Skrevet av Emne: Drakt til unger?  (Lest 18579 ganger)

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Drakt til unger?
« #30 : 12. januar 2008, 17:56 »
Ok men jeg tror det er veldig viktig at dette blir på guttens premisser, og ikke med for stramme surringer...Vi snakker tross alt om et barn her...Og til dere som sender PM med at dette ikke er riktig-selvfølgelig er dette av hans egen vilje.

Naturligvis slakker vi surringene ørlite granne om han skulle ønske det. Men han vil jo så gjerne løfte tungt, tøff som han er Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #31 : 12. januar 2008, 18:01 »
Naturligvis slakker vi surringene ørlite granne om han skulle ønske det. Men han vil jo så gjerne løfte tungt, tøff som han er Smiley

Ja, kjenner igjen dette. Jeg synes dog det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal presse ham? F.eks klarer han kanskje 2 reps med barnementalitet (dvs gir opp når det blir tung) sist trening så coachet jeg han veldig og ropte skikkelig til ham etter 2 rep (da han skulle gi opp) KOM IGJEN-EN GANG TIL, og jaggu dro han ikke opp en til....Dessverre bæsjet han i bleia av anstrengelsen, så vi måtte dra hjem etter dette. Men allikevel det viser at de har mye potensiale som ikke blir brukt. Vi må ikke jatte for mye med barna våre. Tenk hvilken fordel han har når han blir 12-13 år???

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: Drakt til unger?
« #32 : 12. januar 2008, 18:03 »
Dette er bra Iceberg, et eksempel til etterfølgelse Cheesy

Håper du lager treningslogg med bilder her på forumet. Du får skrive for han inntill han lærer det selv.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #33 : 12. januar 2008, 18:05 »
Dette er bra Iceberg, et eksempel til etterfølgelse Cheesy

Håper du lager treningslogg med bilder her på forumet. Du får skrive for han inntill han lærer det selv.

Det varmer når en av norges beste benkere sier slikt..Takk for støtten.

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Drakt til unger?
« #34 : 12. januar 2008, 18:09 »
Hva du syns i denne sammenhengen er ikke relevant, da det er konstatert at styrketrening ikke har innvirkning på epifyselinjer og hva det måtte være.

Hvordan er fotball annerledes? Vet du hvor mye trykk kroppen får av å spille fotball ift. styrketrening?

Du er forresten ikke utvokst når du er 14 - 15 år. Noen få kanskje, men de fleste rundt 17 - 18 år.

 

Hør her : Styrketrening bygger du kroppen stor og krafting å på fotball trener du kondisjon noe som er normalt. får 1000 år siden så ble ikke unger skada, men de drev med fotball å slikt på de jordene sine. Ikke styrketrening, det er noe mange har skader av!
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #35 : 12. januar 2008, 18:11 »
Hør her : Styrketrening bygger du kroppen stor og krafting å på fotball trener du kondisjon noe som er normalt. får 1000 år siden så ble ikke unger skada, men de drev med fotball å slikt på de jordene sine. Ikke styrketrening, det er noe mange har skader av!

Hmm ja...jeg er uenig med siste taler her. Tenk hva de små måtte gjøre før da? Kanskje hang de på pappa som drepte en moskus, så måtte de pent være med å bære et lår hjem til hulen. Hva er nå det om ikke farmers walk (ala strongman) tror nok ikke de sydde så puter under armene på steinalderbarna som dagens veiklinger. Tenk litt på det før du er så kritisk neste gang. Men takk for din melding.

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Drakt til unger?
« #36 : 12. januar 2008, 18:11 »
Ja, kjenner igjen dette. Jeg synes dog det er vanskelig å vite hvor mye jeg skal presse ham? F.eks klarer han kanskje 2 reps med barnementalitet (dvs gir opp når det blir tung) sist trening så coachet jeg han veldig og ropte skikkelig til ham etter 2 rep (da han skulle gi opp) KOM IGJEN-EN GANG TIL, og jaggu dro han ikke opp en til....Dessverre bæsjet han i bleia av anstrengelsen, så vi måtte dra hjem etter dette. Men allikevel det viser at de har mye potensiale som ikke blir brukt. Vi må ikke jatte for mye med barna våre. Tenk hvilken fordel han har når han blir 12-13 år???

Det er vikitg å finne balansegangen her. Vi gjorde mange feil i begynnelsen, spesielt det med å bruke gråting som ett tegn på at han hadde det vondt. Småbarn gråter som kjent av alt, men etterhvert slutter de med dem, dersom de forstår at det ikke nytter.

Kan f.eks fortelle en historie om da vi skulle kjøre en steinserie. Det var snakk om 5-10-15-20 kg til 60-50-40-35cm. Allerede på andre steinen begynte Niklas å syte litt, motivasjonen var ikke like høy som den pleide å være. Han hadde fått ett lite skrubbsår på underarmen, og klaget. Da gjorde vi som en jo kan gjøre med unger, dro en hvit løgn og sa at Steinguden ville straffe de som ikke fullførte. Da skal jeg si pipa fikk en annen lyd! På med klister og de siste steinene spratt opp.
Dette viser at syting og grining fra barn skjer langt unna maksvekter, og det betyr dårligere treningseffekt. Og gjett om vi skrøt av tøffingen etterpå! Han hadde vist kameratene video av treninga, og skrubbsåret på armen. De har naturligvis respekt for gutten Smiley

Utlogget Zuul

Sv: Drakt til unger?
« #37 : 12. januar 2008, 18:14 »
Hør her : Styrketrening bygger du kroppen stor og krafting å på fotball trener du kondisjon noe som er normalt. får 1000 år siden så ble ikke unger skada, men de drev med fotball å slikt på de jordene sine. Ikke styrketrening, det er noe mange har skader av!

Hehe, skadefrekvensen er myyyye høyrer i fotball.

kontrollert vekttrening i ung alder finnes ikke farlig.  belastningen med nedsett av fot og retningsendringer er mye større enn med vektrening så lenge det blir riktig teknisk utført.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #38 : 12. januar 2008, 18:17 »
Det er vikitg å finne balansegangen her. Vi gjorde mange feil i begynnelsen, spesielt det med å bruke gråting som ett tegn på at han hadde det vondt. Småbarn gråter som kjent av alt, men etterhvert slutter de med dem, dersom de forstår at det ikke nytter.

Kan f.eks fortelle en historie om da vi skulle kjøre en steinserie. Det var snakk om 5-10-15-20 kg til 60-50-40-35cm. Allerede på andre steinen begynte Niklas å syte litt, motivasjonen var ikke like høy som den pleide å være. Han hadde fått ett lite skrubbsår på underarmen, og klaget. Da gjorde vi som en jo kan gjøre med unger, dro en hvit løgn og sa at Steinguden ville straffe de som ikke fullførte. Da skal jeg si pipa fikk en annen lyd! På med klister og de siste steinene spratt opp.
Dette viser at syting og grining fra barn skjer langt unna maksvekter, og det betyr dårligere treningseffekt. Og gjett om vi skrøt av tøffingen etterpå! Han hadde vist kameratene video av treninga, og skrubbsåret på armen. De har naturligvis respekt for gutten Smiley

Jeg blir faktiskt veldig glad når jeg leser dette! Noen ganger føler man seg liksom helt alene. Har vel ikke tall på alle de gangene svigermor har baksnakket meg f.eks på grunn av min sønns ambisjoner...Men jeg må ærlig innrømme at det er vanskelig å finne balansegangen her, hva er naturlig press gjort i kjærlighet for guttens beste, og når blir de for mye. Det er klart at det har vært noen ganger da vi har dratt fra trening, feks hvis han har fått en liten strekk osv at jeg har følt snev av dårlig samvittighet. Er dette riktig? Presser jeg ham for mye osv, men jeg tror at slike tanker har vi alle som foreldre innimellom. Takk og pris har vi unngått skader til nå, og noe ha man jo lært det halve året vi har holdt på med styrketrening...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Drakt til unger?
« #39 : 12. januar 2008, 18:24 »

vilja har vokst ut av sin Metaldrakt...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Drakt til unger?
« #40 : 12. januar 2008, 18:24 »
Det er vikitg å finne balansegangen her. Vi gjorde mange feil i begynnelsen, spesielt det med å bruke gråting som ett tegn på at han hadde det vondt. Småbarn gråter som kjent av alt, men etterhvert slutter de med dem, dersom de forstår at det ikke nytter.

Kan f.eks fortelle en historie om da vi skulle kjøre en steinserie. Det var snakk om 5-10-15-20 kg til 60-50-40-35cm. Allerede på andre steinen begynte Niklas å syte litt, motivasjonen var ikke like høy som den pleide å være. Han hadde fått ett lite skrubbsår på underarmen, og klaget. Da gjorde vi som en jo kan gjøre med unger, dro en hvit løgn og sa at Steinguden ville straffe de som ikke fullførte. Da skal jeg si pipa fikk en annen lyd! På med klister og de siste steinene spratt opp.
Dette viser at syting og grining fra barn skjer langt unna maksvekter, og det betyr dårligere treningseffekt. Og gjett om vi skrøt av tøffingen etterpå! Han hadde vist kameratene video av treninga, og skrubbsåret på armen. De har naturligvis respekt for gutten Smiley
Bare jeg som syns det der er litt sykt..? Lyge om en steingud for å få han til å løfte?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Drakt til unger?
« #41 : 12. januar 2008, 18:26 »
Vi har satt en stein foran lekekassen til Vilja, som hun må løfte vekk før hun kan leke....

Utlogget letour

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: Drakt til unger?
« #42 : 12. januar 2008, 18:26 »
Bare jeg som syns det der er litt sykt..? Lyge om en steingud for å få han til å løfte?
Er det noe bedre å lyge om en viss annen gud? Wink
Representanten for den lille mannen er den største av dem alle.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Drakt til unger?
« #43 : 12. januar 2008, 18:27 »
Bare jeg som syns det der er litt sykt..? Lyge om en steingud for å få han til å løfte?

Nå skal ikke jeg svare for andre her, men hvem er vi til å si hva som er sykt? Er det feks noe mer sykt å lyve om en tjukk mann med rød drakt og skjegg som reiser verden rundt på bare kanskje en halv dag, noe alle VET er matematisk umulig...Synes ikke det. Vi gjør det vi gjør for barnets beste. Slik at våre sønner og døtre ikke skal måtte stå alene i skolegården, eller alltid bli plukket sist i kanonball...

Utlogget Zuul

Sv: Drakt til unger?
« #44 : 12. januar 2008, 18:27 »
Bare jeg som syns det der er litt sykt..? Lyge om en steingud for å få han til å løfte?

Lyve?

Steinguden finnes jo Huh

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!