Skrevet av Emne: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.  (Lest 15051 ganger)

Utlogget glagainern

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 395

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #60 : 13. januar 2008, 01:21 »
Sitte å preike om da du var en kvisete attenåring som satt å prompa og spillte ps2 sammen med en gjeng andre sokkestinkende drittunger når du er 30 år er vel omtrent akuratt like patetisk som å møte en kompis etter 10 år og si " Fy faen russefeiringa var fet ass..husker du den klassefesten i andre klasse?" 

Håper for deres skyld at dere har andre ting å prate om når dere runder 30 Cheesy

Forøvrig skal det nevnes at det selvsagt kan oppstå fine minner når man er sammen med bare gutter i et år. Disse minnene dreier seg som oftest om "de sinnsyke fisen han olav hadde den kvelden dere runna gta3" eller, "bildet vi tok av jensemann der han poserte i tanga og ag3 over skulderen". 

Spør du meg så burde man bruke disse årene av livet på å reise eller kanskje jobbe et år i utlandet. På den måten lærer man seg å tolerere mennesker i andre land, knytte vennskap, lære seg å kjenne andre kulturer og ikke minst slippe å måtte gå inn i et militær der det eneste man lærer er hvordan forholde seg til kun gutter, ta ordre, og ellers oppleve fornedrelse i både direkte og indirekte form.  Militæret burde være for spesielt interesserte og ikke obligatorisk. De som vil, burde få lov til å dra i militæret, mot at de drar til afghanistan og får seg skutt etterpå. De som ikke vil burde få lov til å la seg slippe å bli frarøvet et år av livet sitt.

Nå høres det ut som om jeg bryr meg, noe jeg ikke gjør. Har ikke vært i militæret heller. Jeg var ute å reiste og levde livet i Las Vegas, og andre steder i 9 mnd. Men det var sikkert like fett og sitte å råtne i en sliten bu oppi nordland da!   2thumbsup


Joda du har helt rett ang det og kanskje dra ut og utforske verden, lære å kjenne andre kulturer osv, er ingenting i veien med det Smiley  Men jeg som mange andre har faktisk hatt ett år i forsvaret og  trivdes med det. I militæret handler ikke alt om sokkestinkende drittunger som spiller ps2 og klør seg i ræva, eller posere i tangatruse med ag. Men du som ikke har vært i forsvaret har vel ikke så mye erfaring på akkurat det punktet, mer om Las Vegas kan jeg tenke meg Smiley Du og jeg har forskjellige meninger når det gjelder militæret, og fint er det  Wink
mål: 250 mark i løpet av 2009

Utlogget Tannfeen

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #61 : 13. januar 2008, 01:23 »
Tvilsomt at man får leke med AG så veldig mye lenger, siden AGen snart blir byttet ut mot HK 416.

Hehe..  Ikke vær for sikker på det. Mg42 ble produsert under 2. verdenskrig av Tyskland og brukes nå av forsvaret. Wink.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #62 : 13. januar 2008, 01:25 »
Tvilsomt at man får leke med AG så veldig mye lenger, siden AGen snart blir byttet ut mot HK 416.
Hva? Og gi slipp på et våpen hvor vi kan knærte 4-5 terrorister med ett skudd? Synes vi bør gå opp i kaliber.

Utlogget boooks

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #63 : 13. januar 2008, 01:28 »

forøvrig er siuasjonen nå en  ganske annen enn den var i 1940, det er en grunn til at forsvaret satser med på antiterror.. hvis du hadde fulgt litt med så hadde du visst at forsvaret ikke er som det engang var, med mobilisering og alt det der.. siktignok ar vi noen hundre leoparder stående i fjellhaller nordover, men det hjelper ikke når de har slutta å gi ut krigskort;-)

Poenget var ikke hvordan med "mobilisering og alt det der", poenget var å være forberedt. Ergo hvis alle hadde tenkt som trådstarter, ville vi vært svært sårbar Smiley

Militæret er sunt for alle ungommer/voksne. PUNKTUM -.-
Train-eat-sleep-repeat

Utlogget glagainern

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 395

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #64 : 13. januar 2008, 01:30 »
Det brukes mg3 som er en modifisering av mg42.
MG42 brukte 7.92 x 57mm mauser, standard tyske riflepatroner
MG3  bruker  7.62 nato kaliber

kongevåpen Smiley
mål: 250 mark i løpet av 2009

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #65 : 13. januar 2008, 01:31 »
Militæret er sunt for alle ungommer/voksne. PUNKTUM -.-

Flott, da er det avklart.

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #66 : 13. januar 2008, 01:39 »
Hva? Og gi slipp på et våpen hvor vi kan knærte 4-5 terrorister med ett skudd? Synes vi bør gå opp i kaliber.

Ja, litt synd at vi gir slipp på 7.62. Likevel, skal en ut på skarpe oppdrag blir ammunisjonen vesentlig lettere enn hva den har vært til nå. HK hevder selv at en 416 skal gjøre like mye skade ved anslag, forutsatt at rifleløpet er så og så langt. Dessuten er jo AGen en fiskestang som krever mer puss og er mindre praktisk til f.eks. SIBO.

Selv ville jeg hatt AGen min, men det hadde vært gøy å prøve nye HK 416.
Støttes av Lånekassen

Utlogget glagainern

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 395

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #67 : 13. januar 2008, 01:41 »
Ja, litt synd at vi gir slipp på 7.62. Likevel, skal en ut på skarpe oppdrag blir ammunisjonen vesentlig lettere enn hva den har vært til nå. HK hevder selv at en 416 skal gjøre like mye skade ved anslag, forutsatt at rifleløpet er så og så langt. Dessuten er jo AGen en fiskestang som krever mer puss og er mindre praktisk til f.eks. SIBO.

Selv ville jeg hatt AGen min, men det hadde vært gøy å prøve nye HK 416.

skulle akkurat til og si det samme Smiley
mål: 250 mark i løpet av 2009

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #68 : 13. januar 2008, 01:43 »
Tråden var helst om en som ikke vill inn i militæret.  Om militæret er bra eller dårlig kommer ann på hvordan hver enkelt person tar tjenestetiden sin.  At det skal være tvang for folk som overhode ikke vil inn, det ser jeg faktisk ingen nytte i. Dessuten sånn som for min del, jeg har ikke blitt kalt inn og jeg er 22, blir jeg kalt inn taper jeg veldig mange penger.  Tjener det dobbelte i timen som det dags lønna er.  At folk vil inn der frivelig og ta det som en utfordring, okey, det er bra. Hørt om folk som synst det har vært grei opplevelse og stortrives,  men også de som synst det har vært greit å få med seg, men de hadde ikke gjort det igjen. Og det med at man skal lære seg en situasjon, ved å gå flere dager uten mat ogsånn, det er jo bare tull, det hjelper ikke noe mer enn at du opplever det like kjipt å jævlig igjen.  Norsk militær er ikke noe i disse tider alikavell, vi satser på støtte fra andre land.
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #69 : 13. januar 2008, 01:45 »
De som har tenkt å studere videre etter førstegangstjenesten taper nok vel så mye penger, iom at de tar seg høyere utdanning og har dermed (ofte) høyere lønn...
Støttes av Lånekassen

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #70 : 13. januar 2008, 01:50 »
De som har tenkt å studere videre etter førstegangstjenesten taper nok vel så mye penger, iom at de tar seg høyere utdanning og har dermed (ofte) høyere lønn...
De som tar høyere utdannelse taper generelt masse penger, siden lønnsdifferansen i Norge er så liten, og man må leve på lån mens man studerer. Tror leger, som er bortimot garantert høy lønn, har break-even i livslønn med gjennomsnittet ved litt over 50 eller noe slikt.

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #71 : 13. januar 2008, 02:58 »
Mange positive opplevelser å få med seg i militæret, ingen tvil om det. Jeg personlig har ingen planer om det. Jeg har andre ting jeg vil bruke 9mnd av mitt liv på.

Satser på siviltjeneste og regner med mange opplevelser der også. Mens jeg har siviltjeneste kan jeg trene, studere, ha et forhold, ha mye god sosial omgang, jobbe og spare penger til ny bil osv..
Med andre ord, mye mer morro hvor jeg selv velger hva jeg vil gjøre. Jeg kan fortsette et allerede bra liv uten å bli avbrutt av 9mnd borti hutti heita.

Som unknown solider sier, du kan selv velge hva du vil oppleve i den store verden. Dette er et bedre alternativ enn å ha førstegangstjeneste, mener nå jeg. Du har selv frihet til å velge militæret og velge underdanighet, eller å velge å velge hva du vil selv.

Enkelt valg, er det ikke?

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #72 : 13. januar 2008, 02:59 »
Hvis noen mener man blir mer mann av å være i militæret, bør de revurdere hva synspunktet på en mann er.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #73 : 13. januar 2008, 03:14 »
... Satser på siviltjeneste og regner med mange opplevelser der også. ...
Jeg hadde 14 måneder på asylmottak (dette var under balkankrigen), og det var vitterlig en mengde verdifulle opplevelser jeg hadde der.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #74 : 13. januar 2008, 03:15 »
Hvis noen mener man blir mer mann av å være i militæret, bør de revurdere hva synspunktet på en mann er.
Definisjonen på en mann er hvorvidt han er et råskinn på sluttet orden. Kan ikke være mann uten å kunne marsjere.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!