Skrevet av Emne: Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?  (Lest 3488 ganger)

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« : 31. desember 2003, 18:34 »
Hei!

Flytta fra Stavanger til Oslo (Ullevål) for en stund siden, og lurte på om noen av dere viste hvilke treningsstudio som er best vektløftingsvis (godt tilbud på den fronten) og enda er rimlig billig for ungdom/studenter (19år). Noe som ligger ganske sentralt oslo sentrum/ullevål.

Håper på noen svar her!

Mvh
Aleksander Lyse

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« #1 : 31. desember 2003, 18:38 »
Du er student ? Det er vel noe som heter studentidretten. Billig er det i hvert fall. Mulig det ligger under Blindern, men det er jeg ikke sikker på.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

Re:Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« #2 : 31. desember 2003, 18:54 »

Du er student ? Det er vel noe som heter studentidretten. Billig er det i hvert fall. Mulig det ligger under Blindern, men det er jeg ikke sikker på.

Ironisk nok ligger Domus Athletica som de avholder det på 5 minutter fra leiligheten min, men jeg vet ikke om jeg kan begytte meg av det siden det ser ut som det ikke gjelder alle studenter. Har sendt en mail til dem.

Andre forslag?

Mvh
Aleksander Lyse

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« #3 : 31. desember 2003, 18:57 »
Nja, gå rundt regelverket. Ingen kan hindre seg i å semesterregistrere deg på Bindern, så lenge du har generell studiekompetanse. Da tror jeg du kan bruke Domus. Semesterregistreringen koster 400-500 kroner. Men det er billig å trene der.

Ellers er det masse av steder i Oslo. Bare å finne noe som passer kostnadsnivået ditt og kanskje hva slags profil du liker. Ikke alle som liker SATS   Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

Re:Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« #4 : 31. desember 2003, 19:01 »

Ellers er det masse av steder i Oslo. Bare å finne noe som passer kostnadsnivået ditt og kanskje hva slags profil du liker. Ikke alle som liker SATS   Wink

Eventuelt om jeg ikke kommer rundt regelverket skal jeg satse på noe i oslo. Jeg vet ikke helt om sats er det beste. Har hørt en del negativt om at sats er overpriset, og med dårlig kompetanse.

Det er vel flere som trener i oslo som kan tipse om en plass hvor det er godt å trene

Kan betale opp mot 500,- mnd

Mvh
Aleksander Lyse

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« #5 : 31. desember 2003, 19:03 »
For 500,- i måneden kan du velge i ALT i Oslo, også SATS. Partner er vel bra, Haralds,..... men disse ligger kanskje litt langt fra deg da. Nærmest deg er vel SATS på Storo tror jeg. Aldri vært der selv, men det er jo kun 2 t-bane holdeplasser av gårde.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Dubreuilh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Re:Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« #6 : 31. desember 2003, 20:41 »
Hei Aleksander.

Domus Athletica, samt Idrettsbygninga på Blindern og Sentrum Athletica, er under Universitetsidretten. Dette vil si at de primært er tiltenkt universitetsstudenter.   Wink 600 kr. halvåret er prisen for oss, andre må betale mer. http://www.sio.uio.no/idrett

Om du bor ved Ullevål, kan du også sjekke ut NIMIs treningsstudio. Ikke akkurat noe kroppsbyggermiljø der, men de har mer enn nok av frivekter, benker, smithmaskin, knebøystativ, osv... Jeg var der i forbindelse med opptrening etter skade, og det virka helt ok.

Et tilbud som mange ikke er klar over, er lokalene til styrkeløftklubben i Maridalsveien. De holder til i Vulkanhallen, og har det som trengs. Tror du kan slippe unna med ca. 1500 kroner for ett år.

Utlogget Ben

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 079
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 079

Re:Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« #7 : 31. desember 2003, 21:12 »
Allyse: Du kan trene på Nimi som ligger i Ullevål stadjon. www.nimi.no
Der trener jeg, siden jeg bare bor ett stenkast unna.
12 måneder for 355kr i måneden.

Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

Re:Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« #8 : 31. desember 2003, 21:17 »

Allyse: Du kan trene på Nimi som ligger i Ullevål stadjon. www.nimi.no
Der trener jeg, siden jeg bare bor ett stenkast unna.
12 måneder for 355kr i måneden.

Hm. Ser interessant ut. Bare av ren nyskjerrighet selv om det er off topic; Du sier et steinkast unna? Er det mot skolen eller mot oslo? Bor selv rett ved brua (blå bygningene rett over der)

NIMI har et fullbyrdig tilbud med tanke på utstyr da?

Mvh
Aleksander Lyse

Utlogget Ben

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 079
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 079

Re:Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« #9 : 31. desember 2003, 21:29 »
Jeg bor i det studenthjemmet NNSE, overdrev litt med å si stenkast, tar vel en 4-5min å gå.
Jeg har trent der i 4 måneder nå, når jeg begynte der hadde de mer utstyr enn nå, hvet ikke hvorfor de fjernet en del. Men de har alt en trenger, forutenom en ting, de har ikke noe form for legg apperater. De hadde to før, som var svært bra, men byttet de ut for å få det mer romslig tror jeg, det irriterer meg, føler ikke jeg får trent leggene ordentlig med å bruke benpress apperatet og fri vekter.
Det siste som er dumt er at fri vektene ikke går lenger opp enn til 30-35kg. Men jeg har ikke kommet til slike vekter enda så det gjør ikke så mye for min del.
Alt av utstyr de har er nytt og i tipptopp stand.
Prøvetime er så klart gratis.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Re:Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« #10 : 10. januar 2004, 03:05 »
Hvor er det du studerer hen? Studentidretten er et yppelig tilbud,men akkurat Domus AThletica er ikke stedet dersom du har ambisjoner om å flytte på mye og tungt jern.

Utlogget Pacaveli

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Re:Helsestudio i Oslo sentrum m. studentrabatt?
« #11 : 21. januar 2004, 00:52 »
allyse: haha de blå tingene ja.. da ser jeg inn i stua di nå.. *kaste snøball på vindu*

nice Wink

skal begynne på oslo styrkeløftklubb tror jeg , siden det er nærme mixed-style-academy sine lokaler.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!