Skrevet av Emne: Hjemme kino  (Lest 6969 ganger)

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Hjemme kino
« : 26. desember 2007, 21:43 »
Noen som vet om noen billige hjemme kino,  dvd,høytaler og sub  til en billig penge  som gir bra lyd og grom  bass?


for  rundt  2000 - 5000?    Smile
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Hjemme kino
« #1 : 26. desember 2007, 21:46 »
Samsung Wink har det nå, ok hjemmekino anlegg Smiley hehe..
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Hjemme kino
« #2 : 26. desember 2007, 21:52 »
http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=28079&cid=5433

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=106613
noen som vet om noe som slår dette til den prisen, virker jo bra det.. men har ikke så peiling på dette.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: Hjemme kino
« #3 : 27. desember 2007, 13:58 »

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hjemme kino
« #4 : 27. desember 2007, 14:57 »
http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=28079&cid=5433

http://www.deal.no/produkt.cfm?id=106613
noen som vet om noe som slår dette til den prisen, virker jo bra det.. men har ikke så peiling på dette.
hahahahaha tuuusen watt rms hihhehehhee
OG DEN ANDRE ER LIKE GODT TOLV HUNDRE WATT ERREMMESS!!! HAHA aahehe ler meg fillete




sikkert døddssbra!!11


Sier seg selv at du ikke får grombass for 2-3k, med mindre du bare vil ha buldring uten kontroll. Det faktum at du faktisk tror du får god lyd på dette budsjettet kan dog kanskje tyde på at du ikke har peiling. Da er jo sjansen der for at du kommer til å bli storfornøyd med noe som i mine ører høres dritdårlig ut. Derfor, her kommer et par forslag.

http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=499084
http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=456818
På den siste trenger du bare et par billige bakhøytalere, en billig senter og en billig sub.. Ok utgangspunkt i allefall. Kanskje litt over ditt budsjett, men likevel. Er jo også andre anlegg på sida jeg linka til, om du vil ta en titt på de og.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Hjemme kino
« #5 : 27. desember 2007, 15:40 »
hahahahaha tuuusen watt rms hihhehehhee
OG DEN ANDRE ER LIKE GODT TOLV HUNDRE WATT ERREMMESS!!! HAHA aahehe ler meg fillete




sikkert døddssbra!!11


Sier seg selv at du ikke får grombass for 2-3k, med mindre du bare vil ha buldring uten kontroll. Det faktum at du faktisk tror du får god lyd på dette budsjettet kan dog kanskje tyde på at du ikke har peiling. Da er jo sjansen der for at du kommer til å bli storfornøyd med noe som i mine ører høres dritdårlig ut. Derfor, her kommer et par forslag.

http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=499084
http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=456818
På den siste trenger du bare et par billige bakhøytalere, en billig senter og en billig sub.. Ok utgangspunkt i allefall. Kanskje litt over ditt budsjett, men likevel. Er jo også andre anlegg på sida jeg linka til, om du vil ta en titt på de og.

Som jeg skrev så har jeg ikke peiling, så jeg har bare sett på watt, de jeg linka til var ikke det noe å ha?(hvorfor ikke i såfall Smiley   som sakt så kan jeg bruke opp til 5000 kroner..  når  jeg snakker om grom bass, så mener jeg ikke  grom bass som i anlegg til 20 k  men i forhold til prisen. vil liksom bare finne det beste til prisen.   de du linka til er de bedre enn de jeg linka til?  til 5000?
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: Hjemme kino
« #6 : 27. desember 2007, 15:55 »
Som jeg skrev så har jeg ikke peiling, så jeg har bare sett på watt, de jeg linka til var ikke det noe å ha?(hvorfor ikke i såfall Smiley   som sakt så kan jeg bruke opp til 5000 kroner..  når  jeg snakker om grom bass, så mener jeg ikke  grom bass som i anlegg til 20 k  men i forhold til prisen. vil liksom bare finne det beste til prisen.   de du linka til er de bedre enn de jeg linka til?  til 5000?

Effekten kan du stortsett bare drite i å se på. Spesiellt hvis du ser på anlegg i denne prisklassen. Hvor de får disse effekttallene sine fra aner jeg ikke. Må være noen med veldig god fantasi som skriver disse tingene. Som et eksempel så kan jeg ta for meg mitt eget hjemmekino. Har nok kostet rundt 100k og om jeg legger sammen effekten på effektforsterkerne mine og effekten på subene mine så kommer jeg til 1040W. Jeg har en 2x100W effektforsterker som har en strømforsyning som er kraftigere enn de fleste receivere som oppgis til f.eks. 6x120w osv. Poenget mitt er altså at du skal drite i den oppgitte effekten. Strømforsyningene er langt mer interesante. Samtidig så bør du prøve å få hørt på disse anleggene. Ikke at jeg er så bevandret i anlegg i denne prisklassen, men føler meg sikker på at kvalitetsfoskjellene er store. Kjøp det du synes låter best.

Grom bass kan du nok bare se langt etter. Kan sikkert få med en sub som står og skjelver borte i hjørnet, men gromt blir det ikke. Blir nok ikke mye bass og ihvertfall ikke bass som låter bra. Bare en sub av lav kvalitet koster mer enn hele dette budsjettet.

Nei, nok en gang. Ta deg en runde og bruk ørene. De er nok det eneste som kan gi deg noen gode svar.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Hjemme kino
« #7 : 27. desember 2007, 16:00 »
Ja
Effekten kan du stortsett bare drite i å se på. Spesiellt hvis du ser på anlegg i denne prisklassen. Hvor de får disse effekttallene sine fra aner jeg ikke. Må være noen med veldig god fantasi som skriver disse tingene. Som et eksempel så kan jeg ta for meg mitt eget hjemmekino. Har nok kostet rundt 100k og om jeg legger sammen effekten på effektforsterkerne mine og effekten på subene mine så kommer jeg til 1040W. Jeg har en 2x100W effektforsterker som har en strømforsyning som er kraftigere enn de fleste receivere som oppgis til f.eks. 6x120w osv. Poenget mitt er altså at du skal drite i den oppgitte effekten. Strømforsyningene er langt mer interesante. Samtidig så bør du prøve å få hørt på disse anleggene. Ikke at jeg er så bevandret i anlegg i denne prisklassen, men føler meg sikker på at kvalitetsfoskjellene er store. Kjøp det du synes låter best.

Grom bass kan du nok bare se langt etter. Kan sikkert få med en sub som står og skjelver borte i hjørnet, men gromt blir det ikke. Blir nok ikke mye bass og ihvertfall ikke bass som låter bra. Bare en sub av lav kvalitet koster mer enn hele dette budsjettet.

Nei, nok en gang. Ta deg en runde og bruk ørene. De er nok det eneste som kan gi deg noen gode svar.


enig i det,  men tenkte at  på auksjoner og netthandling kan man få et anlegg billigere enn i butikk, enn disse som er på elkjøp og expert Smiley  men er som du sier. viktig  å gå å høre
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget Unleashed

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 277
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 277

Sv: Hjemme kino
« #8 : 27. desember 2007, 18:46 »
Kjøp deg Logitech z5500 (tror jeg det heter)
Dette er et pcanlegg, men gir bra lyd til prisen og kan kobles til dvdspiller.

Pris ca 2500,-

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Hjemme kino
« #9 : 27. desember 2007, 22:07 »
Kjøp skikkelig med en gang, ikke noe vits i å sløse bort penger på jallavatt og plastikkhøytalere.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget bjarnebanan

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 648
  • Honnør: 36
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 648

Sv: Hjemme kino
« #10 : 28. desember 2007, 01:14 »
Kan være lurt å begynne med en grei surroundforsterker og fronthøyttalere. I prosessen lærer du mer om lyd, og hva dine ønsker er.

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Hjemme kino
« #11 : 28. desember 2007, 15:52 »
jeg er fornøyd med kompiser sitt billige anlegg, kunne vært litt mere bass liksom..  men selve kvaliteten på lyden ogsånt synst jeg er bra nok.. er trosalt i en leilighet og ikke i en sal.  den "kvalitets lyden" man betaler mye for i dyre annlegg har jeg egentlig ikke noe behov for
har klart meg fint med høy lyd på bare tven og hører fint alle lyder da.  Skal bare ha lyden litt høyere fra alle kanter med  mer 3D   og mere bass.  har kammerater som også har betalt mange tusen  for tv og suround anlegg.. selvføgelig er det konge, men etter min mening så er det bortkastet penger, det  er bare lyden som forandres litt.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget Shortone

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 449
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 449

  • DRAGO!!!!!!
Sv: Hjemme kino
« #12 : 28. desember 2007, 19:11 »
jeg er fornøyd med kompiser sitt billige anlegg, kunne vært litt mere bass liksom..  men selve kvaliteten på lyden ogsånt synst jeg er bra nok.. er trosalt i en leilighet og ikke i en sal.  den "kvalitets lyden" man betaler mye for i dyre annlegg har jeg egentlig ikke noe behov for
har klart meg fint med høy lyd på bare tven og hører fint alle lyder da.  Skal bare ha lyden litt høyere fra alle kanter med  mer 3D   og mere bass.  har kammerater som også har betalt mange tusen  for tv og suround anlegg.. selvføgelig er det konge, men etter min mening så er det bortkastet penger, det  er bare lyden som forandres litt.

Jeg må rett og slett si meg helt uenig med deg. Forskjellen på et bra og et dårlig anlegg er ikke bare at lyden endrer litt karakter. Når jeg fikk på plass anlegget mitt og satte inn noen av mine gamle favoritt cder så oppdaget jeg MYE nytt. I rolige partier, der jeg trodde det skulle være nesten stille, så dukket det plutselig opp instrumenter som jeg ikke hadde hørt på det gamle elendige anlegget. Med den høyere prisen så kommer mindre støy (altså et roligere lydbilde), klarere lyd, fastere og mer behagelig bass osv osv... At du ikke bryr deg om slikt og er fornøyd med rimelig utstyr er greit nok, men det blir veldig feil å si at det kun er litt endring i lydkarakter som kommer med kvalitet.

Hvis du har vært forholdsvis fornøyd med høy lyd på TV'n så tror jeg ikke det spiller noen rolle hva du kjøper. Alt er nok bedre enn lyden du får derfra, så da er det bare å kjøpe det billigste du finner.
Alder: 30år             
Høyde: 203cm 
Vekt: ca113,5kg

Maksløft:  ML 260kg, BP 185kg, KB 200kg

Treningsdagbok med bilder

Utlogget BlueLizard

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Hjemme kino
« #13 : 28. desember 2007, 19:13 »
Ord deling.

Honnør!

(Bare jeg finner ut hvordan man gjør det Grin )

Edit: tror jeg fant ut av det...
Svak, sur og full av varer.

Utlogget Quasar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 131

  • Dualle steidn, jordeple og tjokke hosse
- A day without sunshine is like, you know, night.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!