Skrevet av Emne: Bare en liten tanke angående kosttilskudd...  (Lest 3136 ganger)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Bare en liten tanke angående kosttilskudd...
« #15 : 08. januar 2008, 22:12 »
du er ganske ok når du ikke diskuterer relgion . hehe bra sukk!
Takk. Wink Religion er bortimot umulig å diskutere uten at man er enig om premissene, men det er et ypperlig domene for sports-kverrulering og provokasjon. Ikke at jeg nødvendigvis trekker tilbake noen påstander av den grunn. Grin

Men tilbake til tråden.

En annen ting som irriterer meg grønn er at folk ikke greier å kikke på en varedeklarasjon. Dog, jeg gjetter på at en del næringsmiddelprodusenter gleder seg over det. Her forleden så jeg noe en vare som reklamerte med å være med omega-3. Kikket man på varedeklarasjonen kunne man se at det var hele 0.3g omega-3 pr. 100g.

yay!

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Bare en liten tanke angående kosttilskudd...
« #16 : 08. januar 2008, 22:48 »
Jeg kunne ikke gitt mer blanke i hva folk putter i seg av kosttilskudd. Viss de ikke gidder å gjøre forarbeidet så håper jeg de bruker alt hva de har av penger på grændis og CLA i flott innpakket embalasje for feite husmødre, og Assblæst 4000 Hyper Muscle for D&G kledde guttevalper. Føkk it, jeg måtte selv lese meg frem og feile (og Gudene skal vite jeg gjorde mye av begge). Gidder de ikke så får de selv sitte der som sakkosekker eller Auzcswitz-fanger.

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Bare en liten tanke angående kosttilskudd...
« #17 : 08. januar 2008, 23:43 »
Det var en god del om det i heimkunnskapen da jeg gikk på ungdomsskole. Lærte om essensielle aminosyrer osv. Men det var ikke så veldig sexy innpakket, dog.... Kanskje det er der problemet ligger, at ingen skjønner hvor viktig det er, og ser sammenhengen at det er nettopp med å fokusere på hva du putter inn i deg at du former deg selv.

Men jeg er så enig med de fleste i tråden her om at det ofte er skremmende hvor uinteressert folk er i hva de putter i seg. Jada, kjøpe medlemsskap på sats og sitte litt på sykkel, da er man sunn. Så er det hjem og dytte i seg et eller annet snop og junk.

En annen pussig ting er den ufattelige fokusen på pris. Det er eksempel på eksempel med at folk ikke er interessert i kvalitet, det er totalt uinteressant om matvaren er stappet med fett og sukker, salt og smake bæsj, bare det er billig! Kanskje man skulle stoppe litt opp og tenke, er det en grunn til at kjøttdeig er mye billigere enn karbonadedeig? Er det en grunn til at økologiske varer er dyrere enn ikke-økologiske? Kanskje det er en fordel at kuen har smakt gress en gang i sitt liv? Kanskje det er en fordel at hønene får plukke mark og frø, og ikke bare spise kraftfor? Pussig nok så gir det en bedre fettsyresammensetning i eggene..., eller kanskje ikke så pussig?

Hmmm... ble et litt langt hjertesukk...

Økologiske omega 3 egg ftw!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Bare en liten tanke angående kosttilskudd...
« #18 : 08. januar 2008, 23:50 »
99% enig i alt du sier.  Drikker heller en par proteinshaker om dagen enn å bruke mye penger på mat. Blir billigere og lettere å inta. Slik er det når man bor hjemme, her går det på brød og melk til alle måltider unntatt middag. Blir seff egg, tunfisk osv noen ganger men ikke hverdag, Derfor blir et protein tilskudd alfa omega.

Blir kanskje litt feil å si dette siden det er ikke helt det du mener, men synes det er viktig å skjønne at tilskudd kan være vesentlig for "optimal" framgang. Men regner egentlig med at du tenkte litt generelt. Har ikke stoooore trua på ZMA osv tbh.

Mange som starter å trene med lite kunnskap, den eneste kunnskapen de har er at man må ta tilskudd for å bli stor. Så starter de ivei på diverse nettbutikker å handler for mange tusen kr. For disse mange tusen kr kunne de fått ganske mange kg ren kylling kjøtt.

Konklusjon; Tilskudd kan være vesentlig for noen, men for de fleste så er det ikke langt fra unødvendig og hardt for økonomien. OG mange tror det er oppskriften på å bli stor :/

Nuff said.

Joda, klart det. Selvsagt kan man bruke bombesikre produkter som kreatine, glutamine og proteintilskudd..men det er alikevell en hel del folk som glemmer at det heter tilskudd og at det ikke står essensielt noe sted der. YTTERST få mennesker, meg selv inkludert har nok peiling på fysiologi, biologi og ernæring til å vite hva det er disse andre produktene inneholder og hvilken virkning de har på kroppen, og om de i det hele tatt HAR noen virkning.
Sa brura

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Bare en liten tanke angående kosttilskudd...
« #19 : 09. januar 2008, 00:07 »
Økologiske omega 3 egg ftw!

Indeed! Jeg pleier å kjøpe de frittgående eggene fra Ek Gårdspakkeri [1], men jeg har ennå ikke greid å finne ut hvor mye omega 3 det er i dem. Kjenner du til økologiske egg med spesielt mye omega 3?

[1] http://www.ek-as.no/

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Bare en liten tanke angående kosttilskudd...
« #20 : 14. januar 2008, 15:05 »
Indeed! Jeg pleier å kjøpe de frittgående eggene fra Ek Gårdspakkeri [1], men jeg har ennå ikke greid å finne ut hvor mye omega 3 det er i dem. Kjenner du til økologiske egg med spesielt mye omega 3?

[1] http://www.ek-as.no/

Desverre vet jeg lite om omega3-innholdet. Det jeg veit er som du nevner at fettsyresammensetningen er svært mye bedre enn i f.eks first-price egg. Dog ganske mye dyrere;) Smaken er kanon! Deiligste eggeplommen i verden, og man spiser den LETT med god samvittighet!

Jeg har kjøpt noen ganger på Kiwi, og noen ganger på Rema=) De har det inne der fra tid til annen, men husker ikke produsentnavn(samme produsent fra Kiwi og Rema).
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Bare en liten tanke angående kosttilskudd...
« #21 : 14. januar 2008, 19:24 »
Desverre vet jeg lite om omega3-innholdet. Det jeg veit er som du nevner at fettsyresammensetningen er svært mye bedre enn i f.eks first-price egg. Dog ganske mye dyrere;) Smaken er kanon! Deiligste eggeplommen i verden, og man spiser den LETT med god samvittighet!

Ja, man skal ikke si at egg er egg!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!