avstemning
Spørsmål: Skal Espen Bøs Aune fortsette å loggføre trening osv på forumet?  (Avstemning er avsluttet: 18. februar 2008, 12:33)
Ja - 32 (25%)
Nei - 2 (1.6%)
Vet ikke - 2 (1.6%)
Ja for Faen!!! - 87 (68%)
Nei ha han ut av forumet!! - 5 (3.9%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Espen Bøs Aune mot???  (Lest 1612181 ganger)

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9030 : 03. juli 2012, 15:18 »
Han spiser nok kyllingfileet siden det er magert Tongue Er jo en veldig bra proteinskilde uten ekstra fett. Tror du skal lete lenge etter en bodybuilder som dietterer med fløte, rømme og smør Tongue Isåfall bør denne personen forandre litt på dietten sin
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9031 : 03. juli 2012, 15:24 »
Du kan annenhvert måltid legge flatbiffen oppå kyllingfileten, istedenfor kyllingfileten oppå flatbiffen, for å få litt variasjon i kosten.


Bruker karbonadedeig/biffdeig ofte Smiley

Du kan jo også marinere kyllingen i selolje 

Og da blir det for mye kalorier Smiley Bruker ikke noe fett når jeg steker maten lengre... Tørt og fint Wink hehe...

Har formen blitt bedre etter vektnedgangen, eller generelt tenker du?
Merker du at du mister maksstyrke i de tre store når du går ned?

Skjønner ikke helt hvorfor du spiser så mye kyllingfilet? Dette er jo bare magert.
Dessuten er det dårlig mat. Priors kyllinger blir tilsatt veksthormoner og vokser seg 30 ganger så store på sin korte levetid. Dessuten blir de gitt antibiotika for å unngå å dø av en tarmbakterie som de får i seg når de lever så tett oppi hverandre. Det gjør i alle fall at jeg mister lysten på det.

Skal du bli stor og sterk, Espen, så må du drikke masse H-melk!
Bruk også mye fløte, rømme og smør. Og velg økologisk!





Vet ikke 100%,men ja jeg er helt sikker på at max power er borte eller mye mindre enn den var. Trener på en slik måte at jeg ikke får kjenne på det.. Så får evt sjekke litt etter dette er over...

Og når man er på diett og skal stå på scenen skal man ikke spise magert kjøtt?? Men heller spise/drikke H-melk, rømme og smør Wink ?? Har jeg missforstått hele opplegget med diett jeg nå da Sad Hoff, Hoff! Wink  Og hva kylling eller kua er fora med før jeg spiser den driter jeg rett og slett i...  Om kyllingen har spist spesial for/mat, laget på toppen av himalya og vannet med vievann eller ikke. Så skal det spises og ned i magen uansett...  Wink

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9032 : 03. juli 2012, 15:39 »
Han spiser nok kyllingfileet siden det er magert Tongue Er jo en veldig bra proteinskilde uten ekstra fett. Tror du skal lete lenge etter en bodybuilder som dietterer med fløte, rømme og smør Tongue Isåfall bør denne personen forandre litt på dietten sin

Det er nettopp det som er problemet. Kosten hans er altfor mager. Overdrevent mye proteiner kan også virke fetende. Det bekymrer meg litt at fettkildene hans så og si kun kommer fra tilskudd. Ikke en gang stekefett blir benyttet!
Sunt fett stimulerer jo til produksjon av testosteron og veksthormon og gjør at kroppen selv er i stand til å forbrenne eget kroppsfett.

Espen er flink til å kjøre low carb. Det skal han ha. Det er nok også grunnen til at han går såpass mye ned i vekt.
Det hadde vært utrolig moro og fulgt en bygger som hadde kjørt en gjennomført high fat-diet.
Sier du deg villig til å være prøvekanin, BØS? Dette bygger-opplegget er jo for gøy uansett Smiley


Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9033 : 03. juli 2012, 15:43 »
Tror du virkelig at alle proffe bodybuildere tar helt feil, og at denne "steinalder" dietten er tingen Tongue Høyt proteininntak virker fetende hvis man ender i kcaloverskudd. Dette er vanskeligere å gjøre ved høyt proteininntak da dette gir mer metthetsfølelse, og i tillegg bruker kroppen litt energi på å forbrenne protein (Har lest dette, men litt usikker på akkurat hvordan det er)
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9034 : 03. juli 2012, 15:52 »
Det blir jo ikke helt sammenliknbart. De fleste byggere i dag bruker jo prestasjonsfremmende midler, og det er jo fettforbrennende i seg selv.
Men leser man litt kroppsbyggerhistorie ser man en gjenganger. Bl.a. høyt melkeinntak.
Torkel Ravndal sverget jo også til melk og konsumerte hele 13 liter til dagen (selv om det nok ikke var nødvendig). Han var jo nokså feit, men det skyldes nok at han spiste alt mulig.

Ja, jeg tror at de fleste kroppbyggere tar feil ved å spise super-magert. Mye ny forskning viser jo at norske kostholdsråd slår helt feil ut. Her har svenskene kommet mye lenger enn oss.
Men om man skal kjøre en high fat-diet, må det så klart skje på en ordentlig måte.
Helst invollsfett, flesk, egg (hvorfor spiser du ikke egg, Espen?), smør, kaldpressede oljer osv.


Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9035 : 03. juli 2012, 15:56 »
Tror du virkelig at alle proffe bodybuildere tar helt feil, og at denne "steinalder" dietten er tingen Tongue Høyt proteininntak virker fetende hvis man ender i kcaloverskudd. Dette er vanskeligere å gjøre ved høyt proteininntak da dette gir mer metthetsfølelse, og i tillegg bruker kroppen litt energi på å forbrenne protein (Har lest dette, men litt usikker på akkurat hvordan det er)

Du har nokk mye rett der Auk89... Jeg er ikke 100% sikker på hvorfor jeg gjør ditt eller datt.. Men høyt protein og lavt på karb er vel ganske normalt når man skal ned i vekt, og holde muskler...

Det er nettopp det som er problemet. Kosten hans er altfor mager. Overdrevent mye proteiner kan også virke fetende. Det bekymrer meg litt at fettkildene hans så og si kun kommer fra tilskudd. Ikke en gang stekefett blir benyttet!
Sunt fett stimulerer jo til produksjon av testosteron og veksthormon og gjør at kroppen selv er i stand til å forbrenne eget kroppsfett.

Espen er flink til å kjøre low carb. Det skal han ha. Det er nok også grunnen til at han går såpass mye ned i vekt.
Det hadde vært utrolig moro og fulgt en bygger som hadde kjørt en gjenommført high fat-diet.
Sier du deg villig til å være prøvekanin, BØS? Dette bygger-opplegget er jo for gøy uansett Smiley



Sonn totalt sett trur jeg ikke at jeg er sååå lavt på karb. 230-40g karb om dagen er lavt til å være strongman, uten tvil Smiley Men bygger på diet?? Og spiser dobbelt så mye karb 1-2 dager i uka også...
Hadde Paul hadd trua på fettdiet så hadde jeg nokk gjort det. Men det gjør jeg altså ikke.. Jeg vet som sakt ikke hvorfor jeg gjør ditt eller datt. Jeg gjør som jeg får besked om. Og stoler på at det er rett.. Bryr meg lite om det ene eller det andre. Skulle jeg hørt på ALLE tips og meninger hadde jeg nokk ikke vært noen av det jeg er i dag innen strongman, trening osv Smiley Velger en vei, og holder den veien til målet er nådd, som i denne omgang er 28.sept. Når den dato er passert, så får man heller gjøre opp meninger om det ene eller det andre da. Mindre stress og tanker oppe i mitt hode, dessto bedre Wink  
De som hjelper meg har MYE mere peiling på dette enn jeg eller du har pinna Wink

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9036 : 03. juli 2012, 16:06 »
Det er bra at du stoler på apparatet rundt, deg BØS.
Men det er jo litt viktig å reflektere over "ditt og datt" likevel. Det er din kropp, din karriere og din helse det handler om. Du må ikke bare være en slave under et system.

Alle har ikke anledning og kapasitet til å sette seg grundig inn i ernæring naturligvis, men det er lov å stille kritiske spørsmål og forlange en forklaring.


For hvis Paul bestemmer alt du putter i deg, så må jo han ta skylda hvis du ikke vinner 29. september? Enig? Han styrer jo hele kostholdet ditt..?!

Men du er en sporty type, BØS.
Når du har vunnet den 29. sept, forventer jeg at du prøver deg i vektløfting Wink
Regner med du kan gjøre det bra der med din eksplosivitet!

Utlogget Auk89

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 068
  • Honnør: 348
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 068

  • If doing your best aint good enough, get better!!
Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9037 : 03. juli 2012, 16:13 »
Har du noe grunnlag til å mene alt det du mener om kosthold a, Pinna? Å gå konstant ut å mene at high-fat er mye bedre enn resten, uten å vise noen grunn til dette blir jo bare feil. Og det med vektløfting, så må du nok se på litt flere aspekter enn ekplosivitet. Espen har veldig stive skuldre, noe som ikke fungere i det heletatt innen vektløfting, i tillegg til at han ikke klarer å fullstendig rette ut den ene albuen. Sorry for å skrive så mye i loggen nå, men bare irriterer meg når noen går ut å hevder man har en fasit uten å vise til noe Tongue
Proteinfabrikken.no

Norges 2. sterkeste mann -105kg 2013
7. plass VM -105kg 2013
1. plass Exhale strongmankonk +100kg 2014
1. plass Gjøvik strongmankonk 2014
1. plass Europas sterkeste mann u105kg 2014

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9038 : 03. juli 2012, 16:35 »
Har du noe grunnlag til å mene alt det du mener om kosthold a, Pinna? Å gå konstant ut å mene at high-fat er mye bedre enn resten, uten å vise noen grunn til dette blir jo bare feil. Og det med vektløfting, så må du nok se på litt flere aspekter enn ekplosivitet. Espen har veldig stive skuldre, noe som ikke fungere i det heletatt innen vektløfting, i tillegg til at han ikke klarer å fullstendig rette ut den ene albuen. Sorry for å skrive så mye i loggen nå, men bare irriterer meg når noen går ut å hevder man har en fasit uten å vise til noe Tongue

Alle mener vi noe om kosthold. Simpelthen fordi vi har troen på noe framfor noe annet. Jeg er ingen ekspert på ernæring, men synes empiriske data er viktig å ta med. Nå trenger vi ikke diskutere dette i loggen til BØS, men treningssuksessen til Bjørn Ferry f.eks, er interessant. (High fat-diet). Professorer og forskere er åpenbart totalt uenige om hva som skjer på det biokjemiske planet, jmf Dag Viljen Poleszynski vs Christian Devron. De er begge eksperter på sitt felt, men står på hver sin fløy i kostholdsdebatten. Det er ikke enkelt for "mannen i gata" å etterprøve dette. Derfor må vi sette vår lit til det som fungerer i praksis og se på hva som historisk sett har vist seg å være vellykket.

Det med vektløfting var litt for gøy. Jeg vet at Espen har hatt problemer med en albue.
Dessuten tror jeg ikke han kommer til å nå særlig langt når han skal råpresse alle vektene over hodet.. Smiley Selv i strongman hvor "alt er lov", står Espen ofte og presser.
Skal han hevde seg, må noen først lære han en effektiv splitt Grin

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9039 : 03. juli 2012, 16:41 »
Dessuten er det dårlig mat. Priors kyllinger blir tilsatt veksthormoner og vokser seg 30 ganger så store på sin korte levetid. Dessuten blir de gitt antibiotika for å unngå å dø av en tarmbakterie som de får i seg når de lever så tett oppi hverandre. Det gjør i alle fall at jeg mister lysten på det.

Skal du bli stor og sterk, Espen, så må du drikke masse H-melk!
Bruk også mye fløte, rømme og smør. Og velg økologisk!
Herregud.. Først og fremst, det er forskjell på "selective breeding" og veksthormoner. Altså bøndene velger ut det fjærkreet med størst bryst og parer disse med hverandre. Sånn at de forsterker de genene de er ute etter. Veksthormoner er ulovlig å bruke på dyr i Norge, og er faktisk ulovlig å bruke på kylling også i USA.

Helmelk (eller melk generelt) i Norge er pasteurisert og homogenisert som gjør at det også kan ses på som usunt. Tror Aune har peiling på hva han driver med.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9040 : 03. juli 2012, 22:51 »
Du må ikke bare være en slave under et system

 Grin Grin

For hvis Paul bestemmer alt du putter i deg, så må jo han ta skylda hvis du ikke vinner 29. september? Enig? Han styrer jo hele kostholdet ditt..?!

Hvis han er i ræva form ja. Men hvis han stiller super rippa og gjør ett bra show osv og får dårlig plassering så er det pga at fysikken til Bøs er bygget for strongman og ikke bygd for bygging hvor en perfeksjonerer og prioriterer dårlig utviklede muskel grupper. Men alle har ikke en vinner fysikk i bygging og særlig ikke en som har trent strongman rettet i mange år.

Uansett gleder meg til å se resultatet!

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9041 : 04. juli 2012, 10:05 »
Uansett hva som skjer har ikke Paul skylla føler jeg da Smiley

Paul veileder meg, sier det jeg skal gjøre for å oppnå best resultat. Ikke bare Paul, men flere på gymmet med erfaring også. Men uansett er det JEG som må gjøre jobben, gjøre det han sier osv. Så mye av evt skylla ligger uansett på meg Smiley

Og vinne 29.sept har aldri vært mitt mål. Mitt mål er og har alltid vært å bli så bra som jeg kan bli på 17uker. En strongman kan ikke komme inn på byggerscenen og forvente å vinne på 17 uker.. Det tror jeg ikke er realistisk Smiley

Men slå BAS, DET skal jeg!!!!! Smiley Hoho

PS: Jeg liker å være en "slave".... Jeg er en soldat vett... Liker å tenke minst mulig selv, bare utføre oppdraget som er tildelt til meg Wink Sikkert en av grunnene til at jeg blir gift nå også... Er jo en form for slave det også..hahahaha

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9042 : 04. juli 2012, 10:41 »

PS: Jeg liker å være en "slave".... Jeg er en soldat vett... Liker å tenke minst mulig selv, bare utføre oppdraget som er tildelt til meg Wink Sikkert en av grunnene til at jeg blir gift nå også... Er jo en form for slave det også..hahahaha

Hahahahha godt poeng Grin
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9043 : 04. juli 2012, 11:49 »
Nytt formbilde av Bøs.. han burde tatt litt mere osl så en ser definisjoenne bedre, men om en ser nøye så ser man at han er på vei..




1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Per Ullv

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Espen Bøs Aune mot Norway Open 29.sept
« #9044 : 04. juli 2012, 12:25 »
Ser ikke noe bilde? Bare en hvit firkant, bruker firefox.

Edit: Bildet vises ikke i Explorer heller.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!