Skrevet av Emne: spørmål om RYP-programmet..  (Lest 1738 ganger)

Utlogget bbk.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

spørmål om RYP-programmet..
« : 29. desember 2007, 01:34 »
hei, jeg har lyst å prøve RYP programmet..men har noen spørsmål før jeg begynner, de kan virke litt random'e men det får være.

Jeg har trent et par år..da jeg startet å trene veide jeg like over 70kg og var utrolig svak..veier nå 90kg(fremdeles tynn:P) og har selfølgelig blitt sterkere, så da lurer jeg på..

er ryp et programm for nybegynnere? regnes jeg som nybegynner:P? og må jeg eventuelt tilpasse programmet, siden den prosenten som regner ut hvor mye jeg skal øke i vekter kanskje blir litt urealistisk?(er jo lettere å gå fra 40kg i benken til 60, enn 80 til 120 for eksempel:P).

Jeg leser at man skal ha en pause på 9 dager før man starter programmet, og man skal finne ut sin 10rep. i øvelsene før denne pausen..jeg har nå hatt en pause på 7 dager, og vil gjerne starte programmet om to dager, men har enda ikke funnet ut hva jeg tar i 10rep i alle øvelsene. Er kroppen virkelig så firkantet at jeg må vente enda en ni dager dersom jeg finner ut av min 10rep. imorgen for eksempel?


Virker som det eneste jeg legger på meg av er havregryn, hehe..eter derfor mye av dette..
når på dagen er det lurest å få i seg slike karbohydrater, og kan det lett bli for mye slik at det går utover helsa?


Utlogget bbk.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 52

Sv: spørmål om RYP-programmet..
« #1 : 29. desember 2007, 01:44 »
og en liten ting
hvordan er det med å bytte på øvelser? kan jeg bytte skråbenk til vanlig benk ja? hehe..

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: spørmål om RYP-programmet..
« #2 : 29. desember 2007, 08:19 »
1. PRogrammet er for alle, jeg har selv trent i 3 år, og kjørte programmet i sommer med veldig bra resultater Smiley

2. Neida, sjekk 10rm din, også drar du på trening ett par dager senere. Den første uka er veldig lett uansett.

3. Spis havregryn, men prøv også å¨få i deg mye proteiner(melk, egg, kylling, kjøtt, fisk, ++++)

4. Går greit å bytte til benk, men sett 10rm lavt, for det blir veldig tunge økninger etterhvert Smiley
Smiley

Utlogget rallar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 231
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 231

  • sunt hjerte i en sunn kropp
Sv: spørmål om RYP-programmet..
« #3 : 29. desember 2007, 12:50 »
bare for å underbygge bjørn-e

en kammerat trente RYP med benk. trente med 3x5 på 140kg i uke 6
samme mann tok 3 sett der han avsluttet med 210 i markløft.

så det passer for viderkommende oxo
Hopp og sprett
Min treningslogg

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: spørmål om RYP-programmet..
« #4 : 06. januar 2008, 02:31 »
Har faktisk aldri hørt om tilfeller der folk har død av havregryn, så digg inn Smiley
Jeg spiser havregryn til frokost, syns det er ganske grei morgen mat, men anbefaler en liten shaker sammen, slik at protein inntaket om morgenen blir gudd Smiley

Ikke skift ut skrå hantelpressen, den er knall bra. Går ut i fra at du har trent mye benk, og vil derfor tro at en forrandring i bryst treningen din vil gjøre deg godt. Og når du kommer tilbake til benken vil du være kanon bra Smiley

RYP er for både nybegynnere og viderekomne.
Kjør 10RM`en, prøv å få den så nøyaktig som mulig, heller et kg for lite enn et for mye, og heller ta det en gang til der du øker på de som var lette Smiley Ta 1-2 dagers pause så kjører du i gang med uke1 Tongue
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!