avstemning
Spørsmål: Skal Espen Bøs Aune fortsette å loggføre trening osv på forumet?  (Avstemning er avsluttet: 18. februar 2008, 12:33)
Ja - 32 (25%)
Nei - 2 (1.6%)
Vet ikke - 2 (1.6%)
Ja for Faen!!! - 87 (68%)
Nei ha han ut av forumet!! - 5 (3.9%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Espen Bøs Aune mot???  (Lest 1610303 ganger)

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #90 : 07. januar 2008, 16:45 »

Jeg tror ikke du gjør dumt i å velge noe annet enn den tyske sadisten sitt program nå. Hans program er ypperlig når man er styrkeløfter, men du som skal bli Norges Sterkeste trenger noe annet. Gleder meg enormt til å se hva du presterer i år!  biggrin

Ja, for då er det ikkje så viktig å bli sterk meiner du?
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #91 : 07. januar 2008, 17:10 »
Kan send dæ en mail på det vett.....

oki , bare jør det du Wink hehe.
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #92 : 07. januar 2008, 18:51 »
Ja, for då er det ikkje så viktig å bli sterk meiner du?

Jeg tør påstå at man må/bør være bedre allsidig trent for å stille som strongman utøver framfor som styrkeløfter. Strongman er tross alt litt mer enn å sette seg på huk med ei stang på nakken, samt å ligge skrevs på ryggen på en benk & presse opp noe vekter. Tror nok Aune/Fagerli har tenkt gjennom det nye opplegget. Velger også å tro at Conans Wheel, Yoke, farmers, apollons, Medley og Carry/drag øvelser stiller litt større krav til allsidighet og støttemuskulatur enn "de tre store".
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #93 : 07. januar 2008, 18:58 »
Jeg tør påstå at man må/bør være bedre allsidig trent for å stille som strongman utøver framfor som styrkeløfter. Strongman er tross alt litt mer enn å sette seg på huk med ei stang på nakken, samt å ligge skrevs på ryggen på en benk & presse opp noe vekter. Tror nok Aune/Fagerli har tenkt gjennom det nye opplegget. Velger også å tro at Conans Wheel, Yoke, farmers, apollons, Medley og Carry/drag øvelser stiller litt større krav til allsidighet og støttemuskulatur enn "de tre store".

Nu skal du vær djævelsk førsiktig!

Cheesy
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #94 : 07. januar 2008, 19:42 »
Jeg tør påstå at man må/bør være bedre allsidig trent for å stille som strongman utøver framfor som styrkeløfter. Strongman er tross alt litt mer enn å sette seg på huk med ei stang på nakken, samt å ligge skrevs på ryggen på en benk & presse opp noe vekter. Tror nok Aune/Fagerli har tenkt gjennom det nye opplegget. Velger også å tro at Conans Wheel, Yoke, farmers, apollons, Medley og Carry/drag øvelser stiller litt større krav til allsidighet og støttemuskulatur enn "de tre store".

No er vel slik at det er i bunn og grunn uvesentlig kor sterk ein er i bøy og mark når man er strongman, det samme gjelder bicepscurl eller skulderpress, så lenge ein er god i øvelser. Alle øvelser ein gjer på eit gym er kun eit hjelpemiddel for å bygge grunnstyrke som kan utnyttes i strongmanøvelsene. For det viktigeste prinsippet innan for all styrketrening eller styrketrening for den del, er spesifitetsprinisppet (man blir bedre på det man trener på). Tar man det i betraktning så er det øvelser som teller, alt anna skal kun komplementere dette. Med det i betraktnign så vil eg utelukkande brukt knebøy mark osv er eit middel til å øke grunnstyrke, og difor trent det så effektivt som mulig, for så å fylle på med øvelser. Skal man bli så sterk som mulig og valget stod mellom Børge og Dietmar så er nok valget egentlig skummelt enkelt. Eg veit ikkje om Børge hadde nådd opp på topp 100 lista mi over Styrketrener ressurser her i Norge. Men dette er vel uansett berre begynnelse av programet, så vi får se hva som skjer utover.
 Espen er uansett min favoritt strongman i Norge, og eg ønsker han alt godt og at han virkelig får fremgang og vinner NSM før Ricard blir uslåelig. Eg kritiserer ikkje Espen (eg har full forståelse for ønsket om å til tider å trene annerledes, når man har trent samme prisipp over lengre tid), men er egentlig berre trist over at han har tatt valg når det gjelder treningsprinsipper som, eg er redd ikkje vil gi han den fremgang han fortjener.

Mitt svar var berre eit svar til Kikkis påstand om at Børges opplegg var mer effektivt enn dietmar's i forrhold til styrkeøkning for en strongman
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #95 : 07. januar 2008, 19:49 »
Bøs sin styrke er vel bygd opp vha Dietmar programer over flere år, så dette er vel mer en logg på hvordan tynningen trener akkurat nå.
¨¨¨
Espen: Du burde fortelle litt om hvordan du har trent til nå, dietmar og evt andre programmer.
Mange som lurer  what

Den har vel hovedsakelig vært på basert på styrkeløft og øvelses trening om jeg ikke tar feil.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #96 : 07. januar 2008, 20:25 »

Mitt svar var berre eit svar til Kikkis påstand om at Børges opplegg var mer effektivt enn dietmar's i forrhold til styrkeøkning for en strongman

Dietmar er en meget dyktig styrkeløft-trener som lager fantastiske program tilrettelagt styrkeløftere - ikke strongmen. Børges opplegg til Espen er tilrettelagt Espen sin trening som strongman, og såvidt jeg klarer å se utav det Espen har skrevet her, og det Børge skrev tidligere i dag - er det i samme bane som flere av de internasjonale strongmanutøverne trener. Det funker for dem, det bør funke for Espen. Smiley

Jeg har ikke tro på at program hvor hovedvekten av treningen er bøy, benk og mark er optimalt for en strongmans styrkeøkning i annet enn bøy, benk og mark. Det er så mye mer som må til... (Ja, jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har all kunnskap som skal til for å utbrodere hvorfor jeg mener dette... mine uttalelser kommer kun på prøvd/feilet selv...Wink)

Jeg har personlig aldri likt Dietmarprogam. Jeg har funnet det kjedelig å trene etter dem, noe som har resultert i at jeg har mistet tenninga på trening og dermed prestert dårligere enn jeg egentlig er i stand til å prestere. At annet enn Dietmarprogram fungerer for å øke styrke er stort sett samtligere strongmanutøvere i Norge bevis på, meg selv inkludert.

Så det jeg vil fram til er; Dietmar fungerer ypperlig for styrkeløftere som trenger å bli sterkere i de tre store, og ja, jeg har troa på Børges opplegg for Espen her.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #97 : 07. januar 2008, 20:34 »
Bøs sin styrke er vel bygd opp vha Dietmar programer over flere år, så dette er vel mer en logg på hvordan tynningen trener akkurat nå.
¨¨¨
Espen: Du burde fortelle litt om hvordan du har trent til nå, dietmar og evt andre programmer.
Mange som lurer  what

Den har vel hovedsakelig vært på basert på styrkeløft og øvelses trening om jeg ikke tar feil.

Han har trent etter Dietmar sine prinsipper ja.

Jeg synes forøvrig det er litt skummelt å si hva som er best her før man vet hva dette nye opplegget fører til. Sånn erfaringsmessig på meg selv så får jeg ofte en liten boost i treningen og vektene etter jeg har byttet opplegg, men etterhvert kommer jeg ned på bakken igjen, og ofte i høyt tempo.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #98 : 07. januar 2008, 20:37 »
Bøs sin styrke er vel bygd opp vha Dietmar programer over flere år, så dette er vel mer en logg på hvordan tynningen trener akkurat nå.
¨¨¨
Espen: Du burde fortelle litt om hvordan du har trent til nå, dietmar og evt andre programmer.
Mange som lurer  what

Den har vel hovedsakelig vært på basert på styrkeløft og øvelses trening om jeg ikke tar feil.


Før jeg bynnte med Børge sitt opplegg for 5uker siden så trente jeg bare Ditemar..Og da vekslet mellom mengde og stryrke prog... også noen ganger etter Olaf sitt prog, som han fikk ifra sjefen...Har egentlig ikke trent noe annet enn akkurat det.Strongman trente jeg vær 3.uke...Da bare strongman..For å så gå tilbake til vanlig opplegg igjen...I gymmet trente jeg 5 dager og i strongman uka trente jeg 3 dager.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #99 : 07. januar 2008, 20:39 »
Hyggelig at mange bryr seg om meg da Smiley Og jeg er veldi spent selv på dette opplegget. Men har trua..Ellers så har jeg ikke gjort det...Det er en satsning for min del..Og håper seff at det vil komme til min fordel Smiley Time vil sjå...Jeg synes hvertfall det er artig å trene nå for tiden Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #100 : 07. januar 2008, 20:43 »
Jeg mener at Dietmar Wolf sine nybegynner- og viderekommendeProgram er fantastiske for å bli sterk.
For min del... jeg har trent mye rart innimellom, men basisen disse 5 årene har vært dietmar mengde og dietmar oppkjøring.

Hans periodisering og måte å sakte bygge opp formen på har passet meg perfekt.

Jeg har økt fra 140 - 140 - 165 (knebind på bøyen og skjorte på benken) til 280 (300 nå) - 170 - 270 vha av dietmarprogram.

Kroppsvekta har økt fra 75 til 118 kg også da...

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #101 : 07. januar 2008, 20:48 »
Dagens Økt:

Tung skulderpressdag

Clean and press-eksplosivt                            3x3 80kg
Skulderpress                                                3x3 100kg
Stokkpress                                                   1x5 125kg

Skråbenk manualer                                      1x12-20 RP

Bicepscurl                                                    3x5 60kg
Franskpress på skråbenk med manualer         2x12 25kg i vær hand

Chins                                                          3x5
Sittende roing                                              1x12-20RP 130kg
Drag for bakside/Face pull                            2x20 50kg

Chop                                                          1x15 45kg
Lift                                                             1x15 35kg


En lett og grei økt...Mange på trening i dag på kaliber.Fikk i dag ett nytt medlem i trønderbataljonen. Torstein..Han ønsker å prøve i -105kg klassen. Så har fikset prog til han og han bynnte i dag.Blir spennende å se hva som skjer me han Smiley
Ellers vil jeg gratulere Skog med ny pærsj i mark..320kg med drakt! Prøvde først uten..fikk det ikke opp..hadd på drakta fikk den litt over kneet så glapp grepet..Skjerpet seg max på det siste forsøket. Tok seg litt ekstra tid for å ta grep å den gikk greit opp Smiley Skog ser skummel ut Smiley

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #102 : 07. januar 2008, 20:50 »


Kroppsvekta har økt fra 75 til 118 kg også da...

Hmmm...Kanskje det har noe me saken å gjøre ja Smiley ?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #103 : 07. januar 2008, 20:59 »
Hmmm...Kanskje det har noe me saken å gjøre ja Smiley ?
Klart! Men det har vært jevn og god økning i kroppsvekt på disse årene, og styrken har økt like bra. Lett å bli sterk på økende kroppsvekt, men det er soleklart at et godt, grundig og stabilt treningsregime vil virke npr man følger det.

man unngår dødperioder og tull når man hele tiden har enten oppkjøring eller mengde.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #104 : 07. januar 2008, 21:05 »
Skal man bli så sterk som mulig og valget stod mellom Børge og Dietmar så er nok valget egentlig skummelt enkelt. Eg veit ikkje om Børge hadde nådd opp på topp 100 lista mi over Styrketrener ressurser her i Norge.

Som sakt så er det en satsning for min del. Og vil nesten påstå at det er det for Børge også..For lykkes jeg kommer mange til å prøve Børge sitt opplegg..Misslykkes jeg så er det ikke sikkert at noen er SÅÅ int lengre...Er ikke bare, bare å sette opp prog til en elite strongman Smiley 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!