avstemning
Spørsmål: Skal Espen Bøs Aune fortsette å loggføre trening osv på forumet?  (Avstemning er avsluttet: 18. februar 2008, 12:33)
Ja - 32 (25%)
Nei - 2 (1.6%)
Vet ikke - 2 (1.6%)
Ja for Faen!!! - 87 (68%)
Nei ha han ut av forumet!! - 5 (3.9%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Espen Bøs Aune mot???  (Lest 1611987 ganger)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9300 : 16. oktober 2012, 22:47 »
Rått! Smiley Hvordan trener du nå da? Fortsatt bygger-like eller har du noe mer strongmanrettet trening?

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9301 : 16. oktober 2012, 22:59 »
Rått! Smiley Hvordan trener du nå da? Fortsatt bygger-like eller har du noe mer strongmanrettet trening?

Nå etter NM har jeg trent 5/3/1 på base øvelser, da veldig lett, og MYO reps på støtte øvelser.

Jeg får faktisk opplegg fra Børge Fagerli nå igjen denne uke. Så skal teste litt hans teorier innen mat og BB trening i 12uker hvertfall. Dette for å få den erfaringen også. Har jo bare hatt power opplegg fra Børge før, men han er vel kanskje enda flinkere i BB og den type trening og matopplegg. Så hvordan det blir neste uke vet jeg rett og slett ikke enda.

Flere er kritisk til hva Børge kommer med også da. Det var det også da jeg gikk inn i samarbeid med han i strongman, jeg ble NSM hvertfall. Og nr.12 i verden Wink  Men en ting jeg har erfart i dette BB miljøet er at ALLE, og da mener jeg mer el mindre ALLE har sine egne meninger om hva som er best og ikke. Og de som ikke har samme mening som de har som regel feil osv Smiley

Jeg har ingenting å tape med å følge opplegg fra Børge på BB style uansett hvertfall.

Så får vi som jeg har sakt se til jul hva jeg gjør på nyåret. Strongman, BB eller "mannen i gata" Wink

Utlogget ruben12332

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 68

Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9302 : 17. oktober 2012, 15:40 »
Er mange veier til rom er vel nevnt. Viktigste er jo den stå på viljestyrken du har vist. Treningsprogrammet hjelper lite visst ikke du går inn for å gjøre det beste.

Imponert over ka du har fått til, og fysikken din er rå Smiley

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9303 : 17. oktober 2012, 18:16 »
Er mange veier til rom er vel nevnt. Viktigste er jo den stå på viljestyrken du har vist. Treningsprogrammet hjelper lite visst ikke du går inn for å gjøre det beste.

Imponert over ka du har fått til, og fysikken din er rå Smiley

Takk, takk Smiley

Viljestyrke og egenmotivasjon er to "nøkkler" man må ha for å nå høye, harde mål. Og de to der har jeg funnet ut at jeg har massevis av Wink

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9304 : 18. oktober 2012, 22:57 »
Første økt på nytt opplegg fra Børge Fagerli. Denne gangen en litt mere mix mellom power og BB style trening.
Begynner på hans vedlikehold/overskudd diet i morgen. Det er da Biorytme diet. Har diet alle dager uten etter lunsj lørdager, da er det fritt fram for familie kos og hva jeg måtte ønske. Kommer også til å være litt fleksibel, dvs er det bursdags kake på jobb tar jeg ett stykke, kommer det besøk, så spiser jeg vaffel og blir vi bedd bort på middag osv så spiser jeg det jeg får servert. Men skal ha dietten som grunnlag hele veien da. Så får man se hvordan man ser ut, power osv er om 12uker, da "første del" er over Smiley

Dag 1:

Stående legger i smith-Eksplosivt:

1x12+18 100kg, 1x20+15 80kg

Supersett med tåløft for tibialis)
2xmax reps

Knebøy:

1x3 160kg, 1x3 180kg, 1x3 200kg, 4x6 140kg, 2x5 110kg

Amerikansk Markløft /m shrugs på toppen:

1x5 180kg, 1x10 160kg, 1x15 130kg

Landmines:

3x20 15kg

Godt å ha ett opplegg igjen. Power er på langt nær tilbake, men er jo knappe 2uker siden jeg var helt nede i kjellern også da. Kan siees at jeg har øktet 20kg i bøy fra fredag forrige uke til i dag da. Så power kommer vel Wink

Spent på dette biorytme diet opplegget, men vil nokk tro at uansett hvilken diet jeg har, så vil jeg ha framgang siden jeg skal spise rein mat hele tiden, noe jeg ikke har gjort seriøst på noen år, reff utseende NSM 2012 Smiley  
Trenings prog er mye likt som jeg har trent før med Børge, bare litt mere reps og andre øvelser enn før. Blanding av RPE og MYO-reps. Gøy å komme skikkelig i gang igjen Smiley

Utlogget Ottesen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 510
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 510

Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9305 : 18. oktober 2012, 23:00 »
Hadde vært veldig moro å sett hvor sterk du var på det letteste, mot slik du er nå og kontra på ditt beste/tyngste Smiley

Tror du at du vil være nesten like sterk på 115-120kg som du var på ditt tyngste ? (når du får kommet litt inni det igjen da)
Loggen min: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=83087.0

Raw: B: 155kg med stopp, K: 175kg, M: 260 kg

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9306 : 18. oktober 2012, 23:19 »
Hadde vært veldig moro å sett hvor sterk du var på det letteste, mot slik du er nå og kontra på ditt beste/tyngste Smiley

Tror du at du vil være nesten like sterk på 115-120kg som du var på ditt tyngste ? (når du får kommet litt inni det igjen da)

Ikke i nærheten en gang tror jeg... Vann og fett hjelper på power Wink Slik er det bare... Eller så må man evt være veldig stor og ribbet, som alla Derek Poundstone og Super Mario. Men om du ser topp 5 i WSM nå i år, så er det ingen som har en tydelig 6 pack for å si det slik Wink

Utlogget Tonny

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 78
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

  • Fra 100 til 90 kg på 8 mnd :)
Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9307 : 18. oktober 2012, 23:30 »
5 ganger WSM Pudzianowski hadde ikke så mye fett og vann Grin
Motbakke og terrengløper med mål om 12 min på 3 km, 21 min på 5 km og 47 min på 10 km i 2014 Smiley

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9308 : 18. oktober 2012, 23:48 »
5 ganger WSM Pudzianowski hadde ikke så mye fett og vann Grin

Pudz hadde neppe gjort det noe særlig i år selv i stor form, vektene begynner å bli for tunge for grunn styrken hans;) Power staris er vel den eneste øvelsen han hadde klart å plassert seg høyt på. WSM har skiftet litt fokus de siste årene der vektene har blitt relativt mye tyngre og man ikke trenger å være så fit lengere for å gjøre det bra i finalen.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9309 : 19. oktober 2012, 09:37 »
Pudz hadde neppe gjort det noe særlig i år selv i stor form, vektene begynner å bli for tunge for grunn styrken hans;) Power staris er vel den eneste øvelsen han hadde klart å plassert seg høyt på. WSM har skiftet litt fokus de siste årene der vektene har blitt relativt mye tyngre og man ikke trenger å være så fit lengere for å gjøre det bra i finalen.

Nettopp.... Smiley Som jeg skulle ha sakt det selv! Smiley

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9310 : 19. oktober 2012, 09:53 »
Pudz hadde neppe gjort det noe særlig i år selv i stor form, vektene begynner å bli for tunge for grunn styrken hans;) Power staris er vel den eneste øvelsen han hadde klart å plassert seg høyt på. WSM har skiftet litt fokus de siste årene der vektene har blitt relativt mye tyngre og man ikke trenger å være så fit lengere for å gjøre det bra i finalen.

jeg tror aldri man skal undervurdere pudz på sitt beste Wink Jeg håper ikke WSM ender opp som arnold classic. Arnold er gøy, men WSM syntes jeg skal være litt all around Smiley

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9311 : 19. oktober 2012, 10:31 »
jeg tror aldri man skal undervurdere pudz på sitt beste Wink Jeg håper ikke WSM ender opp som arnold classic. Arnold er gøy, men WSM syntes jeg skal være litt all around Smiley

For all del, Pudz er nokk den beste/flinkeste strongman som har levd. Meeeen ikke den sterkeste. Kan på en måte sammenligne her i Norge. NKS er en jeg ser på som en av de flinkeste strongman vi har, men er ikke den sterkeste.

Slik som strongman er på vei til å bli nå er det power som teller aller mest. Er man "flink", som jeg kaller det. Kommer man ikke helt opp lengre.

Se bare Arnolds Europa. Man får 7.pl i mark på 390kg liksom! Smiley hehe..

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9312 : 19. oktober 2012, 10:39 »
For all del, Pudz er nokk den beste/flinkeste strongman som har levd. Meeeen ikke den sterkeste. Kan på en måte sammenligne her i Norge. NKS er en jeg ser på som en av de flinkeste strongman vi har, men er ikke den sterkeste.

Slik som strongman er på vei til å bli nå er det power som teller aller mest. Er man "flink", som jeg kaller det. Kommer man ikke helt opp lengre.







Se bare Arnolds Europa. Man får 7.pl i mark på 390kg liksom! Smiley hehe..


Ja du sier noe. Mitt inntrykk av nils er at han tåler mye trening, høy terksel når det kommer til dette. Det virker som om pudz også hadde. Fordelen er vel at man restituerer seg fortere og det er en fordel når konkene går over fler dager. Og veldig seig! det er de begge! hehe. Da yter man kanskje bedre all over fordi om man ikke er like sterk. Det er viktig! Smiley

Nå i WSM trenger man kanskje ikke samme utholdenhet lenger? Om det er færre øvelser pr dag, litt mindre mengde, men mer kg.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9313 : 19. oktober 2012, 10:44 »
Litt dårlig bilde Undecided

112kg nå og kommer sikkert til å gå opp litt til, selv om jeg spiser rein mat og følger vedlikeholds diet. Men ting stabiliserer seg nokk etter vært.
Tanken var ikke å gå så mye høyere enn 115kg.... Går vel litt over, for så å gå ned dit igjen. Håper jeg, er målet hvertfall Wink

Håhåhå det trykket der kan jeg nesten kjenne gjennom skjermen! Kjenner du din egen puls i tinningene nå om dagen? Smiley

Etter min første diett gikk jeg opp 14-15kg på noen få dager. Når jeg da satt meg ned og slappet helt av, så kjentes det om om hjertet hadde flytta seg sånn ca midt oppi trynet.....friskt trøkk! Smiley Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune mot???
« #9314 : 19. oktober 2012, 10:50 »

Ja du sier noe. Mitt inntrykk av nils er at han tåler mye trening, høy terksel når det kommer til dette. Det virker som om pudz også hadde. Fordelen er vel at man restituerer seg fortere og det er en fordel når konkene går over fler dager. Og veldig seig! det er de begge! hehe. Da yter man kanskje bedre all over fordi om man ikke er like sterk. Det er viktig! Smiley

Nå i WSM trenger man kanskje ikke samme utholdenhet lenger? Om det er færre øvelser pr dag, litt mindre mengde, men mer kg.

En viss form for utholdenhet må man ha, men tror nokk det nå fokuseres mere på rein power! Er man så sterk at vekter er "lette" å flytte på, så trenger man kanskje ikke så veldig mye utholdenhet?? Men er man ikke såå sterk at det meste er "lett" trenger man mere av det igjen, for å holde ut øvelsen.

Det er hvertfall ingen tvil om at det er mere og mere vekter som løftes vært år. Alle løfter 400+ i mark feks, alle løfter 190-200+ i stokk, flere repper opp/ned på 115kg hantel osv. Nivået på power har bare blitt sykt høyt de siste 4-5år!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!