Skrevet av Emne: Rakettforbud  (Lest 9801 ganger)

Utlogget Tannfeen

Sv: Rakettforbud
« #45 : 31. desember 2007, 16:55 »
På mitt hjemsted så har det aldri vært noe skader, av å sette opp fyrverker ordentlig og skyte opp og det gjør de fleste, men selvføgelig er det en kløne innen alle sjangere. At alle skal bli straffa, blir litt som å ta lappen fra alle fordi noen kjører beruset.

Nei.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Rakettforbud
« #46 : 31. desember 2007, 17:06 »
Nei.

Nei?  om du ikke innehar alkohol i blodet ditt nå, så regner jeg med du skreiv det som kødd, og skjønte hva jeg mente. Wink
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: Rakettforbud
« #47 : 31. desember 2007, 17:09 »
Er norge den siste sovjetstat? En kar sa det en gang i tiden.

"Karen" heter Siv Jensen og har nok ikke hatt noen radikal meningsendring på det feltet. Det må være nitrist for en person som faktisk opplevde grusomhetene under Sovjet å høre folk dra paraleller dit hen når noe som pinneraketter blir forbudt.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rakettforbud
« #48 : 31. desember 2007, 17:15 »
At alle skal bli straffa, blir litt som å ta lappen fra alle fordi noen kjører beruset.
1. det er ikke straff, straff er det du får når du ETTER 2008 skyter opp ulovlige raketter.
2.Å kjøre bil er lovlig, å kjøre bil rusa er ulovlig. Ergo ikke en reell sammenligning. Bilkjøring, fart og alkohol er lovregulert fordi det er farlig, tar liv og koster samfunnet mye penger. Nå blir oppskyting av eksplosiver lovregulert også... av samme grunn.

Utlogget Tannfeen

Sv: Rakettforbud
« #49 : 31. desember 2007, 17:18 »
Nei?  om du ikke innehar alkohol i blodet ditt nå, så regner jeg med du skreiv det som kødd, og skjønte hva jeg mente. Wink

At alle blir "straffet" er feil. Det er faktisk en ganske stor del av befolkningen som er for et eventuelt forbud.
Å sammenligne et forbud mot at folk kan inneha sprengstoff i form av fyrverkeri og  forbud mot fyllekjøring er feil.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Rakettforbud
« #50 : 31. desember 2007, 17:29 »
Jeg er iallerfall ikke for forbud, har som sakt  hatt krig med det uten at noen har blitt skadet. kjenner heller ikke til noen som har blitt skadet med fornuftig bruk som sakt =)  synst det er fint å se på litt raketter som smeller  på himmelen som blir skytt opp forskjellige plasser fra bakken Smiley  Det med offentlig skyting, er det ikke alle det passer for, noen er det mer stress å komme seg dit til, enn for  andre.     
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rakettforbud
« #51 : 31. desember 2007, 17:30 »
Kommer til å ta kurs for pyroteknikk om et par måneder. Da kan jeg gjøre akkurat som jeg føler for, også kan dere andre bare sitte der med den gode maten og drikka dere kjøpte i stedet for fyrverkeri. Dere ser, jeg har råd til begge deler... How you like THEM apples?? Grin
Nei jeg ser fortsatt på det som en kollektiv avstraffelse. Synes helt ærlig man kunne funnet på noe bedre, en form for begrensning eller noe.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Rakettforbud
« #52 : 31. desember 2007, 17:33 »
1. det er ikke straff, straff er det du får når du ETTER 2008 skyter opp ulovlige raketter.
2.Å kjøre bil er lovlig, å kjøre bil rusa er ulovlig. Ergo ikke en reell sammenligning. Bilkjøring, fart og alkohol er lovregulert fordi det er farlig, tar liv og koster samfunnet mye penger. Nå blir oppskyting av eksplosiver lovregulert også... av samme grunn.


VEL Det er som at privat personer ikke har lov å kjøpe alkohol, bare de offentlige har lov å sjenke oss hvis vi vill ha alkohol i seg  Smiley
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Rakettforbud
« #53 : 31. desember 2007, 17:35 »
Kommer til å ta kurs for pyroteknikk om et par måneder. Da kan jeg gjøre akkurat som jeg føler for, også kan dere andre bare sitte der med den gode maten og drikka dere kjøpte i stedet for fyrverkeri. Dere ser, jeg har råd til begge deler... How you like THEM apples?? Grin
Nei jeg ser fortsatt på det som en kollektiv avstraffelse. Synes helt ærlig man kunne funnet på noe bedre, en form for begrensning eller noe.

hehe.. jeg har adr kurs, men  å kjøre relavti store mengder fyrverker i trafikk går fint men å tenne på en  "fuser" skal jeg ikke få lov til :p
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rakettforbud
« #54 : 31. desember 2007, 17:42 »

VEL Det er som at privat personer ikke har lov å kjøpe alkohol, bare de offentlige har lov å sjenke oss hvis vi vill ha alkohol i seg  Smiley
Nei det er det ikke.
Alkohol er lovlig, og at du drikker får ikke mitt hus til å brenne ned. Dine sammenligninger er fullstendig på jordet.

Sammenlign det med våpen, det er det nærmeste. Våpen kan ikke selges til hvem som helst, fordi bruk av våpen krever et minimum av IQ. trass streng lovgiving på våpen, så er det mange som dreper andre og seg selv med skytevåpen, selv om lovens bokstav er fulgt.

Folk gjør dumme ting. Det betyr dog ikke at sprengstoff skal være lovlig å sende opp i lufta av hvem som helst.

Det er helt logisk at noe slikt skal være regulert med alder, kurs og type spregstoff.

Man må ha jegerprøve eller 6 mndr i skytterlag for å bruke våpen også. Et kurs i pyroteknikk og edruelighet må være lov å kreve for å sende opp raketter.

STFU og bli voksne.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rakettforbud
« #55 : 31. desember 2007, 17:58 »
Stfu og bli voksne?? biggrin Litt av en selvmotsigelse. Samtidig fnyser du av argumenter i mot et forbud og sier vi må bli voksne? Du av alle hadde jeg forventet skulle se urimeligheten ved et forbud. Ser du virkelig ikke urimeligheten ved kollektiv avstraffelse? Straffe alle sammen pga noe noen få gjør? (Forbehold om forskjellen mellom hendelige uhell og idiotisk oppførsel i fylla.) Når våpen og raketter her omtrent blir sidestilt; brudd på våpenlov gir jo straff?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rakettforbud
« #56 : 31. desember 2007, 17:59 »
Hva er da mer logisk enn å straffe dem som ikke klarer å oppføre seg? Prikk på rulleblad? Bøter? Annen straff?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: Rakettforbud
« #57 : 31. desember 2007, 18:07 »
Men dette sprengstoffet har vært lov siden det ble oppfunnet å skyte opp i været.  Som 12 åring har jeg klart å skyte opp uten å skade meg eller andre, mer enn at jeg har brent meg litt på lighteren fordi den har gått varm etter oppskytingen. samme har de  50 andre kammeratene mine jeg har gått sammen med klart. Hvorfor skal det være noe verre i 09 enn det har vært? altså er jo ikke sånn at halve nabolaget står i fyr og  med utskytt øye. Hold dere inne om dere er redde, er ikke sånn at det dynamitt eller håndgranater som blir tent.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rakettforbud
« #58 : 31. desember 2007, 18:14 »
Ok, kan gå med på at siste innlegg her var hakket for dumt.. Er riktig nok ikke granater vi skyter opp, men jeg har skutt opp raketter som har vært så kraftige at de lett hadde blåst vinduene ut i samtlige etasjer i et hus.. Rakketter til over 1500, that is.. Er ikke leketøy altså, noe mange ser ut til å tro..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Maui

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

Sv: Rakettforbud
« #59 : 31. desember 2007, 18:34 »
Nei det er det ikke.
Alkohol er lovlig, og at du drikker får ikke mitt hus til å brenne ned. Dine sammenligninger er fullstendig på jordet.

Sammenlign det med våpen, det er det nærmeste. Våpen kan ikke selges til hvem som helst, fordi bruk av våpen krever et minimum av IQ. trass streng lovgiving på våpen, så er det mange som dreper andre og seg selv med skytevåpen, selv om lovens bokstav er fulgt.

Folk gjør dumme ting. Det betyr dog ikke at sprengstoff skal være lovlig å sende opp i lufta av hvem som helst.

Det er helt logisk at noe slikt skal være regulert med alder, kurs og type spregstoff.

Man må ha jegerprøve eller 6 mndr i skytterlag for å bruke våpen også. Et kurs i pyroteknikk og edruelighet må være lov å kreve for å sende opp raketter.

STFU og bli voksne.

En som drikker kan lett sette huset ditt i fyr uten noen grunn annen en at han er full..

Dette forbudet er som jeg skrev i noen innlegg tilbake helt latterlig og beviser bare at Norske myndighter ser på oss som noen dumme sauer som ikke greier passe på oss selv..

Så mer forbud vi for jo mer kriminelle blir det i dette landet og mer vil de tjene på salg av ulovlig varer ergo sterkere blir de å mer makt for de..

Synes forslaget til UpAndComming var hva man kaller et meget bra komprimis!? som man heller burde gjøre en et totalt forbud..Begge parter vil ikke være totalt fornøyd men ikke totalt misfornøyd heller..

Norjet ikke Norge lenger i mine øyner.

Godt nyttår..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!