Skrevet av Emne: Bedre fremgang på 5 splitt en 3 splitt?  (Lest 3779 ganger)

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Bedre fremgang på 5 splitt en 3 splitt?
« #15 : 07. januar 2008, 14:14 »
Ikke alle som gidder doggcrapp helt etter boka, derfor tenkte jeg det som en mellomløsning. Da jeg har kompiser som har tatt noe av " crappet" dvs.. rotere øvelser, og gått over til å trene oftere og mindre per gang og opplevd bare gull og grønne enger...

Jeg følger DC ganske slavisk nå, fordi kombinert med nok mat , kutting av karbs på kvelden osv... så funker det helt sinnsykt bra.... men med en gang man plukker bort noen  elementene blir det ikke så optimalt....

Trene DC krever mat, disiplin, restpause og den stretchingen sikkert mange dropper.
Å ta noen av elementene, skulle det være å legge til rest pause til ett 5 splitt eller som jeg syns er best, øk frekvens og roter øvelser..  DA får du variasjonen et 4 splitt gir, men treffer muskler oftere. 

Dog, skal inrømme, det er deilig å gå inn i gymmet bare for å trene biceps i en time hehe....  men bein dagen er ikke like kult.

Utlogget aleksander hulk

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 52
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 52

  • ѕιzє мαттєяѕ
Sv: Bedre fremgang på 5 splitt en 3 splitt?
« #16 : 07. januar 2008, 15:39 »
Dette blir litt off-topic då men siden vi er inne på det  Tongue

DC eller dante som han heter sier jo at du må følge det han sier helt ellers vil du ikke ha samme og maksimal framgang  Wink
Det e i motbakke det går oppover

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Bedre fremgang på 5 splitt en 3 splitt?
« #17 : 07. januar 2008, 16:37 »
ja, for maksimal fremgang, og si at du trener DC til andre;-)

 Det anbefales, men krever mye disiplin.... ikke alle fikser et opplegg der du ikke plutselig kan hoppe inn på en arm økt med en kompis på gymmet... det ødelegger hele "blasten".

Hvis du bare tar litt av det, gjør noe du selv like, men ikke sier at du trener DC går det nok greit... 

Alle kan mikse sitt eget, men som sagt ikke kall det doggcrapp.

Forslaget mitt var å bruke splitten og rotere 2  øvelser isteden for 3 fordi jeg har fått noen kompiser av meg til å gjøre det.. f.eks benkpress ene dag, skrå hantel press neste, og da de så at de faktisk fikk framgang i benk etter nesten et år uten, da begynte de å høre litt på meg og ikke  bare flire når  jeg  driver med DC stretchingen min..


Utlogget meCarnival

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 240
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 240

Sv: Bedre fremgang på 5 splitt en 3 splitt?
« #18 : 07. januar 2008, 17:00 »
Istedenfor å lage noe stor post så lurer jeg bare på hva som er spes med 5x5 og DC?

Noe spes med reps, hvordan man trener, ofte man trener osv? 5x5 står ikke noe bra forklart under sitt egne underforum...

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 168

Sv: Bedre fremgang på 5 splitt en 3 splitt?
« #19 : 08. januar 2008, 09:55 »
jo, det står. http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=12149.0

5x5 står du ganske fritt til å mekke program som du selv vil, men der også er frekvens tingen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!