avstemning
Spørsmål: Skal Espen Bøs Aune fortsette å loggføre trening osv på forumet?  (Avstemning er avsluttet: 18. februar 2008, 12:33)
Ja - 32 (25%)
Nei - 2 (1.6%)
Vet ikke - 2 (1.6%)
Ja for Faen!!! - 87 (68%)
Nei ha han ut av forumet!! - 5 (3.9%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Espen Bøs Aune mot???  (Lest 1612130 ganger)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7860 : 23. mai 2011, 14:41 »
Gratulerer så mye!  Gull

Sinnsykt artig at en som har vært med så lenge i gamet og jobba så hardt endelig får skikkelig uttelling for strevet! Utrolig fortjent! Smiley

Var helt rått å se viljestyrken din på siste steinen og trillebårracet. Det var verdt inngangspengene alene! Smiley

Den siste steinen ble en sliter gitt Smiley Men dæven jeg ble gla når den kom opp!!!

Utlogget Vegard T

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7861 : 23. mai 2011, 16:42 »
 Bow Kongen, sjefen, høvdingen, mestern, NORGES STERKESTE MANN!! =D Det er en tittel å vær stolt av espen
Gi aldri opp!
Det ska kjennes at man trene..

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7862 : 23. mai 2011, 17:35 »
Bow Kongen, sjefen, høvdingen, mestern, NORGES STERKESTE MANN!! =D Det er en tittel å vær stolt av espen

Hørt du mumla det gang, etter gang, etter gang på lørdags natta Wink hehehe...


Figuz

  • Gjest
Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7863 : 23. mai 2011, 18:38 »
Tidenes mest velfortjente tittel!
Knallbra bøs Smiley

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7864 : 23. mai 2011, 21:38 »
Gratulerer så mye! Dette var virkelig moro - unner deg dette! Smiley

Lashley

  • Gjest
Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7865 : 23. mai 2011, 21:39 »
Gratulerer så mye! Den stenen så seig ut, men ikke faen om du lot den ligge! Igjen - gratulerer! Wink

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7866 : 24. mai 2011, 10:48 »
Mine tanker om hva som skjedde Finale dagen på NSM.

Vant kval greit fredag. Og følte jeg hadde kontroll og formen var på topp. Voknet Lørdag og hadde samme følelse. Var tidlig på plass på Telenor Arena og fikk i meg næring og snakket skit med gutta. Var mye utpsyking mellom oss. Spes kanskje mellom meg og Lars Smiley BAS var bare gla og solet seg i glansen av å ha vært deltager på norske talenter. Noen som forøverig irriterte meg der jeg satt og var nervøs selv Smiley  hehehe

Første øvelse var truckpull. Alle var spente på underlaget vi skulle dra på. Og mange/alle slet med fotfeste. Jeg visst at Lars var den beste her, men skulle gjøre alt for å ta hen uansett. Jeg fikk til ett ok drag, men falt rett før mål og tapte litt tid der. Vet ikke om det hadde holdt til seier i øvelsen uansett. Jeg var døds sliten. Kjente ikke armene mine å mine lår var skjelven og sure. Ble intervju og litt snakking og ble slengt ut i neste øvelse som var dekkvelt.

Dekkvelt var passer tungt, men jeg hadde dårlig grep. Pluss jeg hadde ikke kommet meg i det hele tatt etter truckpull. Jeg følte meg dårlig. Fikk kjempet meg inn til en 3.pl i øvelsen og var ikke fornøyd med dette. Lars tok sin andre gren seier og ledet greit på meg. Kroppen min funket ikke, og jeg begynte å bli stresset. Skulle jeg bomme på dagen!?!?!
Tilbake på utøver rommet fikk jeg ikke roet meg ned. Jeg var små svimmel og ikke i slag. Jeg spydde til slutt 4-5 ganger, og var skikkelig uvel. Hva som gjorde dette vet jeg ikke. Nerver sikkert?

Uansett neste øvelse var stokk. Her måtte jeg bare vinne skulle jeg ha mulighet til å ta hjem NSM tittel. Prøvde og fokusere så godt jeg kunne. Og bestemte meg for at det fikk bære eller briste! Fikk presset opp 9 stk. Og vant øvelsen sammen med BAS. Jeg var helt hvit i trynet etterpå fikk jeg høre. Folk lurte på om det var noe galt med meg. Jeg sa bare ja, jeg er ikke i slag. Men heldigvis tok jeg inn litt på Lars.

I lang pausen la jeg meg ned på golvet for å hente meg inn litt igjen. Plutselig voknet jeg av fotball kampen var nesten over. Jeg hadde sovnet uten at jeg hadde merket det. Men heldigvis kjentes det ut som kroppen hadde fått kommet seg litt på plass igjen.

Farmers hadde jeg hvertfall planer om å vinne. Håndtak var litt ekle. Blanding av plast og stål. De var ikke spes tunge, men med de håndtak var det ok. Lårene var enda litt bob, bob, men fikk bra fart på første strekke. På vei tilbake glapp det for meg ca.5m før mål, og jeg så BAS dra forbi meg. HVA!!!!! Tenkte jeg… BAS går forbi MEG I FARMERAS!!!!! Jeg visst at Lars ikke hadde kommet i mål, og det var han som ledet NSM, så da konset jeg meg bare om å komme i mål og ta enda ett poeng på han Smiley Men BAS overrasket ALLE i farmers der tror jeg Smiley

Nå ledet jeg NSM tror jeg. Men det som var enda bedre var at jeg følte at kroppen min var bra igjen Smiley Jeg kjente at ting var på stell igjen. Trua var tilbake. Jeg SKULLE VINNE!!! Jeg er mer sulten, jeg er mere erfaren, jeg fortjener dette, gikk gjennom mitt hode!

Steiner var nest siste øvelse. Her skulle det avgjøres mente jeg. Her skulle NSM 2011 avgjøres. Stein har sotte som ett skudd på alle treninger i oppkjøringen. Jeg var trygg på at dette skulle gå fort! BAS hadde fått opp alle før meg, Lars hadde bommet på den siste. Jeg visste at om jeg vant denne ville jeg lede med 3 poeng før den siste øvelse. Alt var opp til meg. Jeg gikk ut i fullt tempo. Og slengte stein etter stein opp. Det gikk fort! 17-18sek gikk det før jeg hadde 4steiner opp. Som kom den store 200kg steinen. Jeg gikk rett på og fikk den nesten opp før jeg kom borti stativet, og der ble den stående. Jeg kjempet og kjempet.. Var nære på å gi meg, for jeg vet at slike steiner går egentlig ikke opp når man står slik. Men folk heiet og ropet. Jeg måtte få opp steinen! Det som var avgjørende for meg der og da var at Arild ropet ”ikkje je deg!!! Ikkje je deg!!!!!” Jeg tok ut det siste jeg hadde og kom meg akkurat under steinen og fikk rullet den opp! FOR EN FØLELSE!!!!!!!!! Helt SYKT!!!! Og jeg fikk hele serien opp som den raskeste!!

Trillebår som siste øvelse. Jeg var sist ut. Jeg visst om jeg gikk som normalt skulle jeg vinne totalt. Men ble litt stresset når jeg så alle sleit med de elementene på 120kg som skulle oppi trillebåra. De var glatte, store og ekle. Skog hadde en pepp talk med meg før jeg skulle ut. Jeg trengte ikke gjøre mer enn å laste element nr.3 for å vinne. Ingen hadde kommet i mål.
Bestemte meg for å vise at jeg var en verdig NSM 2011. Jeg skulle komme i mål som den eneste og vinne med stil!
Hadde en plan om hvordan elementene skulle lastes. Og det gikk akkurat som jeg ville. Alle heiet på meg følte jeg. Publikum samt utøvere. Det er det som er så herlig med strongman. Alle heier på alle. Kjempet meg i mål meg alle elementer, som den eneste.

Vant NSM 2011!!! Tårene rant… Jeg ble helt tom.. Visst ikke hva jeg skulle si eller gjøre. 10år med slit hadde gitt utbytte. Jeg hadde klart mitt mål som jeg satte meg som 19åring. Dere aner ikke hva dette betyr for meg. Alle utøver kom å gratulerte meg. Jeg bare satt der litt. Før jeg så min familie bak gjerdet som alle sto å grein de også. Sprang bort og holdt rundt de alle sammen. Jeg var helt tom, for en utladning. Tårene kom og gikk hele tiden mens jeg ventet på premie utdelig. Visst faktisk ikke hva jeg skulle få til premie. Jeg hadde ikke sett på det. Det var ikke det som telte noe for meg. Det var tittelen som telte noe for meg. Og bli ropt opp som NSM 2011 foran tusen av mennesker!

Espen Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!!!!!!!!!!!!!

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7868 : 24. mai 2011, 16:01 »
Dem spurte deg noen spørsmål rett før trillebåra, og da var du så nervøs at du stamma  Smiley.  Da ble jeg litt nervøs, og sa til kona faen nå stresser jævelen, det gjør han i hver jævla konkuranse som betyr noe for ham, håper han ikke fucker opp nå...  Du var virkelig favoritten min i år, både fordi du  er sterk, teknisk god og fordi du har slåss for det så
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7869 : 24. mai 2011, 16:10 »
... og der sendte den 12 mnd gamle datteren min meldingen før den varferdig...
Så det var jævlig kult å se at du lasta trillebåra så riktig, ikke gikk tom for bensin, og vant!
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Tommy1986

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7870 : 24. mai 2011, 21:10 »
Fantastisk innsats i helgen og en verdig vinner.
Eg var sikker på at du kom til å slippe 200 steinen når du ikkje fikk den opp på platningen.
Det krever enorm viljestyrke og slite den opp igjen som du gjorde. Ser på filmen av steinserien at du står i ca 12 sekunder og krangler med den før steinen måtte gi tapt Smiley
RÅTT og gratulerer so mykje!!
4 plass Norges sterkeste mann -105kg 2013
2 plass Exhale strongman åpen klasse 2014
10 plass Norges sterkeste mann 2014
2 plass Hamar strongman challenge 2015
3 plass Svelvik strongman open

Sponsorer:
Oneco Tecnologies as
Ola skophamar røyrleggjarservice as
Avery dennison NTP as
Ole Mads Norenberg sand og singel

marfacex

  • Gjest
Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7871 : 24. mai 2011, 23:14 »
Gratulerer så mye  Wink  Rått!
Vel fortjent  Smiley

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7872 : 25. mai 2011, 01:06 »
Gratulerer!

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7873 : 25. mai 2011, 20:37 »
Dagens økt:

Benk:
1x6 170kg, 1x3 200kg, 1x220kg, 1x8 180kg

Skråbenk i panatta maskin:
3x10 170kg

Sittende benk i hammer strength:
3x10 120kg

Skråflyes:
2x10 30kg

Biceps hantler:
1x10 20kg, 1x10 25kg, 1x10 30kg

Biceps ned mot hode-liggende:
1x10 50kg, 1x10 60kg, 1x10 70kg

Dobbels biceps i kabelsmaskin:
2x10 40kg

Første lett økt etter NSM. Null trykk i kroppen Smiley Bare bygge trening nå i uka her og neste uke. Før jeg begynner å tenke litt mot WSM. Kommer til æ føre opp treningen mot WSM i loggen her. Så alle kan se hva jeg gjør Smiley

PS: Har ikke peiling på navnene på de bygge øvelsene her og der. Men dere forstår vel læll Smiley

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Espen Bøs Aune Norges Sterkeste Mann 2011!!
« #7874 : 25. mai 2011, 20:41 »
Når 220 kg i benk er lett trening helt uten trykk, da er det noe som ikke stemmer Cheesy
Skulle tatt turen til Notodden du også vet - og sett om du slo Ole Martin og Tom Wangen Wink
Hvor mange har du på 200 kg for maks antall reps?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!