avstemning
Spørsmål: Skal Espen Bøs Aune fortsette å loggføre trening osv på forumet?  (Avstemning er avsluttet: 18. februar 2008, 12:33)
Ja - 32 (25%)
Nei - 2 (1.6%)
Vet ikke - 2 (1.6%)
Ja for Faen!!! - 87 (68%)
Nei ha han ut av forumet!! - 5 (3.9%)
Stemmer totalt: 126

Skrevet av Emne: Espen Bøs Aune mot???  (Lest 1612946 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1095 : 15. mars 2008, 18:08 »
Har ikke satt meg så mye inn i detaljene vedr kyssesyke, men jeg hadde det når jeg var i militæret i 1994 når jeg var 25 år. Fikk sinnssykt vondt i halsen, og fikk antibiotika av legen. Så lå jeg alene på rommet på brakka på Lutvann i tre dager uten å spise noe, og det eneste av væske jeg fikk i meg var den halve koppen med vann pr dag jeg truet i meg når jeg skulle få ned tablettene. Dro så til legen igjen, kritthvit i ansiktet, og når han kikket i munnen/halsen så rygget han tilbake og sa faktisk ordrett "Å fytti helvete!" og "det er mulig vi må kutte opp svineriet" (!!!) når han refererte til hvor hovent/betent det var. Det var før han visste årsaken var kyssesyke. Uansett bar det rett på sykehuset, hvor det ble konstatert kyssesyke, og jeg lå i tre dager med intravenøst. Tror ikke jeg hadde feber i det hele tatt, men jeg klarte nesten ikke å si et ord på over ei uke. Jeg var sykemeldt fra militæret i 3 mnd og da trente jeg ikke noe i den perioden. Husker jeg gikk ned fra 95 kg til 85, men det kom raskt tilbake. Følte meg litt slapp hele perioden, men det var ikke så ille. Jeg aner ikke hvilke leververdier etc jeg hadde, og hva som hadde skjedd hvis jeg hadde trent...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget miss A

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 97
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 97

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1096 : 15. mars 2008, 20:12 »
Går bra herre Espen. Bare la a Miss A,kos litt med dæ så.
jeg tar vare på sønnen din sjø;) eneste positive med det her at jeg ser han mere...så masse tid til kos nå...hihi....Espen kommer sterkt tilbake..! du vet jo hvor STA han er!! bare kom på besøk i påska! hils Bente:)

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1097 : 15. mars 2008, 20:16 »
Har ikke satt meg så mye inn i detaljene vedr kyssesyke, men jeg hadde det når jeg var i militæret i 1994 når jeg var 25 år. Fikk sinnssykt vondt i halsen, og fikk antibiotika av legen. Så lå jeg alene på rommet på brakka på Lutvann i tre dager uten å spise noe, og det eneste av væske jeg fikk i meg var den halve koppen med vann pr dag jeg truet i meg når jeg skulle få ned tablettene. Dro så til legen igjen, kritthvit i ansiktet, og når han kikket i munnen/halsen så rygget han tilbake og sa faktisk ordrett "Å fytti helvete!" og "det er mulig vi må kutte opp svineriet" (!!!) når han refererte til hvor hovent/betent det var. Det var før han visste årsaken var kyssesyke. Uansett bar det rett på sykehuset, hvor det ble konstatert kyssesyke, og jeg lå i tre dager med intravenøst. Tror ikke jeg hadde feber i det hele tatt, men jeg klarte nesten ikke å si et ord på over ei uke. Jeg var sykemeldt fra militæret i 3 mnd og da trente jeg ikke noe i den perioden. Husker jeg gikk ned fra 95 kg til 85, men det kom raskt tilbake. Følte meg litt slapp hele perioden, men det var ikke så ille. Jeg aner ikke hvilke leververdier etc jeg hadde, og hva som hadde skjedd hvis jeg hadde trent...

Hvorfor i all verden fikk du ikke intravenøs væske? Glucose via venflon? Hvis jeg var i den situasjonen ville jeg satt det på meg selv.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1098 : 15. mars 2008, 20:24 »
Kordan står det til med febern no da?? Huh

Ser ut som jeg går imot min første feber frie dag på nesten 14 dager Smiley

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1099 : 15. mars 2008, 20:25 »
Ser ut som jeg går imot min første feber frie dag på nesten 14 dager Smiley

Bra, bare håpe den hold sæ dær så kansje du kan bynj å træn snart Smiley ?
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1100 : 15. mars 2008, 20:27 »
Bra, bare håpe den hold sæ dær så kansje du kan bynj å træn snart Smiley ?

Lett trening på mandag vist feber er borte i dag og morra...

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1101 : 15. mars 2008, 21:08 »
Hvorfor i all verden fikk du ikke intravenøs væske? Glucose via venflon? Hvis jeg var i den situasjonen ville jeg satt det på meg selv.

Når jeg kom på sykehuset tenker du på? Tja, hvorfor? Aner vel ikke jeg. Hvis jeg er veldig syk så driter jeg stort sett i det meste der og da.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1102 : 15. mars 2008, 22:47 »
Har tilgang til Norsk Elektronisk Legehåndbok. Limer inn litt utdrag ifm. mononukleose:

Trening

    * Det er ikke holdepunkter for at moderat trening er uheldig hvis utøveren føler seg frisk nok til det
    * Ved pågående symptomer begrenser treningen seg selv
    * Opplegget bør tilpasses den enkelte utøver
# Det er stor variasjon i hvilken grad utøveren blir svekket av infeksjonen
# Amerikanske studier kan tyde på at idrettsutøvere kan gjenoppta et ikke-kontakt treningsprogram så snart de er afebrile

Miltruptur

    * Forekommer hos 0,1-0,5% og skjer nesten alltid i løpet av de første tre ukene etter at tilstanden debuterte
    * Det finnes ikke bevis for at risikoen er økt blant dem som trener under og etter den symptomatiske fasen
    * De fleste rupturer skyldes heller ikke direkte traumer eller idrettsaktiviteter, men hverdagslige hendelser som løfting, bøying, bukpress ved defækasjon.

Smitteforebyggende tiltak har liten hensikt, bortsett fra avholdenhet fra kyssing i akutt fase A



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1103 : 15. mars 2008, 22:54 »
Konklusjonen blir altså at Espen kan trene så hardt han måtte ønske fordi kroppen begrenser seg selv. Kos, som hans far anbefaler og som dama ønsker å gi, er derimot strengt forbudt!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1104 : 15. mars 2008, 23:10 »
Hvordan han kan gjenoppta trening uten å løfte og bøye er jo interessant nok - forøvrig er doggy en usikker gesjeft fremover Grin
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1105 : 15. mars 2008, 23:19 »
hørtes kjipt ut dette her..! du får ha god bedring og komme sterkere tilbake Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1106 : 15. mars 2008, 23:22 »
Miltruptur

    * Forekommer hos 0,1-0,5% og skjer nesten alltid i løpet av de første tre ukene etter at tilstanden debuterte
    * Det finnes ikke bevis for at risikoen er økt blant dem som trener under og etter den symptomatiske fasen
    * De fleste rupturer skyldes heller ikke direkte traumer eller idrettsaktiviteter, men hverdagslige hendelser som løfting, bøying, bukpress ved defækasjon.


"Bukpress ved defækasjon". Trøkket ved driting, på godt norsk. Jeg vil vel da si at for styrkeløftere er strongmen er det stor sjanse for at milten sprekker på dass. Ikke 0,5%. Nærmere 99,5%
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1107 : 15. mars 2008, 23:56 »
Har tilgang til Norsk Elektronisk Legehåndbok. Limer inn litt utdrag ifm. mononukleose:

Trening

    * Det er ikke holdepunkter for at moderat trening er uheldig hvis utøveren føler seg frisk nok til det
    * Ved pågående symptomer begrenser treningen seg selv
    * Opplegget bør tilpasses den enkelte utøver
# Det er stor variasjon i hvilken grad utøveren blir svekket av infeksjonen
# Amerikanske studier kan tyde på at idrettsutøvere kan gjenoppta et ikke-kontakt treningsprogram så snart de er afebrile

Miltruptur

    * Forekommer hos 0,1-0,5% og skjer nesten alltid i løpet av de første tre ukene etter at tilstanden debuterte
    * Det finnes ikke bevis for at risikoen er økt blant dem som trener under og etter den symptomatiske fasen
    * De fleste rupturer skyldes heller ikke direkte traumer eller idrettsaktiviteter, men hverdagslige hendelser som løfting, bøying, bukpress ved defækasjon.

Smitteforebyggende tiltak har liten hensikt, bortsett fra avholdenhet fra kyssing i akutt fase A




Oppløftende lesing Kris Smiley Blir trening på mandag helt sikkert nå Wink Feber'n har holdt seg borte i hele dag..Så regner med at den forblir borte nå...Men tung bøy skal jeg ikke trene da..Skal ikke utfordre Skjebnen....holder meg unna tung mark også tror jeg..Me tanke på "buktrykket"

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1108 : 16. mars 2008, 00:04 »
Oppløftende lesing Kris Smiley Blir trening på mandag helt sikkert nå Wink Feber'n har holdt seg borte i hele dag..Så regner med at den forblir borte nå...Men tung bøy skal jeg ikke trene da..Skal ikke utfordre Skjebnen....holder meg unna tung mark også tror jeg..Me tanke på "buktrykket"

Dritinga slipper du vel ikke unna.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Espen Bøs Aune, bilder s.26,s.34
« #1109 : 16. mars 2008, 00:11 »
Dritinga slipper du vel ikke unna.


Nei den er vanskelig å komme seg unna Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!