Skrevet av Emne: Rakettforbud  (Lest 9803 ganger)

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: Rakettforbud
« #15 : 30. desember 2007, 20:00 »
Enig Egil.

Jeg bør egentlig bli bedøvet på nyttårsaften. Er skrekkslagen som en bikkje. Apropos, mamma med sine hunder på kjøre tur med dyra til Indre Enfold for at de ikke skal forgå av skrekk hver nyttårsnatt.... Mange dyr som lider, og det er en uting å drive å bedøve dem syntes jeg.
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Rakettforbud
« #16 : 30. desember 2007, 20:33 »
Skjønner dette kan være problem i byer, men jeg som bor på landet synes det var veldig dumt at de skal forby den eneste gang man ka ha det litt morro, men her på landet tyr da ungdommen til bensin og flasker utpå åker. Jeg er ikke så sikker på at dette er så sikkert.
Men dog, alle som sender opp raketter har da ansvar for seg selv og andre hvis noe skulle skje.
Purken får i allefall mer og gjøre, jeg tror at det blir import fra andre lang osv +++ ulovlige ting blir gjort.
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

janne

  • Gjest
Sv: Rakettforbud
« #17 : 30. desember 2007, 20:41 »
Uansett hvor edru, oppegående og voksen du måtte være, så er ikke det en garanti for at det ikke skjer noe galt. Hvert eneste år ser jeg på at rakettene som blir oppskytt er fulle av feil og mangler. Noen smeller på bakken, andre tar så vidt av og havner i naboens husvegg, andre tar retning der vi står på såkaldt "trygg avstand". Og vi har altså da ikke vært værken fulle eller uforsiktige.

Absolutt FOR et forbud!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Rakettforbud
« #18 : 30. desember 2007, 21:00 »
Legg ned hele nyttårsaften ! Det er jo bare fyll & rør alikevel.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Rakettforbud
« #19 : 30. desember 2007, 21:07 »
arg, liberalisten i meg stritter i mot, hvorfor skal alt som er gøy være forbudt?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Rakettforbud
« #20 : 30. desember 2007, 21:09 »
arg, liberalisten i meg stritter i mot, hvorfor skal alt som er gøy være forbudt?

På grunn av alle brannene og alle skadene som skjer hver nyttårsaften?

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Rakettforbud
« #21 : 30. desember 2007, 22:33 »
Tja...

Som sagt tidligere, jeg elsker allt som smeller. Jo mer jo bedre! Farlig kan det være, og en del behøver kanskje å beskyttes mot seg selv, men liberalisten i meg stritter imot den også..

Selv har jeg to bikjer, og ingen av de så mye som letter på øyelokket når det smeller her.En er omplasseringshund av den engstlige typen, og den andre er valp enda (9måneder). De har begge blitt eksponert for skyting og smelling så lenge jeg har hatt de, uten att noen har "trøstet" og laget noe stort nummer utav det, og har følgelig lært att ting som smeller ikke er noe å bry seg om.

Det er en uke i året! Såpass synes jeg man bør tåle..
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Rakettforbud
« #22 : 30. desember 2007, 22:38 »
http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1001036.ece

Registrerer at forbud mot raketter med styrepinne (også kalt: rakett) for privatpersoner er i vente.
Er innehaver av to bikkjer som er vettskremte på nyttårsaften hvert år så jeg er personlig for et forbud.
Noen synspunkter ang. forbudet?

Du er for pga hundene dine?
Herregud... Jeg har også hatt to hunder, en lever ennå. Den andre levde i 13 flotte å, og 12 nyttårsaftener der han hylte, men det tok da ikke knekken på han det. Av 365dager i året, takler hundene den ene kvelden.

For mine del gjør det ingenting å ta vekk raketter med styrepinne, det er jo batteriene som lager show, og er de tryggeste. Leketøy for barn gjør meg heller ingenting, de er det ingen andre som ser heller.
Raketter med styrepinne i tettbygd strøk er allerede forbudt, og det er vel der det er et problem.

Men en svart nattehimmel på nyttårsaften, med kun kommunale oppskytninger, DET er trist.

Jeg synes det er virkelig TRIST at alle idiotene som eksperimenterer, lager bomber, skyter utforsvarlig opp, gjerne i fylla skal ødelegge for et HELT LAND... De fleste skader skyldes uvettig bruk. Det var jo en idag som mistet foten fordi han lagde en bombe, inne i huset.

Det fins ingen grunn til å beholde fyrverkerilovgivningen slik den er.

Bare fordi noen greier å skade seg med skytevåpen trass streng lovgiving rundt våpen, så betyr ikke det at man skal gi opp, og la våpen og ammo flyte fritt.

Bare fordi noen greier å kjøre seg ihjel til tross for lave fartsgrenser og avgifter på raske biler, så betyr ikke det at vi må innrømme nederlaget og ha frie fartsgrenser.

Så selv om noen idioter alltid vil finne en måte å skade seg på, så bør vi regulere denne utingen ASAP. Å kaste bort over hundre millioner til ingen annen effekt enn flerfoldige skader og lemlestelser er skammelig.
Er vel første gang gjennom 3 år på forumet jeg ikke er enig med deg.
Fyrverkeri er ikke farligere enn det brukeren gjør det til.
Grunnen til at det blir blusset opp er fordi alle skadene kommer ved årsskiftet, mens det er langt farligere ting som folk ødelegger seg på. Hvor mange blir ikke årlig drept, eller skadet pga fyll? Hvor mange blir ikke drept eller skadet pga tobakk?
Idiotene leker med helsen, og noen må ta konsekvensene.

Utlogget Razor

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 333
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 333

Sv: Rakettforbud
« #23 : 30. desember 2007, 22:46 »
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.4389757
Det sitter nok noen svensker og gnir seg i hendene og gleder seg til neste jul.
Så får vi nordmenn sitte og vente i noen år og se hvordan ulykkesstatistikken utvikler seg. Tidligere i uken så vi jo hvor virkningsfullt det har vært å senke fartsgrensene på x antall kilometer veg rundt omkring i landet.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=192038

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Rakettforbud
« #24 : 30. desember 2007, 23:26 »
For mine del gjør det ingenting å ta vekk raketter med styrepinne, det er jo batteriene som lager show, og er de tryggeste.

Jeg leste her om dagen at selv om rakettene starter flest branner, er det batteriene som skader flest mennesker.

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Rakettforbud
« #25 : 31. desember 2007, 00:00 »
Jeg leste her om dagen at selv om rakettene starter flest branner, er det batteriene som skader flest mennesker.
Mulig det, men da kommer vi igjen innpå det at det er idiotene som skyter de opp som gjør det farlig.
Støtter du de skikkelig opp, så er det ingen fare, jeg plasserer Leca steiner rundt de, og sørger for at det står helt stødig før jeg tenner på..

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Rakettforbud
« #26 : 31. desember 2007, 00:06 »
jeg har mange argumenter for og i mot rakettskytingen osv.. er enig med endringen, men også uenig,. Mao, jeg vet ikke hva jeg syntes egentlig.

Men; Jeg setter spørsmål med at staten alltid skal regulere "alt som er farlig"..

Er norge den siste sovjetstat? En kar sa det en gang i tiden. Skal fet mat bekattes mer fordi ola nordmann er feit? Skal vi kriminalisere tobakk og alkohol?  Hva blir det neste? Skal staten regulere ALT som vi selv velger som er skadelig?

Sitter i det tenkende hjørnet, og helt ærlig med for lite tid til å skrive utfyllende omkring min mening om fyrverkerigreia, men setter spørsmålstegn med at staten skal styre ALT..

Anyways; Godt Nyttår TF:)

Feir med Måte:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget painfreak

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Rakettforbud
« #27 : 31. desember 2007, 01:41 »
ja til raketter, masse raketter...   

jo mere jo bedre Cheesy

synd jeg er på jobb og ikke får se en rakett i år..

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Rakettforbud
« #28 : 31. desember 2007, 01:50 »
Men; Jeg setter spørsmål med at staten alltid skal regulere "alt som er farlig"..

Er norge den siste sovjetstat? En kar sa det en gang i tiden. Skal fet mat bekattes mer fordi ola nordmann er feit? Skal vi kriminalisere tobakk og alkohol?  Hva blir det neste? Skal staten regulere ALT som vi selv velger som er skadelig?

Om noe er "farlig" er en litt for vid generalisering. Man må se på er det (i) farlig for utøver, (ii) farlig for omgivelsene, og (iii) er det ugunstig for staten.

Tobakk (nå med den nye røykeloven) er i første gang kun skadelig for utøver. Dog, det blir en utgift for staten når vedkommende får kreft og må innlegges, men til gjengjeld så blir det mindre pensjonsutbetalinger. Aner ikke om staten går i pluss eller minus der.

Fet mat er litt i samme kategori. Det er ikke direkte skadelig for omgivelsene, bortsett fra at barn kan bli oppdratt til dårlige matvaner. Her er det vel sykemeldinger og uføretrygd som spiser fra statskassen, men jeg har ingen idé om i hvor stor utstrekning.

Alkoholutøveren kan til tider være skadelig for omgivelser, f.eks bråk på byen. Hvis vedkommende fyllekjører setter han vitterlig andres liv i fare.

Basehopperen som sitter fast forslått på en fjellhylle setter redningsmannskapers liv i fare. Det er  uakseptabelt å plukke vedkommende ned med et rifleskudd.

Men raketter er (i) farlig for utøver, (ii) farlig for omgivelser ved at enten man blir skutt på (mang en dust som skyter raketter langs bakken og inn i folkemengder), eller det kan gå inn et vindu og brenne ned leiligheten til en gammel dame med henne inni. Statens direkte utgifter er vel ikke så store, men det norske folks utgifter blir større gjennom forsikringsutbetalinger som gir større premier. Sist og ikke minst det utvilsomt mest viktige: I tillegg så irriterer man hundevenner som meg.

Så lovgivningen blir en balansegang mellom folks rett til å ødelegge seg selv, rett til å ødelegge andre, og rett til å koste samfunnet unødvendig mye penger.

Slik jeg ser det så er vektlegger mye av lovgivningen å forhindre at man ødelegger andre, og det ser jeg på som en god ting.


Utlogget connantheman

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: Rakettforbud
« #29 : 31. desember 2007, 01:50 »
Er bare ånnassene som ødelegger, syns det skal være mulig for alle å kjøpe fyrverkeri men bare hvis de har sprengstoff lisens? Vet ikke helt hva det heter. Eller opprette eget lisens for bruk av fyrverkeri, poenget er at det blir ikke vanskelig for de som virkelig vil ha å skaffe seg da, et lite kurs og en liten prøve, men ånnassene som sprenger hverandre på nyttårsaften vil mest sannsynlig ikke ta seg tid til dette da det krever til en viss grad en oppegående person.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!