Skrevet av Emne: Alkohol etter trening?  (Lest 2252 ganger)

Utlogget Jannycash

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Alkohol etter trening?
« : 18. januar 2008, 18:14 »
Heisann,  bare lurte på om man ødelegger effekten av treninga viss man trener hardt tidlig på dagen å drar på fest på kvelden?

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Alkohol etter trening?
« #1 : 18. januar 2008, 22:31 »
Har hørt at om du drikker deg dritings blir du tilbakesatt 3 skikkelige treninger. Men det er vel bedre å trene å drikke alkohol, enn å ikke trene i det hele tatt?
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Alkohol etter trening?
« #2 : 18. januar 2008, 23:18 »
Anbefaler at du tar slike påstander med en klype salt, da dette både er individuelt og avhengiger av mengden du drikker, alderen du er i, tingen du trener og målene dine.

Hvorfor akkurat tre treninger?

Veldig mange som trener drikker, alle har en ting til felles, de blir sterkere.
Fordelen med å la være å drikke eller å drikke mindre er at en blir enda sterkere.

Så har vi det med sosialt lag også da, det er sundt å komme seg ut og gjøre noe gøy istedet for å sitte å lese om trening på treningsforum.

Dette spørsmålet har blitt spurt mange ganger før, det finnes tilogmed en artikkel om det på
hovedsiden.

Ta deg en fest du, drikk mindre om du vil prioritere treningen mer, men du kommer
ikke til å forsvinne av en fest i ny og ne.

Utlogget Jannycash

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 73

Sv: Alkohol etter trening?
« #3 : 19. januar 2008, 00:54 »
Anbefaler at du tar slike påstander med en klype salt, da dette både er individuelt og avhengiger av mengden du drikker, alderen du er i, tingen du trener og målene dine.

Hvorfor akkurat tre treninger?

Veldig mange som trener drikker, alle har en ting til felles, de blir sterkere.
Fordelen med å la være å drikke eller å drikke mindre er at en blir enda sterkere.

Så har vi det med sosialt lag også da, det er sundt å komme seg ut og gjøre noe gøy istedet for å sitte å lese om trening på treningsforum.

Dette spørsmålet har blitt spurt mange ganger før, det finnes tilogmed en artikkel om det på
hovedsiden.

Ta deg en fest du, drikk mindre om du vil prioritere treningen mer, men du kommer
ikke til å forsvinne av en fest i ny og ne.

Hehe, veldig bra svart Wink Ja synes også at det er sunt med den sosiale biten.. takk for svaret Smiley

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Alkohol etter trening?
« #4 : 19. januar 2008, 01:26 »
du kan ha det gøy og sosialt uten alkohol.

si nei til kong alkohol.


Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Sv: Alkohol etter trening?
« #5 : 19. januar 2008, 01:51 »
du kan ha det gøy og sosialt uten alkohol.

si nei til kong alkohol.



Hehe, det er jo det beste egentlig, men for mange og spesielt unge er dette en såpass stor del av det sosiale nettverket at de hadde blitt nomader om de ikke ble med ut en gang iblandt.

merker det faktisk godt selv, har ikke drukket på en del måneder nå, har det helt fint, men bør kanskje vurdere noen nye venner, så slipper jeg å sitte alene på lørdagskveldene Smiley

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Alkohol etter trening?
« #6 : 19. januar 2008, 01:58 »
Jeg har få svar og her er mine betrakninger i prioritert rekkefølge:
- drikke (sportsrikk med proteiner)
- mat
- trives også med alkohol

derfor går du på byen etter treninga som  er ferdig kl 10 fredag og svelger sen sport shake av noe slag før pizza, biff eller annet. deretter øl, drinker, wiskey eller sprit. Hvis site kommer først er duså godt som dør neste trening. belive me, have been there!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Alkohol etter trening?
« #7 : 19. januar 2008, 02:45 »
Hehe, det er jo det beste egentlig, men for mange og spesielt unge er dette en såpass stor del av det sosiale nettverket at de hadde blitt nomader om de ikke ble med ut en gang iblandt.

merker det faktisk godt selv, har ikke drukket på en del måneder nå, har det helt fint, men bør kanskje vurdere noen nye venner, så slipper jeg å sitte alene på lørdagskveldene Smiley

jeg har aldri drukket hele mitt liv og aldri vært en nomade. Smiley andre kan gjøre det samme... nå er jeg etablert og 30 år gammel, men det var nok av byturer, spesielt i starten av 20-årene. aldri drukket et glass og det har aldri vært et problem.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Alkohol etter trening?
« #8 : 19. januar 2008, 02:49 »
jeg har aldri drukket hele mitt liv og aldri vært en nomade. Smiley andre kan gjøre det samme... nå er jeg etablert og 30 år gammel, men det var nok av byturer, spesielt i starten av 20-årene. aldri drukket et glass og det har aldri vært et problem.
Det vil jeg si er ganske så spesielt. Men på ingen måte dumt heller. Er det en spesiell grunn for at du ikke en gang har smakt alkohol?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Sv: Alkohol etter trening?
« #9 : 19. januar 2008, 12:38 »
Heisann,  bare lurte på om man ødelegger effekten av treninga viss man trener hardt tidlig på dagen å drar på fest på kvelden?

Jeg vet ikke om det er alkoholen som ødelegger, men det du gjør på en kveld me fylla er vel det som setter en tilbake kan jeg tenke meg. Lite søvn, dårlig søvn, lite vann, dårlig mat gjerne (blir som oftest en burger eller kebab ute) osv.
På treninga etter sist gang jeg hadde vært ute gikk jeg ned 10 kg i benken, klarte ikke ta en eneste dip (hvor jeg pleier å henge på en ekstra 10 kg og ta 8-10 reps) og hadde rett og slett ikke nok til å presse meg gjennom hele økta.

Men, drikker en med måte, har det tilnærmet 0 å si!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Alkohol etter trening?
« #10 : 19. januar 2008, 12:49 »
I og med at alkohol er et giftstoff, så vil kroppen prioritere og bryte ned dette så fort som mulig. Derfor vil ikke musklene få den næringen de trenger etter en hard styrkeøkt. Søvnen etter stort alkoholinntak vil også være av dårlig kvalitet, da pulsen er forhøyet og søvnen er veldig overfladisk. Ergo ikke optimalt for treninga. Men moro er det Grin
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: Alkohol etter trening?
« #11 : 04. februar 2008, 08:19 »
Om du drikker etter trening når kroppen er nedbrutt, da vil ikke kroppen bygge seg oppigjenn i og med at kroppen kun fokuserer på å bryte ned alkoholen i og med at det er eit giftstoff som står lenger oppe..
Jeg drikker når jeg har lengre treningspauser.. Er lov det;)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Alkohol etter trening?
« #12 : 04. februar 2008, 08:24 »
Heisann,  bare lurte på om man ødelegger effekten av treninga viss man trener hardt tidlig på dagen å drar på fest på kvelden?
Nesj da! Have fun, go mad! Wink Trur det er viktigere med en sunt forhold til livet og venner enn å tenke på trening og kosthold 99% av tiden, sånn som jeg gjør. Tongue Har man ambisjoner er jo det nødvendig, men om man trener bare for moro skyld er det lov å ha det litt moro innimellom, selv om det kanskje er noe som kan gå utover treninga.
Bare for å nevne det, jeg drikker så godt som ingen ting lenger. Kan være jeg tar en øl eller to, men det er ytterst sjelden. Har vel aldri helt skjønt meg på de som absolutt må drekka for å ha det moro, men om du synes det er arti å gå på ei kule innimellom, så må du bare gjøre det. Forskjellene mellom drikke/ikke drikke mtp treninga er bare marginale, og om du ikke trener så innmari seriøst utgjør det jo faktisk _enda_ mindre. Bare ikke slåss og kjør i fylla. Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!