Skrevet av Emne: Rakettforbud  (Lest 9824 ganger)

Utlogget hobbit

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 302
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 302

Sv: Rakettforbud
« #30 : 31. desember 2007, 02:55 »
før når eg var liten, da var eg ute fra eg sto opp til det ble mørk el mamma ropte meg inn.
no ser eg alle små unger endten a) mamma og pappa er med og passer på at de ikke skader seg når de er ute alein, for det er jo så farlig. eller b) de sitter bunkret "trygt" inne forann tv!
 mitt poeng er, før i tiden var det ikke så farlig om man slo seg litt, men no viss man slår seg. så er jo hele helv*** løs!
raketter er gøy, men ja farlig( kommer ann på hvor stor idioten som skyter de opp er )
kjøre bil, er også gøy, men ja farlig( mange idioter bak ratte. ikke bare de som kjører fort, men de som kjøre som om de ikke har mer en 2 gir på bilen)
drikker, tobakk også videre!
må bli slutt på alt dette ting er så farlig og man kan bli skadet! det er bare noe tull. er man me på leken, får man smake steken!!

ja til raketter! ( også med "pinne" )
 

hobbit Angry
tren hardt!
 går du i motbakke, går du oppover!
  tren hardere!
   søv, spis og TREN.
    kardio til det svir i lungene Cheesy

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Rakettforbud
« #31 : 31. desember 2007, 04:28 »
I Norge forbyr man jo alt som er moro..

Her kan vi fyre opp raketter en gang i året og nå skal de ta det vekk fra oss pga noen idioter ikke greier oppføre seg..Det mest latterlige er jo alle Nordmenn som synes det er greit,de har ikke helt skjønnt at Norske myndighter bedriver formynderi over oss og det faktum at neste forbud kan være noe DU liker å bedrive..

Har også hund og han står på verandan sammen med meg å ser på,har ikke noe nervøse hunde rase heldigvis..

Godt nyttår..

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rakettforbud
« #32 : 31. desember 2007, 12:08 »
Det er ikke morro at mine skattekroner går med på å rydde opp og slukke etter idioter, samt reparere skadene på uskyldige som blir truffet ogg skadd. Det er heller ikke morro at folk sine hus brenner ned.

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Rakettforbud
« #33 : 31. desember 2007, 13:09 »
Det er ikke morro at mine skattekroner går med på å rydde opp og slukke etter idioter, samt reparere skadene på uskyldige som blir truffet ogg skadd. Det er heller ikke morro at folk sine hus brenner ned.

For meg er det ikke morro at et sted i Norge drikker en far seg full og misbruker sitt barn for meg er det ikke morro at folk går på kampsport slik at de kan lære seg å banke opp uskyldige folk på gata for meg er det ikke morro at folk hører på black metal det er jo noen FÅ som kan brenne ned en kirke eller velte gravsteiner jeg kan fortsette til imorra..

Så pga en mini % i det over skal man forby det??

Tingen er at man kan IKKE forby ting basert på at av 5mill raketter/batterier går 500 dårlig i form av brann i hus eller skade på person.

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Rakettforbud
« #34 : 31. desember 2007, 13:17 »
jeg sier NEI til forbud, er enig med Razor, importen fra sverige har alt begynt... og kommer ikke til å slutte. Godt nyttår!
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Rakettforbud
« #35 : 31. desember 2007, 14:24 »
Hadde man i stedet hatt steder hvor folk samles og lovlig kunne sende opp raketter så hadde det hele vært veldig greit og enkelt å kotrollere. Slik det er i dag så blir det en unødig stor fare. Her hvor jeg bor har de allerede skutt i snart 3 dager (før i dag) og som vanlig holder de sikkert på 2-3 dager fremover også. Irriterende ? Ja. Trygt ? Nei.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rakettforbud
« #36 : 31. desember 2007, 15:08 »
Expedite får det jo til å se ut som vi bare har to muligheter, fri flyt eller totalt forbud. Hakket for dumt, spør du meg, sammen med argumentet som gjaldt fartsgrenser. Man har forøvrig bøter som straff for de som kjører for fort, om noen har glemt det.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rakettforbud
« #37 : 31. desember 2007, 15:42 »
det er jo ikke et fullt forbud det som nå kommer. Det er et forbud mot det  som har forårsaket mest branner og dødsfall, og slukt mest penger. rakettene.

Jeg syns egentlig det er greit at folk få rbruke bakkefyrverkeri, for det er litt mere "lokalt" og forårsaker mindre branner i hus og bygninger. (og hvis det nærmeste huset fatter fyr pga et bakkebatteri, så er det ihvertfall folk tilstede som kan starte slukking)

de som skader seg med et bakkebatteri er også stort sett de idiotene vi alle er enige i er skyld i ulykkene.
Få ulykker pga VETTIG bruk av fyrverkeri vel... Wink

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Rakettforbud
« #38 : 31. desember 2007, 15:43 »
I Norge forbyr man jo alt som er moro..

Her kan vi fyre opp raketter en gang i året og nå skal de ta det vekk fra oss pga noen idioter ikke greier oppføre seg..Det mest latterlige er jo alle Nordmenn som synes det er greit,de har ikke helt skjønnt at Norske myndighter bedriver formynderi over oss og det faktum at neste forbud kan være noe DU liker å bedrive..

Har også hund og han står på verandan sammen med meg å ser på,har ikke noe nervøse hunde rase heldigvis..

Godt nyttår..
Du skjønner nok ikke helt hva saken handler om her. Men du skjønner nok ikke helt hvordan ting henger sammen her i verden heller, med tanke på det du skriver. Hva annet er det som er moro som Norge har forbudt? Fyllekjøring, at de ikke er lov å kjøre så fort man vil? At ikke alle kan gå rundt med våpen og kniv på byen? At det ikke er lov å røyke på restaurant?

Det er heller ikke bare snakk om noen «idioter som ikke klarer å oppføre seg. Hva med om f.esk en i familien din skyter opp en raket, men som pinnen bristet/delvis knekt på. Meget vanskelig å se, og etter noen øl og i 20 minus desidert ikke noe lettere å legge merke til. Så går denne raketten litt opp i luften før den går rett i øyet til naboen, eller inn i huset så det tar fyr. Er da vedkommende idiot?
Det er faktisk en grunn til at i daglig er det bare profesjonelle som for lov til å holde på med dette. Det finnes produksjons feiler, men det skal bare et bittelite uhell til før det kan få ekstremt store konsekvenser for helt uskyldige personer. Jeg synes det er meget rart i at det i første om gang har vært lov å fyre opp egne raketter. Dette er sprengstoff!! Og jeg synes det er mer skremmende at folk ikke evner å se hvorfor dette burde være forbudt, en at den norske staten «ødelegger moroa» for oss.
Passion trumps fucking everything!

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Rakettforbud
« #39 : 31. desember 2007, 16:14 »
Om folk bruker vettet og tar noen forhånds regler, så burde det gå greit. Sjekke at alt ser helt ut, rigge det skikkelig til passe på at ikke folk står rett vedisden av der du skyter opp. De som burde å latt vær å ha fyrvekeri er de som er klønete og som digger dette, med å lage hjemme laget og sender det opp i før de har fått rigga det på bakken. Og disse som gjør det, er de som sakt elsker dette, og får tak i det uansett om det er ulovelig eller ei. Før hadde vi "krig" med hverandre. vi var to "lag"  på en lekeplass (var ikke små unger som lekte der)  så skjøt vi mot hverandre, og pinner som man kunne holde i hånda og skjøt farge kuler ut "løp" vi etter hverandre med.  Altså sånn er det jo ikke helt bra å være, og sånn burde ikke folk oppføre seg med eksplosiver, men ingen ble skadet da vi holdt på og det er ikke så himla eksplosivt, er helst de største rakettene til 300 kroner stk  som gjør noe  skade.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rakettforbud
« #40 : 31. desember 2007, 16:34 »
Få ulykker pga vettig bruk. My point exactly.. Ulykker kan jo inntreffe om man er aldri så forsiktig, så syns dere da ikke at det er urimelig å straffe alle fordi noen få ikke klarer å sende opp rakettene på skikkelig vis?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rakettforbud
« #41 : 31. desember 2007, 16:38 »
Å begrense bruk av eksplosiver som kommer i ballistisk bane til kun skulle brukes av profesjonelle er ingen straff.

At fulle folk blir begrenset i å leke med andre menneskers eiendom og helse er helt fint.
Å sprenge ting uten hensyn til omverdenen er ingen menneskerett.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Rakettforbud
« #42 : 31. desember 2007, 16:39 »
Noen klarer å kjøre ordentlig i fylla også. Hvorvidt en skal straffes for å kjøre i beruset tilstand, eller bare få strengere straff hvis en er beruset når en ulykke inntreffer, kan diskuteres.

Utlogget Tannfeen

Sv: Rakettforbud
« #43 : 31. desember 2007, 16:50 »
Du er for pga hundene dine?
Herregud... Jeg har også hatt to hunder, en lever ennå. Den andre levde i 13 flotte å, og 12 nyttårsaftener der han hylte, men det tok da ikke knekken på han det. Av 365dager i året, takler hundene den ene kvelden.

For mine del gjør det ingenting å ta vekk raketter med styrepinne, det er jo batteriene som lager show, og er de tryggeste. Leketøy for barn gjør meg heller ingenting, de er det ingen andre som ser heller.
Raketter med styrepinne i tettbygd strøk er allerede forbudt, og det er vel der det er et problem.

Men en svart nattehimmel på nyttårsaften, med kun kommunale oppskytninger, DET er trist.

Jeg synes det er virkelig TRIST at alle idiotene som eksperimenterer, lager bomber, skyter utforsvarlig opp, gjerne i fylla skal ødelegge for et HELT LAND... De fleste skader skyldes uvettig bruk. Det var jo en idag som mistet foten fordi han lagde en bombe, inne i huset.
Er vel første gang gjennom 3 år på forumet jeg ikke er enig med deg.
Fyrverkeri er ikke farligere enn det brukeren gjør det til.
Grunnen til at det blir blusset opp er fordi alle skadene kommer ved årsskiftet, mens det er langt farligere ting som folk ødelegger seg på. Hvor mange blir ikke årlig drept, eller skadet pga fyll? Hvor mange blir ikke drept eller skadet pga tobakk?
Idiotene leker med helsen, og noen må ta konsekvensene.

Selvsagt er det trist at en liten del av befolkningen ødelegger for de øvrige, men er det ikke tristere de skadene som påføres bebyggelse og personer pga uvettig bruk og feil på fyrverkeri etc?
Sammenligningen med alkohol/tobakk/trafikk osv er forresten totalt meningsløs. Bare fordi at vi har andre måter å skade oss på ved siden av fyrverkeri så burde fyrverkeri være lov?

Forresten så er det ikke bare bikkjene som avgjører stillingen jeg har til et fyrverkeriforbud; Støy i dagene utenom den 31., Forsøpling og svineri gatelangs av raketter og utbrente batterier, skader på bebyggelse/personer. Dessuten så ser jeg ikke behovet til å bruke penger på fyrverkeri når de kan brukes på god mat og drikke istedet.


There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Rakettforbud
« #44 : 31. desember 2007, 16:50 »
På mitt hjemsted så har det aldri vært noe skader, av å sette opp fyrverker ordentlig og skyte opp og det gjør de fleste, men selvføgelig er det en kløne innen alle sjangere. At alle skal bli straffa, blir litt som å ta lappen fra alle fordi noen kjører beruset.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!