avstemning
Spørsmål: Skal Espen Bøs Aune fortsette å loggføre trening osv på forumet?  (Avstemning er avsluttet: 18. februar 2008, 12:33)
Ja - 32 (25%)
Nei - 2 (1.6%)
Vet ikke - 2 (1.6%)
Ja for Faen!!! - 87 (68%)
Nei ha han ut av forumet!! - 5 (3.9%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Espen Bøs Aune mot???  (Lest 1611513 ganger)

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1080 : 14. mars 2008, 23:00 »
Jeg var symptomfri etter 2,5 mnd med kyssesyken (normale leververdier og ingen andre tegn) men var så uheldig å få en slapphet som satt i kroppen nesten 6-7 måneder etter at jeg var symptomfri - hvor kroppen var helt kake - kan f.eks si at jeg bomma grovt på 120kg i benkpress og det tok laang tid før kroppen var seg selv igjen - var utrolig utmattet av den minste ting uten at jeg merket noe som helst annet. Mitt motstykke er en jeg trente med før - han fikk diagnosen i starten av juli - var symptomfri i slutten av juli og merket ingen ettervirkninger i det hele tatt, kunne gjenoppta treninga med en gang - men lytt for all del til legen angående hva du finner på - det er faktisk ikke en sykdom å kødde alt for mye med Wink!

Lykke til!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1081 : 14. mars 2008, 23:09 »
Så det er en 50/50 ved å trene?? I mine kanskje dumme, naive øyne er det gode odds Smiley Alt eller ingenting....Nei da...Uansett så kjenner jeg meg selv godt, og vet at jeg ikke klarer å holde meg unna trening, men presse meg noe nevne verdig det kommer jeg ikke til å gjøre før jeg er "symptomfri"

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1082 : 15. mars 2008, 00:07 »
God bedring, Espen!

Du er helten uansett, vet du... Smiley
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Fafnir

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 139

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1083 : 15. mars 2008, 03:04 »
Kyssesyken(Mononukleose) kan ramme folk ganske forskjellig, ikke det at jeg har noen medisinsk bakgrunn for å uttale meg på dette, men jeg fikk selv kyssesyka i fjor sommer. Hvor syk jeg var på en skala fra 1-10 vet jeg ikke, men hadde leververdier på 500.
Startet med 14dagers feberfaan, for deretter sakte men sikkert bli bedre, var sykmeldt fra jobb i ca 1 måned.

2 måneder etter at jeg fikk diagnosen, så ga legen meg klarsignal om at jeg kunne begynne å trene igjen. Verdiene var bra, og han så ingen grunn til at jeg ikke skulle trene om jeg følte meg i grei form.

Styrken var selvsagt ikke den samme, men det gikk greit å komme tilbake til tidligere nivå på relativt kort tid.

Grunnen til at så mange har kyssesyken over lengre tid, tror jeg skyldes at flere av de ikke tar den første tiden seriøst, trener/drikker, og hele tiden forlenger restitusjonstiden. Derav flere eksempler på personer som har vært syke så lenge som 1 år.

Googla dette temaet en del da jeg selv var syk, og jeg ble overbevist om at faren ved å trene når man var symptomfri var lik 0.
Da grunnen til at man blir frarådet å trene hardt er at milten kan sprekke, noe som sjangsen er omtalt som 1 til 1000.

Men man bør vel helst føle det på kroppen selv, og jeg skal love deg at om du trener før du er symptomfri vil du kjenne smerter rundt milt/lever... Prøvde meg på en sykkeltur 1 uke etter at feberen forsvant og jeg trodde seriøst at jeg daua etter et par km. Skremte meg fra å prøve noe tyngre før verdiene var normale.





Utlogget Zuul

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1084 : 15. mars 2008, 10:34 »
Utrolig kjipt å bli stoppa sånn. Men det er nok lurt å ta det med ro til man får klarsignal. Bedre å tape et slag og vinne krigen enn å vinn et slag og tape krigen vettu.

Ta det fra en gammal mann som har kosta seg selv mange tap, men som ennå håper å vinne over seg selv i det lange løp Smiley

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1085 : 15. mars 2008, 11:59 »
Leit å høre, Espen.
God bedring !
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1086 : 15. mars 2008, 12:08 »
Kyssesyken(Mononukleose) kan ramme folk ganske forskjellig, ikke det at jeg har noen medisinsk bakgrunn for å uttale meg på dette, men jeg fikk selv kyssesyka i fjor sommer. Hvor syk jeg var på en skala fra 1-10 vet jeg ikke, men hadde leververdier på 500.
Startet med 14dagers feberfaan, for deretter sakte men sikkert bli bedre, var sykmeldt fra jobb i ca 1 måned.

2 måneder etter at jeg fikk diagnosen, så ga legen meg klarsignal om at jeg kunne begynne å trene igjen. Verdiene var bra, og han så ingen grunn til at jeg ikke skulle trene om jeg følte meg i grei form.

Styrken var selvsagt ikke den samme, men det gikk greit å komme tilbake til tidligere nivå på relativt kort tid.

Grunnen til at så mange har kyssesyken over lengre tid, tror jeg skyldes at flere av de ikke tar den første tiden seriøst, trener/drikker, og hele tiden forlenger restitusjonstiden. Derav flere eksempler på personer som har vært syke så lenge som 1 år.

Googla dette temaet en del da jeg selv var syk, og jeg ble overbevist om at faren ved å trene når man var symptomfri var lik 0.
Da grunnen til at man blir frarådet å trene hardt er at milten kan sprekke, noe som sjangsen er omtalt som 1 til 1000.

Men man bør vel helst føle det på kroppen selv, og jeg skal love deg at om du trener før du er symptomfri vil du kjenne smerter rundt milt/lever... Prøvde meg på en sykkeltur 1 uke etter at feberen forsvant og jeg trodde seriøst at jeg daua etter et par km. Skremte meg fra å prøve noe tyngre før verdiene var normale.






Jeg har jo nå vært syk i 14dager..Altså hadd feber i 14dager ca...Og har tatt denne sykdomsperioden seriøst. Har ikke trent i det hele tatt, vært helt i ro hele tiden. Så håper du har rett i det du sier ang at man evt blir lengre syk vist man ikke tar de første ukene seriøst.

I dag når jeg voknet var jeg feber fri Smiley Men det gjennstår å se om feber'n kommer smygende tilbake utover kvelden....

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1087 : 15. mars 2008, 12:11 »
Ta det pent nå mann! Og lykke til videre.
Du er jo ikke mer en purung enda, og har mange sterke år foran deg  Wink
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget geir23

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1088 : 15. mars 2008, 13:05 »
jeg var syk i 3 uker når jeg hadde faenskapet, det verste var at jeg ikke klarte og spise pga halsen! gikk stort sett i kald vanilje saus i 3 -4 uker! men ble ganske fort frisk igjen, og det blir sikkert du også!

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1089 : 15. mars 2008, 13:18 »
Jeg har jo nå vært syk i 14dager..Altså hadd feber i 14dager ca...Og har tatt denne sykdomsperioden seriøst. Har ikke trent i det hele tatt, vært helt i ro hele tiden.(...)

Bortsett fra den økten på 3T, da. Den var nok MYE verre enn litt lett styrketrening.

Huskeregelen er: Styr unna 3T. For evig og alltid Tongue

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1090 : 15. mars 2008, 13:23 »
Bortsett fra den økten på 3T, da. Den var nok MYE verre enn litt lett styrketrening.

Huskeregelen er: Styr unna 3T. For evig og alltid Tongue

Ja sant det...Den økta va hard Smiley Va jo stiv i over 1 uke etterpå...hoho...

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1091 : 15. mars 2008, 14:45 »
Nei, faen ass. Kjipt. God bedring. Uansett er det ingen vits i å risikere fremtiden allerede nå  : )
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget dragracer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1092 : 15. mars 2008, 17:36 »
Går bra herre Espen. Bare la a Miss A,kos litt med dæ så.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1093 : 15. mars 2008, 17:41 »
Går bra herre Espen. Bare la a Miss A,kos litt med dæ så.

Ska gjør det Pappa Smiley

Utlogget dragracer

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1094 : 15. mars 2008, 17:57 »
Kordan står det til med febern no da?? Huh

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!