : 12. desember 2007, 01:13 »
Diskuter denne artikkelen i dette innlegget:
Ok, forbered deg på å bli provosert og kanskje litt forbannet, eller i det minste forundret. Av erfaring er det oftest det siste som skjer.

Les hele artikkelen her
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: Det som virkelig betyr noe!
« #1 : 12. desember 2007, 01:38 »
Diskuter denne artikkelen i dette innlegget:
Ok, forbered deg på å bli provosert og kanskje litt forbannet, eller i det minste forundret. Av erfaring er det oftest det siste som skjer.

Les hele artikkelen her

Meget bra artikkel. Et sannhetens ord.
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: Det som virkelig betyr noe!
« #2 : 12. desember 2007, 21:09 »
En oversiktlig og lettlest artikkel som vil ha stor nytte for nybegynnere Smiley

Utlogget Iben K.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: Det som virkelig betyr noe!
« #3 : 13. desember 2007, 11:09 »
Denne syns jeg var god ja, burde vært obligatorisk "pensum" før en stiller spm på forumet Wink
Trening er vitenskap, ikke religion.

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: Det som virkelig betyr noe!
« #4 : 19. desember 2007, 21:31 »
En artikkel som er basert på all det vi kjenner som fakta innenfor styrketrening.
Ikke noe provoserende eller finurlig med denne artikkelen. I stedet for å rydde opp i enkelte ting synes jeg faktisk artikkelen får frem flere spørsmålsstillinger enn svar. Eksempler på periodisering, progresjon av intensitet osv vil være til hjelp for yngre lesere som svømmer i et hav av informasjon. Dette ble for meg dessverre "enda en bøtte med vann i et allerede overfylt badekar".

Artikkelen tar uansett opp det som bør være minimums kunnskap for de som vil komme noe sted med treningen sin.

Soje

Utlogget Oracle

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Sv: Det som virkelig betyr noe!
« #5 : 20. desember 2007, 10:29 »
En artikkel som er basert på all det vi kjenner som fakta innenfor styrketrening.
Ikke noe provoserende eller finurlig med denne artikkelen. I stedet for å rydde opp i enkelte ting synes jeg faktisk artikkelen får frem flere spørsmålsstillinger enn svar. Eksempler på periodisering, progresjon av intensitet osv vil være til hjelp for yngre lesere som svømmer i et hav av informasjon. Dette ble for meg dessverre "enda en bøtte med vann i et allerede overfylt badekar".

Artikkelen tar uansett opp det som bør være minimums kunnskap for de som vil komme noe sted med treningen sin.

Soje

Det jeg tror forfatteren mener med det du her kritiserer soje, er at nybegynnere ofte fokuserer på så uendelig mye annet i tillegg til og/eller i steden for det vi vet er fakta. Husker selv at jeg som nybegynner trodde at bare jeg lette lenge nok, ville jeg finne det ultimate programmet. Hadde det stått i et blad at det beste er å trene med grønne hantler, hadde jeg trolig prøvd det Grin. Det gjelder å holde seg til det som "virkelig betyr noe", er jo ganske riktig også budskapet. Jeg har i likhet med Iron IC (tydeligvis) opplevd at nybegynnere har sett på meg som om jeg kommer fra en annen planet, når jeg har prøvd å forklare dem helt enkle og grunnleggende ting om trening.
Treningsloggen min finner du her

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Sv: Det som virkelig betyr noe!
« #6 : 21. desember 2007, 12:56 »
Skjønner hva du mener, men tror kanskje du ikke helt forstod hva jeg mente.
Selv om man bør fokusere på det som virkelig betyr noe innefor styrketrening, gjøre det enkelt og grunnleggende, ville det klarnet opp litt mer med eksempler. Dette kom jo i Del 2 Smiley Så da er det ikke noe å tenke på lenger.

Soje

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!