Skrevet av Emne: Oppdeling av shake  (Lest 1282 ganger)

Utlogget meCarnival

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 240

Oppdeling av shake
« : 11. januar 2008, 12:53 »
Hei, kjøpte en muscle juice med sjokolade smak og synes dne var så kraftig og ble skikkelig kvalm etterpå... Prøvde å blande med to typer melk og vann... Skummet/tynn melk fungerer best...

Men det er fortsatt veldig kraftig smak i det så lurte på om jeg kunne tatt f.eks en shake (180g pulver) og delt den opp i tre shaker (60g pulver), alt blandet med 4dl melk?  Wink

Vil det gi en annen effekt? skal jo bare ha i meg det vektøkendepulveret? Samme om jeg drikker mer væske? Fordi det er surt å betale 700spenn for en boks jeg har liten sjangs for å selge...  Undecided

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Oppdeling av shake
« #1 : 11. januar 2008, 12:57 »
Er jo litt kcal i melk, men er samme om du drikker det i én eller tre omganger, og "shaken" mister ikke sin effekt av å være blandet ut med mer væske Smiley

Utlogget beem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

  • - -
Sv: Oppdeling av shake
« #2 : 11. januar 2008, 12:57 »
Hei!
Jeg bruker og muscle Juice for øyeblikket.
Jeg tar aldri opp 4 scoop som det står.
Men du trenger ikke å få i deg alt. du kan jo fordele utover dagen kanskje.
etter treningen bruker jeg 3 scoop.

Utlogget meCarnival

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 240

Sv: Oppdeling av shake
« #3 : 11. januar 2008, 13:54 »
Ok, prøvde nå med en scoop (tar du å flater den ut eller topper du den beem?) oppi 3,5-4dl melk... Det blir en mildere smak men det er ikke helt det dere mener er poenget... Eller jo sånn delvis..

3 shaker med mindre pulver i hver shake enn 1 stor shake... 2 x daglig... Altså 6 shaker daglig da... Vil det gi samme effekt?

Hvorfor ikke det som står på pakningen? JEg får jo ikke like bra effekt som det står på pakken hvis jeg tar mindre? Hvilken smak bruker du?

Utlogget meCarnival

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 240

Sv: Oppdeling av shake
« #4 : 11. januar 2008, 13:56 »
Hvis jeg drikker flere shaker bare så er jo det bare delt over på flere dl med melk... Jeg ser liksom ikke problemet hvis det evt ikke fungerer optimalt det heller... Men jeg får jo i meg alt pulveret på den måten da...

Utlogget beem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

  • - -
Sv: Oppdeling av shake
« #5 : 11. januar 2008, 14:03 »
Jeg bare tar sånn ca. så jeg vet ikke 100% hvor mye av diverse jeg får i meg da.
Jo det går å fordele dem, Men om du tar 2 scoops da får du en halv av en full
men husk og spis masse mat også da regner med du skal opp i vekt.
så ikke tenk så mye på at du må ha i deg så så mye gainer om dagen.
Men f eks 2 shaker om dagen med 2 scoops i hver. Så får du til sammen en "stor" shake  Grin
Jeg bruker Sjokolade.

Utlogget meCarnival

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 240

Sv: Oppdeling av shake
« #6 : 11. januar 2008, 14:13 »
Ok... Tenker ikke at jeg må ha i meg så mye men burde ha i meg litt... Spiser veldig mye mat utenom også så det går vel fremover etter hvert... Lang tid tar det før jeg ser progresjonen av vekten? Synes bare to scoop's med sjokolade i 5dl med lett melk er i drøyeste laget for min mage det er derfor jeg spørr om det er mulig å dele opp osv. Burde være det... melk er jo kalorier ekstra + at jeg da får i meg mer pulver bare...

Utlogget beem

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

  • - -
Sv: Oppdeling av shake
« #7 : 11. januar 2008, 14:17 »
Ja jeg skjønner, men det avgjør du selv hvor mye og hvor ofte du skal blande. det finner du ut av etterhvert.
Hmm jeg er ikke 100% sikker på når du ser progresjon på vekten, Men om du har et bra kalori overskudd i en uke burde du merke en forskjell. Cheesy

Utlogget meCarnival

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 240

Sv: Oppdeling av shake
« #8 : 11. januar 2008, 14:27 »
Okok, har ud merket noe forskjell eller akkurat startet med det?

Utlogget ST

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 274
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 274

Sv: Oppdeling av shake
« #9 : 11. januar 2008, 14:42 »
Hei. Om du deler opp shaken din har ingenting å si. Det som teller er hvor mye kalorier du får i deg per dag i forhold til hvor mange du forbruker. Altså vil du ikke merke noen forskjell av kosttilskuddet hvis du ikke spiser nok ved siden av.

Etter trening vil det likevel være fordelsmessig å ha en relativt stor shake. I ditt tilfelle på 60kg ca 28g protein og ca 60g karbohydrater. Regner med at du klarer å regne litt på innholdet i tilskuddet ditt for å finne passe mengde.

Smaken vil du etterhvert vende deg til. Bare drikk alt i en omgang så sipper du å få smaken i munnen 100 ganger, men bare en.

Spiser du nok vil du kunne gå opp ca 100g per dag. Og med trening vil mye av dette bli muskelmasse. Husk progresjon i treningen.

Anbefalinger på pakkene til kosttilskudd er ofte litt forhøyet for at du skal bruke opp produktet fort, og derfor kjøpe nytt.

mvh ST

Utlogget meCarnival

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 240

Sv: Oppdeling av shake
« #10 : 11. januar 2008, 15:08 »
Ahh... Okok... Nei, vil dele opp pga jeg får ikke så sterk og kraftig smak og heller en mildere smak med mindre pulver fordelt på mer melk liksom... Sier seg jo selv... Men vurderer og Carbofuel + WheyTech for å blande karbo og proteiner sammen etter hvert... Men skal spise mye osv...

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Oppdeling av shake
« #11 : 11. januar 2008, 15:21 »
Ha i deg shaken fort men lite veske Wink å etter det tar du et glass med noen juice eller melk Wink da går smaken fort bort, å etter hvert vil du merke at du liker shaken. jeg klarte ikke shaken i starten men  nå drikker jeg shake 3 ganger om dagen får det er godt Cheesy
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget meCarnival

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 240

Sv: Oppdeling av shake
« #12 : 11. januar 2008, 15:30 »
Ja, men det kommer helt ann på smak for min del... Om jeg sluker shakes og melk etterpå i tillegg gir ikke det noen annen virkning en at magen vri seg bare enda mer... Som forsåvidt er hele poenget for tråden... Har du lest?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!