Skrevet av Emne: Biceps/Triceps  (Lest 4737 ganger)

Utlogget Granniboy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Biceps/Triceps
« : 09. januar 2008, 21:45 »
hai

har hørt at man ikke skal trene både biceps å triceps i samme trening... Stemmer dette?

Celdiir

  • Gjest
Sv: Biceps/Triceps
« #1 : 09. januar 2008, 21:46 »
Nei, det gjør det ikke. Smiley

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Biceps/Triceps
« #2 : 09. januar 2008, 21:46 »
Idiotisk. Hvorfor skulle man ikke kunne gjøre det? Du kan trene hele kroppen om du vil/gidder. Det vil bare ta tid, og være litt mindre effektivt enn en splitt for de fleste av oss=)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Biceps/Triceps
« #3 : 09. januar 2008, 21:47 »
nope..

no prob det!

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Biceps/Triceps
« #4 : 09. januar 2008, 21:47 »
har hørt at man ikke skal trene både biceps å triceps i samme trening... Stemmer dette?

Den har jeg også hørt. Husker bl.a. Magnus Samuelsson sa det.

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: Biceps/Triceps
« #5 : 09. januar 2008, 22:28 »
Idiotisk. Hvorfor skulle man ikke kunne gjøre det? Du kan trene hele kroppen om du vil/gidder. Det vil bare ta tid, og være litt mindre effektivt enn en splitt for de fleste av oss=)
Kan du forklare hvorfor det vil være mindre effektivt med helkropp? Det kommer jo helt an på preferanse, erfaringsnivå, arbeidskapasitet og ikke minst målet med treninga. Det er da mange som trener fullkropp med glimrende resultater, blant annet styrkeløftere i norges/verdenseliten. Det er jo også mange fordeler med splitt, men tviler på at splitt er mer effektivt for de fleste. Trenger hvertfall en god begrunnelse for å bli overbevist.

oli

  • Gjest
Sv: Biceps/Triceps
« #6 : 09. januar 2008, 22:31 »
det er en forskjell på skal og kan;-)

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Biceps/Triceps
« #7 : 09. januar 2008, 22:32 »
Trener du helkropp så har du neppe nok energi på de siste øvelsene til å pushe deg maks. Svakere trening, svakere resultat.

oli

  • Gjest
Sv: Biceps/Triceps
« #8 : 09. januar 2008, 22:34 »
maevar, ikke utal deg om nue du overhodet ikke har peilig på... det du sier der et så feil som det kan bli..

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Biceps/Triceps
« #9 : 09. januar 2008, 22:36 »
Kan du forklare hvorfor det vil være mindre effektivt med helkropp? Det kommer jo helt an på preferanse, erfaringsnivå, arbeidskapasitet og ikke minst målet med treninga. Det er da mange som trener fullkropp med glimrende resultater, blant annet styrkeløftere i norges/verdenseliten. Det er jo også mange fordeler med splitt, men tviler på at splitt er mer effektivt for de fleste. Trenger hvertfall en god begrunnelse for å bli overbevist.

Ordla meg kanskje raskt. Regnet med at siden denne posten omhandlet biceps/triceps, var det en som var opptatt av muskelutseende, definisjon, størrelse etc. De fleste med det som primærønske trener en splitt av ett eller annet slag for å få inn flere øvelser, og isolasjonsøvelser, for å trene muskelen mer allsidig og "stimulere den til maksimal vekst", hvilket forøvrig er ett omdiskutert tema. Derfor nevnte jeg bare at splitt i den sammenhengen kanskje er mer effektivt for de fleste, med mindre de ønsker alt for lang tid brukt  per trening. Og, ja. Jeg er helt enig med deg.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Biceps/Triceps
« #10 : 09. januar 2008, 22:37 »
hm javel greit.. jeg snakker bare av egen erfaring og hvis jeg trener helkropp så føler jeg at det blir ræva trening.

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Biceps/Triceps
« #11 : 09. januar 2008, 23:37 »
hvordan noen klarer å kjøre en helkropps økt å få med all støttemuskulatur samt kjøre seg helt ut med høy tyngde på under 60 min og samtidig klare å restiturere seg til neste økt er beyond me. kanksje noen som får det til men tror ikke det noen gang blir meg.

oli

  • Gjest
Sv: Biceps/Triceps
« #12 : 09. januar 2008, 23:43 »
les litt om rypm så skjønner du det raskt;-)

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: Biceps/Triceps
« #13 : 09. januar 2008, 23:48 »
kan lese om det til jeg blir grønn. forandrer ikke så mye. men folk er forskjellige og krever forskjellige resultater. jeg holder meg til splitter.

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Biceps/Triceps
« #14 : 09. januar 2008, 23:48 »
hvordan noen klarer å kjøre en helkropps økt å få med all støttemuskulatur samt kjøre seg helt ut med høy tyngde på under 60 min og samtidig klare å restiturere seg til neste økt er beyond me. kanksje noen som får det til men tror ikke det noen gang blir meg.

Svaret ligger i å ha ulikt fokus på de forskjellige treningene, samtidig som man nedprioriterer tullete isolasjonsøvelser som ikke gir særlig mye masse.
Det er langt fra nødvendig å "kjøre seg helt ut", så lenge man har stødig progresjon og gir alt på hvert sett.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!